Pagina 1 van 1
Canal+
Geplaatst: 19 jan 2004 11:55
door a.reimus
Een 3maandelijks abonnement nemen ad € 49,-- is leuk dachten wij. Telefonisch aangemeld. Dan volgt er een standaard brief dat je welkom wordt geheten en wat Canal+ allemaal te bieden heeft. Vragen bij een 0900 nummer 0,25 per minuut, voor vragen. Met niets wordt verwezen dat je voor het termijn van 3 maanden verstrijkt, 1 maand van tevoren aangetekend je abonnement moet stopzetten. Heel toevallig kwam ik op de site van Canal+ terecht en bij de actieaanbieding staat het vermeld.
Kan dit zo maar, een 3-maandelijks abonnement nemen en als je niet tijdig opzegt er 12 maanden aanvast zitten, zonder dat dit schriftelijk wordt meegedeeld.
Met vriendelijke groet
A. Reimus
Re: Canal+
Geplaatst: 28 jan 2004 14:00
door SuFFeRD
Wat een klaagzang! Volgens mij heb u gewoon wederom niet goed gelezen. Ook ik heb me aangemeld voor de proefperiode van 3 maanden voor Canal+ en bij het tekenen van het contract werd door de verkoper vermeld dat je tijdig schriftelijk het contract dient op te zeggen. Dit stond tevens ook in het getekende contract! Canal+ heeft de voorwaarden netjes op papier staan maar daarvoor moet je wel lezen. Kreeg na het versturen van mijn aangetekende brief netjes een brief terug met de mededeling dat het contract conform de algmene voorwaarden eind Februari zal worden beeindigd! Prima verlopen hoor met Canal + Geen klachten hier!!
Groet SuFFeRD
Re: Canal+
Geplaatst: 04 feb 2004 19:05
door sufferd2
he sufferd je hebt zeker aandelen in canal of ben je er soms
werkzaam ?
oplichters zijn het.maar daarvoor gaat het ook niet echt goed met ze
400.000 abbo.
maar blijf jij nu maar lekker lid van ze.
en voor het voetbal is nog 1 1/2 jaar dan heeft canal ook daar geen
rechten meer voor.
de mats
Re: Canal+
Geplaatst: 09 feb 2004 14:38
door J F K
Aan : CANALDIGITAAL
T.a.v. : Afd. klachten
Datum : 28 januari 2004
Geachte heer / mevrouw,
Op 2 november 2003 kon ik de Nederlandsche stations via de satelliet niet meer ontvangen.
Bij controle bleek dat mijn abonnement, ondanks dat de receiver altijd aan staat, niet verlengd was.
Daarop heb ik uw dure servicenummer 0900 9325 gebeld om het signaal weer geactiveerd te krijgen.
Zoals uit de bijgaande telefoonkostennota van Orange blijkt heb ik 5 maal moeten bellen om uiteindelijk iemand aan de lijn te krijgen die mij vertelde dat ik de receiver op SBS6 moest zetten en dat het dan voor elkaar kwam.
Dat klopte dan ook.
Totale telefoonkosten voor dit simpele advies € 21,83 incl. BTW
Waarom moest ik 5 maal bellen?
Elke keer als ik verbinding had werd in de wacht geplaatst met nog zoveel wachtenden voor mij.
Steeds schoof ik een plaatsje op, maar als ik bij de laatste 2 of 3 wachtenden was werd de verbinding door uw computer verbroken en moest ik weer opnieuw inbellen.
Zoals u op de rekening kunt zien heb ik bij het laatste telefoongesprek 10 minuten in de wacht gestaan.
Als optimale service uwerzijds verwacht ik dat u een groot deel van de telefoonkosten voor uw rekening
neemt, mijn voorstel is dan ook dat u € 15,-- op mijn girorekening xxxxxx t.n.v. J.F. Kremers stort.
Het korte, simpele advies is dan uiteindelijk met € 6,83 toch nog goed betaald.
===================================================
Het standaardantwoord van Canaldigitaal d.d. 3 februari 2004 luidt als volgt:
Quote
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw recente brief betreffende uw verzoek voor vergoeding van telefoonkosten. Helaas kunnen wij uw verzoek niet honoreren.
