LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mio Navigatie Kaart Update
Mio Navigatie Kaart Update
Op 1 december 2012 kocht ik bij de kijkshop een Mio Navigatie Moov M410 Full Europe met "Kaart garantie" Meest recente (30 dagen). Dus je krijgt er de laatst beschikbare kaarten bij. Binnen een bepaalde termijn moet je dan je kaarten updaten. Die termijn is kort... maand of zo na aankoopdatum.
Echter, mijn ex overlijd intussen, kids wonen sindsdien helemaal bij mij, haar huis leeg opleveren, erfenis afhandelen, kortom, helemaal niet meer gedacht aan Mio Updaten.
Dus nu ontdek je pas de kleine lettertjes, de TERMIJN waarbinnen je moet updaten. Wat een onzin, ik heb levenslange upgrade bijgekocht. Kijkshop geeft me het telefoonnummer van Mio Klantenservice, maar dit nummer lijkt continu in gesprek... onbereikbaar.
Waardeloos!!!
De huidige kaarten stikken van de fouten. Bijvoorbeeld de snelheidslimieten op de snelwegen staan nog overal op 120 km/h, terwijl ze op veel plaatsen nu 130 zijn. Dus ik wil graag upgraden.
Echter, mijn ex overlijd intussen, kids wonen sindsdien helemaal bij mij, haar huis leeg opleveren, erfenis afhandelen, kortom, helemaal niet meer gedacht aan Mio Updaten.
Dus nu ontdek je pas de kleine lettertjes, de TERMIJN waarbinnen je moet updaten. Wat een onzin, ik heb levenslange upgrade bijgekocht. Kijkshop geeft me het telefoonnummer van Mio Klantenservice, maar dit nummer lijkt continu in gesprek... onbereikbaar.
Waardeloos!!!
De huidige kaarten stikken van de fouten. Bijvoorbeeld de snelheidslimieten op de snelwegen staan nog overal op 120 km/h, terwijl ze op veel plaatsen nu 130 zijn. Dus ik wil graag upgraden.
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Heel vervelend dat u wat privé-problemen heeft gehad maar daar heeft de leverancier niets mee te maken. Het kan niet zo zijn dat leveranciers, producenten enz. zich continu moeten aanpassen aan het gedrag van hun klanten. Onbegonnen werk...en daarvoor zijn er voorwaarden in het leven geroepen.
Toevallig geen navigatie op uw telefoon?
Wel een goedkoop setje trouwens , die Mio en kwalitatief bedroevend....
Toevallig geen navigatie op uw telefoon?
Wel een goedkoop setje trouwens , die Mio en kwalitatief bedroevend....
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Gebruik volgende links, om in contact te komen.Wat een onzin, ik heb levenslange upgrade bijgekocht.
http://service.mio.com/M0100/MainFrame. ... letype=faq
http://service.mio.com/M0100/MainFrame. ... letype=faq
http://service.mio.com/m0100/F0110_Down ... qid=AllFaq
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mio Navigatie Kaart Update
barabas schreef:Op 1 december 2012 kocht ik bij de kijkshop een Mio Navigatie Moov M410 Full Europe met "Kaart garantie" Meest recente (30 dagen). Dus je krijgt er de laatst beschikbare kaarten bij. Binnen een bepaalde termijn moet je dan je kaarten updaten. Die termijn is kort... maand of zo na aankoopdatum.
Echter, mijn ex overlijd intussen, kids wonen sindsdien helemaal bij mij, haar huis leeg opleveren, erfenis afhandelen, kortom, helemaal niet meer gedacht aan Mio Updaten.
Dus nu ontdek je pas de kleine lettertjes, de TERMIJN waarbinnen je moet updaten. Wat een onzin, ik heb levenslange upgrade bijgekocht. Kijkshop geeft me het telefoonnummer van Mio Klantenservice, maar dit nummer lijkt continu in gesprek... onbereikbaar.
