| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4
Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4
Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe CV ketel.
Uiteindelijk valt mijn voorkeur op vermelde ketel. Alvorens tot eventuele daadwerkelijke aanschaf over te gaan ben ik op zoek naar positieve en negatieve gebruikers ervaringen.
Aanvullende info:
Mijn keuze bestond uit 2 ketels. Te weten:
-Intergas HRE 28/24 CW4 ( 1300,00)
Of
- Vaillant Ecotec Pro CW4 (1400,00 incl modulerende klokthermostaat)
Nadeel van de Vaillant is dat zou ik een e-thermostaat mettertijd willen gaan doen, dit niet op de Vaillant kan zonder dan weer een apart iets te moeten aanschaffen wat zo'n 150,00 kost. Bij de Intergas doet zich dit 'probleem' niet voor.
Graag lees ik reacties.
Alvast mijn dank.
Uiteindelijk valt mijn voorkeur op vermelde ketel. Alvorens tot eventuele daadwerkelijke aanschaf over te gaan ben ik op zoek naar positieve en negatieve gebruikers ervaringen.
Aanvullende info:
Of
Nadeel van de Vaillant is dat zou ik een e-thermostaat mettertijd willen gaan doen, dit niet op de Vaillant kan zonder dan weer een apart iets te moeten aanschaffen wat zo'n 150,00 kost. Bij de Intergas doet zich dit 'probleem' niet voor.
Graag lees ik reacties.
Alvast mijn dank.
Laatst gewijzigd door Shine op 13 mei 2013 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ervaringen Intergas HReco 30 / HRE 28/24 CW4
Zelf heb ik een Intergas HRE 24 CV ketel in mijn huurhuis hangen,
Een lowbudget ketel die me een paar keer in de steek gelaten heeft, 1x de condensafvoer verstopt ( terwijl de ketel ieder jaar haar onderhoudbeurten krijgt ), de instalateur gaf niet thuis, had het te druk met andere storingen, terwijl het buiten flink froor!, " Bij schade gaat u maar naar de Bouwvereniging!" was het commentaar van de instalateur!,
Dus zelf aan het werk gegaan en de boel weer opengemaakt, ketel draait weer,
Nu zit het gasblok er aan te komen, de ketel brult als de misthoorn van Terschelling als de watertemperatuur in de ketel koud is, afstellen van het gasblok heeft geen zin meer, moet vervangen worden, diverse monteurs zijn er mee aan het klooien geweest, nu is deze bijna aan de beurt,
In uw situatie zou ik de fora afstruinen naar de evt. problemen die u bij bepaalde merken cv ketels kunt tegen komen, ook hier geldt; alle waar is naar zijn geld,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Een lowbudget ketel die me een paar keer in de steek gelaten heeft, 1x de condensafvoer verstopt ( terwijl de ketel ieder jaar haar onderhoudbeurten krijgt ), de instalateur gaf niet thuis, had het te druk met andere storingen, terwijl het buiten flink froor!, " Bij schade gaat u maar naar de Bouwvereniging!" was het commentaar van de instalateur!,
Dus zelf aan het werk gegaan en de boel weer opengemaakt, ketel draait weer,
Nu zit het gasblok er aan te komen, de ketel brult als de misthoorn van Terschelling als de watertemperatuur in de ketel koud is, afstellen van het gasblok heeft geen zin meer, moet vervangen worden, diverse monteurs zijn er mee aan het klooien geweest, nu is deze bijna aan de beurt,
In uw situatie zou ik de fora afstruinen naar de evt. problemen die u bij bepaalde merken cv ketels kunt tegen komen, ook hier geldt; alle waar is naar zijn geld,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
Bob Schurkjens
Mijn buurvrouw heeft zo'n Intergas loeier. Om gek van te worden. De pestherrie van dat lor gaat door muren en daken heen. Dag én nacht. Bezint eer gij begint.
Dag Ulbe,In uw situatie zou ik de fora afstruinen naar de evt. problemen die u bij bepaalde merken cv ketels kunt tegen komen, ook hier geldt; alle waar is naar zijn geld,
Reken maar dat ik Google op deze twee (en eerst nog andere) ketels heb losgelaten. Bij alle ketels kom je negatieve berichten, klachten tegen. Het ontloopt elkaar verhoudingsgewijs niet zoveel. Van de Intergas (dit type) vind ik ook behoorlijk wat positieve kritieken. Maar het moet gezegd tav de Intergas zijn een paar probleempjes die her en der weer opduiken, (waaronder idd uw probleem mbt de afvoer. Idd opmerkelijk als de onderhoudsmonteur net bij u is geweest voor onderhoudt) die niet onoverkomenlijk zijn en prima te herstellen omdat ze vrij snel opduiken. Zo eenzelfde verhaal bij de Vaillant...en noem ze maar op.
