LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arbeidsloon betalen bij geen arbeid?
-
Arbeidsloon betalen bij geen arbeid?
Ik heb enige dagen geleden een bedrijf laten komen omdat de meerpuntssluiting van mijn tuindeur kapot was en de deur niet meer open ging. Deze monteur kwam echter en na de woorden "wij doen niets met kunststof deuren" is hij weer vertrokken en kon ik de volgende gaan bellen. Krijg nu echter wel een rekening op de mat van 60 euro, gespecificieerd in 30 euro voorrijkosten (kan ik inkomen) en 30 euro arbeidskosten. De man heeft echter niets gedaan. Moet ik die arbeidskosten wel accepteren?
-
Re: Arbeidsloon betalen bij geen arbeid?
Eigenlijk weet ik sowieso niet of je iets moet betalen. Hebben ze aan de telefoon dan niet gevraagd om wat voor deur het gaat? Onderhand heeft half Nederland kunststof kozijnen en deuren...
Ik zou de arbeidskosten sowieso niet accepteren ....of €3 overmaken voor het in- en uitstappen en 1 blik op de deur werpen.
Er is bij het telefonisch overleg gevraagd naar soort deur e.d.? Staat er op hun site of in telefoonboek iets over kunststof?
Er is bij het telefonisch overleg gevraagd naar soort deur e.d.? Staat er op hun site of in telefoonboek iets over kunststof?
-
Hallo
U laat iemand komen, deze monteur ziet een kunstof deur, wat hij waarschijnlijk niet vooraf wist, dus arbeidsloon en voorrijkosten.
€ 30,00 is nog goedkoop voor loonkosten.
Geen goede afspraken gemaakt ??
U laat iemand komen, deze monteur ziet een kunstof deur, wat hij waarschijnlijk niet vooraf wist, dus arbeidsloon en voorrijkosten.
Die tijd bij jou in huis kon hij niet besteden aan een andere klant, dus dat lijkt me van wel?TwinsisterWendy schreef:Ik heb enige dagen geleden een bedrijf laten komen omdat de meerpuntssluiting van mijn tuindeur kapot was en de deur niet meer open ging. Deze monteur kwam echter en na de woorden "wij doen niets met kunststof deuren" is hij weer vertrokken en kon ik de volgende gaan bellen. Krijg nu echter wel een rekening op de mat van 60 euro, gespecificieerd in 30 euro voorrijkosten (kan ik inkomen) en 30 euro arbeidskosten. De man heeft echter niets gedaan. Moet ik die arbeidskosten wel accepteren?
Ik krijg het niet voor 2 minuten 'werk'.F.van Holten schreef:Hallo
aan de andere kant: wat is het verschil van een meerpunts sluiting in een kunstof deur of houten deur.
raar dat dit bedrijf dit niet wilde repareren.
Je "werkt" ook niet, maar dit terzijde.Jolijn schreef:Ik krijg het niet voor 2 minuten 'werk'.F.van Holten schreef:Hallo
Die tijd bij jou in huis kon hij niet besteden aan een andere klant, dus dat lijkt me van wel?
Gezien de loonkosten van 30 euro, is blijkbaar maar een half uur in rekening gebracht, want een uurloon van 30 euro van een bedrijf kan ik mij niet meer voorstellen.
-
T verhaal wordt nog een beetje anders. Op de factuur staat een specificatie, namelijk "meerpuntsluiting doorgeslepen". Dat is niet gebeurd... Ik heb het bedrijf gebeld en zij gaan me terug bellen
Die zitten volgens mij toch anders gemonteerd? Maar het blijft apart, dat ze iemand sturen wetende dat ze met kunststof deuren niks kunnen. Stel dan tenminste bij het aanvaarden van de opdracht de vraag of het om een houten of een kunststof deur gaat, de gemiddelde burger weet niet dat er bedrijven zijn die wel aan het ene, maar niet het andere soort deur/kozijn kunnen werken.thecure schreef:aan de andere kant: wat is het verschil van een meerpunts sluiting in een kunstof deur of houten deur.
Die tijd in huis van TS was ? 2 minuten?nevermind schreef:Je "werkt" ook niet, maar dit terzijde.Jolijn schreef:Ik krijg het niet voor 2 minuten 'werk'.F.van Holten schreef:Hallo
Nee, die 2 minuten om te zien dat het kunststof is noem ik geen werken, vandaar dus ook die """"""""
Die tijd bij jou in huis kon hij niet besteden aan een andere klant, dus dat lijkt me van wel?
Gezien de loonkosten van 30 euro, is blijkbaar maar een half uur in rekening gebracht, want een uurloon van 30 euro van een bedrijf kan ik mij niet meer voorstellen.
De rest van de tijd die de monteur niet bij een andere klant kon besteden, wordt berekend dmv voorrijkosten.
