Pagina 1 van 1

Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 18 mar 2013 10:19
door AX_Arnie
Beste Forummers,

Tot op heden was ik een tevreden klant van de "nieuwe" energieleverancier Atoomstroom. Netjes iedere maand de rekeningen, een mooi tarief en bij vragen werd er netjes doch adequaat op gereageerd.

Tot ik 10 Januari j.l. mijn meterstanden moest doorgeven voor de jaarafrekening. Vandaag, 18 Maart, heb ik na herhaalde verzoeken nog steeds geen afrekening mogen ontvangen. Terwijl ik natuurlijk een klein bedrag terug verwacht. Als rede word een "technische storing" in het systeem opgegeven.

Zijn er meer mensen met dergelijk ervaringen en wat kan ik doen, buiten een bericht op dit forum, om de zaken te versnellen?

Dank,

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 19 mar 2013 15:49
door stofzuigertje
Als ze een storing aangeven, beter het oude voorschot bedrag doorbetalen en wachten tot het opgelost is dan foute rekening die ze weer achteraf moeten corrigeren.

Deze nieuwe kleine firma groeide snel en dan krijgen ze wel eens vaker dit soort problemen
Als ze na 3 maanden nog niets laten horen pas echt klacht indienen.

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 19 mar 2013 17:18
door puma73
stofzuigertje schreef:Als ze een storing aangeven, beter het oude voorschot bedrag doorbetalen en wachten tot het opgelost is dan foute rekening die ze weer achteraf moeten corrigeren.

Deze nieuwe kleine firma groeide snel en dan krijgen ze wel eens vaker dit soort problemen
Als ze na 3 maanden nog niets laten horen pas echt klacht indienen.
Dit is natuurlijk complete onzin, een bedrijf dat zijn afspraken niet nakomt om deze redenen is het gewoon niet waard om voort te blijven bestaan.

Gewoon klacht indienen en geen 3 maanden wachten omdat het bedrijf te snel groeit.

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 21 mar 2013 15:36
door AX_Arnie
Sja, ik denk dat ik niet ga lopen tobben, maar overstap op een andere leverancier, dit schiet gewoon niet op.

Ik kan iedereen dus afraden Atoomstroom te gaan gebruiken.

Kan iemand me vertellen waar je die klachten in moet dienen? Ik heb ergens gelezen dat je per klacht een bedrag moet betalen?

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 02 apr 2013 21:58
door vdhoek
Hallo,

Ik heb ook problemen met het krijgen van een jaarafrekening van Atoomstroom. Atoomstroom heeft na lang bedelen een jaarafrekening gemaakt van een periode 17/11/2011 tm 31/12/2012. Omdat ik verhuisd ben krijg ik ruim € 1100,-- terug! Dit komt ook omdat Atoomstroom mijn maandbedrag niet naar beneden wilde doen, daar heb ik ook een aantal maanden om moeten strijden. Daarom zit ik er nu ook continue achteraan. Nu heb ik de jaarafrekening gekregen omdat ik een klacht had ingediend, anders had ik deze ook niet gekregen. Op de jaarafrekening staat dat ik het bedrag van ruim € 1100,-- binnen 14 dagen op mijn bankrekening gestort krijg. Dit heb ik dus niet ontvangen en ben vandaag er weer achteraan gegaan. Er waren wat "probleempjes" met de jaarafrekening werd verteld. En als je dan naar een oplossing vraagt weet men dat niet. Atoomstroom kan niet aangeven wanneer dit nu opgelost wordt. Een rente vergoeding doet men ook niet. Wel verplicht Atoomstroom mij om de maandbedragen te betalen en indien ik dat niet doe krijg ik incasso kosten zegt Atoomstroom. Dit zijn dan de algemene voorwaarden. Dit is de wereld op zijn kop. Wie kan mij advies hierin geven wat ik nu nog kan doen? Ik heb op papier diverse beloftes van Atoomstroom dat ze het gaan oplossen, echter geloof ik daar nu niet meer in. Vanaf 1 januari 2013 ben ik aan het bellen, mailen, klachten indienen. Wie kan mij helpen hierbij en hierin advies geven wat ik nu nog kan doen?

