IJskoude douche voor Koopmans TBI Bouw BV
Geplaatst: 24 apr 2013 14:58
Beste lezers,
Hieronder een greep uit onze ervaringen met Koopmans BV nadat wij in december 2012 een nieuwbouwwoning hebben gekocht. Ik zou zeggen, lees de gebeurtenissen en wees gewaarschuwd! .
Parkeerplaats zonder toestemming omgeruild
Donderdag 20 december was de sleuteloverdracht van onze woning. Vlak voordat wij op weg gingen naar de notaris werden wij gebeld door de verkoopbegeleider van het nieuwbouwproject, de heer P. Hij deelde ons mee dat onze parkeerplek was omgeruild met die van een mindervalide jongen uit het complex. Natuurlijk hebben wij begrip voor het feit dat deze jongen een plek een dichtbij de ingang van het complex wilt hebben maar dat dit zonder toestemming of enig overleg is gebeurd vinden wij, naast het feit dat dit juridisch gezien
natuurlijk niet zomaar kan, brutaal, stijlloos en onacceptabel. Het had de heer P. ook gesierd als hij ons hierover eerder op de hoogte had gesteld, hij heeft namelijk telefonisch toegegeven dat hij hier al eerder van op de hoogte was. Niemand heeft ook maar één poging gedaan om contact met ons te zoeken over de parkeerplaats. Nu hebben wij zelf samen met de mindervalide jongen afspraken gemaakt, maar dat neemt niet weg dat wij nog steeds niet te spreken zijn over deze actie.
Wanden niet hersteld in oude staat
Nadat wij de sleutels (niet alle maar dat komt later nog aan bod) in ontvangst hebben genomen, zijn wij naar ons appartement gereden om daar te gaan proosten op onze nieuwe woning. Eenmaal aangekomen in ons appartement ontdekten wij tot onze onaangename verassing dat de wanden niet waren hersteld in de oude staat zoals de heer P. ons had beloofd. Er staken nog schroeven uit
de muur, er zaten allerlei zwarte vegen op de muur en een grote vierkante vlek op een van de woonkamermuren. Diverse telefoontjes en mailtjes later is dit dan eindelijk geregeld.
Karton in berging
Ook geheel tegen de afspraak en belofte van de heer P. in lag er in de berging (kleine kamertje in het appartement) nog allerlei karton waaronder de kartonnen namaakkeuken. Omdat de heer P. geen gehoor gaf aan ons verstuurde smsje met het verzoek de troep op te ruimen hebben wij telefonisch contact met hem gezocht waarna hij simpelweg antwoordde met: 'Dat kunnen jullie toch ook zelf even beneden in de container doen. Deze reactie vonden en vinden wij ronduit belachelijk. Als het zoals hij het deed klinken een kleine moeite is, waarom deed hij dit dan zelf niet? Uiteindelijk heeft één van ons toch maar de troep naar beneden gebracht met als gevolg dat mijn vriend terug kwam met
bebloede handen omdat er blijkbaar schroeven/spijkers tussen het karton zat. Na dit gemeld te hebben, voelde de heer P. of wie dan ook van Koopmans BV gek genoeg niet de behoefte om maar ook enige excuses aan te bieden.
Ontbrekende sleutels
Inmiddels waren wij 3 weken na oplevering van de woning verder en beschikten wij nog steeds niet
over al onze sleutels. Ook hierover hebben wij meerdere malen contact met Koopmans gezocht. De heer P. kon ons 'geruststellen' met het feit dat alleen de schoonmaker en de makelaar bij onze sleutels
kunnen, dit stelde ons allerminst gerust. Wij kennen de schoonmaker niet, we kennen de makelaars ook niet persoonlijk, wie geeft ons de garantie dat onze sleutels daar veilig lagen? Toen we aan de heer P. meedeelden dat we zelf wel de sleutels gingen ophalen bij de makelaar, lagen de sleutels opeens niet bij de makelaar maar ergens anders. Een vreemd en niet sluitend verhaal. Wij waren al
verhuisd, al onze eigendommen en kostbaarheden lagen al in de woning. Wat als er werd ingebroken en ons huis werd leeggeroofd en er waren geen sporen van inbraak? Dat zouden wij moeilijk kunnen verkopen bij onze verzekering! Ook hier had Koopmans wederom geen boodschap aan aangezien niemand haast maakte om onze sleutels af te geven.
