Pagina 1 van 1
website gamesshoppen
Geplaatst: 30 apr 2013 12:50
door marko7
Een negatieve ervaring met deze website, game besteld op 11 maart voor de XBox de nieuwe tombraider, als je dan inlogd staat er direct verzonden, na een week niets gehoord te hebben eens gemaild, kregen een mail terug dat ze het gingen onderzoeken bij TNT, ze hebben verzonden zonder track en trace, na wat info te hebben ingewonnen blijkt dat volgens de wet ze moeten kunnen bewijzen dat ze hebben afgeleverd...dit konden ze niet, diverse mails en brieven gestuurd, nog steeds geen spelletje en steeds kreeg je weer het antwoord dat ze het gingen onderzoeken, toen maakte ik er een principe zaak van en ben naar de deurwaarder gestapt dat kostte me 49 euro om er een zaak van te maken, na 1 brief en vordering van de deurwaarder kreeg ik ineens het geld retour op me rekening....ik heb me geld terug maar geen spelletje en het kostte me 49 euro....geen aanrader dus..gamesshoppen...slechte zaak.!
Ik ben er al met al een maand mee bezig geweest.
Re: website gamesshoppen
Geplaatst: 30 apr 2013 16:41
door ArneLH
Voor de goede orde: de gebruikte handelsnaam is
GAMESSHOPPEN.nl en de ts heeft duidelijk geen gebruik gemaakt van het recht op vergoeding van gemaakte buitengerechtelijke kosten ex art. 6:96 BW.
Re: website gamesshoppen
Geplaatst: 02 mei 2013 15:42
door Guardian72
ArneLH schreef:Voor de goede orde: de gebruikte handelsnaam is
GAMESSHOPPEN.nl en de ts heeft duidelijk geen gebruik gemaakt van het recht op vergoeding van gemaakte buitengerechtelijke kosten ex art. 6:96 BW.
Kan TS deze achteraf nog claimen?
Re: website gamesshoppen
Geplaatst: 02 mei 2013 16:02
door ArneLH
Guardian72 schreef:ArneLH schreef:Voor de goede orde: de gebruikte handelsnaam is
GAMESSHOPPEN.nl en de ts heeft duidelijk geen gebruik gemaakt van het recht op vergoeding van gemaakte buitengerechtelijke kosten ex art. 6:96 BW.
Kan TS deze achteraf nog claimen?
In principe wel, al kan het ook zo zijn bedenk ik me nu dat de gerechtsdeurwaarder de (genormeerde) vergoeding ex art. 6:96 BW óók heeft 'opgesnoept'. Daarnaast is niet op te maken of de deurwaarder is ingeschakeld voor- of nadat verzuim is ingetreden (ervan uitgaande dat het gaat om 11 maart 2013).
Re: website gamesshoppen
Geplaatst: 07 mei 2013 11:35
door marko7
Dank jullie wel voor de reactie, de aankoop vond plaats op 11 maart en de deurwaarder heb ik rond 20 april benadert, de nota die ik hier heb liggen van de Deurwaarder is van 25 april j.l. De retourbetaling van gamesshoppen alleen het spelletje a 38 euro heb ik op 24 april ontvangen. Wat wordt bij jullie verstaan onder (de (genormeerde) vergoeding ex art. 6:96 BW ) is dat een bepaalde vergoeding die je kan eisen? Zo juist, 7 mei dus, heb ik contact gezocht met de Deurwaarder die gaat nog een brief sturen om ook de kosten te verhalen en ik heb gevraagd of de Deurwaarder op de hoogte is van artikel 6:96 BW dat zou ze ook gaan nakijken en mij daar over berichten. Als Gameshoppen niet betaald kan het dan zinvol zijn om een preocedure te starten. Ik heb ook ca 4 mails die ik in Maart heb gestuurd naar Gamesshoppen over de levering van het spelletje en dat ze het steeds in behandeling nemen.
Re: website gamesshoppen
Geplaatst: 07 mei 2013 12:22
door ArneLH
marko7 schreef:Wat wordt bij jullie verstaan onder (de (genormeerde) vergoeding ex art. 6:96 BW ) is dat een bepaalde vergoeding die je kan eisen? Zo juist, 7 mei dus, heb ik contact gezocht met de Deurwaarder die gaat nog een brief sturen om ook de kosten te verhalen en ik heb gevraagd of de Deurwaarder op de hoogte is van artikel 6:96 BW dat zou ze ook gaan nakijken en mij daar over berichten.
In het dagelijks verkeer worden de kosten waar art. 6:96 BW een recht op vergoeding van oplevert ook wel 'incassokosten' genoemd
. Het zou niet best zijn als de deurwaarder daar nog nooit van heeft gehoord.
Re: website gamesshoppen
Geplaatst: 08 mei 2013 11:17
door marko7
Ik had het al begrepen de deurwaarder is reeds verder gegaan met deze kwestie, dank je wel.