Gitaar laten afstellen, nu onbruikbaar voor optredens
Geplaatst: 09 apr 2013 17:24
Beste forumleden,
Afgelopen vrijdag heb ik mijn gitaar naar een professionele gitaarbouwer gebracht in Noordwijkerhout voor het monteren van een nieuw element en een professionele afstelling zodat de gitaar beter zou gaan spelen. Ik woon zelf vlakbij Nijmegen en heb hier dus speciaal 300km voor gereisd omdat de beste man aanbevolen kwam.
Toen ik de gitaar een paar uur later weer kwam ophalen heb ik hem even vluchtig bekeken, en zachtjes bespeeld. Daarna heb ik hem ingepakt en ben ik terug naar huis gereden. Alvorens ik daar mijn gitaar bracht had ik aangegeven dat ik zaterdag en zondag optredens had en dat hij dus goed afgesteld moest worden.
Tot mijn schrik ontdekte ik toen ik thuis kwam dat de lage E snaar als een gek rammelde als ik de gitaar aansloeg. Wat blijkt, hij had de topkam te ver afgevijld. Gelukkig was er nog een gitaarbouwer in de buurt open (21.00 op vrijdag) waar ik snel heen ben gereden en die mij vertelde dat de gitaar heel slecht was afgesteld. Hij had alleen maar tijd om hem even tijdelijke te repareren waarna ik hem op zaterdag ochtend weer kon ophalen. Dit koste mij 15 euro + 15 euro benzine.
Natuurlijk heb ik meteen contact opgenomen met de gitaarbouwer in Noordwijkerhout en hem verteld wat er was gebeurd. Hij gaf toe dat hij misschien teveel had afgevijld. Maar wil mij alleen maar 15 euro vergoeden of dat hij het zelf kosteloos kan herstellen. Maar ik moet daar wel 300km voor reiden a 40 euro. Ik heb hem gevraagd of hij bereid is die reiskosten te vergoeden en als alternatief geboden dat hij het ook hier kon maken als hij in de buurt was of dat ik het bij iemand anders kon laten maken en de rekening naar hem sturen. Want het feit blijft dat ik de reparatie kosten niet kwijt was geweest als hij de gitaar gewoon goed had afgesteld. Als professional verwacht je toch dat hij de gitaar checkt na het afstellen?
Moet ik genoegen nemen met het feit dat hij zegt dat hoe ik bij die winkel kom niet onder zijn garantievoorwaarden vallen? En dus zelf kosten moet maken om hem weer in originele, goed bespeelbare, staat terug te krijgen?
Kan ik hier juridisch iets mee of?
Graag jullie mening!
Afgelopen vrijdag heb ik mijn gitaar naar een professionele gitaarbouwer gebracht in Noordwijkerhout voor het monteren van een nieuw element en een professionele afstelling zodat de gitaar beter zou gaan spelen. Ik woon zelf vlakbij Nijmegen en heb hier dus speciaal 300km voor gereisd omdat de beste man aanbevolen kwam.
Toen ik de gitaar een paar uur later weer kwam ophalen heb ik hem even vluchtig bekeken, en zachtjes bespeeld. Daarna heb ik hem ingepakt en ben ik terug naar huis gereden. Alvorens ik daar mijn gitaar bracht had ik aangegeven dat ik zaterdag en zondag optredens had en dat hij dus goed afgesteld moest worden.
Tot mijn schrik ontdekte ik toen ik thuis kwam dat de lage E snaar als een gek rammelde als ik de gitaar aansloeg. Wat blijkt, hij had de topkam te ver afgevijld. Gelukkig was er nog een gitaarbouwer in de buurt open (21.00 op vrijdag) waar ik snel heen ben gereden en die mij vertelde dat de gitaar heel slecht was afgesteld. Hij had alleen maar tijd om hem even tijdelijke te repareren waarna ik hem op zaterdag ochtend weer kon ophalen. Dit koste mij 15 euro + 15 euro benzine.
Natuurlijk heb ik meteen contact opgenomen met de gitaarbouwer in Noordwijkerhout en hem verteld wat er was gebeurd. Hij gaf toe dat hij misschien teveel had afgevijld. Maar wil mij alleen maar 15 euro vergoeden of dat hij het zelf kosteloos kan herstellen. Maar ik moet daar wel 300km voor reiden a 40 euro. Ik heb hem gevraagd of hij bereid is die reiskosten te vergoeden en als alternatief geboden dat hij het ook hier kon maken als hij in de buurt was of dat ik het bij iemand anders kon laten maken en de rekening naar hem sturen. Want het feit blijft dat ik de reparatie kosten niet kwijt was geweest als hij de gitaar gewoon goed had afgesteld. Als professional verwacht je toch dat hij de gitaar checkt na het afstellen?
Moet ik genoegen nemen met het feit dat hij zegt dat hoe ik bij die winkel kom niet onder zijn garantievoorwaarden vallen? En dus zelf kosten moet maken om hem weer in originele, goed bespeelbare, staat terug te krijgen?
Kan ik hier juridisch iets mee of?
Graag jullie mening!