LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalige behandeling door het beveiligingspersoneel van M

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Vitalis A

Schandalige behandeling door het beveiligingspersoneel van M

Ongelezen bericht door Vitalis A »

Op zondag 7 april jongstleden ging ik naar de Media Markt in Zoetermeer om even een DVD speler en een externe harddisk te kopen. Ik ben al jaren klant bij de Media Markt en heb in de loop van jaren meerdere malen diverse apparatuur daar aangeschaft. Het was rond 16:30 uur en ik zou gelijk daarna met mijn gezin naar een verjaardagsfeestje gaan. Ik heb dus eerst een doos met de DVD speler gepakt en toen ging ik ook een harddisk halen. Aangezien ik op termijn een nieuwe koelkast wil kopen, ging ik ook langs die afdeling om rond te kijken. Om mijn handen vrij te houden, heb ik een doos met de harddisk onder mijn oksel geplaatst. Nadat ik alles bekeken had, wat ik wilde zien, ben ik naar de kassa gegaan om de spullen af te rekenen. Bij de kassa kwam ik tot de ontdekking dat ik de doos met een harddisk niet meer bij me had. Ik dacht dat ik die ergens in de winkel achter heb gelaten. Dus ik ben weer teruggelopen om die doos te zoeken. Toen zag ik ineens de doos met de harddisk onder mijn oksel en ging wederom terug naar de kassa om te betalen.
Na het afrekenen van de beide dozen, wilde ik de winkel verlaten. Op dat moment kwamen er twee mensen van de beveiliging (de naam van een van de beveiligers, was [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]) naar mij toe met de mededeling dat ik wordt verdacht van een poging tot winkeldiefstal. Zij hebben mij naar een kleine kamer gebracht om uit te horen. De beveiligers waren zeer onbeschoft en opdringerig. Ondanks het feit dat ze geen bevoegdheid tot het fouilleren hadden, hebben zij mijn jas en de spullen doorgezocht. Zij hebben natuurlijk niets verdachts kunnen vinden en ik had de kassabon van de betaalde spullen bij mij. In plaats van om mij excuses aan te bieden, zeiden zij brutaal dat zij toch "denken" dat ik van plan was om iets te stelen. Toen werd ik erg boos door de belediging en hun absurde beschuldigingen. De beveiligers beweerden dat zij alles opgenomen hadden, ik vroeg om bewijzen en of ik de cameraopnames mocht zien. Dat mocht natuurlijk niet en zij zeiden dat zij de politie zouden bellen om mij te arresteren?! De politie nam mij mee naar het politiebureau om de zaak uit te zoeken. De politie heeft natuurlijk ook niets verdachts kunnen vinden en na de ondervraging mocht ik weer naar huis. Dat "akkefietje" heeft mij uiteindelijk circa twee uur tijd gekost en heel veel zenuwen. Ik was ook nog te laat voor het verjaardagsfeestje met mijn gezin. Door de beveiligers werd ik behandeld als "een gevaarlijke crimineel" zonder enig bewijs van hun kant. Om het verhaal nog compleet te maken, kreeg ik van de beste heer Yungul een "ontzegging van de toegang" voor een periode van 12 maanden die geldig is voor alle in Nederland gevestigde filialen.
Ik vind het zacht uitgedrukt echt schandalig hoe de onschuldige mensen zo behandeld kunnen worden. Nooit in mijn leven heb ik z'n ervaring gehad; ik ben ook nooit in aanraking met de politie geweest. Ik ben een hardwerkende en eerlijke burger die de wet kent en probeert nu voor eigen rechten op te komen. Een kopie van mijn klachtenbrief wordt ook naar de jurist van mijn Rechtsbijstandverzekering gestuurd.
Ik verwacht ten minste schriftelijke excuses van de directie voor het onbeschoft gedrag van het beveiligingspersoneel van de Media Markt en het schriftelijk bewijs van het intrekken van de pandontzegging.

dhc

Re: Schandalige behandeling door het beveiligingspersoneel van M

Ongelezen bericht door dhc »

Een beveiliger kan geen winkelverbod opleggen, je hebt dus geen probleem....en een poging tot winkeldiefstal is al helemaal geen strafbaar feit. Hoe denkt meneer beveiligertje dat te bewijzen?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

dat ik dat soort dingen nou nooit eens meemaak. sommige mensen hebben ook altijd geluk.
tja wat kunnen wij nu zeggen op dit verhaal, misschien dat je gedrag er veel van weg had dat je iets wilde pikken( je wist niet dat er een doos met een harddisk onder je arm zat??) en dat je pas afgerekend hebt toen je doorhad dat je in de gaten werd gehouden. zo'n beveiliger wint er helemaal niets mee om jou onterecht te beschuldigen. en of deze jongen nu yunus of jansen heet maakt natuurlijk ook geen fluit uit
maak je vooral geen zorgen om dat winkelverbod, er zijn genoeg veel goedkopere zaken als media markt.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Schrijf een brief naar Media Markt over de gang van zaken. Waarschijnlijk krijg je dan een standaard excuus briefje terug en that's it. Je hebt niks gestolen en je kon dit bewijzen met de kassabon, dus daarmee is het verhaal toch af??

