LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door SJZ »

Ts heeft een zakelijke rekening bij de rabobank wellicht staat het daar anders aan gegeven.
Hij schrijft toch zelf dat-ie pint vanaf z'n privé-ING rekening deze dagen? Daar reageer ik dan op. Als het niet klopt wat-ie over zichzelf schrijft, tja ....

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door SJZ »

naar de prive rekening van de ing om te kunnen pinnen in het weekend.
Precies, dat bedoel ik! En die pinbetalingen worden pas morgen afgeschreven.

stofzuigertje

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom negatief?

Ik ben hier juist blij mee, elk jaar op 30 december van Bank A naar Bank B en andersom boeken en ik hoef over het vermogen dat pas na 2 januari 1 jaar later binnen komt geen 1.2% belasting te betalen!

Dus er zijn ook blije mensen die juist deze trage tussen verschillende banken onderlinge tijd misbruiken en dat is juist voordelig.
Je moet wel verschillende banken hebben want bij 1 bank gaat het vrijwel altijd sneller.

En je weet toch wanneer de bank gesloten is dus had je het niet eerder kunnen doen?
Ik ben tot nu toe elk jaar zeer tevreden met deze zeer trage service die mijn veel belasting bespaarde.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jvelthuizen schreef:Ik kan het niet geloven dat hier de banken zo verdedigt worden terwijl we met z'n allen ongelooflijk voor de gek worden gehouden.

We leven anno 2013 en alles is geautomatiseerd ook als er niet gewerkt wordt bij de bank kunnen de transacties en uitwisselingen gewoon doorgaan feestdag of niet.

Het feit is gewoon dat de banken tijdens deze dagen lachend miljoenen verdienen aan rente door tijdens feestdagen (ons) geld vast te houden, en iedereen trapt er met open ogen in.
Ik denk dat er momenteel wel problemen met een hogere prioriteit bestaan in de bankwereld. Liever dat ze die eerst oplossen voordat ze gaan knutselen aan hun IT systemen (die nu uiterst betrouwbaar werken). Ik zie toch graag dat de banken hun cashpositie weer op peil brengen zodat ze een stuk stabieler worden en weer kredieten kunnen gaan uitgeven. Daar heeft iedereen meer baat bij dan een dag eerder het geld overgeschreven naar een andere rekening.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik ben hier juist blij mee, elk jaar op 30 december van Bank A naar Bank B en andersom boeken en ik hoef over het vermogen dat pas na 2 januari 1 jaar later binnen komt geen 1.2% belasting te betalen!
En de belastingdienst vraagt niet, waar het geld/vermogen is gebleven?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Overboeking Rabobank 6 dagen onderweg

Ongelezen bericht door SJZ »

En de belastingdienst vraagt niet, waar het geld/vermogen is gebleven?
Nou, je hebt dus dan geen banksaldo, maar wel een vordering, en die moet je ook opgeven. Eigenlijk bespaart het dus geen belasting.

Maar, ....., je hebt kans dat je de belastindienst er niet naar vraagt, en dat je niet gepakt wordt.

Gesloten