Waardeloos!!!
De huidige kaarten stikken van de fouten. Bijvoorbeeld de snelheidslimieten op de snelwegen staan nog overal op 120 km/h, terwijl ze op veel plaatsen nu 130 zijn. Dus ik wil graag upgraden.
Gecondoleerd met het verlies, dat als eerste.
Als tweede, hoe vervelend het ook is, de update diende binnen 1 maand actief te worden gmeaakt ( is bij TomTom ook zo met laatste kaart garantie )
Weet niet welke kaartversie je hebt maar zelf in de laatste TomTom kaarten staat veelal nog neit de 130km zones vermeld, je kan zomaar een jaar verder zijn voordat dit is aangepast.
Onderstaand gedaan ?
http://service.mio.com/m0100/F0110_Down ... qid=AllFaq
Welk nummer heeft de kijkshop gegeven ? Mio zit in belgie.
Je kan ze ook mailen trouwens
En hier staat ook een en ander vermeld betreffende updaten --> http://service.mio.com/M0100/MainFrame.aspx
***** edit **** zag te laat dat een en ander reeds is vermeld.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 20 mar 2013 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Je had het makkelijker gehad om mijn bericht te quoten!
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mio Navigatie Kaart Update
nevermind schreef:Je had het makkelijker gehad om mijn bericht te quoten!
Is reeds edited
Re: Mio Navigatie Kaart Update
barabas schreef:Op 1 december 2012 kocht ik bij de kijkshop een Mio Navigatie Moov M410 Full Europe met "Kaart garantie" Meest recente (30 dagen). Dus je krijgt er de laatst beschikbare kaarten bij. Binnen een bepaalde termijn moet je dan je kaarten updaten. Die termijn is kort... maand of zo na aankoopdatum.
Echter, mijn ex overlijd intussen, kids wonen sindsdien helemaal bij mij, haar huis leeg opleveren, erfenis afhandelen, kortom, helemaal niet meer gedacht aan Mio Updaten.
Dus nu ontdek je pas de kleine lettertjes, de TERMIJN waarbinnen je moet updaten. Wat een onzin, ik heb levenslange upgrade bijgekocht. Kijkshop geeft me het telefoonnummer van Mio Klantenservice, maar dit nummer lijkt continu in gesprek... onbereikbaar.
Waardeloos!!!
De huidige kaarten stikken van de fouten. Bijvoorbeeld de snelheidslimieten op de snelwegen staan nog overal op 120 km/h, terwijl ze op veel plaatsen nu 130 zijn. Dus ik wil graag upgraden.
Ook al had je de meest recente update, dan nog staan die 130 km/h stukken er nog niet in, die update cyclus loopt zéker 6 maanden achter met de werkelijkheid, als het al niet een vol jaar is.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mio Navigatie Kaart Update
sjohie schreef:Ook al had je de meest recente update, dan nog staan die 130 km/h stukken er nog niet in, die update cyclus loopt zéker 6 maanden achter met de werkelijkheid, als het al niet een vol jaar is.
Stond reeds vermeld
Re: Mio Navigatie Kaart Update
De Kijkshop in Amersfoort deed zijn best.
Zij gaven mij een telefoonnummer van Mio, maar dat bleek later een achterhaald nummer te zijn. Dus het lukte maar niet om met Mio in contact te komen. Weer terug naar de Kijkshop.
Ik verzocht hun om in contact te gaan met Mio. Kijkshop heeft als verkopende partij wellicht wat meer invloed dan ik als particulier. Maar dat blijkt in de praktijk net andersom te werken. Want een paar dagen later sta ik weer in de Kijkshop om de Mio op te halen, maar het probleem was niet oplosbaar tussen Mio en Kijkshop. De kijkshopmedewerker zei me: wij worden vaak afgescheept, want wij zijn slechts verkopers. U kunt het beter zelf nog eens proberen en hij gaf me een ander telefoonnummer van Mio in Nederland: 0207-085 072.
