LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Boevree
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2013 09:13

Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door Boevree »

Mei 2012 schaffen we voor onze pas aangebouwde keuken nieuwe apparatuur aan, waaronder een nieuwe inductiekookplaat van Bauknecht. Na 3 dagen begeeft die het al; zodra de kookzone linksachter op “boost” staat, slaat de stop door en is de kookplaat “dood”... Zet je de stop dan weer om, springt de plaat weliswaar weer aan (op het kinderslot), maar ook direct weer uit zodra de plaat van het slot afhaalt.

Maandagmorgenmodelletje, denken we nog… Dus na controle van onze kant een service-afspraak gemaakt, en een eerste onderzoek op 30 mei. De kookplaat wordt pas op 28 juni (!) gerepareerd; er moeten onderdelen besteld worden, en daar gaat iets mis mee. 2 Filters en een powerunit worden vervangen, kosten €455,- maar gelukkig binnen de garantie.

Al die tijd zitten we dus zónder kookplaat. Gelukkig hedden we de oude keuken nog niet gesloopt... Het duurt na de reparatie precies een week, dan sneuvelt de plaat opnieuw, met hetzelfde probleem. Dit keer krijgen (11 juli) we een nieuwe plaat geleverd, waarmee het probleem opgelost moest zijn.

Mooi niet dus: ook die plaat geeft snel de geest, hetzelfde verschijnsel: kookzone linksachter op boost, en de stop vliegt eruit… Opnieuw een reparatie dan maar, we hebben toch garantie. 24 augustus wordt het defect opgenomen. De servicemonteur wil ons nog tegemoet komen door een ander model plaat te bestellen, desnoods van een ander merk, maar dit mag hij niet van zijn baas…

Wéér worden onderdelen besteld, dit keer maar één filter en een powerunit, en op 14 september geïnstalleerd. Hierbij beschadigt de monteur onze muur. Weliswaar een maar klein gaatje, maar in het zicht, en een extra ergernisje bovenop alle ellende… Hij blijkt er niet voor verzekerd te zijn, maar na enig over en weer betaalt Whirlpool Nederland “uit coulance” de reparatie van onze muur.

Bij de laatste reparatie op 14 september jaag ik die kookzone nog eens extra “op”, zodat ik ook zeker weet dat de plaat het niet weer begeeft. Alles werkt, en ik ben blij eindelijk normaal te kunnen koken. Want nu de oude keuken gesloopt is, is het gasfornuis weg en heb ik alle pannen vervangen door voor inductie geschikte modellen.

De feestdagen staan we zonder problemen door, maar nog geen 6 maanden na de reparatie, op zaterdag 16 maart doet zich een inmiddels vertrouwd verschijnsel voor: de lampjes op mijn plaat gaan uit, de plaat gaat “op zwart”…

OK, die plaat is nu “koud”, maar ik ben witheet van woede! De klantenservice kan ik op zaterdag niet bellen, dus boek ik een serviceafspraak via de website. Er is pas donderdag 21 maart plaats. Voor mij te lang, dus maandag even bellen met de klantenservice, en er wordt spoedafspraak gepland. Als een monteur een plaatsje vrij heeft, komt hij eerder. Dat is gebeurt ook, dinsdag 19 maart (2 dagen eerder dus), "aangemeld" tussen 8 en 18 uur...

De monteur komt ook, maar onaangemeld... Geen punt tot dusver, hij is er tenminste. Dit keer heeft hij "toevallig" wél de benodigde onderdelen bij zich... (geloof ik niet in, toeval) Maar hij kan níét verklaren waarom de plaat weer uitgevallen of doorgebrand was. Binnen een half uurtje is meneer weer vertrokken en doet d de plaat het weer. Ik -weer eens- blij, tot de volgende dag...

Ik sta nietsvermoedend te koken, expres níét te lang op boost linksachter, als ik opeens het eten niet meer "hoor" koken. Alle lampjes op de plaat uit... Geen punt, denk ik eerst nog, ik zal hem wel per ongeluk uitgezet hebben. Maar nee hoor, wéér de stop in de meterkast om. Het liefst had ik de hele plaat gepakt en zó het raam uit gezwierd!

