Overstapservice Vodafone glasvezel waardeloos
Geplaatst: 26 apr 2013 16:17
Sinds begin maart maak ik gebruik van de glasvezeldiensten van Vodafone.
Hiervoor ben ik overgestapt van OnsBrabantNet waar ik voorheen glasvezel
afnam naar Vodafone en heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice van
Vodafone.
Hierbij is mijn verwachting dat Vodafone dan ook mijn huidige
glasvezelabonnement zou beëindigen. Toen ik door een medewerker van
Vodafone werd gebeld voor het maken van de afspraak wanneer het signaal
van OnsBrabantNet naar Vodafone zou worden overgezet, heb ik ook nog
duidelijk gevraagd of dan ook per 5 maart het abonnement bij OnsBrabantNet
zou worden opgezegd en of ik hier zelf nog iets voor moest doen. De
Vodafone medewerker bevestigde dat het abonnement zou worden beëindigd
door Vodafone en dat ik daar niets meer voor hoefde te doen.
Nu heeft OnsBrabantNet voor de maanden maart en april gewoon het
abonnementsgeld geïnd. Hierover heb ik begin april 2 maal met Vodafone gebeld om na
te vragen of alles goed was gegaan met het opzeggen van mijn contracten
bij OnsBrabantNet. In het eerste gesprek ging de medewerker uitzoeken wat er fout was gegaan en hierover zou ik terug gebeld (natuurlijk niets van gehoord) en toen ik een week later weer belede om na te vragen of ze al iets meer wisten werd mij doodleuk verteld dat Vodafone heemaal
geen overstapservice heeft voor glasvezel (terwijl dit toch wel erg
duidelijk op de site staat) maar dat wel bij OnsBrabantNet bekend zou
moeten zijn dat ik per 5 maart geen gebruik meer maak van hun diensten en
dat ik maar met hen contact moest opnemen. Dit alles lijkt mij nog steeds
een vreemde gang van zaken, maar ik heb inmiddels contact gehad met
OnsBrabantNet en zij geven aan dat zij nooit enige opzegging voor mijn
diensten/contract hebben gehad en dat zij dus het contract niet hebben
stop gezet. Ik heb aangegeven dat dit wel de bedoeling is en dat ik
feitelijk al per 5 maart geen gebruik meer maak van hun diensten maar zij
kunnen hier niets mee. Ik heb aangegeven dat het abonnement nu zo snel
mogelijk wel beëindigd moet worden en dit betekend dat het abonnement nu
pas per half mei (OnsBrabantNet hanteert 1 maand opzegtermijn) wordt stop
gezet.
Nu betaal ik dus bijna 2,5 maand voor diensten van OnsBrabantNet a ruim 83
Euro waar ik geen gebruik van maak doordat Vodafone (waar ik dit wel had
verwacht en dit ook is bevestigd door een Vodafone medewerker) mijn
abonnement niet heeft opgezegd.
Ik heb hier over een klacht ingediend bij Vodafone en de enige reactie die ik krijg is: Jammer voor de onduidelijkheid maar we kunnen niets voor u doen. Dus door fouten van Vodafone, zij geven en via hun site en bevestigd door hun medewerkers aan dat bestaande contracten worden opgezegd maar doen feitelijk niets, betaal ik nu 2,5 maand dubbel voor een Glasvezel alles in 1 pakket bij 2 leveranciers waarvan ik er natuurlijk maar feitelijk van 1 gebruik maak.
Hebben hier meer mensen ervaringen mee?
ps. Verder mag je blij zijn als je überhaupt reactie krijgt op vragen en klachten per mail. Wanneer er wordt gereageerd duurt dit minimaal 1,5 week is mijn ervaring. Maar ik heb ook al mails gestuurd waarop nooit is geantwoord.
Hiervoor ben ik overgestapt van OnsBrabantNet waar ik voorheen glasvezel
afnam naar Vodafone en heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice van
Vodafone.
Hierbij is mijn verwachting dat Vodafone dan ook mijn huidige
glasvezelabonnement zou beëindigen. Toen ik door een medewerker van
Vodafone werd gebeld voor het maken van de afspraak wanneer het signaal
van OnsBrabantNet naar Vodafone zou worden overgezet, heb ik ook nog
duidelijk gevraagd of dan ook per 5 maart het abonnement bij OnsBrabantNet
zou worden opgezegd en of ik hier zelf nog iets voor moest doen. De
Vodafone medewerker bevestigde dat het abonnement zou worden beëindigd
door Vodafone en dat ik daar niets meer voor hoefde te doen.
Nu heeft OnsBrabantNet voor de maanden maart en april gewoon het
abonnementsgeld geïnd. Hierover heb ik begin april 2 maal met Vodafone gebeld om na
te vragen of alles goed was gegaan met het opzeggen van mijn contracten
bij OnsBrabantNet. In het eerste gesprek ging de medewerker uitzoeken wat er fout was gegaan en hierover zou ik terug gebeld (natuurlijk niets van gehoord) en toen ik een week later weer belede om na te vragen of ze al iets meer wisten werd mij doodleuk verteld dat Vodafone heemaal
geen overstapservice heeft voor glasvezel (terwijl dit toch wel erg
duidelijk op de site staat) maar dat wel bij OnsBrabantNet bekend zou
moeten zijn dat ik per 5 maart geen gebruik meer maak van hun diensten en
dat ik maar met hen contact moest opnemen. Dit alles lijkt mij nog steeds
een vreemde gang van zaken, maar ik heb inmiddels contact gehad met
OnsBrabantNet en zij geven aan dat zij nooit enige opzegging voor mijn
diensten/contract hebben gehad en dat zij dus het contract niet hebben
stop gezet. Ik heb aangegeven dat dit wel de bedoeling is en dat ik
feitelijk al per 5 maart geen gebruik meer maak van hun diensten maar zij
kunnen hier niets mee. Ik heb aangegeven dat het abonnement nu zo snel
mogelijk wel beëindigd moet worden en dit betekend dat het abonnement nu
pas per half mei (OnsBrabantNet hanteert 1 maand opzegtermijn) wordt stop
gezet.
Nu betaal ik dus bijna 2,5 maand voor diensten van OnsBrabantNet a ruim 83
Euro waar ik geen gebruik van maak doordat Vodafone (waar ik dit wel had
verwacht en dit ook is bevestigd door een Vodafone medewerker) mijn
abonnement niet heeft opgezegd.
Ik heb hier over een klacht ingediend bij Vodafone en de enige reactie die ik krijg is: Jammer voor de onduidelijkheid maar we kunnen niets voor u doen. Dus door fouten van Vodafone, zij geven en via hun site en bevestigd door hun medewerkers aan dat bestaande contracten worden opgezegd maar doen feitelijk niets, betaal ik nu 2,5 maand dubbel voor een Glasvezel alles in 1 pakket bij 2 leveranciers waarvan ik er natuurlijk maar feitelijk van 1 gebruik maak.
Hebben hier meer mensen ervaringen mee?
ps. Verder mag je blij zijn als je überhaupt reactie krijgt op vragen en klachten per mail. Wanneer er wordt gereageerd duurt dit minimaal 1,5 week is mijn ervaring. Maar ik heb ook al mails gestuurd waarop nooit is geantwoord.