Al 6 maanden krijg ik op de site van de NEM te lezen, dat ik mijn termijnbedrag moet verlagen, want ik zou meer dan 500 euro terug krijgen. Iedere maand verlaagde ik mijn maandtermijn tot uiteindelijk 109 euro. In februari kreeg ik de melding dat ik moest verlagen, want ik zou 792 euro terug krijgen.
Vandaag ontving ik mijn jaarnota en tot mijn stomme verbazing moet ik 112 euro betalen. Waar zijn mijn kleine 800 euro naartoe gegaan in 2 maanden tijd?
Heb gemaild met de NEM, maar nog geen antwoord. Zodra ik meer weet laat ik weer van me horen.
Groetjes en kijk uit met verlagen bij de NEM
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jaarafrekening NEM
Re: Jaarafrekening NEM
Heeft er niet iets gestaan van "als u niet verlaagd, krijgt u 792 euro terug" of zoiets?? Als je dan toch verlaagd, krijg je natuurlijk minder of niet terug.
-
Sacajawea1964
Hallo Auti-mama,
Nee dat stond er niet. In het begin toen ik verlaagde, bleef het bedrag dat ik terug zou krijgen oplopen. Pas de laatste 2 maanden, toen het maandbedrag op 109 euro stond, bleef het bedrag dat ik terug zou krijgen staan op 792 euro.
Ben heel erg benieuwd wat de NEM mij gaat vertellen.
Nee dat stond er niet. In het begin toen ik verlaagde, bleef het bedrag dat ik terug zou krijgen oplopen. Pas de laatste 2 maanden, toen het maandbedrag op 109 euro stond, bleef het bedrag dat ik terug zou krijgen staan op 792 euro.
Ben heel erg benieuwd wat de NEM mij gaat vertellen.
-
Energiefreak
Kan zijn dat de termijnbedrag bepaler begonnen is met een verkeerde stand dit jaar (gebeurt vaker) Dan geeft deze niet de juiste informatie. Vervelend dat je moet bijbetalen. Maar het gebruik van een dergelijke tool is voor eigen risico en kun je geen rechten aan verlenen.
En ja het kan natuurlijk afwijkend zijn. De afgelopen twee maanden waren wintermaanden dan gebruik je altijd meer dan in de zomer.
En ja het kan natuurlijk afwijkend zijn. De afgelopen twee maanden waren wintermaanden dan gebruik je altijd meer dan in de zomer.
-
Slobberbone
Maar aan de hand van verbruik weet je wel of je voorschot correct is en je wel of geen geld terug krijgt.
Hoe weet energiemaatschppij tussentijds mijn verbruik
dus kunnen ze dus ook geen uitspraak doen.
Beter is zelf in de gaten houden dan weet je precies of je voorschotbedrag gelijk loopt met jaarnota.
Hoe weet energiemaatschppij tussentijds mijn verbruik
Beter is zelf in de gaten houden dan weet je precies of je voorschotbedrag gelijk loopt met jaarnota.
Heeft NEM inzicht in uw verbruik dan ?
Vreemd verhaal........
.
Vreemd verhaal........
-
Energiefreak
Wel als je zelf regelmatig standen invoerthawkwind schreef:Heeft NEM inzicht in uw verbruik dan ?
Vreemd verhaal.........