Dat nummer werkt prima. Dus ik kwam met Mio in contact. Inmiddels was al veel tijd verstreken. Aankoopdatum 1 december 2012 en nu is het alweer 1 april 2013. Ik kreeg hetzelfde verhaal te horen. Zo werkt het systeem nu eenmaal en we kunnen niet voor elke klant een uitzondering maken.
Mijn mening:
DAN VERANDER JE MAAR HET SYSTEEM!!!
Je koopt op een bepaalde datum een navigatiesysteem. De kaarten worden in de fabriek op de Mio gezet. Tussen productie en verkoop verstrijkt tijd. Bij aankoop zijn de kaarten dus per definitie verouderd. Intussen veranderen de wegen. Enkele maanden na de aankoop wordt je al her en der het weiland in gedirigeerd.
Dus het is niet meer dan logisch dat je de mogelijkheid krijgt je kaarten via internet te updaten. Voor die update heb je al betaald. Maar waarom moet daaraan een tijdslimiet van een maand worden opgehangen waarbinnen JE als klant zelf actie MOET ondernemen om je update te downloaden. Zeker weten dat veel klanten op die manier hun update mislopen, want er kan van alles tussen komen...
- Zoals in mijn geval een sterfgeval (waardoor geen tijd en aandacht meer voor de Mio)
- Stel je hebt geen verstand van computers en je moet wachten tot je kleinzoon weer op bezoek komt
- Gewoon domweg vergeten
Mag Mio dan je update weigeren? Ja! Is dat FAIR??? NEE, zeker niet, want je hebt je update al betaald! 1 december gekocht... geef mij dan maar de laatste update die is verschenen of verschijnt voor 1 januari. Mio kan die update best eventjes voor me bewaren. De aankoopdatum is bij hen bekend, zo niet, dan wel de datum van eerste gebruik van de Mio. Dus zodra ik inlog, moet het technisch een peuleschil zijn om me de juiste update, gekoppeld aan de aankoopdatum of aan de datum van eerste gebruik, te geven. Ook als ik dat pas na een half jaar doe.
Afijn, die mening gaf ik dus ook door aan de Mio-medewerker. De achterliggende reden van deze constructie had iets van doen met het aankopen van kaartlicenties bij de kaartenleverancier, blablabla. Helaas kon ik dat niet volgen. Het leek mij wel waarheid, maar wat had ik er aan? Maar uiteindelijk werd voor mij WEL een uitzondering gemaakt. Dat kon op afstand. Hij veranderde een datum in zijn systeem en de volgende dag (of 2 dagen daarna) kon ik de laatst actuele kaarten downloaden. In april 2013 zijn dat bijna 4 maanden oude kaarten van 12 december 2012 (kaartbron v12.12 betekent waarschijnlijk kaart van december 2012).
Ik neem aan dat Mio voor mij een extra licentie heeft moeten kopen. Dank je wel Mio, dat was op zich netjes, maar teveel dankbaarheid wil ik niet tonen, want het was in mijn ogen niet meer dan normaal.
Je hoeft je toestel dus niet (zoals Kijkshop aanvankelijk dacht) op te sturen naar Mio, je hoeft dan geen maand te wachten eer het toestel door Mio bewerkt is en teruggezonden. Gewoon lekker thuis blijven en 2 daagjes wachten. Zo makkelijk kan het zijn.
Het enige wat je nodig hebt is een Mio-medewerker die je WIL helpen.
Zij gaven mij een telefoonnummer van Mio, maar dat bleek later een achterhaald nummer te zijn. Dus het lukte maar niet om met Mio in contact te komen. Weer terug naar de Kijkshop.