lelici

Ongelezen bericht door lelici »

Vreselijke winkel die MM..brrr.
Ik kocht er eens een 2.1 geluidsinstallatie, pakte hem thuis netjes uit, sloot alles aan, en was er niet tevreden over, mede door de gebrekkige voorlichting van hun medewerkers.
Alles zo goed mogelijk weer ingepakt, en weer terug naar MM.
Hier stond iemand bij de klantenservice die alles weer uit de doos haalde en op schade of mankerende onderdelen ging controleren; begrijpelijk, zou ik ook doen.
Echter toen hij niets van dat alles kon vaststellen, vertelde hij mij dat er in hun voorwaarden staat, dat wanneer de verpakking geopend is geweest, mij dat 10% van de koopsom zou kosten. Toch al gauw 100€!
Ik heb het betaald, maar ik ga er dus NOOIT meer heen; tel uit je winst MM!!

dhc

Echter toen hij niets van dat alles kon vaststellen, vertelde hij mij dat er in hun voorwaarden staat, dat wanneer de verpakking geopend is geweest, mij dat 10% van de koopsom zou kosten. Toch al gauw 100€!
Staat nergens in de voorwaarden, je hebt je dus in de maling laten nemen. Als een bedrijf toestaat dat aankopen geruild mogen worden dan mogen ze daar voorwaarden aan verbinden. Het weigeren van een aankoop omdat de verpakking is geopend valt daar niet onder, je moet het product namelijk kunnen bekijken en testen.
Ga terug en eis je geld op!

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

dhc schreef: Staat nergens in de voorwaarden
Staat er wel.

11.2 en 11.5

lelici

Ja hoor, dat staat wel in hun voorwaarden, anders had ik het zeker niet betaald.
Ik ben niet van gisteren(ook niet van eergisteren trouwens).. :wink:

Als je daar dus iets koopt, en retour brengt, kost je dat ALTIJD 10%, want je brengt denk ik geen ongeopende verpakking terug, lijkt me.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je daar dus iets koopt, en retour brengt, kost je dat ALTIJD 10%, want je brengt denk ik geen ongeopende verpakking terug, lijkt me.
Wat overigens heel coulant is van MM want "koop is koop", dat Lelici niet tevreden is over het product is botweg gezegd "zijn probleem" als het product gewoon aan de specificaties voldoet en niet defect is.
"Gebrekkige voorlichting" is een beetje een slap excuus, voor tosti-ijzers van een tientje weten mensen vergelijkinssites op het Internet wel te vinden en voor een geluidsinstallatie van 1000,- Euro niet ?

Barman

lelici schreef: Als je daar dus iets koopt, en retour brengt, kost je dat ALTIJD 10%, want je brengt denk ik geen ongeopende verpakking terug, lijkt me.
Dat is niet waar. Het KAN je 10% kosten. Ze rekenen het niet altijd.

dhc

Barman schreef:
Staat er wel.

11.2 en 11.5

Je hebt gelijk, zover had ik niet gelezen. Niettemin ben ik van mening dat deze voorwaarde als onredelijk kan worden bestempeld en wettelijk niet te handhaven.

Barman

dhc schreef:
Barman schreef:
Staat er wel.

11.2 en 11.5

Je hebt gelijk, zover had ik niet gelezen. Niettemin ben ik van mening dat deze voorwaarde als onredelijk kan worden bestempeld en wettelijk niet te handhaven.
Waarom niet? In principe hoeven ze niks retour te nemen. Koop = koop, dus hoe kan dit dan onredelijk zijn?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik snap dit niet helemaal geloof ik:

"Toen zag ik ineens de doos met de harddisk onder mijn oksel en ging wederom terug naar de kassa om te betalen. "

Je merkt toch dat je doos onder je arm hebt? Of had je 'm echt onder je oksel en onder je jas gestopt?

bprosman

Dat was het originele topic.
Topickaap door door lelici » 23 mei 2013 23:32

Maar, vond het ook een vreemd verhaal... "ineens zit er een disk onder mn oksel" .

lelici

Ik wil er nog 1 ding over kwijt, en dan vind ik het goed geweest, want dit is idd of topic:
"Gebrekkige voorlichting" is een beetje een slap excuus, voor tosti-ijzers van een tientje weten mensen vergelijkinssites op het Internet wel te vinden en voor een geluidsinstallatie van 1000,- Euro niet ?
Als me een verkoper verteld dat ik een geluidsinstallatie via een optische kabel kan aansluiten, en dat blijkt niet zo te zijn , vind ik dat wel degelijk een gegronde reden om het spul te retourneren!
Dat is niet waar. Het KAN je 10% kosten. Ze rekenen het niet altijd.
Nee, als je iets van 10€ retourneert zullen ze geen euro vragen. Er stond iemand naast me aan de balie die een DVD recorder van 450€ wilde retourneren. en die moest ook 10% neertellen.

