Pagina 1 van 1

verwijderd

Geplaatst: 29 mar 2013 15:03
door famke24
Blijft een probleem.

Re: verwijderd

Geplaatst: 29 mar 2013 15:28
door skyliner
Vraag Feenstra om een inbedrijfstellings of meet rapport van het moment dat ze de nieuwe ketel geinstalleerd hebben.
Hoogst waarschijnlijk zullen ze die niet hebben, waarmee je kan concluderen dat er toen geen meting is gedaan op het moment dat de ketel geinstallerd is.
Daarmee had het probleem al toen naar voren moeten komen.

De stelling dat jullie een gas doseringsring verwijderd zouden hebben slaat helemaal nergens op, daarvoor moet je ook nog eens weten waar die zit.

Re: verwijderd

Geplaatst: 29 mar 2013 16:05
door stofzuigertje
Meestal is het gewoon plaatsen en nergens naar kijken.
Doe ik zelf ook erg veel.
Alleen is de plaatser wel verplicht te kijken of de ketel goed en netjes brand dus nooit zomaar weglopen.
Bij deze problemen hadden ze eerder een vakman met juiste apparatuur moeten vragen.

Het is mogelijk dat de fabriek iets is vergeten maar Feenstra is als Verkoper verantwoordelijk voor goede plaatsing en dus moeten zij het hogere verbruik vergoeden.

Wel wil ik er eerlijk bij zeggen dat we in 2011/12 een zachtere winter hadden dan 2012/1013 dus ook ik heb hoewel ik niets heb veranderd een hogere gasrekening.
Van 2011/12 op 1503 naar 2012/13 naar 1998 m gas dus ook flink hoger.
Ze zullen dus met graad dagen moeten omrekenen sinds de plaatsing van deze ketel.

Dus niet de volledige rekening maar een flink deel zal vermoedelijk vergoed worden.
Eventueel dreigen met Uw rechtsbijstand verzekeraar... ook als je die nog niet hebt is dreigen met meestal al voldoende om kosten te voorkomen.

Re: verwijderd

Geplaatst: 29 mar 2013 17:47
door famke24
We hebben al gedreigd met dat soort van dingen maar dat werkt niet!
Elke keer als we bellen, dan weten ze onze klacht niet. Vreemd, of zouden ze zoveel klachten hebben?

Er is niet met hun te praten, ze schuiven ons steeds maar weg, wij hebben het gedaan en wij verstoken veel. Maar hoe kan dat dan? Een nieuwe cv ketel kan toch niet het dubbele verstoken vergeleken met eentje van tig jaren oud?

Dat rapport hebben we al op gevraagd, maar ja, ze kunnen zoiets leuk verbloemen door snel een nieuwe te schrijven...

Verder zeggen ze dat de cv ketel vaak op storing had moeten springen en dat is hier nooit gebeurd.

We vinden het jammer dat we niet fatsoenlijk met Feenstra kunnen praten en met zn allen naar een oplossing kunnen zoeken. Helaas kunnen wij hier zo niet blijven wonen...

Mijn man heeft ook al gezegd dat het ons huwelijk op deze manier kapot maakt omdat we het huis te koop moeten zetten, maakt ze niks uit.

Re: verwijderd

Geplaatst: 29 mar 2013 18:31
door thecure
famke24 schreef:Op 21 december 2011 is er bij ons een nieuwe Intergas kombi kompact cv ketel door Feenstra verwarming geplaats. Wij huren deze cv ketel.

Op 10 januari 2013 krijgen wij de gasrekening, die schrikbarend hoog is, wij moeten € 944.72 bij betalen, dit omdat er 2966m3 aan gas verstookt is. De laatste jaren hebben wij rond de 1600m3 verstookt.