Ik verzocht hun om in contact te gaan met Mio. Kijkshop heeft als verkopende partij wellicht wat meer invloed dan ik als particulier. Maar dat blijkt in de praktijk net andersom te werken. Want een paar dagen later sta ik weer in de Kijkshop om de Mio op te halen, maar het probleem was niet oplosbaar tussen Mio en Kijkshop. De kijkshopmedewerker zei me: wij worden vaak afgescheept, want wij zijn slechts verkopers. U kunt het beter zelf nog eens proberen en hij gaf me een ander telefoonnummer van Mio in Nederland: 0207-085 072.
Dat nummer werkt prima. Dus ik kwam met Mio in contact. Inmiddels was al veel tijd verstreken. Aankoopdatum 1 december 2012 en nu is het alweer 1 april 2013. Ik kreeg hetzelfde verhaal te horen. Zo werkt het systeem nu eenmaal en we kunnen niet voor elke klant een uitzondering maken.
Mijn mening:
DAN VERANDER JE MAAR HET SYSTEEM!!!
Je koopt op een bepaalde datum een navigatiesysteem. De kaarten worden in de fabriek op de Mio gezet. Tussen productie en verkoop verstrijkt tijd. Bij aankoop zijn de kaarten dus per definitie verouderd. Intussen veranderen de wegen. Enkele maanden na de aankoop wordt je al her en der het weiland in gedirigeerd.
Dus het is niet meer dan logisch dat je de mogelijkheid krijgt je kaarten via internet te updaten. Voor die update heb je al betaald. Maar waarom moet daaraan een tijdslimiet van een maand worden opgehangen waarbinnen JE als klant zelf actie MOET ondernemen om je update te downloaden. Zeker weten dat veel klanten op die manier hun update mislopen, want er kan van alles tussen komen...
- Zoals in mijn geval een sterfgeval (waardoor geen tijd en aandacht meer voor de Mio)
- Stel je hebt geen verstand van computers en je moet wachten tot je kleinzoon weer op bezoek komt
- Gewoon domweg vergeten
Mag Mio dan je update weigeren? Ja! Is dat FAIR??? NEE, zeker niet, want je hebt je update al betaald! 1 december gekocht... geef mij dan maar de laatste update die is verschenen of verschijnt voor 1 januari. Mio kan die update best eventjes voor me bewaren. De aankoopdatum is bij hen bekend, zo niet, dan wel de datum van eerste gebruik van de Mio. Dus zodra ik inlog, moet het technisch een peuleschil zijn om me de juiste update, gekoppeld aan de aankoopdatum of aan de datum van eerste gebruik, te geven. Ook als ik dat pas na een half jaar doe.
Afijn, die mening gaf ik dus ook door aan de Mio-medewerker. De achterliggende reden van deze constructie had iets van doen met het aankopen van kaartlicenties bij de kaartenleverancier, blablabla. Helaas kon ik dat niet volgen. Het leek mij wel waarheid, maar wat had ik er aan? Maar uiteindelijk werd voor mij WEL een uitzondering gemaakt. Dat kon op afstand. Hij veranderde een datum in zijn systeem en de volgende dag (of 2 dagen daarna) kon ik de laatst actuele kaarten downloaden. In april 2013 zijn dat bijna 4 maanden oude kaarten van 12 december 2012 (kaartbron v12.12 betekent waarschijnlijk kaart van december 2012).
Ik neem aan dat Mio voor mij een extra licentie heeft moeten kopen. Dank je wel Mio, dat was op zich netjes, maar teveel dankbaarheid wil ik niet tonen, want het was in mijn ogen niet meer dan normaal.
Je hoeft je toestel dus niet (zoals Kijkshop aanvankelijk dacht) op te sturen naar Mio, je hoeft dan geen maand te wachten eer het toestel door Mio bewerkt is en teruggezonden. Gewoon lekker thuis blijven en 2 daagjes wachten. Zo makkelijk kan het zijn.
Het enige wat je nodig hebt is een Mio-medewerker die je WIL helpen.
