Pagina 1 van 1

Onterechte herinnering van het CAK

Geplaatst: 17 apr 2013 13:35
door verzendingen
Op 15 februari heb ik factuur met bedrag van 69,16 voldaan. Op 16 april 2013 2013 krijg ik een betalingsherinnering. Zij verzoeken dringend om het geld over te maken. Dat de betaling elkaar gekruist heeft kan niet zo zijn.

In de brief wordt aangegeven om je BSN nummer bij de hand te houden. Als je belt met het CAK vragen ze je om een ander nummer van hun eigen administratie. Vervolgens is het berichtje wat ik telefonisch doorgegeven heb doorgestuurd. De betreffende medewerker gaf aan dat het CAK met nieuwe betaling systemen werkt en pas na 2 maanden dit verwerkt kan worden. Op de betaling van 69,16 euro is een blokkade gezet zodat ik niet eindeloos herinneringen blijf krijgen vanwege deze achterstand (werkvoorraad...). Ik krijg helaas geen reactie van het CAK dat de betaling in orde is. Ik zou wel een bericht krijgen op het moment dat het niet in orde is na 2 maanden: Dan krijg ik alsnog weer een herinnering.....

Fijne klantenservice!

Op de website wordt vermeld:
U kunt de factuur voor de eigen bijdrage betalen met de acceptgiro die bij de factuur zit. Of u maakt het factuurbedrag zelf over op rekeningnummer 241451 van het CAK in Den Haag. Vermeld dan wel altijd uw ZmV-nummer of het factuurnummer.
Echter in de brief staat weer een ander rekeningnummer: 132695. Kennelijk gebruikt het CAK 2 bankrekingingnummers bij de ING?

Re: Onterechte herinnering van het CAK

Geplaatst: 17 apr 2013 14:38
door sadfly
Simpele herrindering. kijk op je afschrift. ALs het daar afgeschreven is en ook nara het CAK is overgeschreven kunnen ze niet zeggen dat je niet betaalt hebt. afschrift is tevens een aardig bewijs dat je betaalt hebt. CHeck meteen de datum van afschrijving. want dat is ook bewijs dat je op tijd betaalt hebt.

Re: Onterechte herinnering van het CAK

Geplaatst: 17 apr 2013 19:05
door Jantje7
Beide nummers zijn van het CAK. Dit even getest bij ING. Daar kan het probleem niet zitten.
Mogelijk hebt u een foutief nummer ingetikt. Dit eerst controleren. Ook kan het terug gestort zijn.
Ook dit kunt u op de afschriften nakijken.
Jantje

Re: Onterechte herinnering van het CAK

Geplaatst: 18 apr 2013 17:19
door verzendingen
Nee, ik heb niets verkeerd ingevuld. Het factuurnummer heb ik exact overgenomen. Ik verifieer dit nogmaals via optie CONTROL + F toets in je internet browser. Dan toets ik nogmaals het nummer in en dan zie je in het schermpje van de "zoek functie" in je scherm dat het met elkaar overeenkomst. Via contact op de website van het CAK heb ik de bankafschrift toegevoegd en voor de zekerheid ook via de post opgestuurd. Mocht er een zaak van gemaakt worden heb ik altijd bewijs. Via de telefoon kunnen ze alleen mailtje naar de betreffende afdeling versturen, meer kan de klanten service op dat moment niet doen.