LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile: Accu erg snel leeg?
T-Mobile: Accu erg snel leeg?
Beste mensen,
Sinds enkele weken is de gebruiksduur van mijn accu abrupt, extreem kort geworden. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat het probleem vrijwel zeker bij het T-Mobile netwerk ligt.
Bij invoering van NL-Alert is er blijkbaar iets mis gegaan waarbij nu de accu's van heel veel telefoons (ervaringen van andere mensen op diverse internetfora) worden leeg getrokken.
Ook hebben verscheidene mensen dezelfde telefoon met een andere sim-kaart (KPN bv) gebruikt, waarbij het accu probleem zich niet voordeed!
T-Mobile zelf geeft 'ontwijkende' antwoorden, waardoor ze veel klanten onnodig 'terug naar fabrieksinstellingen' laten doen, nieuwe accu's laten aanschaffen, nieuwe simkaarten laten toesturen etc...en dit alles zonder het probleem op te lossen.
Zie hieronder voor meer info:
https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/s ... rt-196489/
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 6#39889236
Heeft iemand ook last van leeglopende accu's op het T-Mobile/Ben netwerk, laat het dan aan ze weten via het forum, twitter, telefoon, email etc. Zeker als u Youp van t Hek heet... Misschien dat ze dan 'klanten' voor eventjes weer eens serieus gaan nemen.
Vriendelijke groet,
Wim
Ps niet toedoende vliegtuig modus test verwijderd
Sinds enkele weken is de gebruiksduur van mijn accu abrupt, extreem kort geworden. Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat het probleem vrijwel zeker bij het T-Mobile netwerk ligt.
Bij invoering van NL-Alert is er blijkbaar iets mis gegaan waarbij nu de accu's van heel veel telefoons (ervaringen van andere mensen op diverse internetfora) worden leeg getrokken.
Ook hebben verscheidene mensen dezelfde telefoon met een andere sim-kaart (KPN bv) gebruikt, waarbij het accu probleem zich niet voordeed!
T-Mobile zelf geeft 'ontwijkende' antwoorden, waardoor ze veel klanten onnodig 'terug naar fabrieksinstellingen' laten doen, nieuwe accu's laten aanschaffen, nieuwe simkaarten laten toesturen etc...en dit alles zonder het probleem op te lossen.
Heeft iemand ook last van leeglopende accu's op het T-Mobile/Ben netwerk, laat het dan aan ze weten via het forum, twitter, telefoon, email etc. Zeker als u Youp van t Hek heet... Misschien dat ze dan 'klanten' voor eventjes weer eens serieus gaan nemen.
Vriendelijke groet,
Wim
Ps niet toedoende vliegtuig modus test verwijderd
Laatst gewijzigd door WimHuf op 18 mar 2013 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T-Mobile: Accu erg snel leeg?
Het zou de leeftijd kunnen zijn.Sinds enkele weken is de gebruiksduur van mijn accu abrupt, extreem kort geworden.
Dat er in de vliegtuig modus weinig verbruikt wordt is normaal, dan staat hij alleen in stand by.
Er is door T-mobile voor sommige HTC toestellen een fix uitgerold, maar bijvoorbeeld mijn Xperia T op het T-mobile netwerk heeft nergens last van? Maar ik heb de laatste 4 weken van erg veel populaire apps updates gehad, dus alleen maar naar NL-alert wijzen, kan misschien wel wat kort door de bocht zijn, temeer omdat er ook nogal wat smaken van Android in omloop zijn.WimHuf schreef:Beste mensen,
Als ik mijn telefoon op vliegtuig modus zet gaat mijn batterij in 8 uur slechts 5% achteruit en met netwerkverbinding in 8 uur 90% ! Vrij helder waar het probleem zit dus.
Vriendelijke groet,
Wim
Dat het door NL-Alert komt lijkt me stug. Dat is slechts een applicatie op het netwerk. Wat wel zou kunnen is dat er een configuratie van het deel van het netwerk waar je zit is verandert. Misschien is er wel gewoon een base station waar jij vaak op zit uitgevallen. Dan moet je telefoon op een hoger vermogen werken om een verderweggegelen base station te kunnen bereiken.
Het is wel wat meer dan enkel een applicatie, het is een vorm van sms, maar op een compleet ander kanaal, en kan voor sommige telefoons zelfs een firmware update vereisen, en dat laatste grijpt redelijk diep in in de smartphone in kwestie. Ook verschilt de implementatie ervan nogal op een gprs of umts 3G netwerk.GJvdZ schreef:Dat het door NL-Alert komt lijkt me stug. Dat is slechts een applicatie op het netwerk. Wat wel zou kunnen is dat er een configuratie van het deel van het netwerk waar je zit is verandert. Misschien is er wel gewoon een base station waar jij vaak op zit uitgevallen. Dan moet je telefoon op een hoger vermogen werken om een verderweggegelen base station te kunnen bereiken.
Genoeg haken en ogen dus om dit soort dingen te kúnnen veroorzaken. Maar de andere kant van die medaille zijn GSM eigenaren die de firmware nooit updaten, volstrekt onnodige taskkillers gebruiken, of in het geval van android overal "gratis" apps wegplukken in de vorm van brakke .apk bestanden, al dan niet met virussen.
Beste gebruikers, media, Tros Radar, T-mobile en "slachtofffers",
Ik ben een van de schrijvers die dit probleem 2 weken geleden begon te onderzoeken. Ik heb hierdoor een bericht geplaatst op zowel Tweakers als het T-mobile forum.
Het probleem werd bij mij bekend doordat er rond 20 februari 3 mensen in dezelfde week problemen kregen met hun Samsung Galaxy Gio. Dit was iemand uit de omgeving van Eindhoven en 2 mensen uit Gelderland. Ze hadden het toestel in dezelfde week gekocht en gebruiken allen nauwelijks internet, GPS of Bluetooth. De andere overeenkomst is dat ze allemaal T-mobile gebruikte op het netwerk, net als ikzelf overigens.
Mijn vriendin en ik hadden geen last van dit probleem, ik gebruik zelf een Xiaomi Mi2 en mijn vriendin een Sony Xperia S. Na een onderzoek van 2-3 dagen kwam ik erachter dat er ongeveer 15 verschillende topics waren geopend op het T-mobile forum en op Tweakers.net waren het ongeveer 3 onderwerpen waarin dit probleem werd besproken tussen 1 en 15 februari.
Hieruit blijkt dat er met name HTC en Samsung toestellen zijn getroffen, zowel met de originele rom als zonder de origenele rom.
Alle toestellen heb ik geselecteerd op dezelfde overeenkomsten:
Het toestel werkte eind januari perfect 1-2 dagen. Rond 20 februari was dit plotseling maar 4-8 uur.
Toestellen zijn aangesloten op het T-mobile netwerk
Accu vervangen werkte niet
Firmware upgrade geeft geen verschil
Degene die het voor me hebben getest hebben GEEN problemen op het netwerk op Vodafone en KPN.
Toestel vastzetten op 2G of 3G werkt bij sommige positief, maar niet geheel
in/uitschakelen van NL Alert werkte bij iedereen die dit terugkoppelde goed en was het probleem verholpen.
Het probleem is duidelijk, NL Alert op het T-mobile netwerk werkt niet voor elk toestel naar behoren sinds half februari.
Wat heb ik gedaan:
Dit onderwerp aangemaakt bij T-mobile/Tweakers.net.
Meerdere keren contact gezocht met T-mobile via Twitter en Facebook.
Tweakers.net getipt over dit probleem.
Grote winkel gevraagd wat zij hiermee doen bij haar zakelijke klanten (n.a.v. een zakelijke gebruiker met tientalle HTC Desire toestellen die deze winkel over dit probleem heeft verteld).
Het Rijk heb ik aangeschreven doordat haar dienst niet ten volle kan kunnen benut door T-mobile klanten met specifieke toestellen.
Terugkoppeling tot nu toe:
T-mobile had plotseling een update voor HTC toestellen uitgerold (er zijn mensen die 1 weekend geen probleem hadden na deze update, maar daarna wederom hetzelfde probleem kregen op hun HTC)
T-mobile is aan het uitzoeken of dit een probleem is op haar netwerk en als dit zo is, dan zou ze haar klanten hiervan op de hoogte stellen.