Sleutels andere woningen
In onze brievenbus hebben wij twee setjes sleutels van 2 andere appartementen uit het complex aangetroffen. Het moment dat we hier achter kwamen hebben we direct contact opgenomen met Koopmans. Bizar genoeg heeft ook dit geen prioriteit bij deze firma aangezien niemand
blijkbaar de behoefte voelde om deze op te halen en ze af te geven bij de rechtmatige eigenaar.
Op enig moment heeft de heer P. op ons verzoek zijn werkzaamheden overgedragen aan de heer S. aangezien wij het vertrouwen in de heer P. compleet kwijt waren. De heer S. maakte een goede start door op korte termijn schilders te sturen die onze muren naar onze tevredenheid hebben hersteld. Echter moesten onze sloten vervangen worden aangezien wij nog steeds niet in het bezit waren van alle sleutels. Koopmans heeft toen een afspraak gemaakt voor het vervangen de sloten dus mijn vriend bleef hiervoor thuis. Tot onze grote ergenis bleek na het vervangen van de cilinders dat de meegeleverde sleutels niet pasten! Nu vandaag, inmiddels een paar weken verder is er vandaag opnieuw iemand van Koopmans langsgeweest met nieuwe sloten, en wat blijkt nu, ze zijn 3 sleutels vergeten, waardoor we nog steeds niet over al onze sleutels beschikken, stelletje amateurs .
Deze opeenstapeling van fouten, en het niet krijgen van behoorlijke excuses vanuit Koopmans BV, heeft mij doen besluiten om dit verhaal met jullie te delen. Namens mij, een ijskoude douche voor Koopmans BV!
Hieronder een greep uit onze ervaringen met Koopmans BV nadat wij in december 2012 een nieuwbouwwoning hebben gekocht. Ik zou zeggen, lees de gebeurtenissen en wees gewaarschuwd! .
Parkeerplaats zonder toestemming omgeruild
Donderdag 20 december was de sleuteloverdracht van onze woning. Vlak voordat wij op weg gingen naar de notaris werden wij gebeld door de verkoopbegeleider van het nieuwbouwproject, de heer P. Hij deelde ons mee dat onze parkeerplek was omgeruild met die van een mindervalide jongen uit het complex. Natuurlijk hebben wij begrip voor het feit dat deze jongen een plek een dichtbij de ingang van het complex wilt hebben maar dat dit zonder toestemming of enig overleg is gebeurd vinden wij, naast het feit dat dit juridisch gezien
natuurlijk niet zomaar kan, brutaal, stijlloos en onacceptabel. Het had de heer P. ook gesierd als hij ons hierover eerder op de hoogte had gesteld, hij heeft namelijk telefonisch toegegeven dat hij hier al eerder van op de hoogte was. Niemand heeft ook maar één poging gedaan om contact met ons te zoeken over de parkeerplaats. Nu hebben wij zelf samen met de mindervalide jongen afspraken gemaakt, maar dat neemt niet weg dat wij nog steeds niet te spreken zijn over deze actie.
Wanden niet hersteld in oude staat
Nadat wij de sleutels (niet alle maar dat komt later nog aan bod) in ontvangst hebben genomen, zijn wij naar ons appartement gereden om daar te gaan proosten op onze nieuwe woning. Eenmaal aangekomen in ons appartement ontdekten wij tot onze onaangename verassing dat de wanden niet waren hersteld in de oude staat zoals de heer P. ons had beloofd. Er staken nog schroeven uit
de muur, er zaten allerlei zwarte vegen op de muur en een grote vierkante vlek op een van de woonkamermuren. Diverse telefoontjes en mailtjes later is dit dan eindelijk geregeld.