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 03 apr 2013 08:07
door Slobberbone
vdhoek schreef:Hallo,

Ik heb ook problemen met het krijgen van een jaarafrekening van Atoomstroom. Atoomstroom heeft na lang bedelen een jaarafrekening gemaakt van een periode 17/11/2011 tm 31/12/2012. Omdat ik verhuisd ben krijg ik ruim € 1100,-- terug! Dit komt ook omdat Atoomstroom mijn maandbedrag niet naar beneden wilde doen, daar heb ik ook een aantal maanden om moeten strijden. Daarom zit ik er nu ook continue achteraan. Nu heb ik de jaarafrekening gekregen omdat ik een klacht had ingediend, anders had ik deze ook niet gekregen. Op de jaarafrekening staat dat ik het bedrag van ruim € 1100,-- binnen 14 dagen op mijn bankrekening gestort krijg. Dit heb ik dus niet ontvangen en ben vandaag er weer achteraan gegaan. Er waren wat "probleempjes" met de jaarafrekening werd verteld. En als je dan naar een oplossing vraagt weet men dat niet. Atoomstroom kan niet aangeven wanneer dit nu opgelost wordt. Een rente vergoeding doet men ook niet. Wel verplicht Atoomstroom mij om de maandbedragen te betalen en indien ik dat niet doe krijg ik incasso kosten zegt Atoomstroom. Dit zijn dan de algemene voorwaarden. Dit is de wereld op zijn kop. Wie kan mij advies hierin geven wat ik nu nog kan doen? Ik heb op papier diverse beloftes van Atoomstroom dat ze het gaan oplossen, echter geloof ik daar nu niet meer in. Vanaf 1 januari 2013 ben ik aan het bellen, mailen, klachten indienen. Wie kan mij helpen hierbij en hierin advies geven wat ik nu nog kan doen?

Ook lekker dom zo,n hoog voorschot, je weet toch wel wat je verbruikt is dat is exact je voorschot. 1100 euro :shock: dat is mijn heel jaar bedrag nog niet eens :o

Het zijn geen banken dus doen niet aan rente, erg zonde.

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 03 apr 2013 11:28
door GJvdZ
puma73 schreef:
Dit is natuurlijk complete onzin, een bedrijf dat zijn afspraken niet nakomt om deze redenen is het gewoon niet waard om voort te blijven bestaan.
Ik denk dat je raar op zou kijken als alle bedrijven die (een keer) hun afspraken niet nakomen opgedoekt worden. Je zal er maar werken....

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 03 apr 2013 18:55
door vdhoek
Slobberbone schreef:
Ook lekker dom zo,n hoog voorschot, je weet toch wel wat je verbruikt is dat is exact je voorschot. 1100 euro :shock: dat is mijn heel jaar bedrag nog niet eens :o

Het zijn geen banken dus doen niet aan rente, erg zonde.
De hoogte komt door een verhuizing, Atoomstroom wilde ons hoog inzetten. Wij hadden geen ervaring met zonnepanelen, led verlichting, haardkachel. Tuurlijk hebben wij ons verbruik bijgehouden. En ja diverse malen gevraagd om ons voorschot bedrag te verlagen. Echter Atoomstroom gaf niet thuis. Na een paar maanden eindelijk verlaagd. Daarna deze ellende. Weet je wat dom is: conclusies trekken zonder feitenkennis.

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 03 apr 2013 19:51
door Slobberbone
vdhoek schreef:
Slobberbone schreef:
Ook lekker dom zo,n hoog voorschot, je weet toch wel wat je verbruikt is dat is exact je voorschot. 1100 euro :shock: dat is mijn heel jaar bedrag nog niet eens :o

Het zijn geen banken dus doen niet aan rente, erg zonde.
De hoogte komt door een verhuizing, Atoomstroom wilde ons hoog inzetten. Wij hadden geen ervaring met zonnepanelen, led verlichting, haardkachel. Tuurlijk hebben wij ons verbruik bijgehouden. En ja diverse malen gevraagd om ons voorschot bedrag te verlagen. Echter Atoomstroom gaf niet thuis. Na een paar maanden eindelijk verlaagd. Daarna deze ellende. Weet je wat dom is: conclusies trekken zonder feitenkennis.

Wie heeft zich aangemeld,dan moet je toch ook verbruik opgeven.

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 06 mei 2013 20:10
door AX_Arnie
Beste vd Hoek,

Ik ben tevens al maanden aan het strijden voor een terugbetaling van 700 euro. Vandaag een bosje bloemen ontvangen voor mijn "geduld".

