LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hi Dubbel betalen na diefstal
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 apr 2013 18:15
Hi Dubbel betalen na diefstal
Gisteren is in de River Island in Amsterdam mijn witte iPhone 4s 16gb gestolen. Ik heb mijn telefoon nooit in mijn jaszak, maar raakte afgeleid door een mooi kledingstuk en liet mijn telefoon even in mijn jaszak glijden. Ongeveer drie minuten later wilde ik mijn telefoon weer pakken, maar deze was verdwenen.
Met de telefoon van mijn vriendin direct mijn nummer gebeld, maar de dief heeft 'm gelijk uitgezet. Ik heb snel mijn moeder opgebeld om mijn telefoon te blokkeren en te kijken of ze 'm kon traceren. Dit bleek niet te kunnen omdat de telefoon uitgezet was. Direct heb ik de manager ingelicht en aangifte gedaan bij de politie.
Alsof ik me nog niet zuur genoeg voelde, ging ik vandaag met mijn moeder (de telefoon staat nog op haar naam i.v.m. mijn leeftijd bij aanschaf) naar de Hi winkel in Waalwijk. Hier werd mij verteld dat ik niets in de winkel kon regelen en maar moest bellen met de klantenservice. Prima, dus naar huis en zojuist contact gehad met de klantenservice.
Omdat ik geen verzekering afgesloten heb is het enige wat ze me kunnen bieden een telefoon die (naar eigen woorden van de medewerker) totaal niet te vergelijken is met mijn gestolen telefoon. Ik heb expres geen verzekering genomen omdat ik erg zuinig ben met mijn spullen en je 'toch' niet voor diefstal verzekerd bent. Over een aanvullende verzekering tegen diefstal ben ik niet ingelicht. Dit is allemaal dus erg zuur, maar wat mij (ons) het meeste dwars zit is dat ik nog 12 maanden met mijn abonnement zit. Hiervoor moet ik maandelijks tegen de 50 euro voor betalen, waarvan 24 euro per maand voor de lease van de telefoon zelf. Én, omdat ik mijn telefoon over 12 maanden niet in kan leveren moet ik mijn telefoon overnemen voor 201 Euro. Het afkopen van de telefoon zelf vind ik zeer terecht, maar het feit dat ik nu nog 12 maanden 24 euro moet betalen voor een telefoon die niet in mijn bezit is vind ik onterecht. Zo word ik dubbel gestraft voor het feit dat iemand niet met zijn handen van mijn spullen af kan blijven.
Nu is mijn vraag: kan dit zomaar? Want ik betaal gewoon nog 24 euro per maand voor de iPhone én ik moet over 12 maanden mijn telefoon afkopen voor 201 Euro.
Met de telefoon van mijn vriendin direct mijn nummer gebeld, maar de dief heeft 'm gelijk uitgezet. Ik heb snel mijn moeder opgebeld om mijn telefoon te blokkeren en te kijken of ze 'm kon traceren. Dit bleek niet te kunnen omdat de telefoon uitgezet was. Direct heb ik de manager ingelicht en aangifte gedaan bij de politie.
Alsof ik me nog niet zuur genoeg voelde, ging ik vandaag met mijn moeder (de telefoon staat nog op haar naam i.v.m. mijn leeftijd bij aanschaf) naar de Hi winkel in Waalwijk. Hier werd mij verteld dat ik niets in de winkel kon regelen en maar moest bellen met de klantenservice. Prima, dus naar huis en zojuist contact gehad met de klantenservice.
Omdat ik geen verzekering afgesloten heb is het enige wat ze me kunnen bieden een telefoon die (naar eigen woorden van de medewerker) totaal niet te vergelijken is met mijn gestolen telefoon. Ik heb expres geen verzekering genomen omdat ik erg zuinig ben met mijn spullen en je 'toch' niet voor diefstal verzekerd bent. Over een aanvullende verzekering tegen diefstal ben ik niet ingelicht. Dit is allemaal dus erg zuur, maar wat mij (ons) het meeste dwars zit is dat ik nog 12 maanden met mijn abonnement zit. Hiervoor moet ik maandelijks tegen de 50 euro voor betalen, waarvan 24 euro per maand voor de lease van de telefoon zelf. Én, omdat ik mijn telefoon over 12 maanden niet in kan leveren moet ik mijn telefoon overnemen voor 201 Euro. Het afkopen van de telefoon zelf vind ik zeer terecht, maar het feit dat ik nu nog 12 maanden 24 euro moet betalen voor een telefoon die niet in mijn bezit is vind ik onterecht. Zo word ik dubbel gestraft voor het feit dat iemand niet met zijn handen van mijn spullen af kan blijven.
