Pagina 1 van 1
Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 17:24
door Sarii
Hallo,
Mijn naam is Sarah en ik ben vierdejaars student aan de opleiding International Communication and Media. Op dit moment ben ik bezig voor mijn scriptie en wil daarbij graag onderzoeken wat hoe mensen zich gedragen tijdens TV commercials, hoe mensen tegen TV commercials aankijken en wat emoties hiermee te maken hebben. Het invullen van deze enquête zal ongeveer 15 minuten in beslag nemen. Graag zou ik jullie mening willen horen over dit onderwerp.
Alvast bedankt!
http://www.thesistools.com/web/?id=336897
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 17:27
door Edrick
Wat ze doen is zappen, naar de WC gaan, iets te eten of drinken halen, of al het andere dat je binnen een paar minuten kan doen.
Hoef je geen enquette voor te beginnen.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 17:36
door VioletPrue
1. Er zitten zo hier en daar wel wat spelfouten in
2. Je gaat er wel heel erg vanuit dat mensen reclames kijken en ze leuk vinden. Terwijl je zelf eerder de opties geeft of je wel of geen reclame kijkt, en of je reclames wel of niet leuk vindt. Later is dat onderscheid helemaal weg en is de enquete dus moeilijker in te vullen.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 18:31
door Sarii
Beste VioletPrue,
Bedankt voor je reactie. Door deze enquête wil ik kijken of mensen het eens zijn met bepaalde stellingen en in hoeverre ze deze wel of niet belangrijk vinden. Ik ga er daarbij niet vanuit dat mensen een reclame automatisch kijken of leuk vinden maar wil weten waarom ze de reclame wel aldan niet kijken en hoe mensen daarop reageren. Wat voor gedrag is heeft dat tot gevolg.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 19:54
door kuklos
Inderdaad ik sluit me aan bij Edrick en VioletPrue. Reclames zijn vooral irritant. Elk onderzoek wat dat negeert zal weinig nut hebben.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 21:10
door witte angora
Ik ga die enquete niet invullen, maar wil je wel iets meegeven.
Op telegraaf.nl zie je soms videofragmenten van een aantal seconden, om een artikel te onderbouwen. Maar... meestal komt er daarvoor een reclame van makkelijk 15 tot 20 seconden. Ik klik dan alles weg, heb geen zin om 20 seconden naar prut te kijken en te luisteren om 12 seconden nieuws te zien.
Heb ze er al eens op gewezen, maar het beleid blijft ongewijzigd. Jammer dan.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 21:41
door tenormin
Men kan in de reclame blokken, bij de commerciëlen ca. 8!min. behoorlijk wat doen. Buiten de sanitaire stop e.d. meestal afwasje, dingetjes voor de volgende dag klaarleggen, boodschappenlijst maken, enfin, van alles waar je "eventjes" voor kan zetten. Ik prefereer, omdat er toch reclame moet zijn, de Publieken, dan word men tenminste niet onderbroken in een programma.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 22:16
door Edrick
tenormin schreef:Men kan in de reclame blokken, bij de commerciëlen ca. 8!min.
Je praat weer eens over zaken waar je niets van af weet. Bij de commerciële omroep mag de hoeveelheid reclameboodschappen niet meer bedragen dan twintig procent (twaalf minuten) per uur met een maximum van vijftien procent per dag.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 23:00
door tenormin
Edrick schreef:tenormin schreef:Men kan in de reclame blokken, bij de commerciëlen ca. 8!min.
Je praat weer eens over zaken waar je niets van af weet. Bij de commerciële omroep mag de hoeveelheid reclameboodschappen niet meer bedragen dan twintig procent (twaalf minuten) per uur met een maximum van vijftien procent per dag.
