LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Jack747 »

De ratjes gaan wel erg ver in het ontlopen van hun verantwoordelijkheid. Was het al een ratjetoe aan BV's, nu gaan deze failliet, maar niet voordat eerst de naam is gewijzigd.

spaar select Maarssenbroek gewijzigd in Findi, nu failliet
spaar select Groningen gewijzigd in Telecall, nu failliet

Zie http://www.rechtspraak.nl/flashed.asp; onderdeel nieuws/bekendmakingen.

Het is net als met hun verkooppraktijke, het riekt naar oplichting!

Wanneer valt het doek definitief?

Jack

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Chris G »

S.v.p. wel de corecte link geven.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Jack747 »

Bij deze: http://www.rechtspraak.nl/flashed.asp onderdeel nieuws/bekendmakingen rechtbank Amsterdam en Groningen.

Jack

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door JL »

Wat is nou eigenlijk de bedoeling van dit bericht ? Spaarselect failliet so what? er gaan dagelijks bedrijven op de fles.

Of is dit leedvermaak omdat het Spaarselect is ! Daar werken ook mensen voor hun brood. :twisted: :roll: :shock: :evil:

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door dv »

daar werken alleen oplichters en mensen die zich vrijwillig laten hersenspoelen, om zo snel mogelijk via oplichtingspraktijken aan de centen te komen, als je bij hun wilt gaan werken, dan moet je een contract tekenen over dat je een zwijgplicht hebt van hun praktijken, beetje logisch nadenkend mens weet dan dat er iets niet pluis is.
m vr gr dv

bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door bluts »

Als spaar select failliet gaat, zitten er een heleboel leasers in moeilijkheden. Sp. Sel. heeft als tussenpersoon een heleboel overwaarde contracten afgesloten die in de grote bedragen lopen. In een eerdere zaak is een tussenpersoon veroordeeld tot het betalen van 25% van de schade. Als dat Sp. Sel. ook gaat overkomen kunnen een heleboel mensen naar heel veel geld fluiten. Dit is een zeer ongunstige zaak er valt n.l. niets meer te halen.
Groet,

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door dv »

dat is niet waar wat je zegt, dat je naar je geld kunt fluiten, het contract is bij dexia, en die is dan voor de resterende 25 procent van de tussenpersoon, als die failliet zou gaan, verantwoordelijk,

m vr gr dv

bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door bluts »

DV

ik hoop dat je gelijk hebt, maar waarom laat Sp. Sel. dan zoveel "failliet"gaan?. Ze zullen degelijk aanvoelen dat het geld gaat kosten en nemen voorzorgsmaatregelen.
Groetend.

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door dv »

hebben jullie al eens gehoord van gezond failliet gaan, nou denk hier maar eens over na

m vr gr dv

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Hollander »

Beste DV,

Lees het vonnis van 12 november nog maar eens: het is NIET zo dat Dexia daar alle schade moest betalen (en dat daarvan 25% voor de tussenpersoon was), maar op grond van het tekortschieten van zorgvuldigheid moest Dexia 75% betalen.

Los daarvan moest de tussenpersoon 25% betalen. Maar als die tussenpersoon dus failliet zou gaan, dan blijft de gedupeerde dus zitten met slechts 75% schadevergoeding.

Lees het vonnis nog maar eens, en huiver!

abc
Berichten: 75
Lid geworden op: 24 okt 2003 21:48

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door abc »

Spaar Select failliet al die tussenpersonen zijn schurken ons een beetje belazeren. Kom nou dan werk ik nog liever voor Spaarbeleg want dat zijn pas laaielichters.

Tuig van de richel is het allemaal. Ik word zo boos als ik deze verhalen allemaal lees.

Ik vind het werkelijk erg hoeveel mensen er in de problemen zijn gekomen. Mensen van in de 80 contracten aansmeren werkelijk daar zijn geen woorden voor en het geld is ook op.

Hoe kun je zo leven in je mooie auto. En je mooie huisje. Ik wil overleg voeren met de minister van arme zaken. Is dit Holland anno 2004 ik raak er maar niet over uitgesproken.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Sonja »

Ik schaam mij om in dit land te wonen.

Wat een mentaliteit, niet opkomen voor je eigen mensen,
wat een regering zeg!

