LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nutrilon 2 moeilijk te verkrijgen !!!!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
karinuitv

Nutrilon 2 moeilijk te verkrijgen !!!!

Ongelezen bericht door karinuitv »

Gaat mijn dochter gisteren naar de supermarkt om Nutrilon 2 Babyvoeding te kopen.Eerst naar AH.Ziet ze een leeg schap, met een kaartje eronder: Max.6 per klant.
Ze vraagt aan de manager wat daar de bedoeling van is.Nu schijnt het zo te zijn dat chinezen, dit product massaal in de supermarkten kopen, om op te sturen naar China.
Toen naar de Kruidvat.Wederom een leeg schap.De reden: weer de chinezen, die dit product massaal kopen, om op te sturen.
Ten einde raad naar de Em-té.Daar zag ze 2 blikken Nutrilon 2 staan.Meteen gepakt.Toen vroeg ze aan de winkelmedewerkster, of dat bij hun óók zo'n probleem was.
En weer kreeg ze als antwoord: De chinezen kopen het allemaal op, om te versturen naar China.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat ze dat doen, maar het is natuurlijk van de zotte, dat je in een land als Nederland onderhand geen babyvoeding kunt kopen, omdat er andere mensen zijn die het inkopen om te versturen.

Wij wonen in Veldhoven.Zijn er misschien nog meer gemeenten/dorpen/steden die hier mee te maken hebben ?? Want dan moet Nutrilon toch eens maatregelen nemen.Zo'n belangrijk product moet toch ten alle tijden verkrijgbaar zijn.
De winkelmedewerkers balen er zelf ook stevig van, want die krijgen natuurlijk iedere keer ontevreden mensen in hun zaak, die mis pakken bij dit product.

Chocomelk

Re: Nutrilon 2 moeilijk te verkrijgen !!!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

karinuitv schreef:Gaat mijn dochter gisteren naar de supermarkt om Nutrilon 2 Babyvoeding te kopen.Eerst naar AH.Ziet ze een leeg schap, met een kaartje eronder: Max.6 per klant.
Ze vraagt aan de manager wat daar de bedoeling van is.Nu schijnt het zo te zijn dat chinezen, dit product massaal in de supermarkten kopen, om op te sturen naar China.
Toen naar de Kruidvat.Wederom een leeg schap.De reden: weer de chinezen, die dit product massaal kopen, om op te sturen.
Ten einde raad naar de Em-té.Daar zag ze 2 blikken Nutrilon 2 staan.Meteen gepakt.Toen vroeg ze aan de winkelmedewerkster, of dat bij hun óók zo'n probleem was.
En weer kreeg ze als antwoord: De chinezen kopen het allemaal op, om te versturen naar China.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat ze dat doen, maar het is natuurlijk van de zotte, dat je in een land als Nederland onderhand geen babyvoeding kunt kopen, omdat er andere mensen zijn die het inkopen om te versturen.

Wij wonen in Veldhoven.Zijn er misschien nog meer gemeenten/dorpen/steden die hier mee te maken hebben ?? Want dan moet Nutrilon toch eens maatregelen nemen.Zo'n belangrijk product moet toch ten alle tijden verkrijgbaar zijn.
De winkelmedewerkers balen er zelf ook stevig van, want die krijgen natuurlijk iedere keer ontevreden mensen in hun zaak, die mis pakken bij dit product.
Ik woon niet in omgeving Veldhoven maar ook hier zag ik het laatst gebeuren vandaar dat ik ook
je topic las omdat ik zelf geen baby voeding meer hoef te kopen.
Ik was bij de AH en er stond een chinees voor me met 2 karren vol met die voeding, toen dacht ik nog
van goh wat moet je daar nu weer mee......tegen de tijd dat die voeding op is dan is het kind al 10 jaar. :wink:

Later ging ik naar Emte omdat ze iets niet hadden bij AH wat ik nodig had en stond die zelfde chinees ook in die winkel en zag hem weer inladen die baby voeding dus toen dacht ik helemaal van tjeeeee wat moet je daar mee zeg !?
Toen dacht ik nog bij mezelf van mischien kinderdagverblijf ofzo..

Maar ze kopen het hier en sturen het dus massaal naar China toe, dan moeten de supermarkten maar meer bestellen he zodat ze de winkel ook weer kunnen bevoorraden met dat spul.

Maar lijkt me inderdaad vervelend als je het nodig hebt en je kan het nergens krijgen want alles is weg, mischien dat je het kan laten weg zetten ofzo bij een kruidvat of andere drogist ofzo als het binnen komt dat je zeker weet dat je het hebt.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

je kunt het ook online bij een drogist bestellen.

isabel

karinuitv

Klopt inderdaad.Je kan het bij verschillende webshops online bestellen.Mijn dochter kreeg als tip: de Wehkamp.Maar....dan komen er wél bezorgkosten bij.
Maar de babyvoeding is al prijzig, dus als je dan ook nog de bezorgkosten er bovenop krijgt.
Dus er zijn natuurlijk wel mogelijkheden, maar het is natuurlijk gewoon handig, als je het bij de wekelijkse boodschappen mee kan nemen.
En als het een onbelangrijk product zou zijn, dan is het natuurlijk geen probleem.
Maar babyvoeding is toch wel héél belangrijk.

Lonwi

Ongelezen bericht door Lonwi »

Ik kreeg de vraag van mijn aangetrouwd nichtje om Nutrilon voeding voor haar te halen of eigenlijk dus voor mijn neefje van een jaar. Vond het vreemd dat ze er niet aan kon komen. Na ook een zoektocht gevonden en zelfs in de aanbieding. Beetje vreemd aangezien het bij andere winkels uitverkocht was ivm leveringsproblemen. Ik mocht er meer pakken dan de max. 2 ( dus 4 gepakt) want ik was geen Chinees was de opmerking die ik kreeg. Laat mijn aangetrouwd nichtje dat nou wel zijn ( tenminste haar ouders want zij is geboren in Nederland) en haar zoontje een mooi mixje.....
Ze vertelde me later dat ze met argusogen aangekeken wordt als ze in de winkel vraagt naar Nutrilon 4.
Ik vind dit toch wel echt schokkend.
Er zullen er zijn die kopen om te verhandelen of misschien voor familie in China (kan ik nog wel begrijpen). Maar er zijn hier ook mensen van Chinese komaf die gewoon voeding voor hun eigen kindjes willen halen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Lonwi schreef:Ik kreeg de vraag van mijn aangetrouwd nichtje om Nutrilon voeding voor haar te halen of eigenlijk dus voor mijn neefje van een jaar. Vond het vreemd dat ze er niet aan kon komen. Na ook een zoektocht gevonden en zelfs in de aanbieding. Beetje vreemd aangezien het bij andere winkels uitverkocht was ivm leveringsproblemen. Ik mocht er meer pakken dan de max. 2 ( dus 4 gepakt) want ik was geen Chinees was de opmerking die ik kreeg. Laat mijn aangetrouwd nichtje dat nou wel zijn ( tenminste haar ouders want zij is geboren in Nederland) en haar zoontje een mooi mixje.....
Ze vertelde me later dat ze met argusogen aangekeken wordt als ze in de winkel vraagt naar Nutrilon 4.
Er zullen er zijn die kopen om te verhandelen of misschien voor familie in China (kan ik nog wel begrijpen). Maar er zijn hier ook mensen van Chinese komaf die gewoon voeding voor hun eigen kindjes willen halen.
Tsja, de goeden zijn ook in dit geval het slachtoffer van de kwaden. Er wordt zoveel gerotzooid met babymelkpoeder in China dat vermogende Chinezen het risico niet nemen, en er goud geld voor betalen. En voor een meisje achter de kassa van een supermarkt of drogist zien "ze" er redelijk hetzelfde uit.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Lonwi schreef:Ik kreeg de vraag van mijn aangetrouwd nichtje om Nutrilon voeding voor haar te halen of eigenlijk dus voor mijn neefje van een jaar. Vond het vreemd dat ze er niet aan kon komen. Na ook een zoektocht gevonden en zelfs in de aanbieding. Beetje vreemd aangezien het bij andere winkels uitverkocht was ivm leveringsproblemen. Ik mocht er meer pakken dan de max. 2 ( dus 4 gepakt) want ik was geen Chinees was de opmerking die ik kreeg. Laat mijn aangetrouwd nichtje dat nou wel zijn ( tenminste haar ouders want zij is geboren in Nederland) en haar zoontje een mooi mixje.....
Ik zou denk ik niet meer terug gaan naar zo'n rascistische supermarkt.