Ga maar eens "klokken" bij de commerciëlen. En hou eens op met je herhalende "je weet weer niets van...blablabla". Dit is nu ongeveer je 10de naam op de site en heb er een beetje boel genoeg van; die persoonlijke aanvallen.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 23:46
door Fleurtjuh666
Ik heb interactieve tv, m.a.w.: ik zet een film/programma aan, druk meteen op pauze, ga rustig wat voor mezelf doen en begin een half uur later met kijken, zodat ik bij alle reclames door kan spoelen
Dat was dan weer geen optie in de enquete.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 09 apr 2013 23:55
door Edrick
tenormin schreef:Edrick schreef:tenormin schreef:Men kan in de reclame blokken, bij de commerciëlen ca. 8!min.
Je praat weer eens over zaken waar je niets van af weet. Bij de commerciële omroep mag de hoeveelheid reclameboodschappen niet meer bedragen dan twintig procent (twaalf minuten) per uur met een maximum van vijftien procent per dag.
Ga maar eens "klokken" bij de commerciëlen. En hou eens op met je herhalende "je weet weer niets van...blablabla". Dit is nu ongeveer je 10de naam op de site en heb er een beetje boel genoeg van; die persoonlijke aanvallen.
Ik hoef niet te klokken. Het Commissariaat voor de Media heeft daar gewoon regels voor, waar ook de commercielen zich aan dienen te houden. Ik begrijp best dat alles op jouw leeftijd veel langer lijkt te duren, maar ga zelf maar eens klokken.
Promo's en vooraankondigingen zijn trouwens geen reclame.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 10 apr 2013 11:37
door ruud_a
Edrick schreef:tenormin schreef:Men kan in de reclame blokken, bij de commerciëlen ca. 8!min.
Je praat weer eens over zaken waar je niets van af weet. Bij de commerciële omroep mag de hoeveelheid reclameboodschappen niet meer bedragen dan twintig procent (twaalf minuten) per uur met een maximum van vijftien procent per dag.
aan hoeveel procent zou je komen als je de sexreclames op de late avond en de verkoopprogramma's overdag er bij optelt?
waarschijnlijk wel aan meer dan die 15%
dat zijn namelijk reclames van een flink uren per dag en 15% van 24 uur is 3 uur en 36 minuten
en ze duren ook langer dan 12 minuten per uur
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 10 apr 2013 11:41
door witte angora
Een uur lang tell-sell is nog altijd één keer per uur, dus het blijft binnen de grens van 2 x per uur. Dat moet je ze wel nageven.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 10 apr 2013 12:04
door ruud_a
witte angora schreef:Een uur lang tell-sell is nog altijd één keer per uur, dus het blijft binnen de grens van 2 x per uur. Dat moet je ze wel nageven.
de uitzending wordt continue herhaald
hoelang ze duren weet ik niet
het is trouwens vreemd dat tell sell niet gewoon als reclame wordt gezien
het is immers gewoon een langdurende reclame spot
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 10 apr 2013 12:23
door Chocomelk
Van die hijgherten op de late avond krijg je het helemaal van...
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 22 apr 2013 16:59
door GJvdZ
Edrick schreef:Wat ze doen is zappen, naar de WC gaan, iets te eten of drinken halen, of al het andere dat je binnen een paar minuten kan doen.
Hoef je geen enquette voor te beginnen.
Dat is wat men denkt. Een onderzoek is nodig om die mening te ontkrachten dan wel bewijzen. Het zal niet de eerste keer zijn dat daadwerkelijk gedrag anders is dan wat men denkt. Bijna iedereen zegt ook niet beinvloed te worden door reclame. Is ook zo'n leuke die niet klopt.
Re: Afstudeer enquête: Consumentengedrag tijdens TV reclames
Geplaatst: 22 apr 2013 22:30
door ruud_a
ik ben niet te om te praten door reclames om bepaalde goederen te kopen
ik heb vorig jaar of misschien wat langer geleden nog een mooie reclame met dansende auto's, kleuren en mooie muziek gezien
nu zou ik die auto misschien wel hebben willen kopen, maar de reclame was zo mooi dat ik me het merk niet kan herinneren
maar het was wel een reclame die ik met plezier langs zag en hoorde komen
daar tegenover staan de irritante reclames
die ergeren me zo, dat ik het product dat ze aanbevelen in ieder geval NIET zal kopen