Pagina 1 van 2
Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:00
door Paul M.
Ik heb net Radar gekeken waarin de problemen van de Aprilia SR Ditech besproken werden...
Wie hebben allemaal problemen met hun Ditech en na hoeveel kilometer zijn deze problemen opgetreden? Ik ben namelijk bang dat ik zelf ook problemen ga krijgen.
Hier kan je ook je ervaringen kwijt over dit type Aprilia..
mvg,
Paul
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:04
door Thomas Allersma
Het ligt eraan welk model je hebt. Het 2001 model kan je wel wat problemen veroorzaken. Ik rijd al 5000 km probleem loos met een 2002 model. Niks mee aan de hand
Als het goed is moet deze techniek alleen maar langer mee gaan..... Over 10 jaar is toch alles injectie
MvG
Thomas Allersma
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:09
door Jordi
Ik heb een 2001 model en mij is laten vertellen door het Aprilia hoofdkantoor dat de problemen meestal na 8000km. beginnnen. Mijn scooter ging toen ook ongeveer kapot. Inmiddels, vele reparaties van bij elkaar 1300 euro doet mijn scooter het al een tijd....maar voor hoelang weet ik niet.
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:12
door Paul M.
Ik heb nu 8600 gereden zonder problemen... maar ja, zoals je zegt: voor hoelang nog? Ik vind dit maar een onbetrouwbaar product. en de consument wordt gewoon in de kou gezet.
Aprilia zou zich verantwoordelijk moeten stellen voor de problemen die men heeft, gezien dit nog een relatief nieuw systeem is met veel kinderziektes. Aprilia sucks... mijne gaat de verkoop in, op deze manier heb ik er geen zin meer in.
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:22
door Willempie18
Zelf heb ik een aerox maar een vriend van mij heeft constant problemen met zijn ditech. volgens mij ligt het namelijk aan de rijder. Het hangt er namelijk vanaf HOE je met je scooter omgaat
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:24
door Paul M.
Maar dat is onzin. Tuurlijk heeft het er wel wat mee te maken, maar dat het allemaal aan de rijder ligt slaat nergens op. Het lijkt me duidelijk dat de problemen bij Aprilia veroorzaakt worden. En het lijkt me sterk, dat veel Ditech rijders niet kunnen rijden en daardoor deze problemen krijgen.
Dat hier speciaal een programma over uitgezonden wordt laat wel zien dat er duidelijk iets aan de hand is. Dit wordt ook niet zomaar uit iemands duim gezogen...
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:25
door Jordi
Dat is dus niet waar, mijn scooter heeft altijd standaard gereden en heeft alle onderhoudsbeurten gehad....zelf rij ik ook niet vreemd ofzow en die mensen in het programma met die kapotte Ditech's zagen er ook niet uit alsof ze er niet normaal mee reden.
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:26
door sanne
Hallo allemaal,
Ik heb een dytech scooter (2001) en heb al 23385 km gereden en nog nooit wat gehad alhoewel laatste tijd als ik stil sta bromt hij raar en slaat hij af maar ik kan hem wel gelijk weer starten hoort dit bij jullie klachten.
Wil iemand reageren hierop
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:30
door Thomas Allersma
Je verkoopt je scooter omdat je er nog geen problemen mee hebt gehad. Jongens kom op
Dit is wel heel erg................ Denk dat het alleen maar goed is als je geen probleem er mee hebt gehad
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:32
door Thomas Allersma
Sanne waarschijnlijk is dit een of te laag afgestelde stationair schroef, dan draait die gewoon te weinig toeren en slaat die af, of het is je busjy (weet ff niet hoe je het schrijft) die verstopt is. plaats er anders gewoon ff een andere op
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:34
door Jordi
Bougie
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:36
door Sanne
Dank je wel thomas,
zal het proberen. En verder Aprillia (Ditech) is de best!!!
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:37
door WRC206
Tjsah, ik stapte een kleine 2 jaar geleden de scooter dealer binnen voor een nieuwe scooter.
Ik zat zwaar de twijfelen tussen 2 scooters:
-De Aprilia waar het hier om gaat
-Peugeot Speedfight II WRC 206
Jah goed ik kan zon scooter alleen maar op het uiterlijk beoordelen, verder weet ik er helemaal niets vanaf, dus ik denk "Goh eens ff een praatje maken met de eigenaar van de zaak om eens te kijken wat hij me aanraad" en om te kijken wat goedkoper is enz enz enz.
Nou toen ik hem de keus steld "Als jij mij was SR of WRC ?" kreeg ik een hele lading over me heen. Allereerst echt een mega overtuigend antwoord van "WRC" en daarna werd me die Aprilia volledig afgeraden, hij wilde het model uit zn winkel gaan nemen. Hij was een officieel Aprilia dealer (weet niet of dat nog zo is) maar dat duurde niet lang meer enz enz enz
En "NEE" dat was geen verkooppraatje, qua aanschafprijs is de Aprilia namelijk duurder, maar het is ook duidelijk in hun voorder dat ik de WRC neem, in de garantie periode moeten zij gratis mijn scooter reparen en als je minder problemen hebt kost het hun dus minder geld.
Goed ik hem de WRC (Peugeot) gekocht en rijd er nu bijna 2 jaar op, eigenlijk ben ik alleen ontevreden over de uitlaat, die dingen roesten met een jaar onder je scooter weg, wil je een nieuwe halen ? 300 euro ben je zo kwijt omdat er een katalisator in zit
Kortom zo word je bijna wel gedwongen een mooi race uitlaatje te kopen van 60 euro die wel 10x langer meegaat, tsjah dan maar wat meer snelheid.