Wij snappen er niets van en gaan op onderzoek wat het zou kunnen zijn. We namen 24u de gas meterstand op en kwamen er achter dat wij in 24u ruim 22m3 aan gasverbruikten, dat was dus erg hoog.
We bellen Feenstra verwarming om te vragen of er eens een monteur langs kan komen om naar de cv te kijken. Dit kon en een paar dagen later kwam er een monteur langs.
Deze monteur zei dat de co waarde en gaswaarde van de cv ketel niet goed waren, hij kon zo de cv ketel niet goed afstemmen.
De monteur stuurde een fax naar Intergas, waar de cv ketel van is.
De volgende dag stond er een monteur van Intergas op de stoep en die concludeerde hetzelfde als de andere monteur. Er klopte dus iets niet. Deze monteur plaatste een gasdoseerring en kon toen alles wel goed afstemmen.
Nu had de cv ketel ook ineens lang zoveel lawaai niet merkten we zelf op.
We gingen weer 24u de gas meter stand op nemen, en kwamen tot de conclusie dat we nu 12m3 aan gas verbruikten. Dat was vreemd. Het hoge verbruik lag dus aan de cv ketel.
Contact met Feenstra opgenomen, doormiddel van een email, met dit verhaal, en hun de hoge gasrekening geven. Want immers de nieuwe cv die wij van hun huren die was niet goed afgesteld en nam toch wel erg veel gas!
Feenstra lag deze klacht neer bij Intergas want daar kwam de cv ketel weg.
Na 3 weken niks gehoord te hebben maar eens contact gezocht met Intergas, die zal contact opnemen met Feenstra om te overleggen wat ze met deze situatie doen. Na ruim een week via de email een bericht gekregen van Feenstra dat zij niet voor de kosten op draaien, omdat zij vermoeden dat wij zelf de gasdoseerring hebben verwijderd.
Waarom zullen wij dat doen? We huren immers de cv ketel en hebben er een onderhoudscontract bij.
Dus maar weer contact gezocht met Feenstra en weer het verhaal tot 2 keer toe verteld en uitgelegd. Weer moest t worden uitgezocht.
Op 25 februari belt er een medewerker van Feenstra op die graag de gas meter stand van ons wil hebben. Deze meneer maakt snel een berekening en zegt dat wij dit jaar weer 2900m3 gas gaan verstoken. Maar de berekening klopt niet, want de meterstand die hij heeft die is van 10 december 2012 tm 25 februari 2013, en op 18 januari 2013 is de gasdoseerring pas vervangen.
De volgende dag krijgen we een brief van Feenstra met de mededeling dat ze alles toch wel vervelend vinden maar niks vergoeden. Want Intergas zegt dat de cv ketel goed uit de fabriek is gekomen, met gasdoseerring, en Feenstra zegt die cv goed geplaatst te hebben. Het ligt toch echt aan ons gas verbruik.
Vreemd, want sinds de doseerring geplaatst is verbruiken we minder gas.

Uiteindelijk stuurd Feenstra een 'onafhankelijk' persoon naar ons toe om dingen te beoordelen. De onafhankelijkheid geeft een beetje onze twijfels, maar goed.
Na ruim een week krijgen we een brief van Feenstra, met het rapport er in van de onafhankelijke persoon die langs is geweest. In die brief vermeld Feenstra 'we zijn blij dat er een oplossing is gevonden'. Blij?? wij helemaal niet. Want volgens het rapport is het onze verbruik!

Uhh...we gaan eens even langs de buren die in precies zo'n huis wonen, 4 personen, elke dag douchen, en die verstoken zelfs minder?!

Dus maar weer bellen met Feenstra....ze hebben geen 'belang' bij ons verhaal. Want 'meneer er is toch al een conclusie getrokken'.
Tsja daar zitten we dan dus nog 4 jaar aanvast...
Ons vertrouwen van de cv ketel is helemaal weg, volgens ons klopt de cv ketel niet.
Feenstra en Intergas spelen een heel leuk spelletje met ons, en lachen er maar om.

Iemand nog een idee welke stappen we kunnen nemen en of dit nog resultaat kan hebben?
waarom huur je in godsnaam een ketel? heb je wel eens uitgerekend wat dat je kost na 10 jaar?

Re: verwijderd

Geplaatst: 29 mar 2013 18:50
door Slobberbone
Is geschillencommissie niet wat :idea:

Toch jammer dat u niet eerder van het verbruik ben achter gekomen dmv iedere maand kijkje in de meterkast.

