Schuif/kantel dak
Geplaatst: 04 apr 2013 11:47
Beste allemaal,
In oktober heb ik een nieuwe hyundai i30 gekocht. Ik wilde graag een elektrisch dak in de auto maar dit was enkel leverbaar op de duurste uitvoering. Geen probleem zei de verkoper, we hebben namelijk ook de mogelijkheid om dit achteraf in te bouwen.
Daar ik de hele dag op de weg zit voor het werk vind ik het belangrijk dat ik geen rammeltjes of fluitjes aan een dergelijk dak ondervindt. Ik heb dit de verkoper voorgelegd dat ik dus twijfelde aan de degelijkheid van een dergelijk dak.
"Geen probleem meneer, wij leveren uitsluitend van merk X en dat is gegarandeerd rammel of fluit vrij en u kunt het zien als de lamborghini onder de schuif/kanteldaken. Dit is de absolute top."
Na wat bekoeling heb ik besloten om dit dak te nemen en het bij aflevering van de auto te laten inbouwen door de dealer. Toen ik de auto dus ging halen zat het dak er reeds in.
Nu bleek, toch een flink rammeltje in het dak. Bij het rijden op klinkerwegen, drempels, lijnen in de snelweg, gerammel in het dak.
De auto is terug geweest naar het inbouwstation waar ze het dak wat 'strakker' in zijn behuizing hebben gezet. Helaas zonder succes. Hierna is de auto naar de importeur van de daken geweest en heeft men geconstateerd dat de situatie zoals hij nu is de 'normale situatie' betreft en dit geen afwijkende zaak is. Oftewel, de importeur van de daken zegt, dit is het dak, hier moet u het mee doen.
Mijn vraag is dan ook, wat zijn mijn rechten op dit moment. Ik heb expliciet met de autoverkoper afgesproken dat ik GEEN rammeldak wil. Dit is het toch, er is tweemaal technisch over gebogen en het lijkt er nu op dat er geen verandering in het dak mogelijk is.
Het dak terugnemen kan de dealer ook niet, want het gat zit er nou eenmaal in . Ik heb er wel 1600 euro voor betaald en ik heb niet gekregen wat we hebben afgesproken. De dealer begint nu langzaam te zeggen, wij hebben gedaan wat mogelijk is. Dat is waar, ze hebben de auto keurig drie keer ingenomen en naar de daken leverancier gebracht maar feit is dat ik nog steeds niet heb gekregen wat we hebben afgesproken.
Wie kan mij helpen wat voor stappen ik nog kan zetten?
Bedankt,
Martijn
In oktober heb ik een nieuwe hyundai i30 gekocht. Ik wilde graag een elektrisch dak in de auto maar dit was enkel leverbaar op de duurste uitvoering. Geen probleem zei de verkoper, we hebben namelijk ook de mogelijkheid om dit achteraf in te bouwen.
Daar ik de hele dag op de weg zit voor het werk vind ik het belangrijk dat ik geen rammeltjes of fluitjes aan een dergelijk dak ondervindt. Ik heb dit de verkoper voorgelegd dat ik dus twijfelde aan de degelijkheid van een dergelijk dak.
"Geen probleem meneer, wij leveren uitsluitend van merk X en dat is gegarandeerd rammel of fluit vrij en u kunt het zien als de lamborghini onder de schuif/kanteldaken. Dit is de absolute top."
Na wat bekoeling heb ik besloten om dit dak te nemen en het bij aflevering van de auto te laten inbouwen door de dealer. Toen ik de auto dus ging halen zat het dak er reeds in.
Nu bleek, toch een flink rammeltje in het dak. Bij het rijden op klinkerwegen, drempels, lijnen in de snelweg, gerammel in het dak.
De auto is terug geweest naar het inbouwstation waar ze het dak wat 'strakker' in zijn behuizing hebben gezet. Helaas zonder succes. Hierna is de auto naar de importeur van de daken geweest en heeft men geconstateerd dat de situatie zoals hij nu is de 'normale situatie' betreft en dit geen afwijkende zaak is. Oftewel, de importeur van de daken zegt, dit is het dak, hier moet u het mee doen.
Mijn vraag is dan ook, wat zijn mijn rechten op dit moment. Ik heb expliciet met de autoverkoper afgesproken dat ik GEEN rammeldak wil. Dit is het toch, er is tweemaal technisch over gebogen en het lijkt er nu op dat er geen verandering in het dak mogelijk is.
Het dak terugnemen kan de dealer ook niet, want het gat zit er nou eenmaal in . Ik heb er wel 1600 euro voor betaald en ik heb niet gekregen wat we hebben afgesproken. De dealer begint nu langzaam te zeggen, wij hebben gedaan wat mogelijk is. Dat is waar, ze hebben de auto keurig drie keer ingenomen en naar de daken leverancier gebracht maar feit is dat ik nog steeds niet heb gekregen wat we hebben afgesproken.
Wie kan mij helpen wat voor stappen ik nog kan zetten?
Bedankt,
Martijn