Enfin, ik ga er nooit meer heen, en blijf bij mijn mening dat ik onbehoorlijk behandeld ben. :!:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

lelici schreef:Vreselijke winkel die MM..brrr.
Ik kocht er eens een 2.1 geluidsinstallatie, pakte hem thuis netjes uit, sloot alles aan, en was er niet tevreden over, mede door de gebrekkige voorlichting van hun medewerkers.
Alles zo goed mogelijk weer ingepakt, en weer terug naar MM.
Hier stond iemand bij de klantenservice die alles weer uit de doos haalde en op schade of mankerende onderdelen ging controleren; begrijpelijk, zou ik ook doen.
Ik heb het betaald, maar ik ga er dus NOOIT meer heen; tel uit je winst MM!!
Dit hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat er ook klanten zijn die korting willen hebben op artikelen die retour genomen zijn en dan niet meer nieuw zijn, vlgs hen (die klanten).

Moet je wel gelijk geven dat als een onjuiste voorlichting van een MM medewerker reden is tot terugbrengen, jou dat geen €100 mag kosten.
Dat zou ik ook niet zomaar accepteren.

bprosman

en was er niet tevreden over, mede door de gebrekkige voorlichting van hun medewerkers.
Vrij ruim begrip, TS geeft niet aan waarom hij er niet tevreden over was.

patrick1967

Ongelezen bericht door patrick1967 »

Hallo, verduistering c.q. diefstal is een strafbaar feit ook een poging, maar er moet wel opzet zijn. Het goed/product is aan het verkeer onttrokken door het onder de oksel te doen, maar de poging is niet voltooit ( als je van een poging kan spreken ). Er is zelfstandig vanaf geweken, dus uit eigen vrije wil gestopt en niet door een andere. Dus als er wel opzet was, is de poging zelf onderbroken, dus geen strafnaar feit. Wel kan het beveiligingspersoneel vragen voor een onderzoek aan alles wat los is, dus tassen jassen die in de hand zijn en niet aan heeft, dus niet aan kleding en lichaam e.d., dit mag ook geweigerd worden, maar dan zal in veel gevallen de politie (opsporingsambtenaar) erbij gehaald voor verder onderzoek, want je kan nu wel als verdachte ( Een verdachte is iemand ten aanzien van wie het redelijk vermoeden bestaat dat hij een bepaald strafbaar feit gepleegd heeft. Het Wetboek van Strafvordering (SV) formuleert dit als volgt:
Artikel 27
Lid 1: Als verdachte wordt vóórdat de vervolging is aangevangen, aangemerkt degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit voortvloeit.
Lid 2: Daarna wordt als verdachte aangemerkt degene tegen wie de vervolging is gericht.
) gezien worden en eventueel aangehouden worden, door dit afwijkend gedrag. Dus ik vind, vanuit dit verhaal, dat de vrouw wel gecontroleerd wordt door het afwijkend gedrag. Daarna kan de politie of OM anders oordelen zowel op het politiebureau of TP. Tip kijk of er mandjes zijn en anders bij de kassa afgeven en dan verder winkelen, dit zal veel voorkomen. Tegen de ontzegging zal ik zeker in bezwaar gaan. Probeer het met een PV van politie of een schrijven van de politie bij de Media Markt zelf.

Smd

Ongelezen bericht door Smd »

Gelukkig waren er twee beveiligers die meneer op de camera beelden volgden en constateerden dat meneer beveiligingsstickers heeft verwijderd van desbetreffende harddisk. Toen meneer de beveiliging zag wist hij opeens dat er nog een harddisk onder zijn jas zat en legde deze snel terug op een andere afdeling. Beveiligers zullen niet zomaar iemand ergens van beschuldigen. Ook niet bij een kleine vermoeden. Maar deze meneer had er blijkbaar alles van weg en was slim om het alsnog niet te doen.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Smd schreef:Gelukkig waren er twee beveiligers die meneer op de camera beelden volgden en constateerden dat meneer beveiligingsstickers heeft verwijderd van desbetreffende harddisk. Toen meneer de beveiliging zag wist hij opeens dat er nog een harddisk onder zijn jas zat en legde deze snel terug op een andere afdeling. Beveiligers zullen niet zomaar iemand ergens van beschuldigen. Ook niet bij een kleine vermoeden. Maar deze meneer had er blijkbaar alles van weg en was slim om het alsnog niet te doen.
Ah kijk, de mediamarkt heeft een account aangemaakt! :lol:

Gesloten