Ik ben wel erg blij met mijn Intergas kk hr ketel, goed in te stellen en zuinig.

Re: verwijderd

Geplaatst: 01 apr 2013 14:29
door famke24
@thecure: Dat doet er niet toe of we de cv ketel huren, dat is onze zaak. Het gaat er om dat 1. Feenstra klantvriendelijker kan zijn, 2. Eerlijk tegen klanten zijn, 3. Zo heel makkelijk de zaak afhandeld, 4. Wij het niet eens zijn met deze zaak en wij graag een oplossing willen.


@slobberbone: Wij hebben onze twijvels of deze cv ketel wel goed is. Hij is natuurlijk al niet goed uit de fabriek gekomen. De geschillen commissie hebben we ook al overna zitten denken. We gaan het eerst proberen met de 'belbus' van kassa!

Re: verwijderd

Geplaatst: 01 apr 2013 15:12
door Slobberbone
famke24 schreef:@thecure: Dat doet er niet toe of we de cv ketel huren, dat is onze zaak. Het gaat er om dat 1. Feenstra klantvriendelijker kan zijn, 2. Eerlijk tegen klanten zijn, 3. Zo heel makkelijk de zaak afhandeld, 4. Wij het niet eens zijn met deze zaak en wij graag een oplossing willen.


@slobberbone: Wij hebben onze twijvels of deze cv ketel wel goed is. Hij is natuurlijk al niet goed uit de fabriek gekomen. De geschillen commissie hebben we ook al overna zitten denken. We gaan het eerst proberen met de 'belbus' van kassa!

Dat blijft nog de vraag of Intergas een product voor 100% heeft geleverd,maar dat Feenstra toch moeten opmerken bij instaleren/inregelen.

Maakt eigenlijk ook niet uit wie de schuldige is er is een ondeugdelijke product geleverd en ik denk dat Feensta het siert om dit billijk op te lossen,immers u huurt van ze de apparatuur en moeten intern maar oplossen met fabrikant.

Gasverbruik nu wel stabiel?,ik vindt die 12m3 nog fors ik moet wel hele gekke dingen gaan doen wil ik boven de 4m3 verbruik uitkomen en moet het -15 vriezen in iedergeval.

Succes en blijf de meters in de gaten houden !!!

Re: verwijderd

Geplaatst: 02 apr 2013 16:39
door feenstramede
Beste famke24,

Naar aanleiding van uw klacht d.d. 29 maart 2013 geven wij u hierbij graag onze reactie.
U geeft aan dat u ons aansprakelijk stelt voor uw hoge gasverbruik.
Wij vinden het heel spijtig dat dit zo heeft moeten lopen. Na uw melding zijn wij direct een en ander voor u gaan uitzoeken, zowel bij ons eigen installatie team als bij Intergas. Er zijn naar aanleiding van verschillende metingen rapporten opgemaakt waaruit wij met zekerheid zeggen dat uw ketel naar behoren werkt. Hoe het kan dat de gasreduceerring bij nadere controle ontbrak is tot op het moment van vandaag nog steeds een raadsel wat ook wij niet hebben kunnen oplossen.
Uiteindelijk hebben wij een onafhankelijke partij ingeschakeld om ook voor u een objectief beeld te krijgen van de situatie. Deze adviseur kwam met een zelfde conclusie. De ketel werkt naar behoren en verbruikt niet onnodig veel gas. Het hogere gasverbruik is blijkbaar te zoeken in andere oorzaken.
Wij vinden het vervelend dat de situatie zo is geëscaleerd maar wij hebben alles gedaan wat wij voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Feenstra Webcare