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Zou kunnen, maar je hebt in feite een goed navi systeem nodig, dan is een medewerker overbodig.Het enige wat je nodig hebt is een Mio-medewerker die je WIL helpen.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Je hebt gewoon mazzel dat je je zin hebt doorgezet en een medewerker van Mio jou welwillend was.
Sorry maar een sterfgeval is erg, maar om dat te gebruiken dat zaken over tijd zijn geraakt vindt ik nog erger.
Bij de een zijn het Hema tegoedkaarten ( zie andere topic ) hier een update van Mio weer bij een ander een update van TomTom.
Daarbij zal Mio hun systeem niet veranderen voor diegene welke niet opletten of de maand is verstreken want die maand was je bekend mee toch.
Maar s6 met je update. Je zal hopelijk niet meer in een weiland terecht komen.
Sorry maar een sterfgeval is erg, maar om dat te gebruiken dat zaken over tijd zijn geraakt vindt ik nog erger.
Bij de een zijn het Hema tegoedkaarten ( zie andere topic ) hier een update van Mio weer bij een ander een update van TomTom.
Daarbij zal Mio hun systeem niet veranderen voor diegene welke niet opletten of de maand is verstreken want die maand was je bekend mee toch.
Maar s6 met je update. Je zal hopelijk niet meer in een weiland terecht komen.
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Dank je Teun voor je medeleven. Had ik jou aan de lijn toen ik Mio belde? Het is algemeen bekend dat bedrijven die op forums als deze beklaagd worden, zichzelf mengen in het volk en in de discussie. Dat gevoel heb ik dus nu. Maar om nu te zeggen dat ik een sterfgeval gebruik..., vind ik niet erg inlevend van je. Verder is je reactie heel behoorlijk.
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Het is nog beter bekend dat mensen die op een forum niet direct gelijk krijgen de persoon die het niet met ze eens is er van beschuldigen een werknemer van het bedrijf te zijn waar de klacht over gaat. Dat is pas echt triest.barabas schreef:Dank je Teun voor je medeleven. Had ik jou aan de lijn toen ik Mio belde? Het is algemeen bekend dat bedrijven die op forums als deze beklaagd worden, zichzelf mengen in het volk en in de discussie. Dat gevoel heb ik dus nu. Maar om nu te zeggen dat ik een sterfgeval gebruik..., vind ik niet erg inlevend van je. Verder is je reactie heel behoorlijk.
Re: Mio Navigatie Kaart Update
En we hebben er weer één!barabas schreef:...Het is algemeen bekend dat bedrijven die op forums als deze beklaagd worden, zichzelf mengen in het volk en in de discussie. Dat gevoel heb ik dus nu...
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mio Navigatie Kaart Update
barabas schreef:Dank je Teun voor je medeleven. Had ik jou aan de lijn toen ik Mio belde? Het is algemeen bekend dat bedrijven die op forums als deze beklaagd worden, zichzelf mengen in het volk en in de discussie. Dat gevoel heb ik dus nu. Maar om nu te zeggen dat ik een sterfgeval gebruik..., vind ik niet erg inlevend van je. Verder is je reactie heel behoorlijk.
Oh zekers had je mij aan de telefoon, daarbij ben ik ook werkzaam bij EnergieDirect, Essent, Nuon, Oxxio, Kijkshop, AH, Bol.com, Simyo, en nog tig bedrijven......goed he dat ik dat allemaal maar kan, ik moet een rijk persoon zijn met zoveel banen en inkomens.
Jij gebruikt dus geen sterfgeval als excuus om toch een coulance te krijgen ? Hoe ben je dan het gesprek in gegaan ?
Ach laat ook maar.............de zoveelste welke denkt hier direct medestanders te vinden en alhoewel men hier is om elkaar zoveel mogelijk proberen te helpen etc etc in deze hoefde Mio niets te doen.