Nu is mijn vraag: kan dit zomaar? Want ik betaal gewoon nog 24 euro per maand voor de iPhone én ik moet over 12 maanden mijn telefoon afkopen voor 201 Euro.
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Als je een auto op afbetaling koopt, je moet nog 12 maanden betalen en je auto wordt gejat, dan is het toch ook logisch dat je doorbetaald? Het maakt HI niet uit wat je met je telefoon doet, al gooi je dat ding op dag 1 in de plomp. Je bent een contract aangegaan waarin jullie hebben afgesproken om 24 termijnen van 24 euro te betalen. Dat contract zal je je aan moeten houden.
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Die 12 maanden dat jij je toestel niet meer hebt, betekent dat Hi dat ook niet heeft, immers het was hun eigendom wat jij leasde tegen een aantal voorwaarden, en er dus geen geld meer mee kan verdienen. Dit naast de afschrijving van een high-end toestel, en het feit dat ze jou ook nog moeten voorzien van een vervangende smartphone. Dat kost ook tijd en moeite, en dus geld.AnnemiekEilander schreef:Gisteren is in de River Island in Amsterdam mijn witte iPhone 4s 16gb gestolen. Ik heb mijn telefoon nooit in mijn jaszak, maar raakte afgeleid door een mooi kledingstuk en liet mijn telefoon even in mijn jaszak glijden. Ongeveer drie minuten later wilde ik mijn telefoon weer pakken, maar deze was verdwenen.
Met de telefoon van mijn vriendin direct mijn nummer gebeld, maar de dief heeft 'm gelijk uitgezet. Ik heb snel mijn moeder opgebeld om mijn telefoon te blokkeren en te kijken of ze 'm kon traceren. Dit bleek niet te kunnen omdat de telefoon uitgezet was. Direct heb ik de manager ingelicht en aangifte gedaan bij de politie.
Alsof ik me nog niet zuur genoeg voelde, ging ik vandaag met mijn moeder (de telefoon staat nog op haar naam i.v.m. mijn leeftijd bij aanschaf) naar de Hi winkel in Waalwijk. Hier werd mij verteld dat ik niets in de winkel kon regelen en maar moest bellen met de klantenservice. Prima, dus naar huis en zojuist contact gehad met de klantenservice.
Omdat ik geen verzekering afgesloten heb is het enige wat ze me kunnen bieden een telefoon die (naar eigen woorden van de medewerker) totaal niet te vergelijken is met mijn gestolen telefoon. Ik heb expres geen verzekering genomen omdat ik erg zuinig ben met mijn spullen en je 'toch' niet voor diefstal verzekerd bent. Over een aanvullende verzekering tegen diefstal ben ik niet ingelicht. Dit is allemaal dus erg zuur, maar wat mij (ons) het meeste dwars zit is dat ik nog 12 maanden met mijn abonnement zit. Hiervoor moet ik maandelijks tegen de 50 euro voor betalen, waarvan 24 euro per maand voor de lease van de telefoon zelf. Én, omdat ik mijn telefoon over 12 maanden niet in kan leveren moet ik mijn telefoon overnemen voor 201 Euro. Het afkopen van de telefoon zelf vind ik zeer terecht, maar het feit dat ik nu nog 12 maanden 24 euro moet betalen voor een telefoon die niet in mijn bezit is vind ik onterecht. Zo word ik dubbel gestraft voor het feit dat iemand niet met zijn handen van mijn spullen af kan blijven.
Nu is mijn vraag: kan dit zomaar? Want ik betaal gewoon nog 24 euro per maand voor de iPhone én ik moet over 12 maanden mijn telefoon afkopen voor 201 Euro.
Maar goed, wat zeggen de Hi-toestel lease voorwaarden hierover? Daar heb je voor getekend, dus dit zou niet zo'n verassing moeten zijn.
-
- Berichten: 32338
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Annemiek, wie is er nu eigenlijk bestolen, jij of Hi? Jij toch? Ik snap dat het zuur is, maar als je daarvoor niet verzekerd bent kun je dat toch niet op het bordje van Hi gooien?
-
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Hi Annemiek,
Het is natuurlijk super vervelend dat je toestel is gestolen! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Wanneer je er niet voor hebt gekozen om een aanvullend service contract voor diefstal af te sluiten, kunnen wij je niet voorzien van een nieuwe telefoon. Wel zorgen we ervoor dat je een vervangend toestel krijgt zodat je gebruik kunt blijven maken van je Hi Abonnement. Sorry dat we geen andere oplossing voor je hebben.
