LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huurbaas wil kosten cv ketel niet betalen
huurbaas wil kosten cv ketel niet betalen
beste forummers,
ik huur al sinds 2004 een huis van een makelaarsbedrijf en nu is het zo... toen ik er net woonde ,dat hij begin 2005 centrale verwarming heeft laten aanleggen door een klusjesman en dus niet door een erkend bedrijf.. en nu naar 8 a 9 jaar later hield mijn cv ketel het ineens voor gezien. de waterdruk was goed want ik vulde hem wel eens bij, maar het bleek dus achterstallig onderhoud te zijn omdat de huisbaas er nooit voor gezorgd had de cv ketel een onderhoudsbeurt te geven.. ik heb toen gelijk het makelaarskantoor van de huurbaas opgebeld om te melden dat de cv ketel het niet meer deed. en daar werd mij verteld dat ik kontakt moest opnemen met een instalatiebedrijf die voor hun werkzaamheden zou uitvoeren. dit heb ik dus gedaan en ze zijn van het instalatie bedrijf langs geweest om de ketel te maken. erwas veel aan.. er moest een nieuwe motor in .een pakking was half vergaan, en een klep was kapot en nog een aantal dingen waar ik zelf geen verstand van heb. maar nu komt het... ik kreeg dus wel de rekening van meer dan 400 euro thuis gestuurd. ik heb dus gelijk gebeld naar de huurbaas en die wil de rekening niet betalen.
maar volgens mij zijn deze kosten toch echt voor rekening van de huisbaas... als het niet zo is dan wil ik hier eerlijk antwoord op, maar ik kan bij mijzelf niet ontdekken wat ik nu fout heb gedaan...
en wat kan ik nu doen???
ik huur al sinds 2004 een huis van een makelaarsbedrijf en nu is het zo... toen ik er net woonde ,dat hij begin 2005 centrale verwarming heeft laten aanleggen door een klusjesman en dus niet door een erkend bedrijf.. en nu naar 8 a 9 jaar later hield mijn cv ketel het ineens voor gezien. de waterdruk was goed want ik vulde hem wel eens bij, maar het bleek dus achterstallig onderhoud te zijn omdat de huisbaas er nooit voor gezorgd had de cv ketel een onderhoudsbeurt te geven.. ik heb toen gelijk het makelaarskantoor van de huurbaas opgebeld om te melden dat de cv ketel het niet meer deed. en daar werd mij verteld dat ik kontakt moest opnemen met een instalatiebedrijf die voor hun werkzaamheden zou uitvoeren. dit heb ik dus gedaan en ze zijn van het instalatie bedrijf langs geweest om de ketel te maken. erwas veel aan.. er moest een nieuwe motor in .een pakking was half vergaan, en een klep was kapot en nog een aantal dingen waar ik zelf geen verstand van heb. maar nu komt het... ik kreeg dus wel de rekening van meer dan 400 euro thuis gestuurd. ik heb dus gelijk gebeld naar de huurbaas en die wil de rekening niet betalen.
maar volgens mij zijn deze kosten toch echt voor rekening van de huisbaas... als het niet zo is dan wil ik hier eerlijk antwoord op, maar ik kan bij mijzelf niet ontdekken wat ik nu fout heb gedaan...
en wat kan ik nu doen???
Laatst gewijzigd door drestar op 08 apr 2013 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: huurbaas wil kosten cv ketel niet betalen
Ga eens langs het juridisch loket, de rekening is voor je verhuurder, snap trouwens niet dat er geen jaarlijkse controle word uitgevoerd.
Wat staat er in je huurcontract?
Simpel, huurbaas / eigenaar heeft het aan laten leggen, dan is hij verantwoordelijk voor onderhoud en reparaties. Door de cv installatie kan hij ook hogere huur rekenen dus hij heeft dat allang terugverdiend.
Gewoon rekening doorsturen naar eigenaar en als ie niet betaald, dan het inhouden op de huur.
Gewoon rekening doorsturen naar eigenaar en als ie niet betaald, dan het inhouden op de huur.
in het huurcontract staat dat geringe kosten en kleine reparaties voor mijn rekening zijn, maar dit noem ik geen kleine reparaties en geringe kosten meer...??Edrick schreef:Wat staat er in je huurcontract?
dat snap ik zelf ook niet goed,maar ik denk dat het komt omdat de cv aangelegd is door een klusjesman ,want als een erkend bedrijf cv komt aanleggen hebben ze de ketel natuurlijk ook gelijk in het systeem staan en zouden ze automatisch bericht sturen voor verder onderhoud van de ketel...de huisbaas heeft de ketel dus niet aangemeld bij een bedrijf om elk jaar controlle op te laten uitvoeren.. en ik neem aan dat dat mijn taak ook niet is om te doen,ciske schreef:Ga eens langs het juridisch loket, de rekening is voor je verhuurder, snap trouwens niet dat er geen jaarlijkse controle word uitgevoerd.