Wat geeft T-mobile door aan haar klanten:
Vervang de accu
Vervang simkaart
Stuur het toestel op
Wat geeft een enkele medewerker voor tip in de winkel:
Zet NL Alert uit.
Tijdelijke oplossing ga naar de website van NL Alert, zoek je toestel op en zet NL Alert uit. Als deze aan staat, zet hem dan uit, herstart het toestel en controleer dan of het probleem is opgelost. Je merkt binnen 1 uur of het probleem is opgelost.
Zet je bevindingen ook graag in 1 van de 2 topics zodat ik dit aan het onderzoek kan toevoegen.
Verder kan ik mensen alleen maar aanraden om dit probleem massaal te melden bij T-mobile en de medewerker op de hoogte stellen van de 2 topics die bovenin zijn beschreven, alleen hierdoor zal de medewerker merken dat hij/zij niet de enige is met dit probleem en dat het om minimaal honderden gebruikers gaat. Helaas kan er alleen iets aan worden gedaan als mensen zich hierover beklagen bij T-mobile.
Succes!
Ik ben een van de schrijvers die dit probleem 2 weken geleden begon te onderzoeken. Ik heb hierdoor een bericht geplaatst op zowel Tweakers als het T-mobile forum.
Het probleem werd bij mij bekend doordat er rond 20 februari 3 mensen in dezelfde week problemen kregen met hun Samsung Galaxy Gio. Dit was iemand uit de omgeving van Eindhoven en 2 mensen uit Gelderland. Ze hadden het toestel in dezelfde week gekocht en gebruiken allen nauwelijks internet, GPS of Bluetooth. De andere overeenkomst is dat ze allemaal T-mobile gebruikte op het netwerk, net als ikzelf overigens.
Mijn vriendin en ik hadden geen last van dit probleem, ik gebruik zelf een Xiaomi Mi2 en mijn vriendin een Sony Xperia S. Na een onderzoek van 2-3 dagen kwam ik erachter dat er ongeveer 15 verschillende topics waren geopend op het T-mobile forum en op Tweakers.net waren het ongeveer 3 onderwerpen waarin dit probleem werd besproken tussen 1 en 15 februari.
Hieruit blijkt dat er met name HTC en Samsung toestellen zijn getroffen, zowel met de originele rom als zonder de origenele rom.
Alle toestellen heb ik geselecteerd op dezelfde overeenkomsten:
Het toestel werkte eind januari perfect 1-2 dagen. Rond 20 februari was dit plotseling maar 4-8 uur.
Toestellen zijn aangesloten op het T-mobile netwerk
Accu vervangen werkte niet
Firmware upgrade geeft geen verschil
Degene die het voor me hebben getest hebben GEEN problemen op het netwerk op Vodafone en KPN.
Toestel vastzetten op 2G of 3G werkt bij sommige positief, maar niet geheel
in/uitschakelen van NL Alert werkte bij iedereen die dit terugkoppelde goed en was het probleem verholpen.
Het probleem is duidelijk, NL Alert op het T-mobile netwerk werkt niet voor elk toestel naar behoren sinds half februari.
Wat heb ik gedaan:
Dit onderwerp aangemaakt bij T-mobile/Tweakers.net.
Meerdere keren contact gezocht met T-mobile via Twitter en Facebook.
Tweakers.net getipt over dit probleem.
Grote winkel gevraagd wat zij hiermee doen bij haar zakelijke klanten (n.a.v. een zakelijke gebruiker met tientalle HTC Desire toestellen die deze winkel over dit probleem heeft verteld).
Het Rijk heb ik aangeschreven doordat haar dienst niet ten volle kan kunnen benut door T-mobile klanten met specifieke toestellen.
Terugkoppeling tot nu toe:
T-mobile had plotseling een update voor HTC toestellen uitgerold (er zijn mensen die 1 weekend geen probleem hadden na deze update, maar daarna wederom hetzelfde probleem kregen op hun HTC)
T-mobile is aan het uitzoeken of dit een probleem is op haar netwerk en als dit zo is, dan zou ze haar klanten hiervan op de hoogte stellen.
