Pagina 1 van 2

Klantenservice V&D

Geplaatst: 12 apr 2013 11:39
door Willem4de
Eergisteren een horloge gebracht bij V&D Doetinchem. Waarschijnlijk batterijtje leeg. Maar omdat het een waterdicht horloge is moet deze opnieuw worden geseald. Daarvoor moet hij opgestuurd worden. het zal 6-8 weken duren. ABSURD!!! :shock:

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 12 apr 2013 11:42
door Barman
Niks absurds aan. Dat is de normale procedure voor waterdichte horloges. Dan moet je er maar gewoon alleen een batterij in laten zetten. Heb je hem direct terug, maar is hij niet waterdicht mee.

Zes tot acht weken is wel lang, maar jij gaat zelf naar V&D toe. Dan had je dat horloge maar ergens anders moeten brengen.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 12 apr 2013 11:52
door sjohie
Willem4de schreef:Eergisteren een horloge gebracht bij V&D Doetinchem. Waarschijnlijk batterijtje leeg. Maar omdat het een waterdicht horloge is moet deze opnieuw worden geseald. Daarvoor moet hij opgestuurd worden. het zal 6-8 weken duren. ABSURD!!! :shock:
Dat wordt (iig voor swatch horloges) zo door de importeur afgedwongen, en dan kan V&D ook niet veel meer. Maar relatief goed nieuws, mijn vriendin had hetzelfde 2 maanden geleden bij V&D, en dat werd krap 4 weken, geen 6-8.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 12 apr 2013 13:51
door lumarak
Dat komt omdat het een paar weken blijft liggen bij VenD
totdat ze meerdere artikelen hebben om te vesturen.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 14 apr 2013 12:43
door Willem4de
Barman schreef:Niks absurds aan. Dat is de normale procedure voor waterdichte horloges. Dan moet je er maar gewoon alleen een batterij in laten zetten. Heb je hem direct terug, maar is hij niet waterdicht mee.

Zes tot acht weken is wel lang, maar jij gaat zelf naar V&D toe. Dan had je dat horloge maar ergens anders moeten brengen.

Het horloge is nog geen jaar oud, dus dan moet je terug naar V&D

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 14 apr 2013 12:44
door Willem4de
sjohie schreef:
Willem4de schreef:Eergisteren een horloge gebracht bij V&D Doetinchem. Waarschijnlijk batterijtje leeg. Maar omdat het een waterdicht horloge is moet deze opnieuw worden geseald. Daarvoor moet hij opgestuurd worden. het zal 6-8 weken duren. ABSURD!!! :shock:
Dat wordt (iig voor swatch horloges) zo door de importeur afgedwongen, en dan kan V&D ook niet veel meer. Maar relatief goed nieuws, mijn vriendin had hetzelfde 2 maanden geleden bij V&D, en dat werd krap 4 weken, geen 6-8.

Oke, dan kan het dus meevallen

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 14 apr 2013 13:39
door Barman
Willem4de schreef: Het horloge is nog geen jaar oud, dus dan moet je terug naar V&D
Niet voor een batterij.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 14 apr 2013 14:51
door sjohie
Barman schreef:
Willem4de schreef: Het horloge is nog geen jaar oud, dus dan moet je terug naar V&D
Niet voor een batterij.
Swatch heeft de onhebbelijke gewoonte om zo ongeveer alles mee te gieten in het plastic van de behuizing, dus testen of het uurwerk nog mechanisch goed is kan een V&D niet, en ook het batterijtje vervangen op een manier waardoor hij erna nog waterdicht is, vergt een zekere expertise die ze in het filiaal niet hebben. De mensen achter de bijou en horloge afdeling staan een week later op de dameskleren en zo verder, die hebben behalve het kunnen vervangen van een schakel of bandje, geen kaas gegeten van de fijnere werking van een horloge.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 11:48
door GJvdZ
Willem4de schreef:
Barman schreef:Niks absurds aan. Dat is de normale procedure voor waterdichte horloges. Dan moet je er maar gewoon alleen een batterij in laten zetten. Heb je hem direct terug, maar is hij niet waterdicht mee.

Zes tot acht weken is wel lang, maar jij gaat zelf naar V&D toe. Dan had je dat horloge maar ergens anders moeten brengen.

Het horloge is nog geen jaar oud, dus dan moet je terug naar V&D
Je moet niks.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 11:51
door Teunbosseman
Je moet niks.

Jawel, anders vervalt je garantie.