Re: verwijderd

Geplaatst: 02 apr 2013 17:23
door Jolijn
feenstramede schreef:Beste famke24,

Naar aanleiding van uw klacht d.d. 29 maart 2013 geven wij u hierbij graag onze reactie.
U geeft aan dat u ons aansprakelijk stelt voor uw hoge gasverbruik.
Wij vinden het heel spijtig dat dit zo heeft moeten lopen. Na uw melding zijn wij direct een en ander voor u gaan uitzoeken, zowel bij ons eigen installatie team als bij Intergas. Er zijn naar aanleiding van verschillende metingen rapporten opgemaakt waaruit wij met zekerheid zeggen dat uw ketel naar behoren werkt. Hoe het kan dat de gasreduceerring bij nadere controle ontbrak is tot op het moment van vandaag nog steeds een raadsel wat ook wij niet hebben kunnen oplossen.
Uiteindelijk hebben wij een onafhankelijke partij ingeschakeld om ook voor u een objectief beeld te krijgen van de situatie. Deze adviseur kwam met een zelfde conclusie. De ketel werkt naar behoren en verbruikt niet onnodig veel gas. Het hogere gasverbruik is blijkbaar te zoeken in andere oorzaken.
Wij vinden het vervelend dat de situatie zo is geëscaleerd maar wij hebben alles gedaan wat wij voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Feenstra Webcare
Deze beide heren l*lden uit hun nek?
We bellen Feenstra verwarming om te vragen of er eens een monteur langs kan komen om naar de cv te kijken. Dit kon en een paar dagen later kwam er een monteur langs.Deze monteur zei dat de co waarde en gaswaarde van de cv ketel niet goed waren, hij kon zo de cv ketel niet goed afstemmen.
De monteur stuurde een fax naar Intergas, waar de cv ketel van is.
De volgende dag stond er een monteur van Intergas op de stoep en die concludeerde hetzelfde als de andere monteur.


Na het plaatsen van de gasdoseerring ( die er eigenlijk vanaf 21 december had moeten zitten) is door onderzoek van Feenstra gebleken dat de ketel goed werkt?
Dat klopt dan met de bevindingen van TS, die had als gemeten dat het 24 uurs gasverbruik minder was na het plaatsen van de gasdoseerring.

Re: verwijderd

Geplaatst: 02 apr 2013 18:39
door stofzuigertje
Feenstra Webcare heeft blijkbaar een cursus lezen nodig.

Als Intergas het wel ziet en zij weigeren schuld te erkennen kan dat in de toekomst veel omzet kosten.
Vergeet niet dat vele Nederlanders mee lezen dus beetje dom.
Het niet toegeven van fouten kost meer dan het hoge gasverbruik en vele willen ondanks de korting die ook de Vereniging Eigen Huis bied nooit meer deze hebben.
Ook mensen die nog nooit klant waren lopen er met een grote boog omheen.

Dus beetje dom om niet toe te geven dat er iets ontbrak en de monteurs blijkbaar niet deskundig genoeg waren.

Re: verwijderd

Geplaatst: 05 apr 2013 22:42
door famke24
Ja jammer dat ze niet zo klantvriendelijk handelen. En ons dus nog fijn wat jaartjes flink late gas stoken wat als gevolg dat wij hier helaas weg moeten gaan, verhuizen dus.
En hoe kun je iemand afhankelijk noemen terwijl die gene voor de nuon werkt en feenstra daar een onderdeel van is.
We zijn dus inderdaad bezig om dit verder te laten uit zoeken want we zijn het er nog steeds niet mee eens.
En iedereen die weer het verhaal vertellen vind het vreemd en vaag.

Re: verwijderd

Geplaatst: 06 apr 2013 16:48
door thecure
famke24 schreef:Ja jammer dat ze niet zo klantvriendelijk handelen. En ons dus nog fijn wat jaartjes flink late gas stoken wat als gevolg dat wij hier helaas weg moeten gaan, verhuizen dus.
waarom moet je verhuizen omdat je gas verstookt in dit huis? elk huis zul je toch moeten verwarmen?

Re: verwijderd

Geplaatst: 06 apr 2013 20:09
door famke24
Ja in elk huis moet er gas worden gestookt, maar om nu 100 euro in de maand meer te moeten betalen door een nieuwe cv ketel dat gaat niet kopen, en dat kunnen wij financieel niet op brengen

Re: verwijderd

Geplaatst: 06 apr 2013 23:34
door thecure
tja... en een huis verkopen valt ook niet mee in deze tijd en verhuizen kost ook geld. ik vraag me af of u voordeliger uit bent.