Wat geeft T-mobile door aan haar klanten:
Vervang de accu
Vervang simkaart
Stuur het toestel op
Wat geeft een enkele medewerker voor tip in de winkel:
Zet NL Alert uit.
Tijdelijke oplossing ga naar de website van NL Alert, zoek je toestel op en zet NL Alert uit. Als deze aan staat, zet hem dan uit, herstart het toestel en controleer dan of het probleem is opgelost. Je merkt binnen 1 uur of het probleem is opgelost.
Zet je bevindingen ook graag in 1 van de 2 topics zodat ik dit aan het onderzoek kan toevoegen.
Verder kan ik mensen alleen maar aanraden om dit probleem massaal te melden bij T-mobile en de medewerker op de hoogte stellen van de 2 topics die bovenin zijn beschreven, alleen hierdoor zal de medewerker merken dat hij/zij niet de enige is met dit probleem en dat het om minimaal honderden gebruikers gaat. Helaas kan er alleen iets aan worden gedaan als mensen zich hierover beklagen bij T-mobile.
Succes!
Het klopt dat je dit niet kunt testen door de flight modus in te schakelen. Het helpt wel om de data uit te schakelen en om Wifi uit te schakelen zodat de divere apps geen verbinding hebben met het internet. Ik garandeer dat dit niets uit zal maken.nevermind schreef:Het zou de leeftijd kunnen zijn.Sinds enkele weken is de gebruiksduur van mijn accu abrupt, extreem kort geworden.
Dat er in de vliegtuig modus weinig verbruikt wordt is normaal, dan staat hij alleen in stand by.
Uiteraard kun je ook een sim van een andere provider in het toestel stoppen en dan is het probleem ook "tijdelijk" opgelost.
Helaas wordt het huidige probleem door de buitenstaander (en T-mobile medewerker), te vaak verward met een hardware probleem of probleem van een app of zelf ingevoerde instellingen.
Dat van die vliegtuig modus was inderdaad niet zo'n goed voorbeeld, maar het wisselen van sim-kaarten lijkt me toch wel.
Meerdere battery apps geven aan dat bijna al het stoomverbruik naar het mobiele netwerk gaat. Voorheen was dit voornamelijk "calls" "screen" en evt een app die op dat moment veel gebruikt was.
Mijn 3G staat bijna nooit aan, want altijd WiFI, en die staat meestal ook uit.
Mijn accu werkte dus perfect, een keer in de twee dagen opladen bij normaal gebruik...en van de een op andere dag in een paar uur leeg. Geen ander systeem, geen nieuwe apps...niets veranderd. Ik twijfelde eerst ook uiteraard aan mijzelf/mijn toestel en heb uren geinvesteerd en allerlei zaken veranderd, verwijderd etc om uit te vinden waar het aan lag. Tientallen fora doorgebladerd. En uiteindelijk vond ik allerlei mensen met exact dezelfde problemen. Geen van welke op buitenlandse fora overeen kwamen.
Iemand nog het geloof dat het probleem ergens anders kan liggen?
Ik weet dus persoonlijk niet wat er exact mis is, maar er rest me niets anders dit probleem te wijten aan een plotselinge, absurd veel stroom verslindend netwerk.
Meerdere battery apps geven aan dat bijna al het stoomverbruik naar het mobiele netwerk gaat. Voorheen was dit voornamelijk "calls" "screen" en evt een app die op dat moment veel gebruikt was.
Mijn 3G staat bijna nooit aan, want altijd WiFI, en die staat meestal ook uit.
Mijn accu werkte dus perfect, een keer in de twee dagen opladen bij normaal gebruik...en van de een op andere dag in een paar uur leeg. Geen ander systeem, geen nieuwe apps...niets veranderd. Ik twijfelde eerst ook uiteraard aan mijzelf/mijn toestel en heb uren geinvesteerd en allerlei zaken veranderd, verwijderd etc om uit te vinden waar het aan lag. Tientallen fora doorgebladerd. En uiteindelijk vond ik allerlei mensen met exact dezelfde problemen. Geen van welke op buitenlandse fora overeen kwamen.
