Pagina 1 van 2
Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 22 apr 2013 20:41
door tick
Ik heb een platenlift bij filiaal Emmen gehuurd voor één dag. Ik heb dit netjes via internet gereserveerd voor donderdagavond tot vrijdagavond. Waren we een beetje aan de vroege kant met ophalen (1 uur) wordt me de volgende dag bij het inleveren (op tijd) een complete extra dag gerekend. Dat waren de regels wordt dan met een ongemeende "spijt me" er achteraan gezegd. Ook als ik mijn beklag doe bij het hoofdkantoor kan er niks aan gedaan worden, want zo zijn de regels. Een beetje soepel met de regels omgaan naar gelang de situatie is er niet bij. Ook als er boze oude man aan de balie staat krijgt hij nul op het rekest. Dan strijk je toch in zo'n geval vanuit je krantvriendelijkheid een keer met je hand over je hart. Voor 1 uurtje langer 24 uur extra rekenen...Bo-krent dus.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 09:19
door sjohie
tick schreef:Ik heb een platenlift bij filiaal Emmen gehuurd voor één dag. Ik heb dit netjes via internet gereserveerd voor donderdagavond tot vrijdagavond. Waren we een beetje aan de vroege kant met ophalen (1 uur) wordt me de volgende dag bij het inleveren (op tijd) een complete extra dag gerekend. Dat waren de regels wordt dan met een ongemeende "spijt me" er achteraan gezegd. Ook als ik mijn beklag doe bij het hoofdkantoor kan er niks aan gedaan worden, want zo zijn de regels. Een beetje soepel met de regels omgaan naar gelang de situatie is er niet bij. Ook als er boze oude man aan de balie staat krijgt hij nul op het rekest. Dan strijk je toch in zo'n geval vanuit je krantvriendelijkheid een keer met je hand over je hart. Voor 1 uurtje langer 24 uur extra rekenen...Bo-krent dus.
Voor liefdadigheid moet je bij de kerk zijn, niet bij een bedrijf die zich gewoon aan de door jullie beiden contractueel overeengekomen afspraken houdt. Leen dan zo'n ding voor een kratje pils van de buurman ofzo.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 09:41
door tick
Het gaat hier niet om liefdadigheid, maar om een stukje service bieden en klantvriendelijkheid. Dat is blijkbaar te veel gevraagd. Ik had het niet over goede doelen. Dan moet je op een andere site reacties gaan plaatsen. Heb jij een buurman met een platenlift??? Dan zou ik nooit verhuizen want dan is 'ie goed voorzien.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 09:49
door Teunbosseman
Vindt ook dat een hele dag doorberekenen erg klantonvriendelijk is. Veelal kun je apparaten ook voor een dagdeel huren, blijkbaar heeft bo-rent deze mogelijkheid niet ?
Uurtje doorberekenen weer wel, dan moet je maar op tijd inleveren, wellicht staat een andere klant op het apparaat te wachten.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 10:04
door sjohie
tick schreef:Het gaat hier niet om liefdadigheid, maar om een stukje service bieden en klantvriendelijkheid. Dat is blijkbaar te veel gevraagd. Ik had het niet over goede doelen. Dan moet je op een andere site reacties gaan plaatsen. Heb jij een buurman met een platenlift??? Dan zou ik nooit verhuizen want dan is 'ie goed voorzien.
Mijn buurman niet, maar een vriend van me heeft er inderdaad wel eentje. (zwager van mijn zwager) Die hebben samen een gereedschap-fonds waar ze elke maand een klein bedrag naar overmaken, en eens in de zoveel tijd een stuk gereedschap voor kopen.
Maar goed, je maakt een afspraak met ze, tekent daar een overeenkomst voor, en vervolgens moeten ze maar hiervan afwijken naar jou subjectieve maatstaven? Da's natuurlijk geen zakendoen, zeker niet als je weet dat hun branche zo goed als stil ligt, en ook zij te maken hebben met teruglopende verhuur etc.