Nogmaals, je hebt gewoon mazzel of ze wilde van je doordrammerij af zijn.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Teunbosseman schreef:barabas schreef:Dank je Teun voor je medeleven. Had ik jou aan de lijn toen ik Mio belde? Het is algemeen bekend dat bedrijven die op forums als deze beklaagd worden, zichzelf mengen in het volk en in de discussie. Dat gevoel heb ik dus nu. Maar om nu te zeggen dat ik een sterfgeval gebruik..., vind ik niet erg inlevend van je. Verder is je reactie heel behoorlijk.
Oh zekers had je mij aan de telefoon, daarbij ben ik ook werkzaam bij EnergieDirect, Essent, Nuon, Oxxio, Kijkshop, AH, Bol.com, Simyo, en nog tig bedrijven......goed he dat ik dat allemaal maar kan, ik moet een rijk persoon zijn met zoveel banen en inkomens.
Jij gebruikt dus geen sterfgeval als excuus om toch een coulance te krijgen ? Hoe ben je dan het gesprek in gegaan ?
Ach laat ook maar.............de zoveelste welke denkt hier direct medestanders te vinden en alhoewel men hier is om elkaar zoveel mogelijk proberen te helpen etc etc in deze hoefde Mio niets te doen.
Nogmaals, je hebt gewoon mazzel of ze wilde van je doordrammerij af zijn.
@ teun
Kijk je wel uit dat je geen burn out krijg,met zoveel banen,phoe het kan zwaar zijn hoor,overal voor te moeten werken..ik voor tele 2 ,cz,samsung ..goh,je wordt rijk met zoveel banen!!
Idd edrick,mensen die niet horen wat ze willen horen komen dan gelijk met...je werkt er zeker!! Pfff,moedeloos,triest en zielig.....zou zo,n persoon niet graag als klant hebben...maar ja..zie je niet aan buitenkant...helaas
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Tja, als je op de man speelt, moet je de bal terugverwachten. Reageer liever op de kern van het verhaal.
Kern van het verhaal is dat als je een Mio koopt en dat je dan binnen een maand moet updaten, anders krijg je geen update meer. Is het fair om klanten op die manier te pushen?
Kern van het verhaal is dat als je een Mio koopt en dat je dan binnen een maand moet updaten, anders krijg je geen update meer. Is het fair om klanten op die manier te pushen?
Re: Mio Navigatie Kaart Update
Is het fair om niet te lezen wat je koopt en daarna de schuld bij de verkoper, de fabrikant en de omstandigheden te leggen?barabas schreef: Kern van het verhaal is dat als je een Mio koopt en dat je dan binnen een maand moet updaten, anders krijg je geen update meer. Is het fair om klanten op die manier te pushen?
Re: Mio Navigatie Kaart Update
En wat is er met gekochte voorwerpen, waar op de bon staat:Kern van het verhaal is dat als je een Mio koopt en dat je dan binnen een maand moet updaten, anders krijg je geen update meer. Is het fair om klanten op die manier te pushen?
Binnen 14 dagen ruilen
ofwel
Teruggave en ruilen alleen mogelijk binnen 10 dagen.
Dit is toch een regel welke vele bedrijven toepassen.
Heeft niets met fair te doen, maar de regels naleven.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Mio Navigatie Kaart Update
barabas schreef:Tja, als je op de man speelt, moet je de bal terugverwachten. Reageer liever op de kern van het verhaal.
Kern van het verhaal is dat als je een Mio koopt en dat je dan binnen een maand moet updaten, anders krijg je geen update meer. Is het fair om klanten op die manier te pushen?
Eerder andersom, jij krijgt ongewenste repliek en had daar blijkbaar niet op gerekend.
Als jij eerst tot de feiten wend en geen details erbij haalt over hoe en waarom dan hoeft er ook niet van de kern van het verhaal te worden afgeweken.
Dus nogmaals, je weet wat je koopt en waar je aan toe was. Als je geen sterfgeval had gehad was de update dan wel gelukt ? Neem aan van wel.....dus eigen schuld dikke bult en nu niet meer huilie huilie doe en door blijven zeuren.