Groetjes,
Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum
Het is natuurlijk super vervelend dat je toestel is gestolen! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Wanneer je er niet voor hebt gekozen om een aanvullend service contract voor diefstal af te sluiten, kunnen wij je niet voorzien van een nieuwe telefoon. Wel zorgen we ervoor dat je een vervangend toestel krijgt zodat je gebruik kunt blijven maken van je Hi Abonnement. Sorry dat we geen andere oplossing voor je hebben.
Groetjes,
Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Je hebt dus een toestel geleased zonder je te verzekeren tegen diefstal??
Tuurlijk kan HI dit zomaar doen. Er is iets gestolen wat JIJ in bruikleen (ander woord voor leasen) had en je hebt jezelf niet verzekerd tegen diefstal van een product in bruikleen.
Vrij stupide als je het mij vraagt. Zelfde verhaal als een auto huren en als de verhuurder je verteld dat je zonder extra verzekering niet verzekerd bent als de auto gestolen wordt. Geen extra verzekering afsluiten, met alle risico's van dien.
Hoe zuinig je ook bent met jou of andermans spullen, dit is geen slimme keuze geweest.
Kortom, je hebt rechtmatig geen poot om op te staan.
Tuurlijk kan HI dit zomaar doen. Er is iets gestolen wat JIJ in bruikleen (ander woord voor leasen) had en je hebt jezelf niet verzekerd tegen diefstal van een product in bruikleen.
Vrij stupide als je het mij vraagt. Zelfde verhaal als een auto huren en als de verhuurder je verteld dat je zonder extra verzekering niet verzekerd bent als de auto gestolen wordt. Geen extra verzekering afsluiten, met alle risico's van dien.
Hoe zuinig je ook bent met jou of andermans spullen, dit is geen slimme keuze geweest.
Kortom, je hebt rechtmatig geen poot om op te staan.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
En je moeder?AnnemiekEilander schreef:ging ik vandaag met mijn moeder (de telefoon staat nog op haar naam i.v.m. mijn leeftijd bij aanschaf) naar de Hi winkel in Waalwijk. (...)
Over een aanvullende verzekering tegen diefstal ben ik niet ingelicht.
Want het lijkt mij dat zij toch mee was bij het aflsuiten.
Of kun je in een HI winkel zomaar een abo afsluiten op andermans naam?
Maar dan nog, je (of je moeder) hebt je dus voor je abo afsloot totaal niet verdiept in de verzekeringsmogelijkheden, bijvoorbeeld op internet?
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Dat is normale gang van zaken.Want ik betaal gewoon nog 24 euro per maand voor de iPhone én ik moet over 12 maanden mijn telefoon afkopen voor 201 Euro.
Informeer of het mogelijk is om toestel direct af te kopen zodat je van maandelijks lease bedrag af bent.
-
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Laat jezelf om misverstanden te verkomen altijd goed informeren of ga op zoek naar informatie.
Ik heb gebruik hierbij altijd de volgende website http://www.belkostenwijzer.nl/toestel-lease/ vanwege het onafhankelijke karakter.
De verkopende partij in dit verhaal Hi communiceert om commerciele redenen hierin niet volledig.
MVG,
Henk
Ik heb gebruik hierbij altijd de volgende website http://www.belkostenwijzer.nl/toestel-lease/ vanwege het onafhankelijke karakter.
De verkopende partij in dit verhaal Hi communiceert om commerciele redenen hierin niet volledig.
MVG,
Henk
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Tuurlijk...een site die alleen KPN gerelateerde abbo's vergelijkt....vanwege het onafhankelijke karakter.
Niks/noppes onafhankelijk!
Je kunt beter op www.bellen.com kijken.
-
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Apart ik wist niet dat T-Mobile, Tele2, Vodafone, Hollands Nieuwe etc. etc. etc. Kpn gerelateerd zijn!?!?
Tevens houdt bellen.com er een duidelijk verdienmodel op na.
MVG,
Henk
Edit:
Hierbij een vergelijking 100 min & 100 sms + 500MB http://www.belkostenwijzer.nl/sim-only- ... 0-mb-data/
Vrij weinig KPN merken terug te vinden hier.
Tevens houdt bellen.com er een duidelijk verdienmodel op na.
MVG,
Henk
Edit:
Hierbij een vergelijking 100 min & 100 sms + 500MB http://www.belkostenwijzer.nl/sim-only- ... 0-mb-data/
Vrij weinig KPN merken terug te vinden hier.
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
En waar vind ik dan de door jou genoemde providers? Overal op de door jou bewierookte site worden alleen de reeds genoemde KPN providers besproken.
