Pagina 1 van 1

Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Geplaatst: 06 apr 2013 13:20
door sourencs
Hearst Magazines heeft een aantal abonnementen zoals Cosmopolitan van Sanoma Media overgenomen.
Hierbij is in de administratie een fout gemaakt met de duur van het reeds aan Sanoma betaalde abonnement. Dit korten ze voor het gemak bij Hearst Magazines met één maand in.
Ik kwam daar achter toen ik bij mijn opzegging geen geld terug kreeg over de resterende maand, hetgeen zij verplicht zijn bij opzeggingen van abonnementen die al langer dan één jaar gelopen hebben.

Na vele welles/nietes e-mails heen en weer, o.a. dit als voorlaatste mail:
Hartelijk dank voor uw email.
Ten eerste is de toon waarop u emailt niet nodig
.....Hij/zij voelt zich kennelijk op zijn tenen getrapt.
Goed, uw abonnement liep van 18-10-2012 tm 05-03-2013.
U heeft in deze periode 6 nummers ontvangen.
Op 05-03-2013 ontving u het april nummer.
U heeft dus geen recht op een restitutie van 1 blad.
Daarnaast restitueren wij geen bedragen onder de €5.-
Nu kost de cosmopolitan €4.99. Dit is echter niet van toepassing voor u aangezien u al de 6 bladen heeft ontvangen.
Hoogachtend,
D van Vliet
Klantenservice Hearst Magazines Netherlands


En daarna op een reactie van mij met als bewijs een printscreen van mijn online banking gaven ze hun fout eindelijk toe, maar geld terug nee dat krijg ik niet.
Want zij menen een opzegger blij te kunnen maken met nog een extra nummer van het opgezegde blad in mei en in mei :mrgreen:
Hier de tekst van hun laatste mail:
Beste ...,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Mijn excues voor het ongemak. Door de overname van Cosmopolitan van Sanoma Media naar Hearst Magazines is uw abonnement helaas met één editie verkort. Dit was uiteraard niet de bedoeling. Om u te compenseren heb ik nu nog twee edities voor u genoteerd. Volgende week ontvangt u de Cosmopolitan van mei en in mei ontvangt u uw laatste editie. Deze laatste editie krijgt u gratis aangeboden door Hearst Magazines. Hierna zal uw abonnement eindigen.
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
FK
Klantenservice Hearst Magazines Netherlands
Postbus 3307
1001 AC Amsterdam
T: 0900-1002020


Zij houden zich dus niet aan de wet en zij hebben mogelijk bij iedereen die is overgestapt van Sanoma deze fout gemaakt. Let dus goed op of u geen maand te vroeg opnieuw moet betalen bij een doorlopend abonnement.

Ik ga hen natuurlijk fijntjes vragen of ze de wet kennen en respecteren en mij toch het geld willen geven i.p.v. TWEE MEI-nummers :mrgreen:

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Geplaatst: 09 apr 2013 15:33
door Hearst Magazines
Vervelend dat hier een misverstand is ontstaan. Uiteraard nemen wij de wettelijke bepaling omtrent het opzeggen van abonnementen ,die minimaal 1x zijn verlengd, in acht. Dit geldt ook voor de overgenomen Cosmopolitan abonnementen. Helaas is er bij deze abonnee het één en andere misgegaan. Dit zullen we rechtzetten. Wij zullen contact opnemen met de abonnee en zorgen dat het restant van het betaalde abonnementsgeld wordt teruggestort.

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Geplaatst: 09 apr 2013 16:23
door sourencs
Mooi, dus toch :mrgreen:
Ik hoorde dat men op een telefoonnummer heeft gebeld waar ik al zes jaar niet meer op bereikbaar ben.
En idd, nu kan er wel netjes geld terugbetaald worden en krijg ik ook nog de twee eerder toegezegde nummers.
Zo zie je maar weer waar dit forum goed voor is :D

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Geplaatst: 10 apr 2013 13:56
door sourencs
... ja, ja, vandaag zo maar het april- en het mei-nummer samen als één pakket in de brievenbus aangetroffen.
Bedankt :D :mrgreen:

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Geplaatst: 23 apr 2013 11:28
door sourencs
... en nu ook het geld terug gehad op de bank :D

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Geplaatst: 23 apr 2013 11:35
door gerland
Modeltopic op dit forum weer. Gezeur om niks. Tekend voor de graaicultuur bij de hedendaagse consument. Met dank aan Antoinette.

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Geplaatst: 26 apr 2013 08:18
door sourencs
gerland schreef:Modeltopic op dit forum weer. Gezeur om niks. Tekend voor de graaicultuur bij de hedendaagse consument. Met dank aan Antoinette.
Bedankt :shock:

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Geplaatst: 26 apr 2013 10:49
door ruud_a
ze mogen trouwens ook geen incasso's doen als ze daar geen toestemming voor hebben gevraagd
in het overnemen van de abonnementen zit de machtiging voor automatische incasso niet inbegrepen
die moet apart worden gevraagd aan de abonnee

Re: Hearst Magazines in de fout met overname Sanoma abonnementen

Geplaatst: 28 apr 2013 09:22
door sourencs
ruud_a schreef:ze mogen trouwens ook geen incasso's doen als ze daar geen toestemming voor hebben gevraagd
in het overnemen van de abonnementen zit de machtiging voor automatische incasso niet inbegrepen
die moet apart worden gevraagd aan de abonnee
Juist, klopt.
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Bedankt voor de tip, misschien nog nuttig voor de toekomst :mrgreen: