Nuon jaarrekening
Geplaatst: 20 jan 2004 12:37
In juli 2003 heeft de Nuon de meterstanden gas en elektra bij ons opgenomen.
Hierbij hebben zij een fout gemaakt, waardoor wij i.p.v. € 300,- terug te ontvangen volgens de jaarrekening € 1000,= bij moetsen betalen.
(kWh-meterstand veel te hoog opgenomen)
Nog dezelfde dag dat wij de jaarrekening ontvingen met de Nuon gebeld.
Pas na een aantal weken had de Nuon eindelijk tijd een nieuwe meteropname te doen.
Uiteindelijk heeft het (na een heleboel ellende) tot november geduurd voordat wij een gecorrigeerde jaarrekening ontvingen, waarop de meterstanden eindelijk juist waren vermeld.
Tot onze verbazing bleken hierop echter nieuwe, inmiddels verhoogde tarieven te zijn toegepast, waardoor de rekening ca. € 100,= hoger uitviel, dan bij toepassing van de tarieven die golden ten tijde van de oorspronkelijke jaarrekening van juli 2003.
Wij hebben onmiddellijk contact opgenomen met de Nuon, die ons probeerde wijs te maken dat e.e.a. niets uitmaakte en vanzelf wordt gecompenseerd met de volgende jaarrekening, hetgeen natuurlijk onzin is.
Verder kon men ons telefonisch niet helpen.
Uiteindelijk hebben wij zelf een jaarrekening (volgens het Nuon model) gemaakt, deze naar de Nuon gestuurd en het terug te ontvangen bedrag in mindering gebracht op de maandtermijnen.
De Nuon reageerde begin december schriftelijk op onze brief en beloofde uiterlijk 31-december 2003 een reactie te geven.
Het enige dat wij tot op heden van de Nuon hebben ontavngen, zijn aanmaningen, boetes en diverse reclamefolders.
HIERBIJ WILLEN WIJ IEDEREEN, DIE EEN GORRIGEERDE AFREKENING KRIJGT, WAARSCHUWEN EROP TOE TE ZIEN DAT U NIET WORDT AFGEZET MET VERHOOGDE TARIEVEN!!!!!
Hierbij hebben zij een fout gemaakt, waardoor wij i.p.v. € 300,- terug te ontvangen volgens de jaarrekening € 1000,= bij moetsen betalen.
(kWh-meterstand veel te hoog opgenomen)
Nog dezelfde dag dat wij de jaarrekening ontvingen met de Nuon gebeld.
Pas na een aantal weken had de Nuon eindelijk tijd een nieuwe meteropname te doen.
Uiteindelijk heeft het (na een heleboel ellende) tot november geduurd voordat wij een gecorrigeerde jaarrekening ontvingen, waarop de meterstanden eindelijk juist waren vermeld.
Tot onze verbazing bleken hierop echter nieuwe, inmiddels verhoogde tarieven te zijn toegepast, waardoor de rekening ca. € 100,= hoger uitviel, dan bij toepassing van de tarieven die golden ten tijde van de oorspronkelijke jaarrekening van juli 2003.
Wij hebben onmiddellijk contact opgenomen met de Nuon, die ons probeerde wijs te maken dat e.e.a. niets uitmaakte en vanzelf wordt gecompenseerd met de volgende jaarrekening, hetgeen natuurlijk onzin is.
Verder kon men ons telefonisch niet helpen.
Uiteindelijk hebben wij zelf een jaarrekening (volgens het Nuon model) gemaakt, deze naar de Nuon gestuurd en het terug te ontvangen bedrag in mindering gebracht op de maandtermijnen.
De Nuon reageerde begin december schriftelijk op onze brief en beloofde uiterlijk 31-december 2003 een reactie te geven.
Het enige dat wij tot op heden van de Nuon hebben ontavngen, zijn aanmaningen, boetes en diverse reclamefolders.
HIERBIJ WILLEN WIJ IEDEREEN, DIE EEN GORRIGEERDE AFREKENING KRIJGT, WAARSCHUWEN EROP TOE TE ZIEN DAT U NIET WORDT AFGEZET MET VERHOOGDE TARIEVEN!!!!!