Iemand nog het geloof dat het probleem ergens anders kan liggen?
Ik weet dus persoonlijk niet wat er exact mis is, maar er rest me niets anders dit probleem te wijten aan een plotselinge, absurd veel stroom verslindend netwerk.
Excuus voor het belabberde Nederlands
En goed werk Kiswum!
En goed werk Kiswum!
Ook hier sinds 20 februari een leeglopende batterij bij nauwelijks tot geen gebruik. Getroffen zijn een HTC Wildfire bij provider Ben (T-Mobile netwerk) en een HTC Desire Z bij provider T-Mobile. Echter zijn er in mijn directe omgeving ook mensen met een Motorola Defy+ en een HTC One X (beide T-Mobile) die geen last hebben van dit probleem.
Zelf heb ik sinds 11 maart een ander abonnement bij een andere provider op een ander netwerk en sinds deze dag is het probleem bij mij helemaal verholpen, dus het probleem moet wel iets te maken hebben met het T-Mobile netwerk.
Zelf heb ik sinds 11 maart een ander abonnement bij een andere provider op een ander netwerk en sinds deze dag is het probleem bij mij helemaal verholpen, dus het probleem moet wel iets te maken hebben met het T-Mobile netwerk.
-
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem: de accu van mijn Samsung gaat normaal een week mee maar vannacht werd ik wakker omdat m'n mobiel begon te zoemen omdat de accu leeg was en dat terwijl deze voor het slapen gaan nog op zo'n 90% batterij stond. De accu is maar anderhalve dag meegegaan. Ik heb er niet eens mee gebeld of gesms't.
Nu zijn er bij mij een aantal zaken anders dan wat ik op internet van mensen met gelijke problemen heb gelezen. Ik heb een vrij simpel model telefoon, een Samsung GTS3350. Ik heb er geen internet op, wel WIFI, maar dit gebruik ik zelden. Geen Bluetooth, geen apps, etc. En...ik zit niet op het T-Mobile netwerk maar op KPN (Hema simkaart). Nooit problemen mee verder.
Het enige overeenkomstige is dat het steeds toestellen betreft die gekocht zijn in of rond november 2011. Mijn toestel is ook van november 2011.
M'n toestel zit nu weer aan de lader. Ik ben benieuwd hoe lang de accu het nu gaat volhouden. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt omtrent dit probleem.
Nu zijn er bij mij een aantal zaken anders dan wat ik op internet van mensen met gelijke problemen heb gelezen. Ik heb een vrij simpel model telefoon, een Samsung GTS3350. Ik heb er geen internet op, wel WIFI, maar dit gebruik ik zelden. Geen Bluetooth, geen apps, etc. En...ik zit niet op het T-Mobile netwerk maar op KPN (Hema simkaart). Nooit problemen mee verder.
Het enige overeenkomstige is dat het steeds toestellen betreft die gekocht zijn in of rond november 2011. Mijn toestel is ook van november 2011.
M'n toestel zit nu weer aan de lader. Ik ben benieuwd hoe lang de accu het nu gaat volhouden. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt omtrent dit probleem.
Ik heb ook last van dit probleem maar ik heb het NL Alert uitgeschakeld maar helaas blijft het probleem bestaan. Het zal waarschijnlijk een update van een app. zijn, maar welke?
Het is wel vreemd dat het alleen t-mobile telefoons zijn........
Ik heb mijn telefoon, S3 , nu 4 maanden, heb diverse laders gebruikt, nieuwe accu ingezet.
Ik hoop dat er een oplossing komt.
Het is wel vreemd dat het alleen t-mobile telefoons zijn........
Ik heb mijn telefoon, S3 , nu 4 maanden, heb diverse laders gebruikt, nieuwe accu ingezet.
Ik hoop dat er een oplossing komt.
-
Sinds een paar dagen ook dit probleem op mijn Xperia S. Ik bel via Tele2 maar over het T Mobile netwerk. De accu was binnen het uur leeg. Ik heb nu de UMTS uitgezet alleen data via gsm.
Dat werkt, maar dan heb je dus een erge trage netwerkverbinding.
Hoop dat dit snel wordt opgelost want het is wel duidelijk dat het door de netwerkverbinding komt. Nl alert heb ik niet eens op mijn gsm staan!