Die mensen zijn helemaal gek geworden en ik kan iedereen van harte afraden ooit energie bij deze leverancier af te nemen.

Ik denk dat het tijd word dat Tros Radar hier eens aandacht aan gaat besteden voordat de boel opgedoekt word en wij naar onze centen kunnen fluiten..... Want dat is volgensmij de opzet!

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 07 mei 2013 16:16
door AX_Arnie
Krijg je na 4 maanden klagen een bericht of ik nog maar even een maand kan wachten... Absurd hoe dit soort bedrijven te werk gaan!
Helaas heb ik moeten constateren dat het opmaken van een afrekennota voor een zeer beperkt aantal klanten niet goed verloopt.

Tot mijn spijt behoort u ook tot deze groep klanten. Ik kan me goed voorstellen, omdat u al meerdere keren met ons contact heeft gehad, dat u dit lange wachten als zeer vervelend ervaart. Mijn oprechte excuses hiervoor, dit verdient zeker niet de schoonheidsprijs.

Op dit moment werken wij hard om uw afrekennota op te maken, wij zijn u beslist niet vergeten.

Ik vraag nogmaals om uw begrip en nog iets meer van uw geduld, we verwachten eind mei uw afrekennota te kunnen sturen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,


Govert de Gier
Directeur Atoomstroom

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 08 mei 2013 08:09
door Slobberbone
AX_Arnie schreef:Krijg je na 4 maanden klagen een bericht of ik nog maar even een maand kan wachten... Absurd hoe dit soort bedrijven te werk gaan!
Helaas heb ik moeten constateren dat het opmaken van een afrekennota voor een zeer beperkt aantal klanten niet goed verloopt.

Tot mijn spijt behoort u ook tot deze groep klanten. Ik kan me goed voorstellen, omdat u al meerdere keren met ons contact heeft gehad, dat u dit lange wachten als zeer vervelend ervaart. Mijn oprechte excuses hiervoor, dit verdient zeker niet de schoonheidsprijs.

Op dit moment werken wij hard om uw afrekennota op te maken, wij zijn u beslist niet vergeten.

Ik vraag nogmaals om uw begrip en nog iets meer van uw geduld, we verwachten eind mei uw afrekennota te kunnen sturen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,


Govert de Gier
Directeur Atoomstroom

Govert de (Aas)Gier :twisted:

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 20 jul 2013 19:29
door Jnagel
Ik kom vandaag terug van vakantie.
Als domper zie ik een rekening van atoomstroom afgeschreven van 2165 euro.
Hier mag ik rustig achteraan. Dit heb ik in me leven niet mee gemaakt.

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 20 jul 2013 19:53
door stofzuigertje
Controleer of de datum opname meter en de standen kloppen.

Dit is bij elke aanbieder mogelijk omdat de netbeheerder vaak fouten maakte.
Ver is bij niet kunnen aflezen schatten toegestaan en dat is meestal aan de hoge kant.

Dus ook niet Atoomstroom klanten kunnen een foute rekening krijgen en protest tegen foute meterstanden moeten ze binnen een redelijke termijn verwerken.
Heeft U de kaart ingevuld of is de meter opgenomen en heeft U die standen toen zelf ook genoteerd en bewaard.
Ik zie deze Atoom stroom als milieu activist niet zitten maar blijf ook voor mijn grootste vijand altijd redelijk en eerlijk.

Wel zitten er kleine betaalbare aanbieders tussen die wel een goede klanten service hebben en waar aanpassen van de maandbedragen wel goed gaat, gewoon online klikken was voldoende na montage van erg veel zonnepanelen!
Maar ik maak liever geen reclame want daar is dit forum niet voor.

Dus controleer ongeacht je leverancier je jaar afrekening!

Re: Jaarafrekening Atoomstroom

Geplaatst: 23 sep 2013 12:50
door AX_Arnie
En de soap continues!

Ik krijg vordering op vordering terwijl ik netjes (soms een paar dagen later) mijn rekeningen betaal. Wat een armoedige en sneue bende is dit Atoomstroom. Hoeveel klanten zullen ze uberhaupt nog hebben? Onbegrijpelijk dat dit soort wanstaltige clubs bestaansrecht hebben.

Ik ben zo blij dat ik deze club NOOIT gemachtigd heb om de rekeningen automatisch van mijn rekening te schrijven.

Gelukkig neemt ENECO de levering volgende week over.