Commercieel gepruts dus.
Commercieel gepruts dus.
-
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
http://www.belkostenwijzer.nl/abonnementen/
Opsomming van alle op de website genoemde providers, een beetje research is ook op zijn plaats.
Voor de duidelijkheid van links naar rechts: Ben, Hi, Hollands Nieuwe, KPN, MTV Mobile, Simpel, Simyo, Sizz, Tele2, Telfort, T-Mobile, Vodafone en Youfone.
MVG,
Henk
Opsomming van alle op de website genoemde providers, een beetje research is ook op zijn plaats.
Voor de duidelijkheid van links naar rechts: Ben, Hi, Hollands Nieuwe, KPN, MTV Mobile, Simpel, Simyo, Sizz, Tele2, Telfort, T-Mobile, Vodafone en Youfone.
MVG,
Henk
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
ook mijn galaxy 3 is gestolen toen ik in het ziekenhuis lag.
en ook ik was niet verzekerd tegen diefstal ik kreeg te horen dat ik dat wel af had moeten sluiten.
als ik zo naar de reacties kijk hier snappen sommigen het niet denk ik er worden vergelijkingen gemaakt met als je een auto huurt maar dat is niet het geval hier het gaat om leasen dat is toch wat anders.
als je een auto least betaal je ook geen verzekering voor diefstal de lease maatschappij is verantwoordelijk voor de auto en blijft eigenaar en deze dient zich dus te verzekeren tegen diefstal.
met de lease contracten van kpn toestel lease is het niet anders lijkt mij het toestel word ook niet je eigendom je levert het aan het eind van je contract in net als een lease auto.
ik ben zelf nog niet voldoende opgeknapt om me hier nu bezig te gaan houden maar als ik wat beter ben ga ik hierover zeker schrijven met de kpn.
of misschien kan radar hierin iets betekenen?
en ook ik was niet verzekerd tegen diefstal ik kreeg te horen dat ik dat wel af had moeten sluiten.
als ik zo naar de reacties kijk hier snappen sommigen het niet denk ik er worden vergelijkingen gemaakt met als je een auto huurt maar dat is niet het geval hier het gaat om leasen dat is toch wat anders.
als je een auto least betaal je ook geen verzekering voor diefstal de lease maatschappij is verantwoordelijk voor de auto en blijft eigenaar en deze dient zich dus te verzekeren tegen diefstal.
met de lease contracten van kpn toestel lease is het niet anders lijkt mij het toestel word ook niet je eigendom je levert het aan het eind van je contract in net als een lease auto.
ik ben zelf nog niet voldoende opgeknapt om me hier nu bezig te gaan houden maar als ik wat beter ben ga ik hierover zeker schrijven met de kpn.
of misschien kan radar hierin iets betekenen?
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Beste Jos,
je kunt je alle moeite besparen; niet verzekerd is geen compensatie, zo simpel is het.
En nee, Radar gaat niets voor je doen, zo simpel is het.
beterschap.
je kunt je alle moeite besparen; niet verzekerd is geen compensatie, zo simpel is het.
En nee, Radar gaat niets voor je doen, zo simpel is het.
beterschap.
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
En toch heeft Jos een punt. Dat "toestellease" is helemaal geen lease, het is gewoon huurkoop. En dat is inderdaad iets heel anders dan lease. Mocht er een rechtszaak van komen dan denk ik dat de KPN toch een tik op de vinger krijgt.
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Toch niet,100% zeker wordt de diefstal van gsm's niet vergoed. Dan kunnen verzekeraars wel aan de gang blijven.
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Maar de verzekering hoort bij lease in de leaseprijs te zitten. Da's ook bij auto's en al het andere dat je kunt leasen. Behalve dan bij laarzen, die kun je alleen kopendhc schreef:Toch niet,100% zeker wordt de diefstal van gsm's niet vergoed. Dan kunnen verzekeraars wel aan de gang blijven.
"Toestellease" is dus een verkeerde naam en daar zijn in het verleden al bedrijven voor op de vingers getikt. Daar bleef het overigens wel bij, ik kan ook geen zaak vinden waarbij het bedrijf ook opdraaide voor alle ongemakken van de dager. Alleen een "foei, u bent stout".
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
Maakt niet uit hoe u het wilt noemen, gsm's die gestolen worden of onverklaarbaar kwijtraken worden nergens vergoed.
Truste.
Truste.
Re: Hi Dubbel betalen na diefstal
De dochter van een vriendin van mij heeft hetzelfde meegemaakt. Haar inboedelverzekering dekt de schade wel, maar Hi wil niet meewerken door haar een verkoop bon te overhandigen.