Dat werkt, maar dan heb je dus een erge trage netwerkverbinding.
Hoop dat dit snel wordt opgelost want het is wel duidelijk dat het door de netwerkverbinding komt. Nl alert heb ik niet eens op mijn gsm staan!
NL Alert is geen app. NL Alert is in dit geval vaak ingeschakeld via je provider. Je kunt echter wel bepaalde services op je toestel uitschakelen waardoor NL Alert niet meer werkt.
3G uitschakelen hoeft niet altijd een oplossing te zijn. Soms kan de instelling van NL Alert worden uitschakeld (Instelling te zien via NL Alert website). Vervolgens het toestel herstarten en daarna kan het probleem tijdelijk zijn opgelost.
Mocht dat niet helpen, dan zou ik pas 3G uitschakelen, maar dit levert altijd winst op voor je accu, maar een verlies op je internet snelheid.
In dat geval is dit probleem weer terug en dus ook een compensatie voor de gebruikers:
http://tweakers.net/nieuws/68026/t-mobi ... lemen.html
3G uitschakelen hoeft niet altijd een oplossing te zijn. Soms kan de instelling van NL Alert worden uitschakeld (Instelling te zien via NL Alert website). Vervolgens het toestel herstarten en daarna kan het probleem tijdelijk zijn opgelost.
Mocht dat niet helpen, dan zou ik pas 3G uitschakelen, maar dit levert altijd winst op voor je accu, maar een verlies op je internet snelheid.
In dat geval is dit probleem weer terug en dus ook een compensatie voor de gebruikers:
http://tweakers.net/nieuws/68026/t-mobi ... lemen.html
Nieuwe reactie van T-mobile:
https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/s ... ndex4.html
Ik zou zeggen, haal er je voordeel uit, plaats je resultaten hier en geef het door aan T-mobile!
Zonder jouw stem veranderd er namelijk niets!
https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/s ... ndex4.html
@Iedereen
Excuses voor de vertraagde reactie in dit topic. Echter wij hebben de afgelopen weken verschillende testen uitgevoerd met meerdere toestellen en samen met de leverancier gekeken waardoor sommige klanten problemen ervaren met het 'leeglopen' van de batterij zonder aanwijsbare redenen.
Op het Forum kwam naar voren dat dit mede te maken heeft met het uitrollen van NL-Alert door T-Mobile. Eind 2012 hebben de toestelfabrikanten hiervoor een update aangeboden, zodat eventuele mogelijke problemen opgelost moeten zijn.
Het kan zijn dat niet iedereen deze update heeft ontvangen en of correct heeft geaccepteerd.
Je kunt deze software installeren door te gaan naar het menu instellingen > kies over de telefoon of toestel-info/software-update(s) en druk op Nu controleren en bijwerken.
Wij raden aan de software alleen te downloaden als het toestel via een Wifi netwerk met het internet verbonden is.
Wanneer je de laatste update hebt geïnstalleerd en toch problemen blijft ervaren met het snel leeglopen van de batterij, willen wij graag aanvullende informatie ontvangen. Je kunt de informatie doorgeven via een privébericht aan HenkTM of Tom zodat wij deze gegevens kunnen verzamelen en dit verder kunnen onderzoeken.
Graag willen wij weten de plaats en postcode en sinds wanneer je deze problemen ervaart. Hierbij ook graag vermelden welk merk en type toestel je in gebruik hebt en welke software versie erop draait. Het kan zijn dat wij in privé nog aanvullende informatie zullen vragen om bijvoorbeeld een screenshot te sturen.
Mijn reactie
Hoeveel toestellen hebben jullie tot je beschikking gehad zonder deze update?
Hoeveel toestellen hebben jullie tot je beschikking gehad met deze update?
Hoeveel hadden er problemen nog na deze update?
Welke toestellen hebben jullie getest?
Hoe kan het zijn dat het probleem weg is met een andere simkaart zonder de update uit te voeren?
Ik hoop, ik hoop echt dat hier er een antwoord gegeven kan worden op deze vragen. Zodat ik dit ook in mijn eigen onderzoek kan vermelden.
