[Hi] ONTERECHT VOCHTSCHADE GECONSTATEERD GEEN GARANTIE
Geplaatst: 19 mar 2013 14:03
Hallo,
Ik heb een abbonoment met het toetsel Sony Xperia S (Hi Toestellease F)
Mijn toestel was 03-01-2013 opgehaald door Smart Care vanwege een defect in de software, waardoor het toestel niet op wou starten. (bootloop)
De reparatie zou ongeveer een week duren, als leentoestel kreeg ik de veel goedkopere samsung GT-S5570 (behoord niet tot de klasse waarvoor ik betaal) , nou zou ik dit voor een week geen probleem vinden. Na 3 weken nog niks van Hi of Smart care te hebben vernomen, er zelf maar achter aan gemaild, Het toestel bleek wel gereed voor verzending, ik moest zelf de klantenservice opbellen. Dit heb ik dus gedaan, daar bleek dat het toestel niet meer gemaakt kon worden, ik kon of een ander vervangend toestel krijgen , of mijn eigen defecte Sony Xperia S (met vochtschade ?) Deze constanstatering van vochschade is grote oplichterij, om onder reparatie of garantie uit te komen, het toestel heeft nooit vochtschade gehad en is ook nooit in aanraking gekomen met vocht,onlangs heb ik op tv bij Kassa gezien dat dit verhaal over onterechte vochtschade vaker voorkomt.
Uiteindelijk bleek Sony wel garantie te geven ditbeloofde de monteur mij er werd gebeld voor een afspraak mij werd gezegd dat ik het leentoestel dat ik had in moest leveren en hier kreeg ik dan een vergelijkbaar ander toestel voor, hier was ik het dus niet mee eens aangezien ik betaal voor een Sony Xperia S , en er werd mij ook beloofd dat ik van Sony garantie kreeg, Smart Care vertelde mij dat zij hier niet over gingen en ook niet weten wat voor abonnement ik heb , dit moest ik bij Hi regelen werd mij verteld.
Uiteindelijk toch maar een afspraak gemaakt op 05-03-2013 , omdat ik toch wel een keer van het goedkope leentoestel af wou . Maar er kwam die dag niemand op dagen en heb ook niks van Hi of Smart Care vernomen dat de afspraak afgezegd was of iets dergelijke.
11-03-2013 maar weer gebeld na de klantenservice van Hi hoe dit zat, het bleek om 17:00 erg druk te zijn bij Smart Care , ik zou in de wacht rij komen en binnen een uur terug gebeld worden, en had ook gevraagd hoe het zat met het vervangende toestel wat ik zou krijgen. Hier antwoordde de persoon van Hi klantenservice op dat dit ligt aan Smart Care. Inmiddels 20:00 nog steeds niks van Smart care gehoord, of een mail gekregen voor een afspraak of iets dergelijks.
Ik zit nu dus al vanaf 03-01-2013 t/m nu 1903-2013 met een goedkoop vervangend leen toestel die niet behoord in de prijsklasse waar ik wel voor betaald heb (Januari,Februari en Maart) . Ik weet dat ik niet aanvullend verzekerd ben en dus tijdens de reparatie zo'n goedkoop vervangend toestel zou kunnen verwachten( die minimaal de functies van een android smartphone heeft niks meer niks minder),
Maar in middels is de reparatie dus niet gelukt en zijn we al 3 maanden verder, vandaar zou ik wel weer graag een keer een werkende Sony Xperia S of toestel met vergelijkbare waarde terugwillen, waar ik overigens ook recht op heb volgens mij, aangezien ik hier wel voor betaal. En wanneer ik met Hi of Smart care een afspraak maak, dat deze ook worden na gekomen.
Toevallig gisteren weer gebeld door smartcare, ze zouden het leentoestel vandaag op komen halen, in ruil voor een vervangend toestel, zou wel weer zo'n goedkoop afgedankt ding zijn. Terwijl ik netjes elke maand betaal voor een Sony Xperia S van ruim 3x zoveel waarde. Die onterecht is afgekeurd op vochtschade waardoor Hi en of Smartcare onder de garantie denkt uit te kunnen komen.