Dat is niet te veel gevraagd, maar het is hún even subjectieve keuze om je niet tegemoet te komen.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 10:38
door tick
Er bekruipt me een beetje het gevoel dat je voor Bo-Rent werkt of iets vergelijkbaars. Ik heb in ieder geval geen zwager van een zwager met een platenlift, maar goed wat het een groot verschil maakt is dat ik niet te laat ben geweest met inleveren maar iets te vroeg met ophalen (3 kwartier om precies te zijn). Als je als bedrijf daar je centen vandaan moet halen is wel heel noodlijdend. Wat ze blijkbaar niet begrepen hebben is dat een stukje klantvriendelijkheid (lees subjectieve maatstaven) veel meer oplevert via mond-op-mondreclame e.d. dan die dag huur. Dit forumonderwerp was er bijvoorbeeld ook niet geweest. Nogmaals kom je te laat dan vind ik het nog wat anders, maar dan kan je inderdaad gewoon een uurtje berekenen. Het is bovendien aan het eind van de dag ingeleverd, volgens afspraak, dus ze lopen er ook geen huurder mee mis.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 10:56
door Barman
Te laat met inleveren is vaak overmacht. Te vroeg met ophalen is een bewuste keuze om extra te profiteren. Prima dat ze daar voor rekenen.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 11:17
door sjohie
tick schreef:Er bekruipt me een beetje het gevoel dat je voor Bo-Rent werkt of iets vergelijkbaars. Ik heb in ieder geval geen zwager van een zwager met een platenlift, maar goed wat het een groot verschil maakt is dat ik niet te laat ben geweest met inleveren maar iets te vroeg met ophalen (3 kwartier om precies te zijn). Als je als bedrijf daar je centen vandaan moet halen is wel heel noodlijdend. Wat ze blijkbaar niet begrepen hebben is dat een stukje klantvriendelijkheid (lees subjectieve maatstaven) veel meer oplevert via mond-op-mondreclame e.d. dan die dag huur. Dit forumonderwerp was er bijvoorbeeld ook niet geweest. Nogmaals kom je te laat dan vind ik het nog wat anders, maar dan kan je inderdaad gewoon een uurtje berekenen. Het is bovendien aan het eind van de dag ingeleverd, volgens afspraak, dus ze lopen er ook geen huurder mee mis.
Ik ben het niet met je eens, dus dan werk ik voor Bo-Rent? Daar krijg ik dan weer een beetje het "ik ben niet gek, maar de rest van de wereld is gek" gevoel bij. Ter info, ik werk niet bij Bo-rent of iets vergelijkbaars, ik ben enkel van mening dat zo'n contract met 2 handtekeningen precies dat inhoudt, namelijk wederzijdse rechten en plichten, en dat je je daar beiden ook aan houdt. Een keur aan bedrijven wordt hier dagelijks verguist als ze voorwaarden eenzijdig wijzigen, maar als een klant dat meent te mogen doen, is het ineens wel ok? Dat voelt voor mij als meten met 2 maten.
Je hebt een contract ondertekend, waar alles klip en klaar in staat, jij komt eerder, stelt blijkbaar geen vraag of dit (financiële) gevolgen heeft, en bent nog verongelijkt ook als blijkt dat Bo-Rent je aan de letter van het
gezamenlijk overeengekomen huurcontract houdt?
En als verhuurbedrijf van gereedschap en (bouw)voertuigen etc, zou ik op dit moment waar mogelijk mijn geld proberen te verdienen, die branche doet het namelijk niet echt florissant op het moment, heb je daar wel bij stil gestaan?
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 11:23
door tick
Barman schreef:Te laat met inleveren is vaak overmacht. Te vroeg met ophalen is een bewuste keuze om extra te profiteren. Prima dat ze daar voor rekenen.
