Pearle; niet goed geld kwijt!
Geplaatst: 16 mar 2013 11:24
Op 19-01-2013 heb ik een nieuwe bril aangeschaft. Hiervoor heb ik de maximale vergoeding van mijn verzekering (€280,00) aan moeten spreken en daarbovenop € 36,00 zelf moeten betalen. het montuur kostte € 99,00
Toen ik de bril had opgehaald, bleek al snel dat het montuur niet goed was. Na een halve dag of een avond dragen, stond de volgende dag het montuur dusdanig scheef dat ik er niet meer goed door kon zien. Ik ben drie keer teruggeweest naar het Pearlefiliaal in Velp om dit te laten verhelpen maar telkens ging het weer mis. Omdat ik een fulltime baan heb, kon ik alleen in het weekend komen. Dus één avond de bril op, een week in de etui, één avond de bril op, een week in de etui.
Ik zag het niet zitten om dit patroon de komende twee jaar vol te houden dus heb ik het montuur teruggegeven. Omdat geld terugkrijgen geen optie bleek en mij ook geen enkel ander alternatief werd geboden, heb ik zelf maar gevraagd of ik iets anders mocht uitzoeken. Dit mocht dan wel en heb een montuur gevonden waarin de glazen van het oude montuur passen.
Het was echter niet mijn keus of smaak en ik vind de bril helemaal niet staan maar het was de enige waarin de glazen die inmiddels uit het ondeugdelijke montuur gehaald waren passen. Het montuur kost echter € 9,00. Toen ik vroeg of er met betrekking tot het andere montuur nog een verrekening zou plaatsvinden, werd dit ontkennend beantwoord. Ik ben dus gewoon € 54,00 op de vergoeding van mijn verzekering kwijt en € 36,00 uit mijn eigen portemonnee. Ik heb een tweede montuur met nieuwe glazen aangeschaft en hiervoor uiteraard de volle mep uit eigen zak betaald. Dit montuur bevalt overigens prima.
Er werd als argument gegeven dat de fabrikant het montuur ook niet terug zou nemen maar volgens de consumentenwet mag dat argument nimmer toegepast worden op een ondeugdelijk product, voor zover ik heb begrepen. Dit heb ik in de winkel ook meegedeeld. Ook heb ik ze verteld dat ik geen zaken doe met hun fabrikant maar met filiaal Pearle in Velp. Diezelfde consumentenwet verplicht, zo heb ik gelezen, de winkelier ook een deugdelijk product te leveren voor wat aannemelijk is voor het bedrag. € 99,00 lijkt mij echt wel voldoende om te mogen verwachten dat een montuur niet telkens scheef trekt.
Drie weken geleden kon ik het onooglijke en veel te kleine montuur ophalen en toen ik hem 's maandags wilde dragen, bleken de glazen toch niet goed te zijn gepositioneerd en keek ik tegen de rand van de leesvensters (bifocaal) aan. Ik dus weer terug en toen moesten er dus nieuwe glazen in gezet worden die op de juiste postitie in het montuur geplaatst moesten worden.
Straks heb ik dus een bril die mij niet staat, die qua omvang veel te klein is en waar ik bovendien minstens €90,00 te veel voor heb betaald.
Drie weken geleden heb ik een klacht ingediend via de website van Pearle waarin ze beloven binnen drie weken de klacht AFGEHANDELD te hebben maar ik heb taal noch teken van ze vernomen, zelfs geen bevestiging van ontvangst of een melding dat de zaak in behandeling is genomen. Een tweede klacht is vandaag hun kant op gegaan.
Ik ben er helemaal klaar mee. Koop dus nooit een bril bij Pearle want niet goed is geld kwijt (in mijn geval in totaal € 316.--
Toen ik de bril had opgehaald, bleek al snel dat het montuur niet goed was. Na een halve dag of een avond dragen, stond de volgende dag het montuur dusdanig scheef dat ik er niet meer goed door kon zien. Ik ben drie keer teruggeweest naar het Pearlefiliaal in Velp om dit te laten verhelpen maar telkens ging het weer mis. Omdat ik een fulltime baan heb, kon ik alleen in het weekend komen. Dus één avond de bril op, een week in de etui, één avond de bril op, een week in de etui.
Ik zag het niet zitten om dit patroon de komende twee jaar vol te houden dus heb ik het montuur teruggegeven. Omdat geld terugkrijgen geen optie bleek en mij ook geen enkel ander alternatief werd geboden, heb ik zelf maar gevraagd of ik iets anders mocht uitzoeken. Dit mocht dan wel en heb een montuur gevonden waarin de glazen van het oude montuur passen.
Het was echter niet mijn keus of smaak en ik vind de bril helemaal niet staan maar het was de enige waarin de glazen die inmiddels uit het ondeugdelijke montuur gehaald waren passen. Het montuur kost echter € 9,00. Toen ik vroeg of er met betrekking tot het andere montuur nog een verrekening zou plaatsvinden, werd dit ontkennend beantwoord. Ik ben dus gewoon € 54,00 op de vergoeding van mijn verzekering kwijt en € 36,00 uit mijn eigen portemonnee. Ik heb een tweede montuur met nieuwe glazen aangeschaft en hiervoor uiteraard de volle mep uit eigen zak betaald. Dit montuur bevalt overigens prima.
Er werd als argument gegeven dat de fabrikant het montuur ook niet terug zou nemen maar volgens de consumentenwet mag dat argument nimmer toegepast worden op een ondeugdelijk product, voor zover ik heb begrepen. Dit heb ik in de winkel ook meegedeeld. Ook heb ik ze verteld dat ik geen zaken doe met hun fabrikant maar met filiaal Pearle in Velp. Diezelfde consumentenwet verplicht, zo heb ik gelezen, de winkelier ook een deugdelijk product te leveren voor wat aannemelijk is voor het bedrag. € 99,00 lijkt mij echt wel voldoende om te mogen verwachten dat een montuur niet telkens scheef trekt.
Drie weken geleden kon ik het onooglijke en veel te kleine montuur ophalen en toen ik hem 's maandags wilde dragen, bleken de glazen toch niet goed te zijn gepositioneerd en keek ik tegen de rand van de leesvensters (bifocaal) aan. Ik dus weer terug en toen moesten er dus nieuwe glazen in gezet worden die op de juiste postitie in het montuur geplaatst moesten worden.
Straks heb ik dus een bril die mij niet staat, die qua omvang veel te klein is en waar ik bovendien minstens €90,00 te veel voor heb betaald.
Drie weken geleden heb ik een klacht ingediend via de website van Pearle waarin ze beloven binnen drie weken de klacht AFGEHANDELD te hebben maar ik heb taal noch teken van ze vernomen, zelfs geen bevestiging van ontvangst of een melding dat de zaak in behandeling is genomen. Een tweede klacht is vandaag hun kant op gegaan.
Ik ben er helemaal klaar mee. Koop dus nooit een bril bij Pearle want niet goed is geld kwijt (in mijn geval in totaal € 316.--