LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaslek door Installateur

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Wia30

Gaslek door Installateur

Ongelezen bericht door Wia30 »

In Januari hebben wij de stand van het gas doorgeven en bleek een heel groot verschil te zijn vergeleken de vorige jaren. De afgelopen 2 jaar hebben wij de stand niet doorgeven( in veronderstelling dat het wel zou kloppen, na een intensieve verbouwing waardoor het huis nu op en top geïsoleerd is, en dus lager zou uit moeten vallen)
In februari heb ik opnieuw naar de stand gekeken en bleek weer 600m3 verbruikt te hebben.
(2 personen in 1 maand tijd)
Afgelopen maandag hebben wij van Enexis buiten een nieuwe gasleiding gekregen. Toen heb ik gevraagd of ze konden checken of wij ergens misschien een lekkage hadden.
Bleek dat de koppeling boven de meter er totaal los op zat.
2 1/2 jaar geleden hebben wij vloerverwarming +cv-ketel en de rest door een installateur laten installeren. En dus ook die bewuste koppeling die dus los zat. Dus zolang heeft er gas gelekt in ons huis.
Nu zitten we dus met een toren hoge rekening.
Hoe sterkt sta ik als ik de Installateur aansprakelijk wil stellen.

Rim69

Re: Gaslek door Installateur

Ongelezen bericht door Rim69 »

Niet sterk. Je hebt 2 1/2 jaar niets gemerkt. Geen meterstanden doorgegeven ter controle en nu zou het ineens allemaal aan de installateur moeten liggen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

2,5 jaar gas gelekt en nooit iets geroken ? :roll:

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

als je zo'n gaslek hebt dat je een siginficant hoger verbruik hebt, dan ga je dat ruiken of er ontsnapt zoveel gas dat dit tot een ontploffing komt.

aangezien dit beide niet gebeurd is, is het lek zo minimaal geweest dat je echt geen kuub's meer bent gaan verbruiken.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Je zal maar een peukie opsteken......
totaal ongeloofwaardig verhaal!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

dubbelpost....

Gesloten