Te laat met inleveren is geen overmacht dat is gewoon te laat van huis gaan omdat je nog even de klus wilt afmaken. Dat is een bewuste keuze.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 11:33
door tick
Ik ben het niet met je eens, dus dan werk ik voor Bo-Rent? Daar krijg ik dan weer een beetje het "ik ben niet gek, maar de rest van de wereld is gek" gevoel bij. Ter info, ik werk niet bij Bo-rent of iets vergelijkbaars, ik ben enkel van mening dat zo'n contract met 2 handtekeningen precies dat inhoudt, namelijk wederzijdse rechten en plichten, en dat je je daar beiden ook aan houdt. Een keur aan bedrijven wordt hier dagelijks verguist als ze voorwaarden eenzijdig wijzigen, maar als een klant dat meent te mogen doen, is het ineens wel ok? Dat voelt voor mij als meten met 2 maten.
Je hebt een contract ondertekend, waar alles klip en klaar in staat, jij komt eerder, stelt blijkbaar geen vraag of dit (financiële) gevolgen heeft, en bent nog verongelijkt ook als blijkt dat Bo-Rent je aan de letter van het gezamenlijk overeengekomen huurcontract houdt?
En als verhuurbedrijf van gereedschap en (bouw)voertuigen etc, zou ik op dit moment waar mogelijk mijn geld proberen te verdienen, die branche doet het namelijk niet echt florissant op het moment, heb je daar wel bij stil gestaan?
Moet ik me als consument druk maken over of een bedrijf het moeilijk heeft? Omgekeerde wereld, zij willen mij toch een dienst verlenen niet andersom. Tuurlijk ligt er contract wat ik ondertekend heb, maar kom op zeg 3 kwartier? Ik zou met zo'n instelling niet de dienstverlening in gaan: klanten tot de laatst mogelijke cent facturen met een stopwatch er naast. Bovendien is het bewijs al geleverd dat dit Bo-rent meer geld kost want ik moet nog meer huren maar ga even naar een ander. Waar zijn ze dan meer bij gebaat als ze het moeilijk hebben? Het gaat me hier niet om met modder te gaan gooien omdat ik me verongelijkt voel. Het is het-uurtje-factuurtje-principe (en was het maar een uurtje).
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 11:38
door sephora30
Wat ik raar vind is dat de medewerker dat niet gelijk bij ophalen heeft vermeldt dat je dan een dag extra moest betalen. Beetje belachelijk om voor 3 kwartier eerder ophalen een hele dag te rekenen, en het dan ook niet eens van tevoren melden (dan had je ws wel ff gewacht met meenemen).
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 11:41
door witte angora
Misschien een hele domme vraag. Maar waarom kwam je dan een uurtje te vroeg?
Ik kan me de redenatie van Bo-rent ook wel voorstellen, je hebt die avond toch ook langer door kunnen werken met hun spullen? Of dacht je dat het 25 uur halen 24 uur betalen is?
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 11:46
door crazyme
sephora30 schreef:Wat ik raar vind is dat de medewerker dat niet gelijk bij ophalen heeft vermeldt dat je dan een dag extra moest betalen. Beetje belachelijk om voor 3 kwartier eerder ophalen een hele dag te rekenen, en het dan ook niet eens van tevoren melden (dan had je ws wel ff gewacht met meenemen).
Dat is niet gebruikelijk in de verhuurbranche. Daar wordt in alle redelijkheid soepel mee omgegaan.
Helaas ken ik bo-rent ook als een verhuurbedrijf waarbij redelijkheid en souplesse onbekend is. Wat een horken en wat ze allemaal aan bijkomende kosten op een zakelijke factuur durven te gooien....
Het is al jaren geleden dat ik er regelmatig kwam, maar na het wisselen van het derde apparaat welke gewoon defect bleek kom ik er niet meer.
Wat een drama bedrijf.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 11:47
door sephora30
@Witte Angora,
dan had die medewerker dat bij afhalen toch moeten melden.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 11:55
door witte angora
@ Sephora, dat had die medewerker inderdaad KUNNEN vermelden. Wat de reden is dat hij dat niet deed weet ik ook niet.