nu is het ook zo dat mijn huis aan de buitenkant is opgeschilderd in dat zelfde jaar en de verf die bladderd er nu ook alweer af, dus eigenlijk zou mijn huis ook weer opnieuw opgeschilderd moeten worden. dit heb ik nu ook gelijk doorgegeven. en een stuk van het de structuurlaag van het plafond in de gang is ook naar beneden gekomen in 2005 doordat er verwarmingsbuizen aan dat plafond aangelegd werden, ze zouden het komen maken ,maar toen ze langs kwamen hadden ze geen tijd en ze zouden toen terugkomen ..ze hadden toen wel spullen bij mij laten staan zoals een trapje en nog wat spulletjes maar toen ze na 2 weken pas terugkwamen hadden ze weer geen tijd en namen alleen hun spullen weer mee en zeiden dat ze nog kontakt met mij zouden opnemen om nog eens terug te komen ,,dit hebben ze niet gedaan en ik heb toen weer zelf moeten bellen en toen zouden ze kijken wanneer ze tijd hadden en weer kontakt met mij erover opnemen maar dit hebben ze weer niet gedaan en nu zit ik nog steeds met een kapot plafond.. ik woon hier maar alleen en kijk gelukkig nooit veel naar boven maar nu ik de rekening van de cv moet betalen zit dat mij ineens ook niet meer lekker.. ik heb een huisbaas die gewoon niks aan mijn huis doet en wel elke maand de huurpenningen opstrijkt en de huur ook elk jaar weer verhoogd. ik heb ook eens een keer een verstopt riool gehad door bladeren van een boom van de buren en toen moesten ze van de gemeente komen om mijn riool leeg te zuigen ,ik heb toen ook een rekening van 200 euro moeten betalen.
Dat kan TS beter niet doen, want dan is zij/hij een wanbetaler.olaf79 schreef: Gewoon rekening doorsturen naar eigenaar en als ie niet betaald, dan het inhouden op de huur.
Schakel de huurcommissie eens in .
http://www.huurcommissie.nl/
Buitenkant moet je momenteel effe los laten, het gaat nu om de binnenkant.
Stuur je verhuurder een aangetekende brief dat hij binnen 6 weken het op orde moet maken.
ik heb toen gelijk het makelaarskantoor van de huurbaas opgebeld om te melden dat de cv ketel het niet meer deed. en daar werd mij verteld dat ik kontakt moest opnemen met een instalatiebedrijf die voor hun werkzaamheden zou uitvoeren
ik kreeg dus wel de rekening van meer dan 400 euro thuis gestuurd. ik heb dus gelijk gebeld naar de huurbaas en die wil de rekening niet betalen.
Doormailen/sturen naar het makelaarskantoor, met een herinnering aan dat bewuste telefoontje.
Breng het installatiebedrijf daarvan ook op de hoogte.
ik kreeg dus wel de rekening van meer dan 400 euro thuis gestuurd. ik heb dus gelijk gebeld naar de huurbaas en die wil de rekening niet betalen.
Doormailen/sturen naar het makelaarskantoor, met een herinnering aan dat bewuste telefoontje.
Breng het installatiebedrijf daarvan ook op de hoogte.
Het argument van de huurbaas ontbreekt.drestar schreef:ik kreeg dus wel de rekening van meer dan 400 euro thuis gestuurd. ik heb dus gelijk gebeld naar de huurbaas en die wil de rekening niet betalen.
ja nee ik ga niet zomaar op eigen houtje minder betalen al ben ik er wel erg kwaad over.. maar het probleem is dat het instalatie bedrijf ertussen zit die binnen 14 dagen geld wil zien voor de kosten van de reparatie.. en de rekening staat op mijn naam, deze kan ik ook nog niet eens betalen want ik leef zelf van een uitkering en 400 euro is voor mij een half maandloon.. dus ik weet niet hoe ik dat moet gaan oplossen als de huurbaas niet binnen 14 dagen gaat betalen
Al leef je van een salaris, de rekening is voor je verhuurder.
Nogmaals stap naar het juridisch loket in je woonplaats, is gratis.
Schakel de huurcommissie in, ( gaat een tijd overheen) maar betaal niet.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oning.html
Benader ook Bouw en Woningtoezicht in je woonplaats, liefst persoonlijk gaat sneller.
Nogmaals stap naar het juridisch loket in je woonplaats, is gratis.