Trillend van ergernis en woede heb ik Bauknecht/Whirlpool opnieuw gebeld. Ik wil óf een compleet andere plaat, óf mijn geld terug! "Ik ga even voor u overleggen mevrouw..." zegt de jongeman aan de andere kant van de lijn, en zet me in de wacht. Jaja, overleggen noemen ze dat; volgens mij is hij gewoon even naar toilet gegaan, want 5 minuten later komt hij terug met de mededeling dat ze dat niet kunnen doen. Wel kan hij voor de zesde keer een serviceafspraak voor me plannen, voor volgende week woensdag, en erbij zetten dat als de monteur eerder tijd heeft, hij gewoon eerder komt.

Ik ben het zó ZAT! Voor mij geen Bauknecht meer. Het lijkt wel een slechte grap!

Nog iemand anders problemen met Bauknecht (Whirlpool Nederland), en in het bijzonder met de inductiekookplaat ETPI 8740IN?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dit lijkt mij toch eerder een probleem met de bedrading in uw huis. Missch is uw bedrading niet berekend op het grote vermogen dat gevraagd wordt door de inductieplaat

werkbladenspecialist
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53

Re: Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door werkbladenspecialist »

Meeste inductiekookplaten zitten op 2 groepen, dus twee stoppen, zou je in ieder geval op de twee andere zones moeten kunnen koken. Als de kookplaat maar op een enkele groep zit krijg je naar mijn mening problemen.

Betreffende de klacht, de klacht hoort thuis bij de partij waarbij jij de kookplaat gekocht hebt. Als de kookplaat zonder jullie schuld (zie boven) defect is heeft de handelaar een vervangende of alternatieve kookplaat aan te bieden.

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door sjohie »

Boevree schreef:Mei 2012 schaffen we voor onze pas aangebouwde keuken nieuwe apparatuur aan, waaronder een nieuwe inductiekookplaat van Bauknecht. Na 3 dagen begeeft die het al; zodra de kookzone linksachter op “boost” staat, slaat de stop door en is de kookplaat “dood”... Zet je de stop dan weer om, springt de plaat weliswaar weer aan (op het kinderslot), maar ook direct weer uit zodra de plaat van het slot afhaalt.

Maandagmorgenmodelletje, denken we nog… Dus na controle van onze kant een service-afspraak gemaakt, en een eerste onderzoek op 30 mei. De kookplaat wordt pas op 28 juni (!) gerepareerd; er moeten onderdelen besteld worden, en daar gaat iets mis mee. 2 Filters en een powerunit worden vervangen, kosten €455,- maar gelukkig binnen de garantie.

Al die tijd zitten we dus zónder kookplaat. Gelukkig hedden we de oude keuken nog niet gesloopt... Het duurt na de reparatie precies een week, dan sneuvelt de plaat opnieuw, met hetzelfde probleem. Dit keer krijgen (11 juli) we een nieuwe plaat geleverd, waarmee het probleem opgelost moest zijn.

Mooi niet dus: ook die plaat geeft snel de geest, hetzelfde verschijnsel: kookzone linksachter op boost, en de stop vliegt eruit… Opnieuw een reparatie dan maar, we hebben toch garantie. 24 augustus wordt het defect opgenomen. De servicemonteur wil ons nog tegemoet komen door een ander model plaat te bestellen, desnoods van een ander merk, maar dit mag hij niet van zijn baas…

Wéér worden onderdelen besteld, dit keer maar één filter en een powerunit, en op 14 september geïnstalleerd. Hierbij beschadigt de monteur onze muur. Weliswaar een maar klein gaatje, maar in het zicht, en een extra ergernisje bovenop alle ellende… Hij blijkt er niet voor verzekerd te zijn, maar na enig over en weer betaalt Whirlpool Nederland “uit coulance” de reparatie van onze muur.

