Pagina 1 van 1
Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 01 mei 2013 15:10
door ewm
Wij hebben een hypotheek bij Florius.
Voor een zoveelste keer is de hypotheek niet afgeschreven.
Telkens het zelfde riedeltje.Er wordt niet afgeschreven,wij bellen,zij gaan 'het uitzoeken' , bellen vervolgens niet terug.
Wij dan weer wel,krijgen te horen dat ze het ook niet weten en uiteindelijk wordt er dan afgeschreven.Zelf over maken mag niet.
We worden dit zo langzamerhand beu.Er kan ons niet verteld worden waarom dit telkens mis gaat,en wij willen in geen geval achterstand.
Zouden wij zelf hier iets aan kunnen doen?
Blijft een beetje vreemd,om telkens te moeten vragen of we alsjeblieft mogen betalen.
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 01 mei 2013 15:16
door een vraag, een antwoord
Vreemd, Florius heeft z'n zaakjes meestal goed voor elkaar.
Waarom bel je je adviseur niet, hij heeft meer mogelijkheden het probleem op te lossen.
Gaat het altijd fout, of af en toe?
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 01 mei 2013 15:27
door sjohie
Gaat dit om de totale hypotheeksom, of een deel ervan? Onze hypotheek bestaat uit 2 delen, en bij 1 deel was ons nieuwe rekeningsnummer niet goed doorgekomen, dus we betaalden elke keer te weinig. Dat mochten we trouwens gewoon overmaken ovv het hypotheeknummer. Dat was wel ~3 jaar geleden, dus misschien dat dit veranderd/aangescherpt is, maar ook toen konden we met 1 brief, het rekeningnummer aan laten passen. Zoals hierboven al gezegd, Florius heeft hun zaakjes meestal goed voor elkaar.
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 01 mei 2013 15:40
door ewm
Het gaat telkens 2 of 3 keer goed,en dan wordt het ineens niet afgeschreven en treed bovenstaand verhaal in werking.
Worden altijd keurig ter woord gestaan,maar het wordt niet opgelost.Mogelijk om dat ook daar niet helder is wat er mis gaat?
Alles gaat van 1 rekening,is ook niet gewijzigd.
Hypotheekadviseur verwijst terug naar Florius.
Bedankt voor jullie reacties & meedenken.
Willen dit graag opgelost hebben,juist in deze tijd wil je geen achterstand.
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 01 mei 2013 15:47
door een vraag, een antwoord
Het blijft erg vreemd, vooral omdat het vaak wel goed gaat.
Ik kan eigenlijk maar één simpele reden bedenken, op het moment van incasso heeft je bankrekening onvoldoende saldo.
En laat je niet afpoeieren door die adviseur.
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 01 mei 2013 15:56
door ewm
Het saldo is voldoende,anders zou deze vraag niet door ons gesteld worden
Hebben net zelf weer gebeld.Deze meneer vertelde dat het aan de bank ligt waarvan afgeschreven moet worden.ING in dit geval.Gisteren Koninginnen dag,vandaag Dag van de Arbeid.Doen ze blijkbaar niks en kunnen deze transacties misgaan.
Eens bij gaan houden wanneer het gebeurt (na het weekend,feestdagen etc).
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 01 mei 2013 18:00
door SJZ
Vandaag - 1 mei - is er geen betalingsverkeer tussen banken mogelijk. Dergelijk feestdagen worden door de ECB vastgesteld. ING, Rabo, SNS, maakt allemaal niks uit, ze kunnen onderling geen betalingen verwerken.
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 02 mei 2013 16:03
door ewm
Had er de 29ste af moeten zijn,dus Dag van de Arbeid verklaard het eigenlijk niet.
Daarnaast gebeurt het vaker.
Ook vandaag is het er niet af .
Morgen maar weer eens bellen.Worden gelukkig altijd zeer netjes te woord gestaan (kan ING een voorbeeld aan nemen.)
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 05 mei 2013 16:20
door GJvdZ
ewm schreef:kan ING een voorbeeld aan nemen.
Wie van de ING? Of is horkerig gedrag een voorwaarde om aangenomen te worden bij de ING? Ik vraag me dan wel af hoe ze dat testen in de sollicitatieprocedure.
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 26 okt 2013 21:36
door KlantvanFlorius
Beste ..,
Dit jaar (2013) is in 3 van de 9 maanden een verkeerd bedrag af geschreven. 2 keer veel te veel en 1 keer te weinig. Ook bij mij krijg ik steeds te horen dat Florius het gaat uitzoeken. Uiteindelijk komt het dan wel weer goed, maar pas na lange tijd en heel veel moeite en tijd van mij en van Florius medewerkers.
Daarom ben ik op google gaan zoeken en kwam ik deze post in dit forum tegen. Ik vraag me af of er veel meer klanten van Florius zijn die deze problemen ervaren. 3 van de 9 keer verkeerd afschrijven is niet normaal meer. Er moet iets grondig mis zijn in de systemen van Florius.
Han
Re: Florius schrijft hypotheek niet af
Geplaatst: 26 okt 2013 23:31
door sjohie
Bij ons ging het in het begin mis, omdat bij 1 van de 2 delen van onze hypotheek een verkeerd rekeningnummer stond. Dat was na 1x bellen, en bij de 2e keer een brief, defintief geregeld. Ook waren ze zeer bereidwillig toen wij door het DSB faillissement, ons rekeningnummer ad=hoc moesten wijzigen.