Schakel de huurcommissie in, ( gaat een tijd overheen) maar betaal niet.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oning.html
Benader ook Bouw en Woningtoezicht in je woonplaats, liefst persoonlijk gaat sneller.
de huurbaas zou niet willen betalen omdat het volgens hem om achterstalig onderhoud van de ketel ging? maar de huurbaas moet volgens mij ervoor zorgen dat er helemaal geen achterstallig onderhoud is..??crazyme schreef:Het argument van de huurbaas ontbreekt.drestar schreef:ik kreeg dus wel de rekening van meer dan 400 euro thuis gestuurd. ik heb dus gelijk gebeld naar de huurbaas en die wil de rekening niet betalen.
drestar schreef: de huurbaas zou niet willen betalen omdat het volgens hem om achterstalig onderhoud van de ketel ging? maar de huurbaas moet volgens mij ervoor zorgen dat er helemaal geen achterstallig onderhoud is..??
Juist, ga actie ondernemen, daar heb je meer aan. Juridisch loket is open.
oke dat ga ik zeker doen, en bedankt voor al jullie antwoorden, en ik ben blij te horen dat ik in mijn recht sta.. ik laat nog wel even weten hoe het allemaal gaat aflopen..
Als het jouw eigen probleem zou zijn, had het makelaars kantoor iets anders moeten zeggen dan dit:drestar schreef:de huurbaas zou niet willen betalen omdat het volgens hem om achterstalig onderhoud van de ketel ging? maar de huurbaas moet volgens mij ervoor zorgen dat er helemaal geen achterstallig onderhoud is..??crazyme schreef:Het argument van de huurbaas ontbreekt.drestar schreef:ik kreeg dus wel de rekening van meer dan 400 euro thuis gestuurd. ik heb dus gelijk gebeld naar de huurbaas en die wil de rekening niet betalen.
en daar werd mij verteld dat ik kontakt moest opnemen met een instalatiebedrijf die voor hun werkzaamheden zou uitvoeren
Geef het adres daarvan door aan het installatiebedrijf waar je ook de rekening weer aan terug stuurt.
de huurbaas zou niet willen betalen omdat het volgens hem om achterstalig onderhoud van de ketel ging? maar de huurbaas moet volgens mij ervoor zorgen dat er helemaal geen achterstallig onderhoud is..??[/quote]
Als het jouw eigen probleem zou zijn, had het makelaars kantoor iets anders moeten zeggen dan dit:
en daar werd mij verteld dat ik kontakt moest opnemen met een instalatiebedrijf die voor hun werkzaamheden zou uitvoeren
Geef het adres daarvan door aan het installatiebedrijf waar je ook de rekening weer aan terug stuurt.[/quote]
beste jolijn,
dit heb ik ook gedaan.. ik heb het instalatiebedrijf gelijk opgebeld nadat ik de rekening had ontvangen om die door te sturen naar de huurbaas. dit zouden ze doen ,maar ze belden zelf terug dat ze toch eerst kontakt opgenomen hadden met de huurbaas en die had hun verteld dat de rekening voor mij was.. en toen heb ik gelijk weer gebeld met het makelaarskantoor van de huurbaas dat dit niet terecht zou zijn, en dat de rekening voor hun was. maar die bleven volhouden van niet! ik heb er toen ook gelijk bijverteld dat ik de storing van de cv ketel gelijk gemeld had bij hun en dat er tegen mij gezegd werd dat ik kontakt moest opnemen met desbetreffende instalatie bedrijf omdat die dat voor hun deed.. en toen ik dat vertelde aan de persoon die ik toen aan de lijn had zei hij dat hij ging uitzoeken wie dat gezegd zou hebben.. en hij wilde nog bijna ontkennen ook dat het instalatie bedrijf regelmatig klusjes voor hun deed ook, terwijl ik van de monteur van het bedrijf hoorde dat ze altijd de cv's van hun huurhuizen in onderhoud hebben..??? ik heb dus echt het gevoel dat ze mij erin willen luizen ofzo
Als het jouw eigen probleem zou zijn, had het makelaars kantoor iets anders moeten zeggen dan dit:
Geef het adres daarvan door aan het installatiebedrijf waar je ook de rekening weer aan terug stuurt.[/quote]
beste jolijn,
dit heb ik ook gedaan.. ik heb het instalatiebedrijf gelijk opgebeld nadat ik de rekening had ontvangen om die door te sturen naar de huurbaas. dit zouden ze doen ,maar ze belden zelf terug dat ze toch eerst kontakt opgenomen hadden met de huurbaas en die had hun verteld dat de rekening voor mij was.. en toen heb ik gelijk weer gebeld met het makelaarskantoor van de huurbaas dat dit niet terecht zou zijn, en dat de rekening voor hun was. maar die bleven volhouden van niet! ik heb er toen ook gelijk bijverteld dat ik de storing van de cv ketel gelijk gemeld had bij hun en dat er tegen mij gezegd werd dat ik kontakt moest opnemen met desbetreffende instalatie bedrijf omdat die dat voor hun deed.. en toen ik dat vertelde aan de persoon die ik toen aan de lijn had zei hij dat hij ging uitzoeken wie dat gezegd zou hebben.. en hij wilde nog bijna ontkennen ook dat het instalatie bedrijf regelmatig klusjes voor hun deed ook, terwijl ik van de monteur van het bedrijf hoorde dat ze altijd de cv's van hun huurhuizen in onderhoud hebben..??? ik heb dus echt het gevoel dat ze mij erin willen luizen ofzo
Niet meer bellen, dan kan altijd weer tegengesproken worden.