Sjonge wat wordt een nieuwe poster weer terecht gewezen zeg......koleremiepjes

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 12:01
door Barman
Teunbosseman schreef:
Je moet niks.
Jawel, anders vervalt je garantie.
Waarom zou je garantie vervallen?

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 12:09
door bprosman
Waarom zou je garantie vervallen?
Geauthoriseerde reparatie bedrijven / adressen en herstelprocedures aangewezen en opgesteld door de fabrikant ?

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 13:08
door Barman
bprosman schreef:
Waarom zou je garantie vervallen?
Geauthoriseerde reparatie bedrijven / adressen en herstelprocedures aangewezen en opgesteld door de fabrikant ?
En daar kan je alleen via V&D terecht?

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 14:23
door Teunbosseman
Barman schreef:
bprosman schreef:
Waarom zou je garantie vervallen?
Geauthoriseerde reparatie bedrijven / adressen en herstelprocedures aangewezen en opgesteld door de fabrikant ?
En daar kan je alleen via V&D terecht?

Als dat de afspraak is om aanspraak te blijven maken op de V & D garantie wel ja.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 17:10
door Barman
Teunbosseman schreef:
Als dat de afspraak is om aanspraak te blijven maken op de V & D garantie wel ja.
Dus als je ergens anders bent geweest kan V&D dat zien?

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 20:04
door Teunbosseman
Barman schreef:
Teunbosseman schreef:
Als dat de afspraak is om aanspraak te blijven maken op de V & D garantie wel ja.
Dus als je ergens anders bent geweest kan V&D dat zien?

Dan is het ook niet meer nodig he om naar V&D te gaan.

Maar ongetwijfeld kunnen de - geauthoriseerde reparatie bedrijven / adressen en herstelprocedures aangewezen door de fabrikant dit vast zien -

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 22:10
door Barman
Teunbosseman schreef:
Dan is het ook niet meer nodig he om naar V&D te gaan.
Zou ik daarom geschreven hebben dat je voor een batterij niet naar V7D hoeft?
Teunbosseman schreef:Maar ongetwijfeld kunnen de - geauthoriseerde reparatie bedrijven / adressen en herstelprocedures aangewezen door de fabrikant dit vast zien -
En waar denk jij dan dat een waterdicht horloge naar toe gestuurd wordt? Jamin?

Je had het trouwens over V&D garantie, dus wat die fabrikant ziet doet er niet toe.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 18 apr 2013 22:23
door Teunbosseman
Barman schreef:
Teunbosseman schreef:
Dan is het ook niet meer nodig he om naar V&D te gaan.
Zou ik daarom geschreven hebben dat je voor een batterij niet naar V7D hoeft?
En zou je daarom erachteraan hebben geschreven dat het horloge dan niet meer waterdicht is :roll:
Teunbosseman schreef:Maar ongetwijfeld kunnen de - geauthoriseerde reparatie bedrijven / adressen en herstelprocedures aangewezen door de fabrikant dit vast zien -
Barman schreef:En waar denk jij dan dat een waterdicht horloge naar toe gestuurd wordt? Jamin?

Je had het trouwens over V&D garantie, dus wat die fabrikant ziet doet er niet toe.

Nee, Bakker Bart nou goed.....of Jamin moet sinds kort een geauthoriseerde reparatie bedrijf zijn.

V&D heeft uitbesteed aan geauthoriseerde reparatie bedrijven welke volgens de herstelprocedures werken aangewezen en opgesteld door de fabrikant.
En als die fabrikant ziet dat er door derden reeds aan gesleuteld is, daaaaag garantie.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 19 apr 2013 00:26
door Barman
Teunbosseman schreef: En zou je daarom erachteraan hebben geschreven dat het horloge dan niet meer waterdicht is :roll:
Is dat toevallig niet in relatie tot het direct een batterij laten plaatsen met een geringe wachttijd?

Teunbosseman schreef: V&D heeft uitbesteed aan geauthoriseerde reparatie bedrijven welke volgens de herstelprocedures werken aangewezen en opgesteld door de fabrikant.
En als die fabrikant ziet dat er door derden reeds aan gesleuteld is, daaaaag garantie.
Ja natuurlijk. En V&D is de enige die horloges van die fabrikant verkoopt en ze dus op kan sturen aan geauthoriseerde reparatie bedrijven.

Re: Klantenservice V&D

Geplaatst: 19 apr 2013 00:46
door sadfly
Word je ook niet blij van een swatch horloge dat je elke 8 maanden moet opsturen naar swatch om de batterij te vervangen. zal wel wat kosten ook buiten de garantie.

Hoe lang hoord die batterij mee te gaan ?