tempus
Geplaatst: 27 mar 2013 23:57
Mijn klacht houdt in dat ik sinds 3 jaar een onderhoudscontract heb. Tijdens deze 3 jaar is er 3 maal een onderhoudsmonteur geweest voor jaarlijkse controle.
De eerste 2x heeft de monteur alleen de cv-ketel open gemaakt, verder geen onderdelen verwijderd of schoongemaakt.
De monteur stond binnen 5 minuten weer buiten.
Ik heb de laatste keer (november 2012) aangegeven dat ik mijn cv-ketel iedere maand moet bijvullen. De monteur heeft toen wel onderdelen los gemaakt, schoongemaakt en een ring vervangen. Hij kon geen oorzaak vinden voor het feit waarom mijn ketel zo snel leegliep, dit is verder niet opgelost.
Omdat ik niet tevreden was met deze oplossing werd er 4 weken later op mijn verzoek weer een monteur gestuurd.
Deze monteur is 1,5 uur bezig geweest. Het resultaat van zijn werk:
- Enkele rubbers waren zo lang niet vervangen dat ze verrot waren en (volgens de monteur) een groot brand gevaar vormden!!!
- Mijn expansievat was lek
- Er was een lekkende leiding in de cv-ketel
- Het ontstekingsmechanisme was door jarenlang gebruik verrot waardoor mijn ketel heel vaak niet aansloeg.
De monteur heeft al deze problemen verholpen, waardoor ik nu geen problemen meer heb met het leeglopen van mijn ketel.
Helaas de volgende dag geen warm water. Afspraak gemaakt, monteur zou tussen 19.00 en 21.00 uur komen (spoed).
Om 21.30u nogmaals gebeld, ik moest gewoon wachten.
23.00u nogmaals gebeld, afspraak was geannuleerd.
Volgende dag gelukkig wel een monteur gekomen.
Erg fijn natuurlijk dat het nu gemaakt is, maar niet helemaal de bedoeling hoe het gegaan is. Het werk wat de laatste monteur verricht heeft behoort tot de taken van de onderhoudsservice; ook al is dit nu eindelijk goed gebeurd, dit had al 3 jaar geleden moeten gebeuren!
Mijn klacht bestaat daarom uit de volgende punten:
- Allereerst het feit dat er 2 jaar lang überhaupt geen onderhoudswerkzaamheden zijn uitgevoerd terwijl ik hier wel voor heb betaald. (112,95 euro per jaar)
- Vervolgens het feit dat ik in november 2012 aangeef dat mijn ketel steeds leegloopt, de monteur lost dit probleem niet op.
- Tot slot het feit dat er zoveel onderdelen kapot en versleten blijken te zijn, wat niemand gezien heeft en opgelost heeft.
Tempus geeft op de site aan "Met een regelmatig onderhouden cv-ketel heeft u de zekerheid van optimaal warmte- en warmwatercomfort in uw woning.Uw toestel werkt beter, veiliger en zuiniger en gaat bovendien langer mee."
Ik maak hieruit op dat een slecht onderhouden ketel dus zorgt voor meer verbruik en sneller kapot gaat!
Dankzij het slechte onderhoud aan mijn ketel zijn mijn energiekosten hoger.
Bovendien heeft het mij onnodig in een onveilig brandgevaarlijke situatie gebracht, ik vind dit onaanvaardbaar!
Heb deze klacht bij Tempus neergelegd, kreeg een bloemenbon!!!!
Sorry, maar na alle frustraties vind ik een bloemenbon nogal mager. Heb gevraagd om mijn geld terug (in ieder geval de eerste 2 jaar dat de monteur binnen 5 minuten weer buiten stond), geen reactie gehad.
Schandalig!
De eerste 2x heeft de monteur alleen de cv-ketel open gemaakt, verder geen onderdelen verwijderd of schoongemaakt.
De monteur stond binnen 5 minuten weer buiten.
Ik heb de laatste keer (november 2012) aangegeven dat ik mijn cv-ketel iedere maand moet bijvullen. De monteur heeft toen wel onderdelen los gemaakt, schoongemaakt en een ring vervangen. Hij kon geen oorzaak vinden voor het feit waarom mijn ketel zo snel leegliep, dit is verder niet opgelost.
Omdat ik niet tevreden was met deze oplossing werd er 4 weken later op mijn verzoek weer een monteur gestuurd.
Deze monteur is 1,5 uur bezig geweest. Het resultaat van zijn werk:
- Enkele rubbers waren zo lang niet vervangen dat ze verrot waren en (volgens de monteur) een groot brand gevaar vormden!!!
- Mijn expansievat was lek
- Er was een lekkende leiding in de cv-ketel
- Het ontstekingsmechanisme was door jarenlang gebruik verrot waardoor mijn ketel heel vaak niet aansloeg.
De monteur heeft al deze problemen verholpen, waardoor ik nu geen problemen meer heb met het leeglopen van mijn ketel.
Helaas de volgende dag geen warm water. Afspraak gemaakt, monteur zou tussen 19.00 en 21.00 uur komen (spoed).
Om 21.30u nogmaals gebeld, ik moest gewoon wachten.
23.00u nogmaals gebeld, afspraak was geannuleerd.
Volgende dag gelukkig wel een monteur gekomen.
Erg fijn natuurlijk dat het nu gemaakt is, maar niet helemaal de bedoeling hoe het gegaan is. Het werk wat de laatste monteur verricht heeft behoort tot de taken van de onderhoudsservice; ook al is dit nu eindelijk goed gebeurd, dit had al 3 jaar geleden moeten gebeuren!
Mijn klacht bestaat daarom uit de volgende punten:
- Allereerst het feit dat er 2 jaar lang überhaupt geen onderhoudswerkzaamheden zijn uitgevoerd terwijl ik hier wel voor heb betaald. (112,95 euro per jaar)
- Vervolgens het feit dat ik in november 2012 aangeef dat mijn ketel steeds leegloopt, de monteur lost dit probleem niet op.
- Tot slot het feit dat er zoveel onderdelen kapot en versleten blijken te zijn, wat niemand gezien heeft en opgelost heeft.
Tempus geeft op de site aan "Met een regelmatig onderhouden cv-ketel heeft u de zekerheid van optimaal warmte- en warmwatercomfort in uw woning.Uw toestel werkt beter, veiliger en zuiniger en gaat bovendien langer mee."
Ik maak hieruit op dat een slecht onderhouden ketel dus zorgt voor meer verbruik en sneller kapot gaat!
Dankzij het slechte onderhoud aan mijn ketel zijn mijn energiekosten hoger.
Bovendien heeft het mij onnodig in een onveilig brandgevaarlijke situatie gebracht, ik vind dit onaanvaardbaar!
Heb deze klacht bij Tempus neergelegd, kreeg een bloemenbon!!!!
Sorry, maar na alle frustraties vind ik een bloemenbon nogal mager. Heb gevraagd om mijn geld terug (in ieder geval de eerste 2 jaar dat de monteur binnen 5 minuten weer buiten stond), geen reactie gehad.
Schandalig!