LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 42PFL5604H/12 tv en ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sendero

Philips 42PFL5604H/12 tv en ziggo

Ongelezen bericht door sendero »

Ik heb sinds 2,5 jaar mijn Philips 42PFL5604H/12 televisie. Gekocht bij de media-markt, gelijktijdig met een ziggo-kaartje. Bij media markt werd toen aangegeven dat de tv 'ziggo-gecertificeerd' was.
Sinds een paar weken krijg ik geen beeld meer als de tv uit is geweest. Bij het opnieuw aanzetten van de tv moet ik eerst de zenders opnieuw installeren en daarna bijwerken. Daarna heb ik weer de zenders op mijn tv. Ook valt hij af en toe vanzelf uit. Heel onhandig, gezien dan de hele installatie-procedure weer gedaan moet worden !
Ziggo gebeld, deze zegt dat het aan de tv ligt, technische dienst van Philips gebeld, deze zeggen dat het aan ziggo ligt. Zij geven namelijk aan dat deze Philips tv NIET ziggo-gecertificeerd is ??
Omdat de tv buiten de 2 jaar garantie valt wil de technische dienst een 'coulance-regeling' hanteren; max. € 213,- aan kosten voor een reparatie. Zij willen het probleem verhelpen door het moederbord van de tv te vervangen, dat zowiezo meer dan €213,- kost. Op mijn vraag of het probleem hiermee blijvend verholpen is zegt met nee, als ziggo het signaal weer veranderd kan hetzelfde probleem terug komen ?
De tv is mij destijds verkocht als zijnde ziggo-gecertificeerd door de media markt, zij hebben me zelfs het ziggo-kaartje gelijktijdig verkocht ! Achteraf blijkt dat blijkbaar ziggo en philips niet eruit zijn gekomen betreffende de certificering en ik moet de rekening betalen ?
Heeft iemand een idee wat ik kan doen ? :(

Barman

Re: Philips 42PFL5604H/12 tv en ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

sendero schreef: Heeft iemand een idee wat ik kan doen ? :(
Koop een decoder. Dan ben je van het probleem af.

Probleem ligt trouwens niet aan Ziggo. Verandering van het signaal zorgt er niet voor dat de zenders uit het geheugen verdwijnen of de TV uitvalt. Je TV is gewoon niet goed meer.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Barman schreef:
sendero schreef: Heeft iemand een idee wat ik kan doen ? :(
Koop een decoder. Dan ben je van het probleem af.

Probleem ligt trouwens niet aan Ziggo. Verandering van het signaal zorgt er niet voor dat de zenders uit het geheugen verdwijnen of de TV uitvalt. Je TV is gewoon niet goed meer.

Decoders hebben zo weer hun eigen problemen. Daarbij zal er destijds voor gekozen zijn om geen decoder te gebruiken maar kaartje.

Maar zoals ik lees ligt het volgens de TD van Philips wel aan Ziggo opdat een vervanging van het moederboard geen garantie geeft op het niet meer hebben van dit probleem.

Zou met MM opnemen hoe en wat, zij hebben tenslotte destijds verkocht als Ziggo gecertificeerd wat blijkbaar achteraf niet meer is, was of zal zijn.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

