Sony's reparatiedienst levert kapotte PS3
Geplaatst: 15 mar 2013 14:19
Hoi,
Ik heb hulp nodig bij mijn Sony Playstation 3, ik loop vast op de vreselijke klantenservice van Sony.
Mijn Playstation 3 was 1 jaar en 11 maanden toen hij kapot ging. Het defect was de hardeschijf, zonder toedoen van mij als consument.
Ik nam allereerst contact op met de reparatiedienst van Sony, ik was in de veronderstelling dat ik 2 jaar garantie had. Sony kon mij niet helpen, zij boden 1 jaar fabrieksgarantie en ik moest +- €150,-- reparatiekosten betalen.
Ik bedankte voor hun dienst en ging naar de winkelier, zij boden wel 2 jaar garantie.
Playstation ingeleverd bij de winkelier, zij hebben hem opgestuurd naar Sony en enkele weken later kreeg ik de Playstation 3 terug.
Kapot, binnen één week. Kapotte hardeschijf.
Ik nam contact op met Sony: de toegestuurde Playstation is kapot.
De medewerker van Sony ontkende en vroeg om een pakbon. Deze jongeman zei: "Meneer, wij repareren uw Playstation, u krijgt geen andere. U krijgt dus een pakbon bij ontvangst en een officiële verklaring van Sony dat uw Playstation werkt"
Ik heb A. geen officiële verklaring gehad en B. overduidelijk een nieuw toestel. Enkele details in het uiterlijk hebben een andere kleur (zwart ipv zilver) en het serienummer is anders.
Daarnaast ook geen pakbon ontvangen dus ik naar de winkelier gebeld: ook geen pakbon. Ja hoogstwaarschijnlijk weggooit toen zij de Playstation binnen kregen.
De kassabon is inmiddels ouder dan 2 jaar, het duurde immers anderhalve maand voordat ik repareert toestel ontving.
Sony zegt: Zonder pakbon geen bewijs, de Playstation kan net zo goed van uw buurman zijn (letterlijke woorden) of uit het magazijn van de winkelier. U kunt uw Playstation laten repareren voor +-150 euro.
Winkelier zegt: Sorry, twee jaar garantie is om. Neem contact op met Sony.
Nu zit ik met een Playstation 3, net één week in mijn bezit. Kapot. Sony die weigert te helpen, tenzij ik betaal en de winkelier biedt geen garantie meer.
Ik zou niet weten wat ik verder nog zou kunnen doen. Ik weiger te betalen voor reparatie, zij sturen een kapotte toe!! En voor hetzelfde geld betaal ik, krijg ik weer een kapotte!
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of heb ik nog rechten als consument? Wat moet ik nu doen?
Ik heb hulp nodig bij mijn Sony Playstation 3, ik loop vast op de vreselijke klantenservice van Sony.
Mijn Playstation 3 was 1 jaar en 11 maanden toen hij kapot ging. Het defect was de hardeschijf, zonder toedoen van mij als consument.
Ik nam allereerst contact op met de reparatiedienst van Sony, ik was in de veronderstelling dat ik 2 jaar garantie had. Sony kon mij niet helpen, zij boden 1 jaar fabrieksgarantie en ik moest +- €150,-- reparatiekosten betalen.
Ik bedankte voor hun dienst en ging naar de winkelier, zij boden wel 2 jaar garantie.
Playstation ingeleverd bij de winkelier, zij hebben hem opgestuurd naar Sony en enkele weken later kreeg ik de Playstation 3 terug.
Kapot, binnen één week. Kapotte hardeschijf.
Ik nam contact op met Sony: de toegestuurde Playstation is kapot.
De medewerker van Sony ontkende en vroeg om een pakbon. Deze jongeman zei: "Meneer, wij repareren uw Playstation, u krijgt geen andere. U krijgt dus een pakbon bij ontvangst en een officiële verklaring van Sony dat uw Playstation werkt"
Ik heb A. geen officiële verklaring gehad en B. overduidelijk een nieuw toestel. Enkele details in het uiterlijk hebben een andere kleur (zwart ipv zilver) en het serienummer is anders.
Daarnaast ook geen pakbon ontvangen dus ik naar de winkelier gebeld: ook geen pakbon. Ja hoogstwaarschijnlijk weggooit toen zij de Playstation binnen kregen.
De kassabon is inmiddels ouder dan 2 jaar, het duurde immers anderhalve maand voordat ik repareert toestel ontving.
Sony zegt: Zonder pakbon geen bewijs, de Playstation kan net zo goed van uw buurman zijn (letterlijke woorden) of uit het magazijn van de winkelier. U kunt uw Playstation laten repareren voor +-150 euro.
Winkelier zegt: Sorry, twee jaar garantie is om. Neem contact op met Sony.
Nu zit ik met een Playstation 3, net één week in mijn bezit. Kapot. Sony die weigert te helpen, tenzij ik betaal en de winkelier biedt geen garantie meer.
Ik zou niet weten wat ik verder nog zou kunnen doen. Ik weiger te betalen voor reparatie, zij sturen een kapotte toe!! En voor hetzelfde geld betaal ik, krijg ik weer een kapotte!
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of heb ik nog rechten als consument? Wat moet ik nu doen?