| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen op digitale tv vanaf 1 april.
Overstappen op digitale tv vanaf 1 april.
UPC schakelt vanaf 01 april over op digitale tv, het analoge systeem wordt dit jaar nog ondersteund met afgeknepen zenderkeuzen.
Kunnen we na dit jaar de miljoenen analoge tv,s op slaapkamers etc naar het grof afval brengen
?
Kunnen we na dit jaar de miljoenen analoge tv,s op slaapkamers etc naar het grof afval brengen
Re: Overstappen op digitale tv vanaf 1 april.
Niet dus want die oude bakken hebben geen dvb-c-module. Als je een oude bak, of niet zo'n module hebt, zal je een kastje moeten gaan gebruiken.vogels schreef: Hoezo? Analoge t.v.'s bestaan niet vlg mij. Ook op oude bakken, kun je digitaal kijken.
http://tweakers.net/nieuws/88097/upc-ve ... d-aan.htmlVolgens UPC heeft 90 procent van de tv's die vandaag de dag worden verkocht een dvb-c-ontvanger aan boord; 40 procent van de UPC-klanten zou een of meer tv's met een dergelijke ontvangers hebben. De digitale tv is ook beschikbaar voor klanten die nu alleen nog analoge tv kijken. Om de digitale kanalen te kunnen kijken, het is wel nodig dat ze hun tv opnieuw tunen. De wijziging heeft vooralsnog geen gevolgen voor het analoge zenderpakket. Tegelijk erkent Kroes dat analoge tv op de lange termijn zal verdwijnen. Dit jaar zal er echter sowieso nog niets veranderen, belooft hij. "We hebben nog geen concrete plannen."
Ik ken nog zat mensen met zo'n oude bak, en vind het ronduit aso van upc. dat ze mensen gaan dwingen, om of een andere tv of een kastje te gaan kopen (huren)Niet dus want die oude bakken hebben geen dvb-c-module. Als je een oude bak, of niet zo'n module hebt, zal je een kastje moeten gaan gebruiken
Ik weet niet hoe het bij upc werkt want woon in ziggo gebied, maar mijn kastje kreeg ik gewoon gratis.
Als het waar is dat je die bij upc moet huren, dan kan ik me voorstellen dat toen mensen hun oude tv wegdeden en een nieuw plat scherm kochten met ingebouwde tuner, ze dat kastje ook niet meer nodig hadden en ze de huur opzegden. Met andere woorden, upc moet tienduizenden van die retourgezonden kastjes hebben liggen waar ze verder niets mee doen. En het worden er alleen maar meer, niet minder, want niemand koopt vandaag de dag nog een tv zonder tuner.
Kan upc die kastjes dan niet gratis in bruikleen geven aan de mensen die nu gedupeerd worden door een maatregel van datzelfde upc?
Als het waar is dat je die bij upc moet huren, dan kan ik me voorstellen dat toen mensen hun oude tv wegdeden en een nieuw plat scherm kochten met ingebouwde tuner, ze dat kastje ook niet meer nodig hadden en ze de huur opzegden. Met andere woorden, upc moet tienduizenden van die retourgezonden kastjes hebben liggen waar ze verder niets mee doen. En het worden er alleen maar meer, niet minder, want niemand koopt vandaag de dag nog een tv zonder tuner.
Kan upc die kastjes dan niet gratis in bruikleen geven aan de mensen die nu gedupeerd worden door een maatregel van datzelfde upc?
Bij Ziggo krijg je die kastjes ook al lang niet meer gratis. Je moet ze kopen.grun schreef:Ik weet niet hoe het bij upc werkt want woon in ziggo gebied, maar mijn kastje kreeg ik gewoon gratis.
Bij een nieuw plat scherm met ingebouwde tuner heb je die kastjes ook nog steeds nodig, of je moet een CI+ module aanschaffen.
Toch niet meer als het digitale signaal ongecodeerd doorgegeven wordt, wat upc van plan is?Edrick schreef:Bij een nieuw plat scherm met ingebouwde tuner heb je die kastjes ook nog steeds nodig, of je moet een CI+ module aanschaffen.
Nee, maar jij had het er over dat mensen hun kastjes wegdeden wegens aanschaf van een nieuwe TV en dat is dus niet zo.grun schreef:Toch niet meer als het digitale signaal ongecodeerd doorgegeven wordt, wat upc van plan is?Edrick schreef:Bij een nieuw plat scherm met ingebouwde tuner heb je die kastjes ook nog steeds nodig, of je moet een CI+ module aanschaffen.
Ok, nu begrijp ik je.Edrick schreef:Nee, maar jij had het er over dat mensen hun kastjes wegdeden wegens aanschaf van een nieuwe TV en dat is dus niet zo.