Een maat van mij heeft een tijd later wel de aprilia gekocht, en idd, niets ander dan problemen. Na een paar maanden al ingeruild voor een speedfigt en geen problemen meer gehad.
Ik ben sinds die tijd dus wel anti Aprilia
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:37
door Maurice1984
Beste Aprilia rijders,
Na het bekijken van de uitzending, wil ik toch echt wel even graag reageren.
Ik rijd zelf sins april 2002 een Sr GP1 met ditech motor, met realtief weinig problemen. 1 keertje heb ik problemen gehad met mijn scoot, maar na 10000 km mag dat ook wel.
Het probleem deed zich voor bij de 1800 km. De dealer is aan het sleutelen gegaan, heeft onderdelen van een schade scooter geprobeerd op mij scooter om zo een oorzaak te vinden, dit alles met de nodige ondersteuning van Aprilia NL. Echter om een probleem op te lossen, vergt dit veel geduld van een dealer. Omdat er op dit type scooter veel electronica zit, is het soms moeilijk het probleem te traceren. Het ligt er ook maar net aan uit wat voor oogpunt een dealer kijkt. Mijn dealer vond het vervelend voor mij, maar aan de andere kant een studieopdracht voor hem zelf. Hij leert immers ook weer van het probleem. Uiteindelijk is hij er samen met Aprilia achtergekomen dat de benzinepomp maar 2 Bar ipv 8 Bar druk uitvoerde.
Later heb ik nog een 1 keer een kleine software storing gehad, deze kon hij zelf niet verhelpen. Hij heeft toen een afspraak gemaakt met Aprilia in Breda, om daar samen met de monteurs van Aprilia het probleem op te lossen. Ik heb toen van mijn dealer, wat ze niet snel doen, een leen scootergehad omdat ik niet zonder kon. Mijn dealer heeft uiteraard alle contacten met Aprilia NL gevoerd, want hij is immers de dealer!
Ik ben helemaal niet ontvreden over dit motorblok, na 10000 km kan ik concluderen dat hij perfect draait. Ik sleutel er zelf nooit aan, krijgt iedere 5000 km zn beurt en draaid orginele snelheid. Hij is net terug van een beurt en er mankeerde, buiten normale slijtage delen om, helemaal niets aan. Ik vraag me dan ook af, of de mensen die nu een Ditech hebben ook weleens een ande motorblok hebben gehad. Voor deze scooter heb ik een Sr Valerosi gehad met een normaal motorblok (Carburateur-versie). Als ik aan die tijd terug denk, wil ik alleen nog maar een Ditech. Altijd weer problemen met starten bij koud weer, de veel mindere acceleratie en het benzine verbruik (Mijn Ditech 1/35).
Mijn conclusie is dat ik helemaal geen problemen heb, noch met mijn scooter en dealer als met Aprilia NL.
Groetjes,
Maurice
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:41
door Sjakie
Een scooter met over de 20000 km een met over de 8000....nooit problemen endan ook nog durven klagenn....
Hoeveel zijn er opgevoerd van de klagers???
Dat wil niet zeggen dat ik dat afkeur.... maar als je naar le Dakar kijkt zie je dat een volkswagen de motor moet vervangen na 5000 km een vrachtwagen volledig gereviseerd moet worden motoren op zijn.... Dat gebrurd er nl als een produkt wordt overbelast. Nogmaals.... Ik keur het niet af...maar gebruik hem dan ook waar hij voor is bedoeld...Gaat hij dan kapot heb je nl alle recht tot klagen...
Een tevreden DiTech rijder welke zijn scooter door eigen toedoen ook regelmatig in de werkplaats staat
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:42
door Thomas Allersma
IDD EN ZO IS HET!!
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:50
door Gast
ditech is injectie en injectie zuigt is egt bagger niet kopen
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:57
door Ditech rijder
Had even problemen met me ditech uit 2002 maar naar ff laten lopen doet ie het perfect. ditech heeft een hele goeie motor. beter dan een sr(model voor ditech dus zonder injectie motor) vaak zijn de mankementen van een ditech klein is vaak niet iets groots heb je problemen ga dan ff kijken op
www.scooter-freaks.nl bij forum daar worden je problemen behandelt en daar staan bijna geen klachten over kapotte ditech's en als er iets is, is het vaak iets kleins.
probleem wel bij scooters is dat onderdelen heel duur zijn. het eerste type dat gemaakt wordt is vaak minder jaar daar op zijn de meeste fouten er al weer op dus wat ik hoorde die ditech's van die mensen zijn 3 jaar oud is dus eerste type maar die uit 2002 zijn wel weer goed.
onzin dus wat er over ditech gezegt wordt.
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 21:58
door Paul M.
Ditech rijder, hoe heet je @ sf.nl?
Re: Aprilia Ditech Problemen
Geplaatst: 19 jan 2004 22:30
door Gast
Ik vroeg me even af of hier ook iemand met een Peugeot Jetforce rijd. Deze heeft namelijk ook een injectiemotor. Hoe houdt deze scooter zich dan?
Anders moeten de mensen die nadenken over een Aprilia Ditech maar eens over een Peugeot nadenken.
Zelf rijd ik op een Peugeot Zenith van 7 jaar oud met 30.000 op de teller en het enigste probleem met deze scooter is een kapotte v-snaar geweest, wat heel normaal is na 25.000 km. En natuurlijk de snelheidskabel die het wel eens begeefd, maar dat is heel normaal.