Ik heb een abbonoment met het toetsel Sony Xperia S (Hi Toestellease F)
Mijn toestel was 03-01-2013 opgehaald door Smart Care vanwege een defect in de software, waardoor het toestel niet op wou starten. (bootloop)
De reparatie zou ongeveer een week duren, als leentoestel kreeg ik de veel goedkopere samsung GT-S5570 (behoord niet tot de klasse waarvoor ik betaal) , nou zou ik dit voor een week geen probleem vinden. Na 3 weken nog niks van Hi of Smart care te hebben vernomen, er zelf maar achter aan gemaild, Het toestel bleek wel gereed voor verzending, ik moest zelf de klantenservice opbellen. Dit heb ik dus gedaan, daar bleek dat het toestel niet meer gemaakt kon worden, ik kon of een ander vervangend toestel krijgen , of mijn eigen defecte Sony Xperia S (met vochtschade ?) Deze constanstatering van vochschade is grote oplichterij, om onder reparatie of garantie uit te komen, het toestel heeft nooit vochtschade gehad en is ook nooit in aanraking gekomen met vocht,onlangs heb ik op tv bij Kassa gezien dat dit verhaal over onterechte vochtschade vaker voorkomt.
Uiteindelijk bleek Sony wel garantie te geven ditbeloofde de monteur mij er werd gebeld voor een afspraak mij werd gezegd dat ik het leentoestel dat ik had in moest leveren en hier kreeg ik dan een vergelijkbaar ander toestel voor, hier was ik het dus niet mee eens aangezien ik betaal voor een Sony Xperia S , en er werd mij ook beloofd dat ik van Sony garantie kreeg, Smart Care vertelde mij dat zij hier niet over gingen en ook niet weten wat voor abonnement ik heb , dit moest ik bij Hi regelen werd mij verteld.
Uiteindelijk toch maar een afspraak gemaakt op 05-03-2013 , omdat ik toch wel een keer van het goedkope leentoestel af wou . Maar er kwam die dag niemand op dagen en heb ook niks van Hi of Smart Care vernomen dat de afspraak afgezegd was of iets dergelijke.
11-03-2013 maar weer gebeld na de klantenservice van Hi hoe dit zat, het bleek om 17:00 erg druk te zijn bij Smart Care , ik zou in de wacht rij komen en binnen een uur terug gebeld worden, en had ook gevraagd hoe het zat met het vervangende toestel wat ik zou krijgen. Hier antwoordde de persoon van Hi klantenservice op dat dit ligt aan Smart Care. Inmiddels 20:00 nog steeds niks van Smart care gehoord, of een mail gekregen voor een afspraak of iets dergelijks.
Ik zit nu dus al vanaf 03-01-2013 t/m nu 1903-2013 met een goedkoop vervangend leen toestel die niet behoord in de prijsklasse waar ik wel voor betaald heb (Januari,Februari en Maart) . Ik weet dat ik niet aanvullend verzekerd ben en dus tijdens de reparatie zo'n goedkoop vervangend toestel zou kunnen verwachten( die minimaal de functies van een android smartphone heeft niks meer niks minder),
Maar in middels is de reparatie dus niet gelukt en zijn we al 3 maanden verder, vandaar zou ik wel weer graag een keer een werkende Sony Xperia S of toestel met vergelijkbare waarde terugwillen, waar ik overigens ook recht op heb volgens mij, aangezien ik hier wel voor betaal. En wanneer ik met Hi of Smart care een afspraak maak, dat deze ook worden na gekomen.
Toevallig gisteren weer gebeld door smartcare, ze zouden het leentoestel vandaag op komen halen, in ruil voor een vervangend toestel, zou wel weer zo'n goedkoop afgedankt ding zijn. Terwijl ik netjes elke maand betaal voor een Sony Xperia S van ruim 3x zoveel waarde. Die onterecht is afgekeurd op vochtschade waardoor Hi en of Smartcare onder de garantie denkt uit te kunnen komen.