sendero schreef:Ik heb sinds 2,5 jaar mijn Philips 42PFL5604H/12 televisie. Gekocht bij de media-markt, gelijktijdig met een ziggo-kaartje. Bij media markt werd toen aangegeven dat de tv 'ziggo-gecertificeerd' was.
Sinds een paar weken krijg ik geen beeld meer als de tv uit is geweest. Bij het opnieuw aanzetten van de tv moet ik eerst de zenders opnieuw installeren en daarna bijwerken. Daarna heb ik weer de zenders op mijn tv. Ook valt hij af en toe vanzelf uit. Heel onhandig, gezien dan de hele installatie-procedure weer gedaan moet worden !
Ziggo gebeld, deze zegt dat het aan de tv ligt, technische dienst van Philips gebeld, deze zeggen dat het aan ziggo ligt. Zij geven namelijk aan dat deze Philips tv NIET ziggo-gecertificeerd is ??
Omdat de tv buiten de 2 jaar garantie valt wil de technische dienst een 'coulance-regeling' hanteren; max. € 213,- aan kosten voor een reparatie. Zij willen het probleem verhelpen door het moederbord van de tv te vervangen, dat zowiezo meer dan €213,- kost. Op mijn vraag of het probleem hiermee blijvend verholpen is zegt met nee, als ziggo het signaal weer veranderd kan hetzelfde probleem terug komen ?
De tv is mij destijds verkocht als zijnde ziggo-gecertificeerd door de media markt, zij hebben me zelfs het ziggo-kaartje gelijktijdig verkocht ! Achteraf blijkt dat blijkbaar ziggo en philips niet eruit zijn gekomen betreffende de certificering en ik moet de rekening betalen ?
Heeft iemand een idee wat ik kan doen ? :(
Het kan zijn dat je niet een NL-exclusieve variant hebt van het specifieke toestel (welke Ziggo certificeert), maar een pan-Europees model, welke grote inkopers als de Mediamarkt inkopen voor alle vestigingen in Noord Europa. Die firmware is vaak subtiel anders dan de NL-specifieke waar Ziggo de certificering op baseert, en aan de buitenkant zijn die toestellen identiek, en dus niet te herkennen. Vaak is het verschil 1 letter of cijfer in die lange type-aanduiding. Maar hier kan je zien of je toestel erbij staat.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De laatste software update is uit Augustus 2010 :

http://www.philips.nl/c/televisie-5000- ... ?t=support

Deze versie software zit al wel in je TV ? Of zit er nog een oudere versie in ?
Dat een TV niet gecertificeerd is wil overigens niet zeggen dat het niet werkt, of niet kan werken.

"Worst case scenario" inderdaad een losse decoder.
Verandering van het signaal zorgt er niet voor dat de zenders uit het geheugen verdwijnen of de TV uitvalt
@Barman, verandering van signaal niet, gebruik van een CAM module wel.

Q5431_0. 26.73.0
• De TV zichzelf schakelt in en uit wanneer er wordt gekeken naar betaalzenders/-services als
er een CAM-module is geplaatst. (Alleen van toepassing in Nederland)
Laatst gewijzigd door bprosman op 01 mei 2013 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.

bprosman

@Sjohie,

H/12 Landcode is oa NL (bij Philips)

-----------------------------------------------------

Explanation of Philips TV model numbering.
The H/xx, M/xx, K/xx, etc. are indications for different executions of a certain model.
The /12, /60, /02, etc. are indications for different market regions.

C= Customisable version (design your own TV)
D/05 = DVB-T UK
D/12 = DVB-T rest Europe
D/77 = Digital Argentina
D/78 = Digital Brazil
H/05 = MPEG-4 DVB-T/C UK
H/12 = MPEG-4 DVB-T/C rest Europe
H/60 = MPEG-4 DVB-T/C Russia
K/02 = MPEG-4 DVB-T/C/S2 (Satellite DACH)
M/08 = MHP MPEG-4 DVB-T/C Italy
T/12 = DVB-T2 UK, Sweden, Finland, Norway

Example: 32PFL9705H/60
32 = Screen size indicator (32 inch),
PFL = Product category code (Philips Flat LCD TV),
9705 = Product model number range
H = Option/feature code (MPEG-4 DVB-T/C)
/60 = Market region indicator (Russia)

Barman

bprosman schreef: @Barman, verandering van signaal niet, gebruik van een CAM module wel.

Q5431_0. 26.73.0
• De TV zichzelf schakelt in en uit wanneer er wordt gekeken naar betaalzenders/-services als
er een CAM-module is geplaatst. (Alleen van toepassing in Nederland)
Dat is een opgelost probleem bij een ander type en komt niet voor in combinatie met het verdwijnen van de zenders uit het geheugen.

bprosman

Dat is een opgelost probleem bij een ander type
Uit welke release notes denk je dat ik dat gecopieerd heb, NIET uit een ander type :? .
Verdwijnen van zenders is vaak met met een software upgrade (ook) op te lossen.

Klaas-Jan

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Hallo sendero, lijkt me een technisch defect. Ik heb een technisch vergelijkbare tv van Philips en had binnen de garantieperiode ook problemen. Het moederbord is vervangen en de problemen waren over.
Mijn tv was ook niet Ziggo gecertificeerd. Dat kon ik van tevoren checken op de site van Ziggo. Maar daarom kun je er natuurlijk wel een CI+ module in stoppen. Die werkt gewoon goed bij mijn tv. Dat een verkoper van MM u blijkbaar mondeling foute info over certificering heeft gegeven brengt u niet dichter bij de oplossing van het probleem. 213 euro is een hoop geld voor een reparatie. Wat kost een nieuwe tv momenteel?