Mailen/schrijven, met name dit:
n toen ik dat vertelde aan de persoon die ik toen aan de lijn had zei hij dat hij ging uitzoeken wie dat gezegd zou hebben..
dag en tijdstip erbij vermelden.
Mailen/schrijven, met name dit:
n toen ik dat vertelde aan de persoon die ik toen aan de lijn had zei hij dat hij ging uitzoeken wie dat gezegd zou hebben..
dag en tijdstip erbij vermelden.
ja je hebt gelijk. je kunt beter alles er mail of per brief doen, want op zo'n makelaarskantoor houd iedereen elkaar de hand boven het hoofd over wie en wat gezegt zou hebben. maar als je plotseling storing hebt en je vervarming doet het niet meer terwijl het buiten erg koud is en binnen nog maar minder dan 7 graden is dan moet je snel handelen en dan wil je geen twee dagen wachten op antwoord in een mail terug..maar het liefst gelijk dezelfde dag nog je verwarming gemaakt hebben. dat is dan ook gebeurd en voorafgaand met een telefonische meldig aan het makelaarskantoor waar ik het huis van huur. en als ik doorverwezen word naar een bedrijf waarvan hun zeggen daarmee kontakt op te nemen kom ik daar niet voor niks bij..? anders had ik wel een onwillekeurig bedrijf uitgezocht , dus dat is voor mij ook het bewijs dat ik er melding van gemaakt heb ook al zouden zij durven te beweren van niet. maar ik krijg zo echt het gevoel dat de persoon in kwestie zich wilde indekken door niet volledig te willen toegeven dat het instalatiebedrijf meerdere klusjes voor hun doet,om gewoon puur onder de rekening uit te willen komen...en dat geeft mij als huurder een zeer onprettig gevoel van huren
-
Twee zaken had je anders moeten doen. Dit soort kwesties altijd per e-mail oplossen. Je hebt dan alles zwart op wit. Als het niet per e-mail kan, dan per aangetekende brief.
Verder heb je alléén te maken met degene aan wie je de huur betaalt. Dat is je contractpartij. De makelaar probeert van je af te komen door je naar de eigenaar van de woning te sturen. Dat klopt niet, want je betaalt aan de makelaar. Je moet dus bij de makelaar zijn. Hoe die het met de huiseigenaar oplost is niet jouw probleem.
Verder heb je alléén te maken met degene aan wie je de huur betaalt. Dat is je contractpartij. De makelaar probeert van je af te komen door je naar de eigenaar van de woning te sturen. Dat klopt niet, want je betaalt aan de makelaar. Je moet dus bij de makelaar zijn. Hoe die het met de huiseigenaar oplost is niet jouw probleem.
de makelaar is tevens ook de eigenaar die het huis verhuurd...maar ze hebben een makelaarskantoor waar meerdere mensen werken.. maar de eigenaar van het huis (makelaar zelf) heeft overleg gehad met de persoon die ik aan de lijn heb gehad..Bob Schurkjens schreef:Twee zaken had je anders moeten doen. Dit soort kwesties altijd per e-mail oplossen. Je hebt dan alles zwart op wit. Als het niet per e-mail kan, dan per aangetekende brief.
-
Er staat in het huurcontract wel dat kleine reparaties en geringe kosten voor uw rekening zijn, maar niets over wie het onderhoud betaalt?drestar schreef:in het huurcontract staat dat geringe kosten en kleine reparaties voor mijn rekening zijn, maar dit noem ik geen kleine reparaties en geringe kosten meer...??Edrick schreef:Wat staat er in je huurcontract?
dat snap ik zelf ook niet goed,maar ik denk dat het komt omdat de cv aangelegd is door een klusjesman ,want als een erkend bedrijf cv komt aanleggen hebben ze de ketel natuurlijk ook gelijk in het systeem staan en zouden ze automatisch bericht sturen voor verder onderhoud van de ketel...de huisbaas heeft de ketel dus niet aangemeld bij een bedrijf om elk jaar controlle op te laten uitvoeren.. en ik neem aan dat dat mijn taak ook niet is om te doen,ciske schreef:Ga eens langs het juridisch loket, de rekening is voor je verhuurder, snap trouwens niet dat er geen jaarlijkse controle word uitgevoerd.