Nee dat had grun niet. hij/zij had het over retour gezonden kastjes en dat is iets heel anders dan wat jij hier neerplempt.Nee, maar jij had het er over dat mensen hun kastjes wegdeden wegens aanschaf van een nieuwe TV en dat is dus niet zo.
vogels schreef:Hoezo? Analoge t.v.'s bestaan niet vlg mij. Ook op oude bakken, kun je digitaal kijken.Har06 schreef:UPC schakelt vanaf 01 april over op digitale tv, het analoge systeem wordt dit jaar nog ondersteund met afgeknepen zenderkeuzen.
Kunnen we na dit jaar de miljoenen analoge tv,s op slaapkamers etc naar het grof afval brengen![]()
![]()
?
mooi niet zie de site van UPC
[Ook een oude t.v. heeft scartaansluitingen, waar je een decoder op aan kunt sluiten.[/quote][/quote]
Ik wil helemaal geen decoder en nog minder wil ik voor bijruimten en caravan andere tv,s kopen, of gaat UPC nieuwe pc,s gratis uitdelen ???????
Ik wil helemaal geen decoder en nog minder wil ik voor bijruimten en caravan andere tv,s kopen, of gaat UPC nieuwe pc,s gratis uitdelen ???????
Hoe wil jij dat dan doen met een oude TV zonder decoder?vogels schreef: Dat jij geen decoder wilt, betekent niet dat er geen digi kan worden gekeken op oude televisies. De mogelijkheid is er, dat jij geen losse decoder wilt, is jouw keuze.
Dat staat er niet, Har's stelling is dat je op oude TV's geen digitaal kunt kijken, dat kan wel, met een decoder maar dat wil hij niet.Hoe wil jij dat dan doen met een oude TV zonder decoder?
Prima, niet iedereen hoeft met zijn tijd mee te gaan.
Rustig maar, zoals je kan lezen, hebben ze geen concrete plannen, maar is het iets op de lange termijn. Idem dat KPN er over denkt om het 3G netwerk tzt uit te zetten, dat wil ook niet zeggen dat al hun klanten een nieuw 4G toestel moeten kopen dit jaar.ciske schreef:Ik ken nog zat mensen met zo'n oude bak, en vind het ronduit aso van upc. dat ze mensen gaan dwingen, om of een andere tv of een kastje te gaan kopen (huren)Niet dus want die oude bakken hebben geen dvb-c-module. Als je een oude bak, of niet zo'n module hebt, zal je een kastje moeten gaan gebruiken
Digitaal gaan kijken is een keuze.bprosman schreef:Dat staat er niet, Har's stelling is dat je op oude TV's geen digitaal kunt kijken, dat kan wel, met een decoder maar dat wil hij niet.Hoe wil jij dat dan doen met een oude TV zonder decoder?
Met of zonder kastje gaan kijken is een keuze.
Kasje kopen bij de kringloopwinkel/vrijmarkt/marktplaats is een keuze.
Topics plaatsen op dit forum is een keuze.
Maar vergeet vooral niet: TV kijken is ook een keuze
Ik heb geen oude bak meer hoor,Rustig maar, zoals je kan lezen, hebben ze geen concrete plannen, maar is het iets op de lange termijn
Tsja, je kan geen omelet maken zonder eieren te breken zal ik maar zeggen. Er komt een punt dat deze kleiner wordende groep, voor een groeiende/grotere groep (digitale) kijkers hún kijkervaring negatief gaat beïnvloeden. Het is kort door de bocht zo dat op de plek van 1 analoog kanaal, er 3 digitale kanalen uitgezonden kunnen worden.ciske schreef:Ik heb geen oude bak meer hoor,Rustig maar, zoals je kan lezen, hebben ze geen concrete plannen, maar is het iets op de lange termijnmaar mensen die dat wel hebben , worden op deze manier weer eens gedwongen.
bprosman, kun je niet een paar kabels bedenken om de oude tv bakken digitaal te krijgenbprosman schreef:Dat staat er niet, Har's stelling is dat je op oude TV's geen digitaal kunt kijken, dat kan wel, met een decoder maar dat wil hij niet.Hoe wil jij dat dan doen met een oude TV zonder decoder?
het is toch treurig dat UPC per 01-01-2014 mensen dwingt tot het kopen van decoders boxen etc, voorstaande heeft totaal niets met ouderwets gedrag te maken
Har06 schreef:
het is toch treurig dat UPC per 01-01-2014 mensen dwingt tot het kopen van decoders boxen etc, voorstaande heeft totaal niets met ouderwets gedrag te maken
Ben ik met je eens.
Analoog is echt zo slecht niet, dus alsnog vind ik niet dat mensen zich aan de grillen van een provider hoeven over te leveren.Er komt een punt dat deze kleiner wordende groep, voor een groeiende/grotere groep (digitale) kijkers hún kijkervaring negatief gaat beïnvloeden. Het is kort door de bocht zo dat op de plek van 1 analoog kanaal, er 3 digitale kanalen uitgezonden kunnen worden.