LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tegoedpassen van Hema
Tegoedpassen van Hema
Een jaar geleden heb ik van mijn werkgever twee tegoedpassen ontvangen van de Hema voor twee hotel overnachtingen. De waarde van beide passen was 230 euro. Echter door een ernstige ziekte heb ik een tijd lang geen gebruik kunnen maken van deze passen. Toen het weer iets beter ging en ik de passen wilde gebruiken waren deze helaas drie weken over de vervaldatum heen. Ik heb een coulanceverzoek ingediend bij de Hema en uitgelegd waarom ik niet eerder de passen heb kunnen gebruiken. Ik ben op een botje wijze afgescheept en men toonde geen enkel begrip. Kortom een zeer teleurstellende ervaring met de Hema. Voor mij nooit meer iets van de Hema. Ik dacht dat de Hema een klantvriendelijk bedrijf was.
Re: Tegoedpassen van Hema
Het is natuurlijk ontzettend vervelend dat u een ernstige ziekte hebt gehad !tgloggen schreef:Een jaar geleden heb ik van mijn werkgever twee tegoedpassen ontvangen van de Hema voor twee hotel overnachtingen. De waarde van beide passen was 230 euro. Echter door een ernstige ziekte heb ik een tijd lang geen gebruik kunnen maken van deze passen. Toen het weer iets beter ging en ik de passen wilde gebruiken waren deze helaas drie weken over de vervaldatum heen. Ik heb een coulanceverzoek ingediend bij de Hema en uitgelegd waarom ik niet eerder de passen heb kunnen gebruiken. Ik ben op een botje wijze afgescheept en men toonde geen enkel begrip. Kortom een zeer teleurstellende ervaring met de Hema. Voor mij nooit meer iets van de Hema. Ik dacht dat de Hema een klantvriendelijk bedrijf was.
Maar daar kan de Hema niets aan doen hoe l*llig dat ook klinkt voor u.
Nee daar kan de Hema gelukkg niets aan doen maar iets meer begrip had wel fijn geweest. De passen zijn slechts drie weken geleden verlopen en zijn vorig jaar gewoon betaald. Hema heeft dus ruim een jaar geleden 230 euro vooruit ontvangen en geen enkele tegenprestatie hoeven te leveren (lees geen kosten hoeven maken). Erg gemakkelijk om dan helemaal niets te doen. Dit valt mij erg tegen van een bedrijf dat zegt klanttevredenheid na te streven. Als het er op aan komt neemt Hema haar klanten niet serieus. Ik ben dan ook als klant zeer ontevreden en zal nooit meer iets kopen bij de Hema.
Waarom neemt de Hema de klanten niet serieus dan ?tgloggen schreef:Nee daar kan de Hema gelukkg niets aan doen maar iets meer begrip had wel fijn geweest. De passen zijn slechts drie weken geleden verlopen en zijn vorig jaar gewoon betaald. Hema heeft dus ruim een jaar geleden 230 euro vooruit ontvangen en geen enkele tegenprestatie hoeven te leveren (lees geen kosten hoeven maken). Erg gemakkelijk om dan helemaal niets te doen. Dit valt mij erg tegen van een bedrijf dat zegt klanttevredenheid na te streven. Als het er op aan komt neemt Hema haar klanten niet serieus. Ik ben dan ook als klant zeer ontevreden en zal nooit meer iets kopen bij de Hema.
De passen zijn 3 weken over datum heen en dus niet meer te gebruiken, het is heel erg dat u een ernstige ziekte hebt moeten meemaken maar de 1 heeft dit, de ander heeft dat dan kan Hema er net zo goed 2 jaar geldig van maken en dan heb je weer mensen die dan komen van ja maar .....
3 dagen, 3 weken of 3 jaar. Verlopen is verlopen. Er zal echt niemand zijn die geen goede reden heeft waarom dit is gebeurd. Je kan niet van de Hema verwachten dat ze dit gaan compenseren. Het is je eigen verantwoording om daar op te letten. Hema is daar ook zeer duidelijk in
Ik zie daar nergens uitzonderingen staan.