De garantie die Intergas geeft op haar warmtewisselaar is 15 jaar. Dit zou dan toch iets over de kwaliteit moeten zeggen lijkt me?! Andere merken geven 10 jaar. Aangezien ik met mijn huidige ketel dit element al eens heb moeten vervangen (gelukkig nog nèt binnen die 10 jaar) speelt dit ook voor mij mee.
Overigens vind ik de Intergas niet echt een budget ketel. Als ik de problemen van menig duurder ketel segment lees dan word ik daar ook bepaald niet blij van. Duur wil niet altijd zeggen beter, laat staan goed.
Met bovenstand relaas wil ik alleen maar aangeven hoe moeilijk het is in het maken van een goede keuze mbt CV ketels.
Iig dank voor uw reactieschrijven.
En zelf hebt u wat voor cv ketel?Bob Schurkjens schreef:Mijn buurvrouw heeft zo'n Intergas loeier. Om gek van te worden. De pestherrie van dat lor gaat door muren en daken heen. Dag én nacht. Bezint eer gij begint.
-
Bob Schurkjens
Dat is privé

Het is niet voor niets een privéketel.
Het is niet voor niets een privéketel.
-
Slobberbone
Shine schreef:En zelf hebt u wat voor cv ketel?Bob Schurkjens schreef:Mijn buurvrouw heeft zo'n Intergas loeier. Om gek van te worden. De pestherrie van dat lor gaat door muren en daken heen. Dag én nacht. Bezint eer gij begint.
Remeha,
En die lieten de buren verderop in de steek deze lange winter en wat zijn daar al wel niet een problemen mee geweest
-
Slobberbone
Waar ik zeker op zou letten is de instelmogelijkheden van ketel vaak zijn ze nodeloos overgedimensioneerd voor cv bv mijn Intergas Hr28 kan ik vermogen terugschroeven tot 30% van vermogen en dat is nog steeds 8,5 Kw stookvermogen en ik gebruik 7,5 Kw aan radiatoren.Shine schreef:Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe CV ketel.
Aanvullende info:
Of
Graag lees ik reacties.
Alvast mijn dank.
En die E-themostaat daar heb ik vriendelijk voor bedankt want daardoor nog zuiniger stoken dat geloof ik niet.
@slobberbone
Dank voor uw antwoord.
Ok, het wordt een Intergas ketel.
Wat is nu wijsheid:
- HRE 28/24
Of
- HReco 30
.??.
Dank voor uw antwoord.
Wat is nu wijsheid:
- HRE 28/24
Of
- HReco 30
.??.
-
Slobberbone
Bij het eerder vergelijk heeft de Vailliant wel paar pluspunten tegenover de Intergas.Shine schreef:@slobberbone
Dank voor uw antwoord.
Wat is nu wijsheid:
- HRE 28/24
Of
- HReco 30
.??.
Maar de Hreco 30 tja, dat is de verbeterde de kombi kompact met zeer zuinig A-label pomp en ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tervreden ben met mijn Hr28 vooral qua zuinigheid nog geen 500 m3 verbruikt afgelopen jaar en ik woon niet alleen (met zijn zessen). Hoe zuinig zal die Eco wel niet zijn
Zeer fraaie ketel die HReco30
Hier draait al 2 jaar naar volle tevredenheidheid een Intergas HRE 28/24.
Aantal storingen :0
Hiervoor een Vaillant gehad,,,niets anders als ellende.
Nefit(Bosch) schijnt toch ook niet al te best te zijn (volgens cv MONTEURS/kenners)
Koop gewoon een low budget ketel zoals Intergas , dat ding doet het gewoon 10-15 jaar,
trap hem daarna eruit en koop weer een nieuwe intergas.
Die mannen van der Wetering zijn zo gek nog niet en leveren best een (heel)goed produkt!.
Vergelijk eea maar eens op kieskeurig : Intergas vs Remeha.....
De cijfers (beoordelingen)liegen niet!
Aantal storingen :0
Hiervoor een Vaillant gehad,,,niets anders als ellende.
Nefit(Bosch) schijnt toch ook niet al te best te zijn (volgens cv MONTEURS/kenners)
Koop gewoon een low budget ketel zoals Intergas , dat ding doet het gewoon 10-15 jaar,
trap hem daarna eruit en koop weer een nieuwe intergas.
Die mannen van der Wetering zijn zo gek nog niet en leveren best een (heel)goed produkt!.
Vergelijk eea maar eens op kieskeurig : Intergas vs Remeha.....
De cijfers (beoordelingen)liegen niet!
Vergeten te vermelden.