sjohie

GJvdZ schreef:
Ik zou denk ik niet meer terug gaan naar zo'n rascistische supermarkt.
Da's een boute uitspraak, en in mijn ogen toch wat oneerlijk. Er ligt aan dit verhaal wel een helder zakelijk dilemma ten grondslag, namelijk dat een kleine (specifieke) groep klanten de hele winkel leeg kopen, wat nee-verkoop betekend voor de rest v/d klanten. De supermarkt wordt in een no-win situatie gedwongen. Of uitgemaakt worden voor racistisch als ze dit willen remmen, of een grote groep klanten alsmaar nee moeten verkopen.

karinuitv

Men probeert iets aan het babypoeder-probleem te doen !!

http://www.telegraaf.nl/dft/21532527/__ ... der__.html

sjohie

karinuitv schreef:Men probeert iets aan het babypoeder-probleem te doen !!

http://www.telegraaf.nl/dft/21532527/__ ... der__.html
Dat doen ze al een paar jaar aldus de man van Danone gisteren in Nieuwsuur, maar er is naast de al langer bekend zijnde groep Chinezen die het doorsturen naar familie aldaar, inmiddels ook een levendige tussenhandel op gang gekomen door ingehuurde studenten, die pakken kopen voor de normale prijs van ~11 euro voor derden, welke deze voor 20 à 25 euro weer online doorverkopen. Dat die online koper het nog maar in China moet zien te krijgen is dan hún probleem.

Ze zijn nu bezig om het merk Nutrilon te lanceren in China, met lokaal geproduceerd melkpoeder, om die tussenhandel tegen te gaan, maar dat kost even tijd.

karinuitv

Het schijnt toch nog niet zo gemakkelijk te zijn om het op te lossen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... eder.dhtml

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

karinuitv schreef:Het schijnt toch nog niet zo gemakkelijk te zijn om het op te lossen.

Las het een paar uur geleden op teletekst dat dit probleem er nog steeds in, hopelijk kun je het
bij een drogist ofzo achter laten houden zodat je toch aan dit spul kan komen.

sjohie

Chocomelk schreef:
karinuitv schreef:Het schijnt toch nog niet zo gemakkelijk te zijn om het op te lossen.

Las het een paar uur geleden op teletekst dat dit probleem er nog steeds in, hopelijk kun je het
bij een drogist ofzo achter laten houden zodat je toch aan dit spul kan komen.
Ik las gisteren in de krant dat een levensmiddelen expert, wat dat ook moge zijn, van mening was dat dit wel degelijk (een deel) kunstmatig is, omdat Danone, Nestlé et al, liever hun product promoten in landen waar men gemiddeld meer kinderen krijgt dan hier, denk aan China en India. Maar goed, nergens kwam iets van bewijs, of al was het maar wat cijfers, in het artikel voor, dus dat neem ik als mede levensmiddelen expert ook met een korrel zout.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Zij promoten niet, maar leveren aan deze landen zoals China.
Daarom is het in de Nederlands schappen schaars.

Dit is wat speelt:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... haal.dhtml

sjohie

nevermind schreef:Zij promoten niet, maar leveren aan deze landen zoals China.
Daarom is het in de Nederlands schappen schaars.

Dit is wat speelt:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... haal.dhtml
Dat is dus het artikel waar ik op doelde, en wat mij een beetje raar lijkt. Zeker gezien het feit dat marktplaats etc ramvol staat met Nutrilon, een duidelijke aanwijzing dat er in ieder geval een kern van waarheid in het schaarsheid verhaal zit wat mij betreft. Immers, je zet niet nutrilon voor 20 euro/pak op marktplaats als je het niet kan verkopen voor die prijs.

En kunstmatige schaarste creëren lijkt me voer voor de advocaten van zeg Ahold, die leveringscontracten zijn zeer uitvoerig en gedetailleerd, zowel qua aantallen, leverdata en prijsvoorwaarden, nog afgezien van het feit dat de EU en hier de NMA ook niet echt gediend zijn van dit soort marktverstoringen. En als die een microsoft op de knieën kunnen krijgen, is een Unilever of Danone ook niet veilig.

En dan is er nog de PR-nachtmerrie die dit in Nederland/Europa oplevert voor die concerns. Nee, ik denk eerder dat dit krantenartikel een stukje PR voor het eigen consultancy bureau van die man is. Dat hij ooit tig jaar geleden bij Unilever heeft gewerkt, bij de bakkerij en margarine divisie in dat land, wil niet zeggen dat hij deze tak ook van binnen en buiten kent.

karinuitv

Gesloten