LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enorm slechte ervaring: Willemse autos (Tilburg)

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Larsonn

Enorm slechte ervaring: Willemse autos (Tilburg)

Ongelezen bericht door Larsonn »

Ik heb afgelopen Zaterdag, een vw golf 4 gekocht waar geen mankementen aan waren volgens[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]

Bij een koude start sloeg de motor direct af, na wat gas geven galoppeerde het motortoerental.
Ik heb toen gelijk gevraagd wat er aan de hand is en meneer antwoorde met dat is niks, gewoon omdat de auto een tijdje heeft stil gestaan. Ik wel met enige twijfel en een rondje gereden te hebben toch meneer op zijn woord geloofde.

Maandag ben ik direct naar de dealer gegaan om te kijken wat er aan de hand was
het elektronische deel van het gasklephuis defect en dit deel kost totaal 458,95 euro incl btw zonder montagekosten. Als ik dit geweten had had ik hier nooit zoveel geld betaald voor zo'n auto.

Hierbij zei [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] dat er altijd heel zuinig geweest is op de auto, wat ik ook opgemerkt heb is dat de bekleding helemaal niet zo netjes is zoals meneer beschreef na de stoelhoezen eraf gehaald te hebben, de recirculatie knop werkt niet, de links achterspeaker werkt niet, het linker ruitmechaniek kraakt, en het verbruiksdisplay brandt maar op 1/5 sterkte (bijna niet af te lezen) ik begrijp dat de auto gebruikt is en niet nieuw. Maar ik voel me belazerd.

Ik heb [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] hier netjes over gemaild en het voorstel gedaan om alleen de helft van dit onderdeel te betalen.
Ik ben heel erg asociaal te woord gestaan.
Je wordt echt afgescheept, het komt letterlijk op neer dat zijn geld binnen is en dat je het maar uit moet zoeken.
Volgens mij kan je zo niet te werk gaan als garage houder.

Ik denk zelf dat ik heel erg schappelijk ben geweest.

Mensen koop hier a.u.b. geen auto.
Je wordt belazerd waar je bij staat en daarna zit je zelf met de gebakken peren.
Meneer liegt en bedriegt alles bij elkaar om maar een auto te verkopen.
Je hebt altijd het idee wanneer je bij een garage een auto koopt toch iets meer
garantie hebt op een "eerlijke" deal.
Maar met dit soort praktijken, en zo te handelen mag je jezelf geen autodealer of garagehouder
Noemen!! Hij verkoopt auto's met verborgen gebreken en je krijgt als antwoord;
Dat is jou probleem, hij hoopte dat dit zelfs op tv zou komen want dat is gratis reclame wat normaal erg duur is.
Ik vind het eerder gestoord.

Mijn advies; kijk verder voor een auto maar koop hier niks ! !

witte angora

Re: Enorm slechte ervaring: Willemse autos (Tilburg)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap je teleurstelling, maar: ook bij een verrotte handelaar kun je een goede auto kopen. Je zult hem alleen van top tot teen na moeten kijken, of voor een paar tientjes een aankoopkeuring moeten laten doen. En dat geldt eigenlijk voor iedere gebruikte auto.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Nog steeds mensen, die welgebekte autoverkopers vertrouwen op hun eerlijke blauwe ogen, betaal iets meer en heb recht op bovag of een vergelijkbare garantie, maak een uitgebreide proefrit met een vakman , niet alleen een rondje rond de kerk, probeer alle knopjes.
Daar komt bij dat de dealer je misschien ook wel een poot wil uitdraaien, en dat het gasklephuis alleen maar eens schoongemaakt moet worden.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Ik lees allemaal zaken die aan de auto mankeren die je voor het aangaan van het koopcontract makkelijk had kunnen controleren.
Stoelhoezen in een auto geeft toch meestal aan dat er iets aan de originele bekleding mankeert en die had je erven af kunnen halen.
Een auto die zo slecht loopt kan je toch bij een proefrit horen.

AlexU

Ongelezen bericht door AlexU »

Jongens waar hebben we het allemaal over bekleding die niet zo netjes is ramen die piepen zijn de kleinste dingetjes als je dat niet wilt moet je een nieuwe auto kopen, en lukt dat niet wees kritisch kijk overal naar, dat heb jij dus niet gedaan kom je later achter wat dingen die niet kloppen of niet bevallen had je hem niet moeten kopen, maarnee we gaan nu maar slecht praten over de handelaar terwijl de fout bij je zelf ligt, erg zwak.

mach2005

Ongelezen bericht door mach2005 »

Al met al was U weer een gewild "naïef slachtoffer" voor de gemiddelde autohandelaar.

Hoe kan het nou dat mensen nog in die blauwe ogen van die autohandelaren geloven??? Het forum staat er vol mee.

Gesloten