Mijn vraag blijft echter wel overeind. Waarom een uur eerder naar de shop? Ik denk dat de topicstarter toch zelf ook had kunnen vragen of dit extra kosten zou gaan opleveren. Het komt klantonvriendelijk over van Bo-Rent, maar ik denk toch niet dat je als klant klantvriendelijkheid (lees: gratis een uur extra huren) kunt eisen/verwachten als je ergens geen recht op hebt.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 12:12
door sjohie
tick schreef:
Ik ben het niet met je eens, dus dan werk ik voor Bo-Rent? Daar krijg ik dan weer een beetje het "ik ben niet gek, maar de rest van de wereld is gek" gevoel bij. Ter info, ik werk niet bij Bo-rent of iets vergelijkbaars, ik ben enkel van mening dat zo'n contract met 2 handtekeningen precies dat inhoudt, namelijk wederzijdse rechten en plichten, en dat je je daar beiden ook aan houdt. Een keur aan bedrijven wordt hier dagelijks verguist als ze voorwaarden eenzijdig wijzigen, maar als een klant dat meent te mogen doen, is het ineens wel ok? Dat voelt voor mij als meten met 2 maten.
Je hebt een contract ondertekend, waar alles klip en klaar in staat, jij komt eerder, stelt blijkbaar geen vraag of dit (financiële) gevolgen heeft, en bent nog verongelijkt ook als blijkt dat Bo-Rent je aan de letter van het gezamenlijk overeengekomen huurcontract houdt?
En als verhuurbedrijf van gereedschap en (bouw)voertuigen etc, zou ik op dit moment waar mogelijk mijn geld proberen te verdienen, die branche doet het namelijk niet echt florissant op het moment, heb je daar wel bij stil gestaan?
Moet ik me als consument druk maken over of een bedrijf het moeilijk heeft? Omgekeerde wereld, zij willen mij toch een dienst verlenen niet andersom. Tuurlijk ligt er contract wat ik ondertekend heb, maar kom op zeg 3 kwartier? Ik zou met zo'n instelling niet de dienstverlening in gaan: klanten tot de laatst mogelijke cent facturen met een stopwatch er naast. Bovendien is het bewijs al geleverd dat dit Bo-rent meer geld kost want ik moet nog meer huren maar ga even naar een ander. Waar zijn ze dan meer bij gebaat als ze het moeilijk hebben? Het gaat me hier niet om met modder te gaan gooien omdat ik me verongelijkt voel. Het is het-uurtje-factuurtje-principe (en was het maar een uurtje).
Andersom, moet een bedrijf zich druk maken over een klant die het contract niet goed leest en vroeger dan afgesproken het product af komt halen?
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 12:18
door sephora30
Ik zou niet verwachten dat voor een klein uurtje eerder afhalen ik voor een hele dag zou moeten betalen. Had de medewerker gewoon even kunnen zeggen.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 12:22
door angel1978
sephora30 schreef:Ik zou niet verwachten dat voor een klein uurtje eerder afhalen ik voor een hele dag zou moeten betalen. Had de medewerker gewoon even kunnen zeggen.
Ik zou verwachten dat als het apparaat een uur te vroeg wordt opgehaald, deze ook een uur te vroeg weer wordt ingeleverd omdat de afspraak voor huur gewoon 24 uur is.. Maar blijkbaar leest TS daar dan ineens 25 uur in.. Tja, helaas dan.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 12:25
door sephora30
Ja dat had ook gekund, of gewoon een uur extra betalen. Maar dit alles is niet door de medewerker gezegd, dat vind ik niet kunnen.
Re: Bo-rent of Bo-krent
Geplaatst: 23 apr 2013 12:26
door angel1978
sephora30 schreef:Ja dat had ook gekund, of gewoon een uur extra betalen. Maar dit alles is niet door de medewerker gezegd, dat vind ik niet kunnen.
Je weet als medewerker toch niet of iets ook weer te vroeg wordt ingeleverd ?
Ik zou er vanuit gaan dat een klant gewoon het contract leest en dus weet dat de huur hier 24 uur betreft..