De Vaillant verstookte per jaar 2400 m3 gas tegenover de Intergas 1100m3.
Toch niet geheel onbelangrijk met deze gasprijzen (kreeg afgelopen maart bijna 500 euro terug van essent).
De Vaillant verstookte per jaar 2400 m3 gas tegenover de Intergas 1100m3.
Toch niet geheel onbelangrijk met deze gasprijzen (kreeg afgelopen maart bijna 500 euro terug van essent).
Dank voor de reacties, die dan even een steuntje kunnen zijn.
De keuze is gevallen op de Ingergas HReco 30. Volgende week ergens zal die geplaatst gaan worden.
Mag ook wel want ik word gallisch van mijn huidige 17 jaar oude rottige Radson ketel die steeds vaker in storing schiet en die ik logischerwijs niet meer laat repareren.
De keuze is gevallen op de Ingergas HReco 30. Volgende week ergens zal die geplaatst gaan worden.
Mag ook wel want ik word gallisch van mijn huidige 17 jaar oude rottige Radson ketel die steeds vaker in storing schiet en die ik logischerwijs niet meer laat repareren.
-
Slobberbone
Dat wordt genieten aankomende jaren, laat hem goed inregelen kan hoop gasverbruik besparen dus warmwater niet op 80 graden etc en cv waterzijdig, ben benieuwd naar de ervaringen.Shine schreef:Dank voor de reacties, die dan even een steuntje kunnen zijn.
het lijkt me dat die zuinige pomp niet zo veel voor uw gasrekening zal doenSlobberbone schreef:Bij het eerder vergelijk heeft de Vailliant wel paar pluspunten tegenover de Intergas.Shine schreef:@slobberbone
Dank voor uw antwoord.
Wat is nu wijsheid:
- HRE 28/24
Of
- HReco 30
.??.
Maar de Hreco 30 tja, dat is de verbeterde de kombi kompact met zeer zuinig A-label pomp en ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tervreden ben met mijn Hr28 vooral qua zuinigheid nog geen 500 m3 verbruikt afgelopen jaar en ik woon niet alleen (met zijn zessen). Hoe zuinig zal die Eco wel niet zijn![]()
hooguit voor uw stroomrekening
als u met 6 personen echter maar 500 m3 gebruikt ligt dat waarschijnlijk niet aan uw zuinige ketel, maar aan uw gasmeter
waarschijnlijk registreert die te weinig
dit of u douchet het hele jaar met koud water [of douchet maar 1 maal per maand]
die gasmeter kunt u overigens laten ijken
als blijkt dat die inderdaad te weinig registreert, hoeft u de kosten van het ijken niet te betalen
-
Slobberbone
ruud_a schreef:het lijkt me dat die zuinige pomp niet zo veel voor uw gasrekening zal doenSlobberbone schreef:Bij het eerder vergelijk heeft de Vailliant wel paar pluspunten tegenover de Intergas.Shine schreef:@slobberbone
Dank voor uw antwoord.
Wat is nu wijsheid:
- HRE 28/24
Of
- HReco 30
.??.
Maar de Hreco 30 tja, dat is de verbeterde de kombi kompact met zeer zuinig A-label pomp en ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tervreden ben met mijn Hr28 vooral qua zuinigheid nog geen 500 m3 verbruikt afgelopen jaar en ik woon niet alleen (met zijn zessen). Hoe zuinig zal die Eco wel niet zijn![]()
hooguit voor uw stroomrekening
als u met 6 personen echter maar 500 m3 gebruikt ligt dat waarschijnlijk niet aan uw zuinige ketel, maar aan uw gasmeter
waarschijnlijk registreert die te weinig
dit of u douchet het hele jaar met koud water [of douchet maar 1 maal per maand]
die gasmeter kunt u overigens laten ijken
als blijkt dat die inderdaad te weinig registreert, hoeft u de kosten van het ijken niet te betalen
Wat betreft zuinige pomp klopt dat elektra niet geheel onbelangrijk. Mankeert niets aan mijn gasmeter en wij douchen hier niet met koud water en iedere dag, en mijn gasmeter hoeft niet geijkt te worden.