Doordat ik ernstig twijfel aan de welwillendheid over de oplossing en doordat reeds is aangegeven dat mensen na een software update nog steeds met de problemen zitten, lijkt het er wat mij betreft op dat het probleem bij de gebruiker wordt neergelegd, wellicht om tijd te rekken en hopelijk in de tussentijd naar een echte oplossing wordt gewerkt...
Ik hoop dus dat iedereen massaal het probleem nogmaals zal melden.
Ik zal dit bericht crossposten bij Radar en Tweakers.
Ik zou zeggen, haal er je voordeel uit, plaats je resultaten hier en geef het door aan T-mobile!
Zonder jouw stem veranderd er namelijk niets!
- Bijlagen
-
- Bericht van T-mobile
- Screenshot_2013-03-26_16-47-53.png (52.14 KiB) 15763 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Dat snel leeg lopen van accu's ligt echt aan het netwerk. Ik ben vorige week overgestapt van een abonnement dat gebruik maakte van KPN netwerk naar Tele2, dus T-mobile netwerk. Ik heb een Samsung Omnia Querty en maak heel weinig gebruik van telefoon en internet. Voor de overstap hoefde ik maar 1 keer per week op te laden. Na de overstap (SIM only) was de accu opeens van de ene op de andere dag binnen een dag leeg, steeds opnieuw.
Alles ingesteld via de instelhulp en informatieberichten staan uit, dus NL-Alert staat ook uit (en heeft nooit aangestaan). Mijn locatie: Leiderdorp.
Dit kan alleen aan het netwerk liggen, dus al die reacties over te hoog verbruik en kapotte accu's lijken mij onzin, in elk geval voor mij. T-mobile moet dit uitzoeken. 'k Heb 't ook bij Tele2 gemeld.
Alles ingesteld via de instelhulp en informatieberichten staan uit, dus NL-Alert staat ook uit (en heeft nooit aangestaan). Mijn locatie: Leiderdorp.
Dit kan alleen aan het netwerk liggen, dus al die reacties over te hoog verbruik en kapotte accu's lijken mij onzin, in elk geval voor mij. T-mobile moet dit uitzoeken. 'k Heb 't ook bij Tele2 gemeld.
Nog steeds geen oplossing vanuit T-Mobile. Nog steeds een extreem korte accuduur. Wat wel nieuw is is dat het accu-verbruik per locatie lijkt te verschillen.
Overigens, om terug te komen op de vliegtuig modus: Is het niet zo dat in die modus alles behalve het netwerk (phone radio) wordt gebruikt? M.a.w. is het aanzetten van deze modus een test om te kijken of het accu-verbruik aan het netwerk ligt?
Overigens, om terug te komen op de vliegtuig modus: Is het niet zo dat in die modus alles behalve het netwerk (phone radio) wordt gebruikt? M.a.w. is het aanzetten van deze modus een test om te kijken of het accu-verbruik aan het netwerk ligt?
ook ik heb sinds kort last van een zeer snel leeglopende batterij- na 4 uur al leeg (HTC wildfire s), maar ik zit op het kpn netwerk. Mijn locatie is Groningen
Sinds enkele weken ook last van een batterij die 3x zo snel leeg is. Gebeurde van de een op andere dag. Heb een HTC desire s. Volgens HTC ligt het aan mijn simkaart, volgens T-mobile niet. Locatie is regio Helmond
Ik heb een samsung galaxy gio sinds november 2011, met een abonnement op Ben ( onderdeel van T.mobile) en heb sinds een week of twee ook een steeds leeglopende batterij. Moet middenin de nacht aansluiten op stopcontact.Ook ik heb ondertussen alles uitgezet wat ik kon uitzetten en inmiddels een nieuwe accu erin gedaan zonder resultaat. Ik heb geen NL Alert op mijn telefoon, zoals zoveel anderen in dit forum. Ik heb het nu ook gemeld bij Ben, maar wilde het toch ook hier melden. Ik ben benieuwd wanneer dit probleem stopt. Goed om te zien dat er veel meer mensen dit probleem hebben..ik had al bijna een nieuwe telefoon gekocht. Groet Irma