http://lekkerweg.hema.nl/hema/voorwaarden.aspxgeldigheid van de tegoedpas van een lekker weg arrangement
Vanaf de dag van uitgifte is de tegoedpas 1 jaar geldig, tenzij anders vermeld. De tegoedpas dient voor het einde van deze geldigheidstermijn te zijn ingewisseld bij een locatie naar keuze. Het is onder geen beding mogelijk de geldigheidstermijn te verlengen. Na het verlopen van de geldigheidstermijn vindt geen restitutie plaats. Alleen een tegoedpas met een geldige en door HEMA geactiveerde code is geldig. HEMA behoudt zich het recht voor de unieke code bij het niet nakomen van de betalings- en of reserveringsverplichting te blokkeren, waarmee de waarde onomkeerbaar komt te vervallen. Iedere tegoedpas heeft een unieke code die slechts eenmaal wordt verstrekt. Bij verlies, diefstal en/of beschadiging van de tegoedpas, waardoor deze niet meer bruikbaar wordt geacht, keert HEMA BV geen nieuwe tegoedpas uit.
Ik zie daar nergens uitzonderingen staan.
Beste Chocomelk,
De 1 heeft dit en de ander heeft dat .....
De Hema 230 euro ontvangen zonder kosten te hoeven maken en dat vind jij redelijk? Uit coulance had ik verwacht dat zij "iets" hadden gedaan en mij tenminste het gevoel hadden gegeven dat er serieus met mijn verzoek was omgegaan.
De Hema 230 euro ontvangen zonder kosten te hoeven maken en dat vind jij redelijk? Uit coulance had ik verwacht dat zij "iets" hadden gedaan en mij tenminste het gevoel hadden gegeven dat er serieus met mijn verzoek was omgegaan.
Er is serieus met jouw verzoek omgegaan. Jij verzoekt om iets dat van tevoren al uitgesloten is. Dat jij dan toch verwacht dat ze voor jou wel een uitzondering zullen maken is jouw probleem. De Hema is hier zeer duidelijk in.tgloggen schreef: De Hema 230 euro ontvangen zonder kosten te hoeven maken en dat vind jij redelijk? Uit coulance had ik verwacht dat zij "iets" hadden gedaan en mij tenminste het gevoel hadden gegeven dat er serieus met mijn verzoek was omgegaan.
Je baas heeft €230 uitgegeven, zonder dat jij dat hebt ontvangen.tgloggen schreef:Beste Chocomelk,
Je baas heeft hiervoor gekozen, met het risico dat jij het niet zou kunnen/willen gebruiken.
Beste tgloggen NEE ik werk niet voor de hema !
Wat je me per pb stuurde had je gewoon hier neer kunnen zetten.
Wat je me per pb stuurde had je gewoon hier neer kunnen zetten.
-
Je had in de geldige periode ook nog iemand anders blij kunnen maken met deze overnachtingtgloggen schreef:De Hema 230 euro ontvangen zonder kosten te hoeven maken en dat vind jij redelijk? Uit coulance had ik verwacht dat zij "iets" hadden gedaan en mij tenminste het gevoel hadden gegeven dat er serieus met mijn verzoek was omgegaan
En waar zou Hema dan de grens moeten leggen?? 3 weken, 3 maanden, 3 jaar?? Het is triest dat je ze niet hebt kunnen gebruiken buiten je eigen schuld om, maar ik begrijp het standpunt van Hema ook.
Klanttevredenheid wil niet zeggen dat je de klant alles maar moet geven waar ze om vragen... Er moet ook geld verdient worden.tgloggen schreef:Dit valt mij erg tegen van een bedrijf dat zegt klanttevredenheid na te streven.
-
Juridisch staat de Hema in haar recht gelijk. De waardebonnen zijn een jaar geldig en zijn thans verlopen. Een jaar is de minimum looptijd die ook de consumentenwijzer aangeeft.
Anderzijds is dit wel erg makkelijk geld verdienen.
Wie de bon voor TS heeft gekocht doet ook verder niet ter zake.
Het uitgeven van dit soort bonnen is lucratieve business. Men weet dat een x percentage nooit ingewisseld zal worden. Vandaar ook de verschillende campagnes om tegoedbonnen te schenken ipv geld.
Zelf heb ik de afgelopen jaren al diverse bonnen laten verlopen. Ben ook helemaal niet blij als ik weer zo'n snertbon krijg met verjaardagen en dergelijke.
Anderzijds is dit wel erg makkelijk geld verdienen.
Wie de bon voor TS heeft gekocht doet ook verder niet ter zake.