Ze plannen monteurs doorgaans in blokken van 30 minuten, dat geeft ook wat flexibiliteit wat betreft uitloop op een klus, en dat zit in het uurtarief versleuteld, niet de voorrijdkosten. Die dekken normaliter de gemiddelde reistijd, brandstof, en afschrijving van voertuig en inventaris. Maar er zijn ook bedrijven die meer onder die voorrijkosten scharen, om zo op het oog lage/concurrerende uurtarieven te kunnen hanteren.nevermind schreef:Die tijd in huis van TS was ? 2 minuten?Jolijn schreef:Je "werkt" ook niet, maar dit terzijde.F.van Holten schreef:Hallo
Ik krijg het niet voor 2 minuten 'werk'.
Nee, die 2 minuten om te zien dat het kunststof is noem ik geen werken, vandaar dus ook die """"""""
De rest van de tijd die de monteur niet bij een andere klant kon besteden, wordt berekend dmv voorrijkosten.
En geloof het of niet, er zijn ook nog aardig wat consumenten die boos worden als een monteur te vroeg komt, dus daar houden ze ook rekening mee.
Maar in dit geval is er op de factuur iets vermeld wat niet uitgevoerd is, en dat is natuurlijk op geen enkele manier te verdedigen.
U hoeft de factuur mijn inziens in zijn geheel niet te betalen.TwinsisterWendy schreef:Ik heb enige dagen geleden een bedrijf laten komen omdat de meerpuntssluiting van mijn tuindeur kapot was en de deur niet meer open ging. Deze monteur kwam echter en na de woorden "wij doen niets met kunststof deuren" is hij weer vertrokken en kon ik de volgende gaan bellen. Krijg nu echter wel een rekening op de mat van 60 euro, gespecificieerd in 30 euro voorrijkosten (kan ik inkomen) en 30 euro arbeidskosten. De man heeft echter niets gedaan. Moet ik die arbeidskosten wel accepteren?
U heeft een bedrijf laten komen om de meerpuntssluiting van uw tuindeur te repareren. Hierdoor is tussen partijen een overeenkomst tot stand gekomen op grond waarvan het bedrijf uw tuindeur moest repareren. Dit heeft de monteur niet gedaan. Als het type deur van belang was dan had het bedrijf hiernaar moeten vragen.
Als u kenbaar was dat dit bedrijf dit type deuren niet repareren dan is uiteraard anders.
De monteur is langs geweest, heeft gekeken en geconstateerd dat er niet gerepareerd wordt.
Kosten gewoon betalen, het bedrijf rekent absoluut een minimumtarief.
toch heeft hij wel een puntdhc schreef:De monteur is langs geweest, heeft gekeken en geconstateerd dat er niet gerepareerd wordt.
als een bedrijf bepaalde zaken niet kan repareren, zouden ze van te voren moeten controleren of genoemd probleem daar bij hoort
en niet langs komen en tegen de klant zeggen: jammer joh
dit repareren we niet en hier is de rekening
De aanleiding van deze zure reactie moet m.i. gezocht worden in het feit dat dhc, als boa, vond dat de politie niet verplicht was om aangifte op te nemen van (mogelijke) strafbare feiten [1], terwijl de nationale ombutsman, een onafhankelijke functionaris, in de persoon van prof. dr. Alex F.M. Brenninkmeijer, bij herhaling heeft aangegeven dat de politie dit wel verplicht is [2] [3].
-
Is het nu zo moeilijk om "on topic" te blijven.
De trollen vliegen weer in het rond. Kinderachtig gedoe.
De trollen vliegen weer in het rond. Kinderachtig gedoe.
Jolijn schreef:Je "werkt" ook niet, maar dit terzijde.nevermind schreef:Ik krijg het niet voor 2 minuten 'werk'.Jolijn schreef: € 30,00 is nog goedkoop voor loonkosten.
Voorrijkosten zijn zoals het word al zegt, om met de auto/bedrijfswagen van het bedrijf naar de klant te komen.Jolijn schreef:Die tijd in huis van TS was ? 2 minuten?
Deze kosten zijn niet alleen de tijd, maar ook de auto en de nodige kosten, om deze te gebruiken.
De 30 euro loonkosten, zijn misschien net gedekt, wat het bedrijf voor de monteur moet betalen en afdragen aan verschillende instanties.
-
Inmiddels heeft het bedrijf terug gebeld. De monteur had nagelaten door te geven dat hij de geplande werkzaamheden niet had kunnen uitvoeren. De rekening mag in zijn geheel verscheurd worden.
Mooi!!TwinsisterWendy schreef:Inmiddels heeft het bedrijf terug gebeld. De monteur had nagelaten door te geven dat hij de geplande werkzaamheden niet had kunnen uitvoeren. De rekening mag in zijn geheel verscheurd worden.
Bedankt voor het melden hoe het afgelopen is.
Je hebt het advies niet hoeven opvolgen, het bedrijf had blijkbaar oog voor de realiteit.
door dhc » 26 apr 2013 17:14
De monteur is langs geweest, heeft gekeken en geconstateerd dat er niet gerepareerd wordt.
Vzke het advies van onze zelfbenoemde deskundige "alfatrol" te negeren, de man leeft slechts omgeven door zelfgemaakte wetboeken en is de realiteit een beetje uit het oog verloren.