Hallo Allemaal,
Ik heb een kwestie waarbij ik zo ondertussen met mijn handen in mijn haar zit en tips nodig hebt hoe het nu aan te pakken, ik zal het proberen zo helder mogelijk uit te leggen.
In september 2011 ben ik naar de huisarts geweest om mijn spiraaltje te laten verwijderen, dit lukte helaas niet waardoor ik werd doorverwezen naar de gynaecoloog.
Met deze doorverwijzing kwam ik in het ziekenhuis voor mijn eerste afspraak waar het de specialist helaas ook niet lukte en een hysterscopie afspraak maakt om het spiraaltje met behulp van een camera te verwijderen.
enkele weken later bleek dit absoluut geen pretje, het spiraaltje zat gedraaid waardoor ik erg veel pijn had en bijna flauwviel. Toen het eenmaal gelukt was zei de arts mij even te gaan liggen en wat sap te drinken voordat ik weer wegging, dus dat deed ik.
Enige weken later (maart 2012) ontvang ik van het ziekenhuis de nota met de aantekening dat de verzekeraar dit niet vergoed, let wel de rekening voor deze behandeling was met dagopname (ik denk dat daarmee het half uurtje op bed bedoeld wordt) opgelopen tot bijna 1200 euro.
Na zowel het ziekenhuis als de verzekeraar te hebben gesproken spreek ik met Unive af dat ik de nota doorstuur en dat het vergoed wordt.
enige tijd later ontvang ik weer de nota van bronovo, en speelt het hele liedje zich opnieuw af, excuses van unive en ik stuur de nota weer in.
Weer krijg ik de nota opnieuw thuis, nu zegt unive dat het in een verkeerde code staat en daarom niet vergoed kan worden en na wat gesteggel van mij tussen beide instanties moet dit zijn opgelost en moet het goedkomen.
nee dus, de arts moet een aanvraag indienen zodat het in de juiste code komt te staan -> dat gebeurt en ik krijg een brief thuis van de unive dat de behandeling 'gedeeltelijk of geheel' wordt vergoed.
ik krijg weer opnieuw de nota thuis, en hang weer aan de lijn bij de unive. Als mevrouw mij weer wil gaan uitleggen 'Ik zie dat u al een tijd geleden is verteld dat het in de verkeerde code staat mevrouw' schiet ik lichtelijk uit mijn slof en vertel haar dat de arts het heeft aangevraagd en ik die brief heb ontvangen waarna ze zegt dat ik de nota in moet sturen en dat het vergoed wordt.
Ik heb drie keer gevraagd of ze het zeker wist en alle keren was het antwoord JA.
jullie raden het al, ik krijg als reactie van de unive terug dat 'behandelingen met dagopname betreffende anticonceptie niet voor vergoeding in aanmerking' en ik dien zelf het bedrag naar het ziekenhuis over te maken.
ik ben inmiddels ruim een jaar, vele telefoontje, brieven en frustraties verder.
wat moet ik doen?!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergoeding Unive uit 2011 nog steeds niet klaar...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 apr 2013 17:58
Re: Vergoeding Unive uit 2011 nog steeds niet klaar...
Ga eens naar het bijkantoor van Univé , praat makkelijker dan door een telefoon.
succes.
succes.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 apr 2013 17:58
Re: Vergoeding Unive uit 2011 nog steeds niet klaar...
Dank voor de tip, daar heb ik ook al over na zitten denken. Het feit dat ik op een waddeneiland woon maakt de drempel hiervoor wat hoger, maar misschien is het inderdaad het tochtje waard.
Ze hebben me telefonisch nu al zo vaak verzekerd dat het geregeld is en elk keer blijkt toch weer van niet, moedeloos wordt ik ervan...
Ze hebben me telefonisch nu al zo vaak verzekerd dat het geregeld is en elk keer blijkt toch weer van niet, moedeloos wordt ik ervan...
Re: Vergoeding Unive uit 2011 nog steeds niet klaar...
Het lijkt mij ondanks dat je er veel moeite voor moet doen, wel het beste willen jullie er uit komen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 nov 2012 17:24
Re: Vergoeding Unive uit 2011 nog steeds niet klaar...
Beste Marijn,
Ik heb je verhaal met belangstelling gelezen en zou graag kijken of wij als Univé je kunnen helpen. Zou je je verhaal en klantgegevens willen mailen naar [email protected]?
Alvast bedankt.
Tommy
Medewerker Webcare
Ik heb je verhaal met belangstelling gelezen en zou graag kijken of wij als Univé je kunnen helpen. Zou je je verhaal en klantgegevens willen mailen naar [email protected]?
Alvast bedankt.
Tommy
Medewerker Webcare