Het uitgeven van dit soort bonnen is lucratieve business. Men weet dat een x percentage nooit ingewisseld zal worden. Vandaar ook de verschillende campagnes om tegoedbonnen te schenken ipv geld.
Zelf heb ik de afgelopen jaren al diverse bonnen laten verlopen. Ben ook helemaal niet blij als ik weer zo'n snertbon krijg met verjaardagen en dergelijke.
Of de Hema juridisch in haar recht staat hangt af van of ze aan haar informatieplicht heeft voldaan. Het is de Hema zich beroept op deze algemene voorwaarden dus de bewijslast ligt ook bij haar.
Wat betreft de bejegening, gelijk of ongelijk, die moet natuurlijk wel netjes zijn.
Wat betreft de bejegening, gelijk of ongelijk, die moet natuurlijk wel netjes zijn.
Beste heren en dames,
Dank voor jullie reacties.
Het was mijn bedoeling om de (naar mening) slechte ervaring die ik met de Hema heb gehad met jullie te delen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot op heden weinig tot geen ervaring heb gehad met de Hema en dat zal na de teleurstellende wijze waarop men met mij is omgegaan ook wel zo blijven. Ik weet ook dat ik juridisch gezien geen aanspraak kan maken op wat dan ook maar daar gaat het mij niet om. Als een bedrijf van zichzelf zegt dat zij klantvriendelijk zijn dan vind ik dat zij hier ook naar zouden moeten handelen en dan mag je (naar mijn mening) meer verwachten dan wat ik heb ervaren.
Ik ben graag bereid een hogere prijs te betalen indien een winkel een goede service verleent en het personeel oprecht haar best doet om het klanten naar de zin te maken. Dat heeft te maken met passie voor een vak. Ik eet ook graag in een goed restaurant en niet in een slechte snackbar. Bij de Hema voelde ik helemaal passie en kiest men er blijkbaar voor om te handelen volgens de letter van een contract. Het is natuurlijk hun goed recht om te kiezen voor de gemakkelijke weg maar daar word ik niet gelukkig van. Ik wens iedereen die wel tevreden is over de Hema oprecht veel winkelplezier maar ik wil jullie ook aanraden om eens iets anders te proberen. Je betaalt misschien iets meer maar je kan er ook een stuk gelukkiger van worden. Iedere dag vette worst is toch niet lekker?
Dank voor jullie reacties.
Het was mijn bedoeling om de (naar mening) slechte ervaring die ik met de Hema heb gehad met jullie te delen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot op heden weinig tot geen ervaring heb gehad met de Hema en dat zal na de teleurstellende wijze waarop men met mij is omgegaan ook wel zo blijven. Ik weet ook dat ik juridisch gezien geen aanspraak kan maken op wat dan ook maar daar gaat het mij niet om. Als een bedrijf van zichzelf zegt dat zij klantvriendelijk zijn dan vind ik dat zij hier ook naar zouden moeten handelen en dan mag je (naar mijn mening) meer verwachten dan wat ik heb ervaren.
Ik ben graag bereid een hogere prijs te betalen indien een winkel een goede service verleent en het personeel oprecht haar best doet om het klanten naar de zin te maken. Dat heeft te maken met passie voor een vak. Ik eet ook graag in een goed restaurant en niet in een slechte snackbar. Bij de Hema voelde ik helemaal passie en kiest men er blijkbaar voor om te handelen volgens de letter van een contract. Het is natuurlijk hun goed recht om te kiezen voor de gemakkelijke weg maar daar word ik niet gelukkig van. Ik wens iedereen die wel tevreden is over de Hema oprecht veel winkelplezier maar ik wil jullie ook aanraden om eens iets anders te proberen. Je betaalt misschien iets meer maar je kan er ook een stuk gelukkiger van worden. Iedere dag vette worst is toch niet lekker?
-
- Contacteer:
tgloggen schreef:Iedere dag vette worst is toch niet lekker?
Iedere dag kogelbiefstuk ook niet
Heb je tijdens je ziekte ook contact gehad met Hema en gevraagd om uitstel? Nee? Konden zij dan op dat moment weten dat je de bonnen niet kon gebruiken? nee. Eigen schuld dikke bult.
