Op 8 juni 2010 is ons leren bankstel geleverd door woonsquare.
Nu na ruim 2 jaar beginnen de naden los te laten.
We hebben een formulier ingevuld en fotos opgestuurd en vandaag kregen we bericht terug.
Wij moeten zelf twee derde van de kosten betalen.
De bank word normaal gebruikt.
Ik mag toch aannemen dat een bank langer mee gaat dan ruim twee jaar bij normaal gebruik.
Het is een twee en een drie zits bank en heeft 1740 euro gekost.
Wat zijn onze rechten verder, welke stappen kunnen wij verder ondernemen.
Alvast bedankt voor het antwoord.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] naden bankstel
Re: naden bankstel
Dit altijd de standaard opmerking van iedereen bij elke servicemelding, grappig. Wie zegt dat je niet even op de bank bent gaan staan, met een knie erin gezeten of een voet? Naden die scheuren vaak door druk op een klein gedeelte waardoor de bank verder inzakt dan normaal en er spanning op de naad komt te staan.melaniel schreef: De bank word normaal gebruikt.
Ik mag toch aannemen dat een bank langer mee gaat dan ruim twee jaar bij normaal gebruik.
Maar hey..
Om deze discussie te voorkomen hebben ze iets uitgevonden, iets heel moois voor de consument en dit heet... garantie!
Re: naden bankstel
Rim69 haalt [in een door de Moderator verwijderde post - red.] al de 3 jaar aflopende CBW productgarantie aan, zoals in CBW voorwaarden art 15.2 vermeld.
Echter wettelijk heb je gedurende normaal te verwachten levensduur recht op een deugdelijk product.
Dit recht is gunstiger dan 3 jaar aflopende CBW garantie.
Je kan mogelijk bij Woonsquare aankloppen voor een betere vergoeding van reparatiekosten. Verwijs hierbij naar art 15.1 van CBW voorwaarden en Nederlands recht.
Wat is die vergoeding van een derde deel van reparatie nu echt waard? Beetje sjoemelen met de prijs, en consument betaalt eigenlijk alles.
Echter wettelijk heb je gedurende normaal te verwachten levensduur recht op een deugdelijk product.
Dit recht is gunstiger dan 3 jaar aflopende CBW garantie.
Je kan mogelijk bij Woonsquare aankloppen voor een betere vergoeding van reparatiekosten. Verwijs hierbij naar art 15.1 van CBW voorwaarden en Nederlands recht.
Wat is die vergoeding van een derde deel van reparatie nu echt waard? Beetje sjoemelen met de prijs, en consument betaalt eigenlijk alles.
Re: naden bankstel
Na twee jaar is er niemand die kosteloos een naad hersteld.
Dan kun je met zoveel wetboeken en artikelen gaan strooien wat je wil, maar die zullen de naad niet herstellen.
Dit is gewoon gebruiksschade.
Dan kun je met zoveel wetboeken en artikelen gaan strooien wat je wil, maar die zullen de naad niet herstellen.
Dit is gewoon gebruiksschade.
Re: naden bankstel
Ook geschillencommissie oordeelt wel ens, dat rechten volgens BW verder gaan dan 3 jaar aflopende garantie:Dan kun je met zoveel wetboeken en artikelen gaan strooien wat je wil, maar die zullen de naad niet herstellen.
http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... tie-van-de
Waarom valt dit dan wel onder CBW product garantie?Dit is gewoon gebruiksschade.
Re: naden bankstel
Het hoeft niet onder de garantie te vallen om de voorwaarden te mogen hanteren.16again schreef:Waarom valt dit dan wel onder CBW product garantie?Dit is gewoon gebruiksschade.
Stukje coulance naar de klant.