Glashelder - provider van internet, telefonie en televisie
Geplaatst: 27 apr 2013 12:48
In Waalre is men bezig met het uitrollen van glasvezel. In mijn wijk hebben we inmiddels glasvezel. Elders op dit forum is al te lezen over problemen met KTWaalre.
Ik heb gekozen voor een alles-in-1-pakket van de nieuwe aanbieder, Glashelder. En ik kan u zeggen dat ik daar spijt van heb!
Glashelder blijkt een onbetrouwbare partner.
Het begon met de monteursafspraak. Een monteur zou namens Glashelder het modem installeren en zorgen dat internet, telefoon en televisie zouden worden aangesloten op dit modem. Alles onder de service, dus geen extra kosten. Klinkt goed, nietwaar?
De afspraken met de monteur zijn in een erg ruim tijdsbestek, tussen 9:00 en 13:00 uur of tussen 12:00 en 17:00 uur. Erg ruim, maar helaas niets aan te doen. Dus oké, voor de eerste afspraak een halve dag vrij genomen van mijn werk. Halverwege de middag, kreeg ik een mailtje van Glashelder dat de monteur niet zou komen omdat hij ziek was. Dat mailtje zag ik pas aan het einde van de middag, want ik zit thuis niet de hele dag achter de PC. Ik heb Glashelder gebeld en gevraagd of ze voortaan even willen bellen (mijn mobiele nummer staat bij hen als contact-nummer geregistreerd). Nieuwe afspraak gemaakt.
Monteur zou komen tussen 9 en 13 uur. Toen er om 13:15 nog niemand was geweest, heb ik Glashelder gebelden aangegeven dat ik toch echt naar mijn werk moest. Ze begrepen het en zouden contact opnemen voor een nieuwe afspraak. Halverwege de middag kreeg ik een mailtje van Glashelder: de monteur zou nog diezelfde middag komen. Meteen gebeld, want ik kon niet diezelfde middag weer vrij nemen. Tevens gevraagd of ze me in het vervolg even zouden willen bellen, omdat ik niet altijd online ben en mijn mails lees. Gecheckt en ja, mijn mobiele nummer was bij hen bekend.
De volgende dag werd ik gebeld voor een nieuwe afspraak. Gelukkig kon ik nu, na mijn twee eerdere ervaringen, de afspraak maken dat ik als eerste op de lijst zou komen te staan en de monteur dus om 9 uur kon verwachten. Oké. Op de bewuste dag was er om 10 uur nog niemand, dus ben ik gaan bellen. Tegen 11 uur kreeg ik antwoord: communicatiefoutje, de monteur zou later die middag komen. Aangegeven dat dat voor mij niet mogelijk was omdat ik afspraken op mijn werk had gemaakt en daar had ik aangegeven dat ik halverwege de ochtend op kantoor zou zijn. Ik zou weer worden benaderd voor een andere afspraak dan wel oplossing.
Die kwam diezelfde middag: om 17:30 kon de monteur komen, diezelfde dag. Oké, dus toch weer eerder van kantoor weg om op tijd thuis te zijn. Monteur was er uiteindelijk om 18:00 uur.
Alles leek snel gedaan te zijn, alles leek te werken. Eind goed al goed?
Helaas niet. De volgende ochtend ontdekte ik bij toeval dat ik telefonisch niet bereikbaar was. Glashelder gebeld. Ze gaven aan dat dat een bekend probleem was en er werd aan gewerkt het op te lossen; het zou een paar dagen duren.
Na een paar dagen weer eens gebeld. Toen gaf Glashelder aan dat het niet aan hen lag maar aan mijn oude provider. Die zouden de lijn hebben afgesloten na ontvangst van het overstap-verzoek en nog niet hebben vrijgegeven voor de nieuwe provider.
Contact gezocht met de oude provider (KPN) om na te gaan of dat verhaal klopte. Niet dus, de lijn was per direct vrijgegeven voor de nieuwe provider.
Met deze informatie Glashelder weer gebeld. Toen kreeg ik te horen dat er sprake was van een grote storing en dat er werd gewerkt aan een oplossing; het kon tot einde van de maand duren(we waren medio april). Nadat ik op een forum over de glasvezel problematiek in ons dorp had geschreven, werd mij gevraagd door Glashelder om telefonisch contact op te nemen met hen. Dus gebeld. Eureka, ze hadden een oplossing oor het probleem: stekker van het modem er even uit halen en opnieuw erin doen. Zo gezegd, zo gedaan. Resultaat: geen verschil, nog steeds telefonisch niet bereikbaar.
Glashelder weer gebeld. Ja, ze waren er ook achter dat die oplossing inderdaad niet werkte.....
Er werd aangegeven dat ze verder moesten zoeken naar een oplossing.
Vrijdag 26 april 's avonds laat een mail van Glashelder: het probleem is opgelost en iedereen is weer telefonisch bereikbaar. Hetzelfde bericht stond zaterdag in het Eindhovens Dagblad. Dus vol goede moed telefoon gepakt en getest.... Lijn volledig dood! Glashelder gebeld. Ja het was hen bekend dat het probleem niet voor iedereen was opgelost, maar het grootste deel van de mensen waren weer telefonisch bereikbaar. Maar dus niet iedereen. Mailtje van Glashelder en bericht in de krant zijn dus erg voorbarig. Glashelder verzekerde mij dat het prioriteit heeft en dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing....