U heeft een door CANALDIGITAAL geregistreerde smartcard waarmee u gratis de bekende Nederlandse publieke en commerciële televisie- en radiozenders ontvangt. Naast deze gratis service bieden wij u graag de mogelijkheid om onze afdeling Customer Service te bellen via 0900-9325 (€ 0.75 p/m)
Unquote
===================================================
Mijn antwoord d.d. 9 februari 2004
Aan : Canaldigitaal
T.a.v. : Managing Director Kees Färber
Datum : 9 februari 2004
Betreft : uw ref. CS-TELSTD/CD d.d. 3 februari 2004
Geachte heer Färber,
Uw teleurstellend standaard schrijven met het lucratieve aanbod om uw afdeling
Customer Service via 0900-9325 (ook nu weer € 0.75 p/m) te bellen heb ik ontvangen.
Waarschijnlijk kom ik op dat nummer ook in de wacht te staan met als gevolg weer hoge telefoonkosten om iemand aan de lijn te krijgen.
Het is een grof schandaal dat ik op uw telefoonnummer 0900-9323 € 21,83 aan telefoonkosten
heb moeten besteden om überhaupt iemand van uw bedrijf aan de lijn te krijgen.
Een opmerking, uw telefooncentrale is misschien zo geprogrammeerd dat bellers eerst in
de wacht komen, er dan vervolgens een paar maal uit gegooid worden en zo in feite als
melkkoe gebruikt worden?
Te uwer informatie deel ik u mede dat ik een klacht met onze volledige correspondentie zal
voorleggen bij Stichting de Ombudsman, Radar en Kassa, ik kan me zo voorstellen dat ik
niet de enige ben bij die organisaties over de hoge inbelkosten bij Canaldigitaal.
Ik verblijf,
J.F. Kremers.
Kopie: Stichting de Ombudsman
Consumentenprogramma Radar
Consumentenprogramma Kassa!
===================================================
Wie heeft gelijksoortige klachten over hoge telefoonkosten voor het inbellen bij CANALDIGITAAL?
Schrijf a.u.b. naar Stichting de Ombudsman, Radar en Kassa!
LOTGENOTEN VERENIGT U
Re: Canal+
Geplaatst: 25 feb 2004 21:21
door JoMa
Ook ik heb problemen met Canal+. Nadat ik eindelijk mijn contract met Canal+ had beeindigd ( het ongevraagd verlengen verhaal en dan weer 12 maanden verplichte afname) heb ik nu problemen met de teruggestuurde decoder.
Canal+ stelt dat na de beeindiging de decoder naar een bepaald adres moet worden gestuurd, waarna - met aftrek van administratiekosten - de borgsom wordt terugbetaald.
Canal+ vergeet geloof ik dat ook wij - de klanten - administratieve kosten hebben, maar daar wordt niet naar gevraagd.
Na de decoder te hebben opgestuurd, maar nog geen ontvangstbericht te hebben gehad, krijg ik nu een dreigbrief van Canal+, dat als ik niet snel de decoder retourneer, dan legt men mij een boete (!) op van Euro 226,89 en wordt het geheel aan een incassobureau overgedragen met kosten van minimaal Euro 34,--.
Vraag is: hoe kan Canal+ mensen een boete opleggen en op welke grond?
Waar is het bedrag van 226,89 Euro op gebaseerd.
En hoe kan is Canal+ een boete opleggen voor de late terugbetaling van de decoder.
Daarboven heb ik Canal+ gemachtigd voor het afschrijven van het maandelijkse abonnementsgeld. Nu in december - na een keurige brief van Canal+ - het kontrakt is ontbonden, heeft Canal+ toch weer abonnementsgeld van Januari geind. Daarvoor moest ik weer naar de bank om dit te laten terugvorderen.
Ik denk dat mijn administratiekosten ondertussen ook oplopen.
Wie kan mij adviseren wat te doen in deze zaak??
Re: Canal+
Geplaatst: 09 feb 2012 15:47
door klingell
die gasten even laten weten dat je persoonlijk wel even langs komt
Re: Canal+
Geplaatst: 09 feb 2012 16:32
door VioletPrue
klingell schreef:die gasten even laten weten dat je persoonlijk wel even langs komt
Bedankt voor de tip.
ACHT JAAR na het plaatsen van het laatste bericht zal dit veel nut hebben.
Re: Canal+
Geplaatst: 09 feb 2012 17:10
door trebelski
klingell schreef:die gasten even laten weten dat je persoonlijk wel even langs komt
Je was me voor VioletPrue, wat zullen die gasten schrikken als na 8 jaar!!! nog eens langskomt.
J F K
Antwoord met een citaat Bericht Geplaatst: 09 feb 2004 14:38
Canaldigitaal
Aan : CANALDIGITAAL
T.a.v. : Afd. klachten
Datum : 28 januari 2004