Bij de laatste reparatie op 14 september jaag ik die kookzone nog eens extra “op”, zodat ik ook zeker weet dat de plaat het niet weer begeeft. Alles werkt, en ik ben blij eindelijk normaal te kunnen koken. Want nu de oude keuken gesloopt is, is het gasfornuis weg en heb ik alle pannen vervangen door voor inductie geschikte modellen.

De feestdagen staan we zonder problemen door, maar nog geen 6 maanden na de reparatie, op zaterdag 16 maart doet zich een inmiddels vertrouwd verschijnsel voor: de lampjes op mijn plaat gaan uit, de plaat gaat “op zwart”…

OK, die plaat is nu “koud”, maar ik ben witheet van woede! De klantenservice kan ik op zaterdag niet bellen, dus boek ik een serviceafspraak via de website. Er is pas donderdag 21 maart plaats. Voor mij te lang, dus maandag even bellen met de klantenservice, en er wordt spoedafspraak gepland. Als een monteur een plaatsje vrij heeft, komt hij eerder. Dat is gebeurt ook, dinsdag 19 maart (2 dagen eerder dus), "aangemeld" tussen 8 en 18 uur...

De monteur komt ook, maar onaangemeld... Geen punt tot dusver, hij is er tenminste. Dit keer heeft hij "toevallig" wél de benodigde onderdelen bij zich... (geloof ik niet in, toeval) Maar hij kan níét verklaren waarom de plaat weer uitgevallen of doorgebrand was. Binnen een half uurtje is meneer weer vertrokken en doet d de plaat het weer. Ik -weer eens- blij, tot de volgende dag...

Ik sta nietsvermoedend te koken, expres níét te lang op boost linksachter, als ik opeens het eten niet meer "hoor" koken. Alle lampjes op de plaat uit... Geen punt, denk ik eerst nog, ik zal hem wel per ongeluk uitgezet hebben. Maar nee hoor, wéér de stop in de meterkast om. Het liefst had ik de hele plaat gepakt en zó het raam uit gezwierd!

Trillend van ergernis en woede heb ik Bauknecht/Whirlpool opnieuw gebeld. Ik wil óf een compleet andere plaat, óf mijn geld terug! "Ik ga even voor u overleggen mevrouw..." zegt de jongeman aan de andere kant van de lijn, en zet me in de wacht. Jaja, overleggen noemen ze dat; volgens mij is hij gewoon even naar toilet gegaan, want 5 minuten later komt hij terug met de mededeling dat ze dat niet kunnen doen. Wel kan hij voor de zesde keer een serviceafspraak voor me plannen, voor volgende week woensdag, en erbij zetten dat als de monteur eerder tijd heeft, hij gewoon eerder komt.

Ik ben het zó ZAT! Voor mij geen Bauknecht meer. Het lijkt wel een slechte grap!

Nog iemand anders problemen met Bauknecht (Whirlpool Nederland), en in het bijzonder met de inductiekookplaat ETPI 8740IN?
Wat zei de installateur van de bedrading voor de kookplaat toen u dit daar noemde? Bij een inductie kookplaat die 3x hetzelfde euvel vertoont bij gebruik van de boost, oftewel bij veel/max vermogen, zelfs na reparatie. zou ik daar toch serieus eens naar kijken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een keukenboer meerdere apparaten op 1 groep zet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door crazyme »

sjohie schreef: Wat zei de installateur van de bedrading voor de kookplaat toen u dit daar noemde? Bij een inductie kookplaat die 3x hetzelfde euvel vertoont bij gebruik van de boost, oftewel bij veel/max vermogen, zelfs na reparatie. zou ik daar toch serieus eens naar kijken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een keukenboer meerdere apparaten op 1 groep zet.
De plaat heeft 6 maanden normaal gewerkt. Dan denk ik dat je de installatie wel als ok kunt beschouwen.

