| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile doet terugbetaling naar giro 555
T-Mobile doet terugbetaling naar giro 555
Helaas heb ik alleen maar zeer slechte ervaringen met T-mobile en nu heb ik weer een speciaal geval. We hebben na 2 jaar T-mobile ons abonnement beëindigd en de laatste rekening netjes betaald zoals gevraagd en het teveel betaalde zou teruggestort worden op de rekening. Helaas, dat geld is gestort op giro 555 van de samenwerkende hulporganisaties. Terugstorten doe je op de rekening vanwaar het komt en niet naar welke andere rekening dan ook. Toen wij na twee maanden nog geen geld hadden ontvangen hebben we contact gezocht met T-mobile. Deze vertelde dat het rekeningnummer in mijn profiel stond. Ik heb bevestigd dat ik dit moest doen omdat T-mobile bleef afschrijven van mij rekening terwijl ik in mijn profiel had aangegeven dat ik geen automatische incasso wilde. Iedere keer veranderde T-mobile mijn instelling terug naar automatische incasso. Om deze reden is er ooit giro 555 ingezet zodat ze dit niet konden veranderen. Het terugzetten van acceptgiro naar automatische incasso mag schijnbaar wel maar een rekeningnummer mogen ze nooit aanpassen. Daarna is alles goed gegaan en hebben wij netjes iedere maand onze rekening betaald. Maar nu het punt: terugstorten is terugstorten op de rekening waar het vanaf betaald wordt en niet een rekeningnummer wat in je profiel staat. Toen ik dit per mail aan T-mobile liet weten kreeg ik een agressieve mail terug dat ze er niets aan doen en dat het geld naar een andere rekening is geboekt. Het gaat om een bedrag van €27,50 en daar ga je niet mee naar de rechtbank. Wat kan ik hier nu mee doen want vooral de agressieve mail schoot mij in het verkeerde keelgat.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Groetjes,
Michel
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Groetjes,
Michel
Re: T-Mobile doet terugbetaling naar giro 555
In principe pleeg jij zelf fraude door het gironummer van een ander in jouw profiel op te nemen. Moet je niet gaan klagen als ze dat nummer dan ook gaan gebruiken.
Veel consumenten denken daar anders over en willen zelf de controle hebben waar bedrijven en instanties (inclusief Belastingdienst) geld naar terugstorten.Terugstorten doe je op de rekening vanwaar het komt en niet naar welke andere rekening dan ook.
Er is een mooi spreekwoord hier van toepassing:
Wie een kuil graaft voor een ander,valt er zelf in.
en een uitdrukking hier ook van toepassing
eigen schuld dikke bult.
Ergens jammer dat het maar om een klein bedrag gaat anders had u het af kunnen trekken als gift.
Volgende keer maar eens verstandig nadenken alvorens voor de grap een nummer van een ander in te vullen.
gr Henk
Wie een kuil graaft voor een ander,valt er zelf in.
en een uitdrukking hier ook van toepassing
eigen schuld dikke bult.
Ergens jammer dat het maar om een klein bedrag gaat anders had u het af kunnen trekken als gift.
Volgende keer maar eens verstandig nadenken alvorens voor de grap een nummer van een ander in te vullen.
gr Henk
Vind dit ook een gevalletje eigen schuld dikke bult. Jij hebt zelf dat nummer ingevuld. Maar tis voor een goed doel moet je maar denken dus laat lekker gaan