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Hier de eigenaar van een Philips 32PFL3705 met daarin een ziggo CI+ smartcard.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat dit type TV niet (meer) voorkomt in de lijst van ziggo gecertificeerde TV's ?

Wij hebben weleens last van "blokjes" in het beeld, en soms kunnen we een kanaal helemaal niet ontvangen (een dag later doet de TV het weer normaal). Zou dit liggen aan de TV,of aan de CI+smartcard, of aan het feit dat deze TV inmiddels niet meer gecertifieerd is door ziggo ?

Barman

langste adem schreef: Wij hebben weleens last van "blokjes" in het beeld, en soms kunnen we een kanaal helemaal niet ontvangen (een dag later doet de TV het weer normaal).
Daarom is hij dus niet meer gecertificeerd. De DVB-C tuner van je TV heeft moeite met de gewijzigde modulatie. Een nieuwe goede kabel van je AOP naar de TV wil nog wel eens helpen.

bprosman

Blokjes in beeld heeft meer te maken met de signaal/kabel kwaliteit. QAM256 is hier nu eenmaal gevoeliger voor dan de eerder gebruikte QAM64, dat heeft niets met de certificering te maken. Een certificering "verloopt" namelijk niet. Kan me wel voorstellen dat Ziggo oudere modellen er uit gooit om de lijst beheersbaar te houden. Dit toestel (32PFL3705 ) is uit 2010. Overigens is hier in Dec. 2011 ook nog een software update voor geweest , die is wel geladen ?

langste adem

Ik heb geen idee wat QAM 256 of QAM64, een AOP, of modulatie is , en ik heb geen kabel te verbeteren (het voordeel van de CI+ card was immers dat je geen apart kastje nodig had).

De TV is overigens voorzien van een software update om digitale TV werkend te krijgen. Ik heb geen idee of dat voor of na december 2011 was, misschien is het zinvol om dat nog eens na te kijken.

langste adem

Het klinkt heel aannemelijk dat het dan aan de coax-kabel ligt.
Het probleem doet zich voor bij de TV boven in de slaapkamer, en de kabel die heb ik meegenomen van mijn vorige huis, en het was nog een heel gedoe om die kabel netjes weg te werken.

Ik zal eerst kijken of er een nieuwere software-update beschikbaar is. Als dat niet het geval is zal ik een andere coaxkabel proberen. (als het probleem dan is opgelost heb ik weer een leuk klusje : plintjes losbreken, vloerbedekking loshalen e.d. om de oude kabel te vervangen)

Barman

langste adem schreef:Ik heb geen idee wat QAM 256 of QAM64, een AOP, of modulatie is , en ik heb geen kabel te verbeteren (het voordeel van de CI+ card was immers dat je geen apart kastje nodig had).
AOP is die Ziggo contactdoos waar je op aangesloten zit. Het lijkt mij toch zeer sterk dat van daar geen kabel naar je TV loopt.
langste adem schreef:Het klinkt heel aannemelijk dat het dan aan de coax-kabel ligt.
Het probleem doet zich voor bij de TV boven in de slaapkamer, en de kabel die heb ik meegenomen van mijn vorige huis, en het was nog een heel gedoe om die kabel netjes weg te werken.
Als dat het geval is kan je echt beter een decoder aanschaffen.

langste adem

Ik dacht dat het ging over een kabel tussen een decoder (die ik dus niet heb) en de TV. Maar het gaat dus om de coax-kabel.Ik ben nogal een leek op dat gebied, beneden kijken we gewoon nog analoge TV. De TV beneden heeft een CI -sleuf, maar is niet geschikt voor CI+. En we hadden geen zin in NIG een extra apparaat met nog een extra afstandbediening. Vandaar dat de smartcard in de TV boven zit, deze TV heeft wel zo'n aansluiting. En het lijkt me heel goed mogelijk dat het dan, vanwege de lengte van de kabel naar de "AOP" aan de kabel ligt. Of inderdaad aan de stekkers/splitters. Maar dan nog is het vreemd dat we de ene keer wel goed beeld hebben en de andere keer niet, zonder dat er aan de kabel/splitter gerommeld is.

langste adem schreef:
Het klinkt heel aannemelijk dat het dan aan de coax-kabel ligt.