Duidelijk geen ervaring met zuinige Intergas
6 personen maal 365 dagen =2190 douchebeurten per jaarWat betreft zuinige pomp klopt dat elektra niet geheel onbelangrijk. Mankeert niets aan mijn gasmeter en wij douchen hier niet met koud water en iedere dag, en mijn gasmeter hoeft niet geijkt te worden.
gemakshalve gesteld dat iedereen 1 maal per dag douchet het hele jaar door
dat is 0,23 m3 per douchebeurt als al het gas voor het douchen zou worden gebruikt
het klinkt mij wat onwaarschijnlijk in de oren, gezien mijn verbruik voor douchen met een jaarlijks onderhouden HR-ketel 0,5 m3 bedraagt
volgens internet gebruiken we 62,3 liter water per douchebeurt en en als de temperatuur van het kraanwater met 25 graden moet worden verhoogd, zou dat 0,206 m3 gas kosten, uitgaande van een rendement van 100%
dat laat wel erg weinig gas over voor verwarming
maar ik ben het met u eens dat uw meter niet geijkt hoeft te worden
-
Slobberbone
ruud_a schreef:6 personen maal 365 dagen =2190 douchebeurten per jaarWat betreft zuinige pomp klopt dat elektra niet geheel onbelangrijk. Mankeert niets aan mijn gasmeter en wij douchen hier niet met koud water en iedere dag, en mijn gasmeter hoeft niet geijkt te worden.
gemakshalve gesteld dat iedereen 1 maal per dag douchet het hele jaar door
dat is 0,23 m3 per douchebeurt als al het gas voor het douchen zou worden gebruikt
het klinkt mij wat onwaarschijnlijk in de oren, gezien mijn verbruik voor douchen met een jaarlijks onderhouden HR-ketel 0,5 m3 bedraagt
volgens internet gebruiken we 62,3 liter water per douchebeurt en en als de temperatuur van het kraanwater met 25 graden moet worden verhoogd, zou dat 0,206 m3 gas kosten, uitgaande van een rendement van 100%
dat laat wel erg weinig gas over voor verwarming
maar ik ben het met u eens dat uw meter niet geijkt hoeft te worden
Leuk zo,n rekensommetje maar wij douchen hier iedere dag maar niet iedereen
De Intergas HReco 30 hangt nu 2 weken. Jemig wat een verschil met mijn oude ketel.
Aangezien hij in mijn open bijkeuken hangt kan ik mbt geluid een goede vergelijk maken. Kort gezegd, hij is fluisterstil. Soms denk ik " doet hij het wel?" En klik het klepje dan even open...ja hoor hij doet het gewoon keurig netjes. Ik heb nu geen last meer van een ronkende geluidsoverlast gevende ketel.
De snelheid waarmee ik warm water krijg is ook aanzienlijk verbeterd. Moest ik eerst erglang wachten op warm water ( terwijl de afstand naar ketel en tappunt hooguit 3-4 meter was en is) is hier nu geen sprake meer van. Ook is de druk stukken verbeterd. Kortom, ook hier een genot en besparingswinst.
Aangezien het weer en de temperaturen ons nogal in de steek laat, ontkom ik er niet aan de cv te gebruiken. En ook hier dik tevreden over. Stilletjes, snel en moeiteloos verwarmd hij mijn huisje.
Ondanks dat mijn oude ketel geen boilertje oid had, sloeg dat ding, ongeacht weer, meermaals per dag/nacht aan. Ik merk dat dit niet meer het geval is. Scheelt me ook weer energie verbruik.
Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, daarvoor is hij te nieuw en te kort in gebruik.
Aangezien hij in mijn open bijkeuken hangt kan ik mbt geluid een goede vergelijk maken. Kort gezegd, hij is fluisterstil. Soms denk ik " doet hij het wel?" En klik het klepje dan even open...ja hoor hij doet het gewoon keurig netjes. Ik heb nu geen last meer van een ronkende geluidsoverlast gevende ketel.
De snelheid waarmee ik warm water krijg is ook aanzienlijk verbeterd. Moest ik eerst erglang wachten op warm water ( terwijl de afstand naar ketel en tappunt hooguit 3-4 meter was en is) is hier nu geen sprake meer van. Ook is de druk stukken verbeterd. Kortom, ook hier een genot en besparingswinst.
Aangezien het weer en de temperaturen ons nogal in de steek laat, ontkom ik er niet aan de cv te gebruiken. En ook hier dik tevreden over. Stilletjes, snel en moeiteloos verwarmd hij mijn huisje.
Ondanks dat mijn oude ketel geen boilertje oid had, sloeg dat ding, ongeacht weer, meermaals per dag/nacht aan. Ik merk dat dit niet meer het geval is. Scheelt me ook weer energie verbruik.
Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, daarvoor is hij te nieuw en te kort in gebruik.
-
Slobberbone
Shine schreef:De Intergas HReco 30 hangt nu 2 weken. Jemig wat een verschil met mijn oude ketel.
Welke ketel had je hier voor was een Radson toch welke type en woning hoe groot ?. Wat was je voormalig verbruik ?
Is hij netjes waterzijdig aangesloten ? en ook netjes op vermogen gekoppeld aan cv (dus minder radiatoren in gebruik minder vermogen)
Ik ben zeer benieuwd naar het stookseizoen het verbruik