Amac
Geplaatst: 02 apr 2013 23:24
AMAC (apple store) Rotterdam
De sfeer wordt wel vaker daar uitgeademd dat je blij mag zijn naar de mooie producten van Steve Jobs te komen.
Headphone urbanears denim ligt in deze AMAC store Rotterdam tussen alle andere kleuren, allemaal voor 59 euro. op de vraag of we misschien het exemplaar daadwerkelijk mogen zien reageert de winkelverkoper dat dat niet zomaar gaat. Onder veel gesteun dan toch maar uitgepakt. Mijn 13 jarige dochter wil hem kopen. Al snel gaan we over tot betaling. Tot verbazing van de verkoper en zijn collega blijkt bij het afrekenen dat deze headphone foutief geprijsd was. Dit unieke exemplaar moet 85 euro kosten! Mijn dochter en ik weigeren deze plotse prijsstijging te accepteren en wijzen de winkel erop dat het personeel zelf ook verbaasd was en we in ons recht staan als we eisen de voor ons zichtbare prijs van 59 euro te betalen. De reactie is dat we onredelijk zeuren, en dat we niet zo moeilijk moeten doen. De verkoper en zelfs de gebelde chef is meedogenloos. Voor 85 euro kopen of niet. We besluiten met plezier naar een concurrent te gaan, die zich wel houdt aan de regels van de wet.
wat was er fout:
-het (blijkbaar) verkeerde prijslabel in de winkel
-de weigering te rekenen wat op het product stond (let wel: zelfs het personeel was verbaasd; dus allezins redelijk dat we het prijsverschil van de denim kleur met de overige kleuren niet a priori konden bevroeden)
-het omdraaien van het probleem; wij waren degenen die onredelijk waren! en plein publiek verkondigd!!
-er was geen enkele vorm van spijt, excuses, op poging tot tegemoetkoming-ja spijt pas nadat de verkoper op zijn schaamteloosheid had gewezen
R. Hintzen, Rotterdam
De sfeer wordt wel vaker daar uitgeademd dat je blij mag zijn naar de mooie producten van Steve Jobs te komen.
Headphone urbanears denim ligt in deze AMAC store Rotterdam tussen alle andere kleuren, allemaal voor 59 euro. op de vraag of we misschien het exemplaar daadwerkelijk mogen zien reageert de winkelverkoper dat dat niet zomaar gaat. Onder veel gesteun dan toch maar uitgepakt. Mijn 13 jarige dochter wil hem kopen. Al snel gaan we over tot betaling. Tot verbazing van de verkoper en zijn collega blijkt bij het afrekenen dat deze headphone foutief geprijsd was. Dit unieke exemplaar moet 85 euro kosten! Mijn dochter en ik weigeren deze plotse prijsstijging te accepteren en wijzen de winkel erop dat het personeel zelf ook verbaasd was en we in ons recht staan als we eisen de voor ons zichtbare prijs van 59 euro te betalen. De reactie is dat we onredelijk zeuren, en dat we niet zo moeilijk moeten doen. De verkoper en zelfs de gebelde chef is meedogenloos. Voor 85 euro kopen of niet. We besluiten met plezier naar een concurrent te gaan, die zich wel houdt aan de regels van de wet.
wat was er fout:
-het (blijkbaar) verkeerde prijslabel in de winkel
-de weigering te rekenen wat op het product stond (let wel: zelfs het personeel was verbaasd; dus allezins redelijk dat we het prijsverschil van de denim kleur met de overige kleuren niet a priori konden bevroeden)
-het omdraaien van het probleem; wij waren degenen die onredelijk waren! en plein publiek verkondigd!!
-er was geen enkele vorm van spijt, excuses, op poging tot tegemoetkoming-ja spijt pas nadat de verkoper op zijn schaamteloosheid had gewezen
R. Hintzen, Rotterdam