Karton in berging
Ook geheel tegen de afspraak en belofte van de heer P. in lag er in de berging (kleine kamertje in het appartement) nog allerlei karton waaronder de kartonnen namaakkeuken. Omdat de heer P. geen gehoor gaf aan ons verstuurde smsje met het verzoek de troep op te ruimen hebben wij telefonisch contact met hem gezocht waarna hij simpelweg antwoordde met: 'Dat kunnen jullie toch ook zelf even beneden in de container doen. Deze reactie vonden en vinden wij ronduit belachelijk. Als het zoals hij het deed klinken een kleine moeite is, waarom deed hij dit dan zelf niet? Uiteindelijk heeft één van ons toch maar de troep naar beneden gebracht met als gevolg dat mijn vriend terug kwam met
bebloede handen omdat er blijkbaar schroeven/spijkers tussen het karton zat. Na dit gemeld te hebben, voelde de heer P. of wie dan ook van Koopmans BV gek genoeg niet de behoefte om maar ook enige excuses aan te bieden.
Ontbrekende sleutels
Inmiddels waren wij 3 weken na oplevering van de woning verder en beschikten wij nog steeds niet
over al onze sleutels. Ook hierover hebben wij meerdere malen contact met Koopmans gezocht. De heer P. kon ons 'geruststellen' met het feit dat alleen de schoonmaker en de makelaar bij onze sleutels
kunnen, dit stelde ons allerminst gerust. Wij kennen de schoonmaker niet, we kennen de makelaars ook niet persoonlijk, wie geeft ons de garantie dat onze sleutels daar veilig lagen? Toen we aan de heer P. meedeelden dat we zelf wel de sleutels gingen ophalen bij de makelaar, lagen de sleutels opeens niet bij de makelaar maar ergens anders. Een vreemd en niet sluitend verhaal. Wij waren al
verhuisd, al onze eigendommen en kostbaarheden lagen al in de woning. Wat als er werd ingebroken en ons huis werd leeggeroofd en er waren geen sporen van inbraak? Dat zouden wij moeilijk kunnen verkopen bij onze verzekering! Ook hier had Koopmans wederom geen boodschap aan aangezien niemand haast maakte om onze sleutels af te geven.
Sleutels andere woningen
In onze brievenbus hebben wij twee setjes sleutels van 2 andere appartementen uit het complex aangetroffen. Het moment dat we hier achter kwamen hebben we direct contact opgenomen met Koopmans. Bizar genoeg heeft ook dit geen prioriteit bij deze firma aangezien niemand
blijkbaar de behoefte voelde om deze op te halen en ze af te geven bij de rechtmatige eigenaar.
Op enig moment heeft de heer P. op ons verzoek zijn werkzaamheden overgedragen aan de heer S. aangezien wij het vertrouwen in de heer P. compleet kwijt waren. De heer S. maakte een goede start door op korte termijn schilders te sturen die onze muren naar onze tevredenheid hebben hersteld. Echter moesten onze sloten vervangen worden aangezien wij nog steeds niet in het bezit waren van alle sleutels. Koopmans heeft toen een afspraak gemaakt voor het vervangen de sloten dus mijn vriend bleef hiervoor thuis. Tot onze grote ergenis bleek na het vervangen van de cilinders dat de meegeleverde sleutels niet pasten! Nu vandaag, inmiddels een paar weken verder is er vandaag opnieuw iemand van Koopmans langsgeweest met nieuwe sloten, en wat blijkt nu, ze zijn 3 sleutels vergeten, waardoor we nog steeds niet over al onze sleutels beschikken, stelletje amateurs .
Deze opeenstapeling van fouten, en het niet krijgen van behoorlijke excuses vanuit Koopmans BV, heeft mij doen besluiten om dit verhaal met jullie te delen. Namens mij, een ijskoude douche voor Koopmans BV!