Wat een compleet onzin verhaal zeg. Wat hebben van je baas gekregen bonnen nu met winkelplezier te maken.tgloggen schreef: Ik ben graag bereid een hogere prijs te betalen indien een winkel een goede service verleent en het personeel oprecht haar best doet om het klanten naar de zin te maken. Dat heeft te maken met passie voor een vak. Ik eet ook graag in een goed restaurant en niet in een slechte snackbar. Bij de Hema voelde ik helemaal passie en kiest men er blijkbaar voor om te handelen volgens de letter van een contract. Het is natuurlijk hun goed recht om te kiezen voor de gemakkelijke weg maar daar word ik niet gelukkig van. Ik wens iedereen die wel tevreden is over de Hema oprecht veel winkelplezier maar ik wil jullie ook aanraden om eens iets anders te proberen. Je betaalt misschien iets meer maar je kan er ook een stuk gelukkiger van worden. Iedere dag vette worst is toch niet lekker?
-
Beste tgloggen,
Ik lees met verbazing de reacties op je bericht. Ik ben net nieuw op dit forum maar als dit het niveau is en de wijze waarop ervaringen worden gedeeld dan valt me dat erg tegen. Ik dacht dat op dit forum vooral kritische consumenten actief waren die hun negatieve ervaringen met bedrijven deelden. Ik vind ook dat je best iets meer mag verwachten van grote bedrijven als de Hema dan jij hebt ervaren. Je moet maar denken dat klantvriendelijke bedrijven die proberen om het klanten naar de zin te maken en meer doen dan alleen handelen volgens de letter van een contract ipv in de geest van het contract uiteindelijk zullen winnen van bedrijven als de Hema. Hema is waarschijnlijk nog een bedrijf van de oude stempel dat denkt dat ze kunnen overleven met alleen maar scherpe prijzen en een eenvoudig assortiment. Dat trekt een bepaald type volk dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Die merken overigens nu op dat de Hema helemaal gelijk heeft maar je moet ze is horen als zelf volgens de regels behandeld worden. Als ze een bekeuring hebben gekregen omdat ze 5 km te hard hebben gereden dan schreeuwen ze dat van de daken. Treurige types zijn dat.
Dank voor je ervaring en het beste dat je kan doen is je ervaring delen en winkels als de Hema mijden (dat zal ik ook doen). Winkels als bol.com, coolbeu en AH doen wel echt hun best om het klanten naar de zin te maken. Het is mijn ervaring dat je van hen meer kan verwachten dan je nu bij de Hema hebt ervaren. Je betaalt wel een iets hogere prijs maar krijgt ook een goede service.
Ik lees met verbazing de reacties op je bericht. Ik ben net nieuw op dit forum maar als dit het niveau is en de wijze waarop ervaringen worden gedeeld dan valt me dat erg tegen. Ik dacht dat op dit forum vooral kritische consumenten actief waren die hun negatieve ervaringen met bedrijven deelden. Ik vind ook dat je best iets meer mag verwachten van grote bedrijven als de Hema dan jij hebt ervaren. Je moet maar denken dat klantvriendelijke bedrijven die proberen om het klanten naar de zin te maken en meer doen dan alleen handelen volgens de letter van een contract ipv in de geest van het contract uiteindelijk zullen winnen van bedrijven als de Hema. Hema is waarschijnlijk nog een bedrijf van de oude stempel dat denkt dat ze kunnen overleven met alleen maar scherpe prijzen en een eenvoudig assortiment. Dat trekt een bepaald type volk dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Die merken overigens nu op dat de Hema helemaal gelijk heeft maar je moet ze is horen als zelf volgens de regels behandeld worden. Als ze een bekeuring hebben gekregen omdat ze 5 km te hard hebben gereden dan schreeuwen ze dat van de daken. Treurige types zijn dat.
Dank voor je ervaring en het beste dat je kan doen is je ervaring delen en winkels als de Hema mijden (dat zal ik ook doen). Winkels als bol.com, coolbeu en AH doen wel echt hun best om het klanten naar de zin te maken. Het is mijn ervaring dat je van hen meer kan verwachten dan je nu bij de Hema hebt ervaren. Je betaalt wel een iets hogere prijs maar krijgt ook een goede service.
Dat trekt een bepaald type volk dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.mwinkelman schreef:Beste tgloggen,
Zo Daar kan TS het mee doen?
Nadat je eerst dit hebt geschreven?:
Ik lees met verbazing de reacties op je bericht. Ik ben net nieuw op dit forum maar als dit het niveau is en de wijze waarop ervaringen worden gedeeld dan valt me dat erg tegen