Inmiddels is het 27 april. Sinds 11 april ben ik telefonisch niet bereikbaar....
Ik heb gekozen voor een alles-in-1-pakket van de nieuwe aanbieder, Glashelder. En ik kan u zeggen dat ik daar spijt van heb!
Glashelder blijkt een onbetrouwbare partner.
Het begon met de monteursafspraak. Een monteur zou namens Glashelder het modem installeren en zorgen dat internet, telefoon en televisie zouden worden aangesloten op dit modem. Alles onder de service, dus geen extra kosten. Klinkt goed, nietwaar?
De afspraken met de monteur zijn in een erg ruim tijdsbestek, tussen 9:00 en 13:00 uur of tussen 12:00 en 17:00 uur. Erg ruim, maar helaas niets aan te doen. Dus oké, voor de eerste afspraak een halve dag vrij genomen van mijn werk. Halverwege de middag, kreeg ik een mailtje van Glashelder dat de monteur niet zou komen omdat hij ziek was. Dat mailtje zag ik pas aan het einde van de middag, want ik zit thuis niet de hele dag achter de PC. Ik heb Glashelder gebeld en gevraagd of ze voortaan even willen bellen (mijn mobiele nummer staat bij hen als contact-nummer geregistreerd). Nieuwe afspraak gemaakt.
Monteur zou komen tussen 9 en 13 uur. Toen er om 13:15 nog niemand was geweest, heb ik Glashelder gebelden aangegeven dat ik toch echt naar mijn werk moest. Ze begrepen het en zouden contact opnemen voor een nieuwe afspraak. Halverwege de middag kreeg ik een mailtje van Glashelder: de monteur zou nog diezelfde middag komen. Meteen gebeld, want ik kon niet diezelfde middag weer vrij nemen. Tevens gevraagd of ze me in het vervolg even zouden willen bellen, omdat ik niet altijd online ben en mijn mails lees. Gecheckt en ja, mijn mobiele nummer was bij hen bekend.
De volgende dag werd ik gebeld voor een nieuwe afspraak. Gelukkig kon ik nu, na mijn twee eerdere ervaringen, de afspraak maken dat ik als eerste op de lijst zou komen te staan en de monteur dus om 9 uur kon verwachten. Oké. Op de bewuste dag was er om 10 uur nog niemand, dus ben ik gaan bellen. Tegen 11 uur kreeg ik antwoord: communicatiefoutje, de monteur zou later die middag komen. Aangegeven dat dat voor mij niet mogelijk was omdat ik afspraken op mijn werk had gemaakt en daar had ik aangegeven dat ik halverwege de ochtend op kantoor zou zijn. Ik zou weer worden benaderd voor een andere afspraak dan wel oplossing.
Die kwam diezelfde middag: om 17:30 kon de monteur komen, diezelfde dag. Oké, dus toch weer eerder van kantoor weg om op tijd thuis te zijn. Monteur was er uiteindelijk om 18:00 uur.
Alles leek snel gedaan te zijn, alles leek te werken. Eind goed al goed?
Helaas niet. De volgende ochtend ontdekte ik bij toeval dat ik telefonisch niet bereikbaar was. Glashelder gebeld. Ze gaven aan dat dat een bekend probleem was en er werd aan gewerkt het op te lossen; het zou een paar dagen duren.
Na een paar dagen weer eens gebeld. Toen gaf Glashelder aan dat het niet aan hen lag maar aan mijn oude provider. Die zouden de lijn hebben afgesloten na ontvangst van het overstap-verzoek en nog niet hebben vrijgegeven voor de nieuwe provider.
Contact gezocht met de oude provider (KPN) om na te gaan of dat verhaal klopte. Niet dus, de lijn was per direct vrijgegeven voor de nieuwe provider.
Met deze informatie Glashelder weer gebeld. Toen kreeg ik te horen dat er sprake was van een grote storing en dat er werd gewerkt aan een oplossing; het kon tot einde van de maand duren(we waren medio april). Nadat ik op een forum over de glasvezel problematiek in ons dorp had geschreven, werd mij gevraagd door Glashelder om telefonisch contact op te nemen met hen. Dus gebeld. Eureka, ze hadden een oplossing oor het probleem: stekker van het modem er even uit halen en opnieuw erin doen. Zo gezegd, zo gedaan. Resultaat: geen verschil, nog steeds telefonisch niet bereikbaar.
Glashelder weer gebeld. Ja, ze waren er ook achter dat die oplossing inderdaad niet werkte.....
Er werd aangegeven dat ze verder moesten zoeken naar een oplossing.
Vrijdag 26 april 's avonds laat een mail van Glashelder: het probleem is opgelost en iedereen is weer telefonisch bereikbaar. Hetzelfde bericht stond zaterdag in het Eindhovens Dagblad. Dus vol goede moed telefoon gepakt en getest.... Lijn volledig dood! Glashelder gebeld. Ja het was hen bekend dat het probleem niet voor iedereen was opgelost, maar het grootste deel van de mensen waren weer telefonisch bereikbaar. Maar dus niet iedereen. Mailtje van Glashelder en bericht in de krant zijn dus erg voorbarig. Glashelder verzekerde mij dat het prioriteit heeft en dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing....
Inmiddels is het 27 april. Sinds 11 april ben ik telefonisch niet bereikbaar....