Het lijkt mij dat er een zwakke plek in de kookplaat zelf zit welke alleen kan worden opgeheven door de hele kookplaat te vervangen.

Dit moet nu natuurlijk een keer worden opgelost.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door Jefdus »

crazyme schreef:
sjohie schreef: Wat zei de installateur van de bedrading voor de kookplaat toen u dit daar noemde? Bij een inductie kookplaat die 3x hetzelfde euvel vertoont bij gebruik van de boost, oftewel bij veel/max vermogen, zelfs na reparatie. zou ik daar toch serieus eens naar kijken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een keukenboer meerdere apparaten op 1 groep zet.
De plaat heeft 6 maanden normaal gewerkt. Dan denk ik dat je de installatie wel als ok kunt beschouwen.

Het lijkt mij dat er een zwakke plek in de kookplaat zelf zit welke alleen kan worden opgeheven door de hele kookplaat te vervangen.

Dit moet nu natuurlijk een keer worden opgelost.
TS geeft zelf aan dat er al een keer een nieuwe kookplaat is gekomen. Het lijkt me wel erg toevallig dat bij twee individuele nieuwe kookplaten hetzelfde probleem zich in zo'n korte tijd voordoet. Dat wijst voor mij toch echt op een probleem met de bedrading.

Boevree
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2013 09:13

Re: Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door Boevree »

Zou je ook denken, dat het aan de bedrading/groepen ligt.

Maar de hele elektra is speciaal aangelegd voor de keuken, en met een inductiekookplaat in gedachten. Dus met nieuwe groepen en een complete "renovatie" in de meterkast (van oude keramische zekeringen naar zekeringsautomaten)...

We hebben deze keuken aan laten leggen in een speciaal hiervoor aangebouwd deel van ons huis.

Misschien helpt iemand dit verder?

Hebben in ieder geval vandaag nog van de "keukenboer" een nieuwe (derde) plaat gekregen. Hetzelfde model en al. Benieuwd óf en hoe lang deze houdt...

veenie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2013 18:04

Re: Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door veenie »

toevallig ook enigzins negatieve ervaringen met servicdienst whirlpool / whirlpool algemeen.

Maar uw probleem heeft de monteur toevallig aan mij verteld als een bekend probleem bij hun en iets dat je niet moet doen met hun kookplaten. De kookplaat gaat stuk doordat de pan opgetild wordt tijdens de boost / hoog vermogen stand. Is een bekend probleem en wordt steeds onder coulance gerepareerd. En zelfs de pan verschuiven is bij whirlpool / bauknecht al voldoende om dus contact met de kookzone te verliezen en dus de kookplaat op te blazen.

Mijn kookplaat whirlpool ACM777/BA tikt als een tijdbom... ben benieuwd naar de verdere ellende die mij nog staat te wachten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door crazyme »

veenie schreef: Mijn kookplaat whirlpool ACM777/BA tikt als een tijdbom... ben benieuwd naar de verdere ellende die mij nog staat te wachten.
Zolang hij nog tikt is er niets aan de hand...

Oosterveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2013 16:03

Re: Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)

Ongelezen bericht door Oosterveld »

Bauknecht/Whirlpool en 5 jaar garantie.
Wij kochten onze keuken bij de "Keuken Concurrent" eerste fout.
Als wij alle apparatuur van Bauknecht kochten dan kregen wij 5 jaar garantie, fout 2.
Nu onze apparatuur van het merk Bauknecht het af laat weten en nog in de 5 jaar garantie zit krijgen wij geen garantie want, wij zouden de garantie kaartjes niet hebben ingestuurd.
Dit is echter wel gedaan.
De Keuken Concurrent heeft volgens hun de wet aan hun kant.
Wij kunnen immers niet aantonen dat wij de kaartjes hebben opgestuurd.
Tja en nu.
Als wij de apparatuur laten repareren dan zijn wij ruim 300 euro kwijt dit met coulance regeling.
De combinatie Keuken Concurrent en Bauknecht/Whirlpool :twisted: Nooit aan beginnen.

Gesloten