LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kopen en Garantie bij MyCom
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 apr 2009 08:59
Kopen en Garantie bij MyCom
Ik heb bij MyCom in Leiden nog geen 2 jaar geleden een MP Desktop I5 gekocht met 3 jaar garantie
Nu heb ik al enige maanden last dat de harddisk steeds meer bad sectors gaat vertonen , ook kan ik regelmatig geen software meer benaderen of verwijderen.
Ik ben hiermee naar MyCom in Lisse gegaan , daar draaide de techneut ? een progje van een halve minuut en vertelde dat hij prima was !.
Ik zei hem dat bijv Harddisk Sentinal aangaf dat er steeds meer bads sectors in kwamen , maar daar wilde hij niet naar kijken , het kwam waarschijnlijk door de software.
Hij wilde wel uitgebreid testen , dat koste mij dan € 30 , was hij toch kapot hoefde ik niets te betalen.
Toch maar gedaan en toevallig de disk was prima , zijn colega wilde wel nog naar de software kijken ,maar dan moest er meer betaald worden.
Toen ik hem zei dat het onzin was dat het de software zou zijn en niet slijtage aan de schijf ,zei hij dat was ook wel zo , maar software kon een valse melding geven.
Kwaad de computer meegenomen en bij de concurent een nieuwe harddisk erin laten zetten.
Daarna de schijf geprobeerd te kopieren (natuurlijk niet de actieve partitie) maar dat lukte niet helemaal wegens de beschadigingen , de lege schijf met low level geformateerd , maar de fouten blijven ,ook Acronis drive tester geeft bad sectors aan op de inmiddels lege schijf.
De moraal bij myCom heb je geen 3 jaar garantie , maar helemaal niks , het kost je alleen maar geld.
Ze kunnen altijd beweren dat het de software is ,en jij staat met lege handen.
Nu heb ik al enige maanden last dat de harddisk steeds meer bad sectors gaat vertonen , ook kan ik regelmatig geen software meer benaderen of verwijderen.
Ik ben hiermee naar MyCom in Lisse gegaan , daar draaide de techneut ? een progje van een halve minuut en vertelde dat hij prima was !.
Ik zei hem dat bijv Harddisk Sentinal aangaf dat er steeds meer bads sectors in kwamen , maar daar wilde hij niet naar kijken , het kwam waarschijnlijk door de software.
Hij wilde wel uitgebreid testen , dat koste mij dan € 30 , was hij toch kapot hoefde ik niets te betalen.
Toch maar gedaan en toevallig de disk was prima , zijn colega wilde wel nog naar de software kijken ,maar dan moest er meer betaald worden.
Toen ik hem zei dat het onzin was dat het de software zou zijn en niet slijtage aan de schijf ,zei hij dat was ook wel zo , maar software kon een valse melding geven.
Kwaad de computer meegenomen en bij de concurent een nieuwe harddisk erin laten zetten.
Daarna de schijf geprobeerd te kopieren (natuurlijk niet de actieve partitie) maar dat lukte niet helemaal wegens de beschadigingen , de lege schijf met low level geformateerd , maar de fouten blijven ,ook Acronis drive tester geeft bad sectors aan op de inmiddels lege schijf.
De moraal bij myCom heb je geen 3 jaar garantie , maar helemaal niks , het kost je alleen maar geld.
Ze kunnen altijd beweren dat het de software is ,en jij staat met lege handen.
Re: Kopen en Garantie bij MyCom
De harddisk leveranciers hebben special software op hun websites om te checken of disks kapot zijn en vervangen moeten worden. draai ik tegenwoordig meteen bij nieuwe hdd. Als die tools aangeven dat er nisk fout is dan kan de winkel ook niks doen. als je merk hdd etc. weet en weet hoe systeem backup te maken kan je het zelf ook testen. Het kan best zijn dat je bad blocks krijgt en dat de hdd rot word. Alleen zit je dan waarschijnlijk nog niet aan het limiet waarbij smart of de diagnostic software zegt de disk is bad.
Vind het trouwens wel snel na 3 jaar bad blocks. dan zou die pc steeds klappen moeten krijgen of ene rotte disk hebben. Het kan trowuens net zo goed een ander defect zijn.
Vind het trouwens wel snel na 3 jaar bad blocks. dan zou die pc steeds klappen moeten krijgen of ene rotte disk hebben. Het kan trowuens net zo goed een ander defect zijn.
Re: Kopen en Garantie bij MyCom
Ik ben ook niet tevreden over de garantie van Mycom. Ze kunnen theoretisch wel 3 jaar garantie promoten, maar als je er een beroep op doet geven ze niet thuis!
Re: Kopen en Garantie bij MyCom
Dan moet je proberen wat steviger in je schoenen staan en gewoon eisen dat ze de schijf vervangen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30 apr 2009 08:59
Re: Kopen en Garantie bij MyCom
Net bericht van het Hoofdkantoor via Klacht .nl , waar ik deze klacht ook had gemeld
De schijf kan ik omruilen en ik krijg de € 30 terug.
Dus toch netjes opgelost , zit ik met 2 schijven , maar dat is een luxe probleem toch
De schijf kan ik omruilen en ik krijg de € 30 terug.
Dus toch netjes opgelost , zit ik met 2 schijven , maar dat is een luxe probleem toch
Re: Kopen en Garantie bij MyCom
Lijkt mij dat het waardeloos getest is. Ik heb zelf ook nooit van harddisk sentinel gehoord maar lijkt mij wel redelijk dat bij opnieuw testen er een uitgebreide test van Paragon of idd Acronis gebruikt wordt, en liever beiden.
Re: Kopen en Garantie bij MyCom
Moet trouwens opmerken dat ik nooit problemen heb met mycom. maar ik ben een zelfbouwer.
niet een systeem koper. meschien dat je net ene verkeerde mycom getroffen hebt.
niet een systeem koper. meschien dat je net ene verkeerde mycom getroffen hebt.
Re: Kopen en Garantie bij MyCom
Bij Mycom heb ik alleen maar jong grut achter de balie gezien(goedkoop)
Zet er ervaren mensen neer, dan kun je ook kwaliteit leveren.
En extra geld vragen voor een beetje service is in crisistijd not done,
en als je met je bedrijf hier staat is helemaal geen gezicht.
Zet er ervaren mensen neer, dan kun je ook kwaliteit leveren.
En extra geld vragen voor een beetje service is in crisistijd not done,
en als je met je bedrijf hier staat is helemaal geen gezicht.
Re: Kopen en Garantie bij MyCom
Alleen maar goeie ervaringen met MyCom, mag dat?
Hier weten ze kennelijk wel waar ze het over hebben, maar zijn ook geen pubertjes meer.
Hier weten ze kennelijk wel waar ze het over hebben, maar zijn ook geen pubertjes meer.