Als dat het geval is kan je echt beter een decoder aanschaffen.
Mijn excuses voor mijn onwetendheid, maar bedoel je dat de oude kabel niet hoeft te worden vervangen als ik een decoder neem ??

langste adem

Vraag waarom denkt u dat de tv in de huiskamer niet gecertificeerd is?
Ik weet niet of ie wel of niet gecertificeerd is, maar deze tv (ook van Philips) is een iets ouder type, en heeft weliswaar een sleuf aan de zijkant voor een smartcard, maar deze is niet geschikt voor een CI+ card .
De smartcard van ziggo is een CI+ (en geen "gewone"CI card)

bprosman

Maar dan nog is het vreemd dat we de ene keer wel goed beeld hebben en de andere keer niet, zonder dat er aan de kabel/splitter gerommeld is.
Signaalniveau's kunnen wisselen, (afleesbaar in je TV / tuner menu), als je signaalniveau op "het randje" zit kan vorst of een flinke regenbui van invloed zijn dat je binnenkomende signaal niet meer voldoende is. Tel daarbij op een eventueel te lange of slechte kabel binnen en je kunt net wel/geen blokjes hebben.
Bij gebruik van een gewone splitter (geen actieve versterker) kan het inschakelen van een 2e TV ook al invloed hebben. Ook het type versterker is van invloed. Een versterker is gemaakt om kabelverliezen te compenseren, NIET om een beroerd signaal "op te poetsen" , sterker nog , stop een slecht signaal in een versterker en je krijgt er "versterkt slecht" (lees nog slechter) signaal terug .
En ja een externe decoder kan dan ook problemen gaan geven. Bij analoog merk je dat niet zo, een beetje "sneeuw" (ruis) meer of minder, QAM64 is ook vrij robuust maar QAM256 is vrij gevoelig wat dat vertaald in 'blokjes'.
maar deze is niet geschikt voor een CI+ card .
Dan is hij niet gecertificeerd.
Laatst gewijzigd door bprosman op 02 mei 2013 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.

langste adem

Het typenummer van de Philips TV in de huiskamer weet ik niet zo 1-2-3. Mogelijk is ie wel geschikt voor digitale TV als we een losse decoder aanschaffen, dat weet ik niet.

Volgens mij werd me destijds verteld dat nagenoeg alle TV's van na 2010 geschikt / gecertificeerd zijn voor ziggo. Maar deze TV is denk ik in 2008 aangeschaft, en toen was de digitale TV nog niet zo ingeburgerd als nu.
Je kunt ook moeilijk verwachten dat alle oude TV's geschikt zijn lijkt me ?

Wij hadden vroeger een Philips TV (zwart-wit, met buizen) met een ronde draaiknop aan de zijkant waarmee je wel 6 kanalen had. Afstandsbediening was er niet, en bijna iedereen had een antenne op zijn schoorsteen.... Ik word oud :D

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

langste adem schreef:Het typenummer van de Philips TV in de huiskamer weet ik niet zo 1-2-3. Mogelijk is ie wel geschikt voor digitale TV als we een losse decoder aanschaffen, dat weet ik niet.

Volgens mij werd me destijds verteld dat nagenoeg alle TV's van na 2010 geschikt / gecertificeerd zijn voor ziggo. Maar deze TV is denk ik in 2008 aangeschaft, en toen was de digitale TV nog niet zo ingeburgerd als nu.
Je kunt ook moeilijk verwachten dat alle oude TV's geschikt zijn lijkt me ?

Wij hadden vroeger een Philips TV (zwart-wit, met buizen) met een ronde draaiknop aan de zijkant waarmee je wel 6 kanalen had. Afstandsbediening was er niet, en bijna iedereen had een antenne op zijn schoorsteen.... Ik word oud :D

Alle tv's met een scart / hdmi aansluiting zijn geschikt voor een decoder tbv digitale tv, satteliet.
Wel zou ik een goede kabel eraan hangen en geen dun goedkoop Hema / Bouwmarkt coax kabeltje.

Ik heb goede ervaringen met Hirschmann, wel wat duurder maar tot op heden geen problemen met beeld oid.

Gesloten