In alle landen verboden behalve hier.
Ja, why not .... Ach laat maar ..

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Hollander »

Als mensen een contract gesloten hebben, en daar is onenigheid over wegens oplichting, bedrog, niet-correcte levering of wat dan ook, dan is het niet de taak van de regering in te grijpen. Daar hebben wij in dit land de rechters voor.

En GELUKKIG, heel GELUKKKIG hebben politici niets over de rechters te zeggen. Daar ben ik altijd heel blij om. En dat je dan eens een enkele keer zou willen dat politici wel kunnen ingrijpen in rechtszaken ... tja ... dat is de prijs die je betaalt voor een rechtsstaat.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Jack,

Ik heb dit ook al eens gezegd in een andere topic:
Doe het NU, voordat dexia zich opsplitst, verdwijnt en er straks weinig meer te halen valt.

spaar select is hier al druk mee bezig!!
Als SS failliet is probeer dan maar je geld terug te krijgen.
Dat is ook een van de reden dat ik elke keer zeg, stop nu met betalen en ga met een advocaat je geld terugvorderen.

Als je via SS een aandelenlease product is aangesmeerd wordt het de hoogste tijd in actie te komen anders kun je fluiten naar je centen.
Een advocaat zal dexia en SS aansprakelijk stellen, zie ook de gewonnen zaak van 12 november.

Groeten,
Piet

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Piet,

Je schrijft over een zaak van 12 november. Welke zaak is dat? Waar is dat te vinden?

Jack

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door liba »

spaar select zeg failliet laat verklaren dan is dat toch wel een schuldbekentenis
dan kan oosting, DSI ook wel met uitspaken komen
misshien moet Zalm ook eens gaan ingrijpen

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Jack,

Dat is de zaak waar de rechter dexia voor 75 % en SS voor 25 % heeft veroordeeld.
Kijk op www.rechtspraak.nl bij
LJN nummer AN7990 Zaaknr. 253921/ HAZA 02.2570

Groeten,
Piet

Trouble

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Trouble »

Spaar Select failliet,

Ik kan je zeggen dat SS niet alleen haar klanten dupeert maar ook haar ex werknemers. Er zijn nl. in augustus 2003 zo´n 90 man weggereorganiseerd. Nu verzuimt SS gewoon om de eindafrekening(vakantiegeld etc.) uit te betalen. Ze vertellen dood leuk dat we de BV´s waar deze werknemers werkzaam waren failliet zijn of zullen gaan. Nu is het nog maar de vraag of deze mensen hun geld van de bedr.vereiging kunnen krijgen, immers je moet tentijde van het faillisement in dienst zijn, en de meeste waren al uit dienst.

Verder ruikt de hele kwestie om BV´s te laten ploffen naar misdaad, immers zijn de meeste BV´s in november van een andere naam voorzien, dit om te voorkomen dat de naam Spaar Select in de krant komt, nou daar hoeven ze niet bang voor te zijn dit regel ik wel.

Ik kan je vertellen dat deze sterfhuis constructie voor opgezet is.

NB: er werken ook serieuze en eerlijke mensen bij Spaar Select

Here comes trouble.

Gast

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Wat Spaar Select doet doen anderen bedrijven al jaren. Dus die werknemers moeten gewoon naar de rechter stappen. Moeten wij ook om ons geld terug te krijgen.

Verder past onze fantastische overheid deze regels ook toe alleen heet het dan anders.

Sluiten van vliegvelden, de eigen bijdragen in de zorg, het leger leger maken enz. Het snoeien in de uitkeringen ouderen die moeten solliciteren enz.

Als ik het zo teruglees kun je nog beter bij Spaarselect werken dan bij de overheid.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Sterfhuis Spaar Select, bv's failliet

Ongelezen bericht door Sonja »

Bij spaarselect krijg je koekje v eigen deeg.

Misschien gaat het nu ook bij Dexia en Aegon dagen.

Personeel? slechts een werktuig bij de hoge bazen.
Geld is allang op.
Maar aansprakelijk zijn zij, en terugbetalen zullen ze.

Maar snel de rechter inschakelen. Massaal.
Ik stop ook met betalen.

Sonja.

Gesloten