LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MarcuitG
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2013 12:20

Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door MarcuitG »

Sinds juli 2006 is Tele2 mijn provider voor internet en vaste telefonie. Nu ga ik overstappen en nu meldt Tele2 me dat ik een opstapboete dien te betalen, omdat ik het contract verbreek (volgens hen). Sinds 2006 biedt Tele2 iedere keer wijzigingen aan en daarom zeggen zij dat mijn contract nog loopt tot februari 2015 en ik dus een opstapboete dien te betalen, terwijl in mijn beleving ik sinds juli 2006 een contract heb waarop wijzigen zijn gemaakt en dus niet iedere keer een nieuw contract. Ik ga er dus vanuit dat ik per maand kan opzeggen.
Tele2 is dus zeer slim door iedere keer een wijzing aan te bieden, waardoor je steeds 2 jaar vastzit aan hen ....

Formeel zullen ze wel gelijk hebben, maar dan is een boete van 450 euro toch wel extreem hoog...

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door Barman »

Iedere keer als jij iets wijzigt start een nieuw contract. Dat werkt zo bij iedere provider. Een looptijd nog tot februarie 2015 kan niet.

MarcuitG
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2013 12:20

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door MarcuitG »

Het is een wijziging en niet een NIEUW contract mijn inziens...en tot februari 2015 kan wel, want die wijziging is doorgevoerd in februari 2013

stofzuigertje

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je sinds 2006 een automatisch doorlopend volgens normale voorwaarden had mag je elke maand weg.

Maar bij het steeds met 2 jaren verlengen niet...

Door bij afloop 2 jaren steeds een nieuwe aan te bieden is dus slim....
Jammer dat je dat in Feb 2013 niet door had.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door Barman »

Het doorgeven van een ander rekeningnummer is een wijziging. Een aanpassing van je pakketten is geen wijziging , maar het aangaan van een nieuw contract. Als jij dan ook nog eens contracten afsluit voor de maximale looptijd, dan zit je er dus wel even aan vast.

MarcuitG
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2013 12:20

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door MarcuitG »

EN wat hebben we nu geleerd dat we zullen moeten leven met de sluwheden van internetproviders. Want zo moet je iedere keer een vermeend contract uitdienen en kan je alleen weg als je een opstapboete betaal.

Ik blijf er een vieze nasmaak aan overhouden! Ik zal me nu wel 2 x nadenken als de nieuwe provider met iets komt!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door ciske »

Dat je een nasmaak blijft houden , lijkt mij logisch . Maar waarom wijzig je dan steeds je contract?
In provider landje weet je dat ze je dan weer 1 a 2 jaar vast kunnen houden. Of je moet een boete willen betalen.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door Jefdus »

MarcuitG schreef:EN wat hebben we nu geleerd dat we zullen moeten leven met de sluwheden van internetproviders. Want zo moet je iedere keer een vermeend contract uitdienen en kan je alleen weg als je een opstapboete betaal.

Ik blijf er een vieze nasmaak aan overhouden! Ik zal me nu wel 2 x nadenken als de nieuwe provider met iets komt!
Maar ondertussen vind je het maar wat fijn dat je elke 2 jaar een nieuwe telefoon krijgt of een korting op je sim-only pakket. Uiteraard is het dan logisch dat je er weer voor een tijd aan vast zit.

MarcuitG
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2013 12:20

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door MarcuitG »

Het is gewoon een andere zienswijze. Ik ging er vanuit dat mijn contract is begonnen in juni 2006 en dat daarna veranderingen/wijzigingen/verlengen waren op DIT contract. Ik beschouwde dat nog steeds als hetzelfde contract. Tele2 denkt daar anders over. Die beschouwt iedere verandering als een NIEUW contract.
Door die andere zienswijze beschouw ik de werkwijze van Tele2 als sluw, want zo bindt je altijd mensen aan je, zodat zij nooit binnen 1 maand weg kunnen.
Met deze wetenschap zal ik in de toekomst niet zomaar kiezen voor elke wijzi-ging/verandering/verlenging/aanbieding en als zo laten als het is.

Zo leert men iedere keer weer en met op dit moment een vieze nasmaak in de mond.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door ciske »

Door die andere zienswijze beschouw ik de werkwijze van Tele2 als sluw, want zo bindt je altijd mensen aan je, zodat zij nooit binnen 1 maand weg kunnen
Elke provider doet dit, ik ben geen fan van tele 2 , maar zoals gezegd komt het overal voor.

Als ik verander, en ik wil over een jaar of zo weg, weet ik dat ik niks moet veranderen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb ook tele 2 ,ik heb vorig jr na aantal jr digitaal weggehaald en kreeg dus nieuw contract wat nog voordelig was ook voor een half jaar!maar ik wist dus en dat werd me ook gezegd met bandje !!!! Wat opgenomen werd,u weet dat u nu een nieuw contract aangaat dat eindigd op....en dat zie je ook in je gegevens online staan!
Mijne was voor een jr..tot eind mei nu dus...
Dan mag ik weer weg...maar geen reden toe..klop het af!!!!!


Dus sorry...toch je contracten eens doorlezen of mails gegevens online via tele 2

MarcuitG
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2013 12:20

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door MarcuitG »

Dat zal wel bij alle providers zijn.... ik vind dit gewoon sluw....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door ciske »

MarcuitG schreef:Dat zal wel bij alle providers zijn.... ik vind dit gewoon sluw....

Waarom ben je zelf niet sluw geweest dan?? Ik heb upc en daar is het net zo.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eerlijk gezegd om het kort door de bocht te zeggen of u bent een beetje dom? Gewoon de regels lezen misschien.....

stofzuigertje

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarvoor tekende je de laatste keer?

Een nieuw bank nummer is geen wijziging maar aanpassing...
En de kans bestaat dat Tele 2 de laatste contact waar er iets gebeurde misbruikte???

Dus wat was het laatste contact en wat is daar toen gedaan is bepalend of je het nu lopende moet uitzitten of niet.

MarcuitG
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2013 12:20

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door MarcuitG »

Dit is de laatste bericht die ik heb ontvangen van TELE2.

En de brief naar de directie levert hopelijk voor mij wat op.
Bijlagen
TELE2.jpg
TELE2.jpg (35.27 KiB) 1129 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zou echt geen 451,50 betalen, dan kan je beter uit gaan zitten. Zonde geld.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hierin staat inderdaad dat je contract per 27-2-2015 beëindigd.

MarcuitG
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jan 2013 12:20

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door MarcuitG »

De brief naar de directie luidt:
Ik heb op verschillende internetfora al gereageerd, maar wil nu een reactie van de directie.

Sinds 21 juni 2006 bent U mijn provider voor internet en vaste telefonie. Nu ga ik overstappen en nu meldt U me dat ik een opstapboete dien te betalen, omdat ik het contract verbreek. Sinds 2006 biedt U iedere keer wijzigingen aan en daarom zegt U dat mijn contract nog loopt tot februari 2015 en ik dus een opstapboete dien te betalen, terwijl in mijn beleving ik sinds juni 2006 een contract heb waarop wijzigen zijn gemaakt en dus niet iedere keer een nieuw contract. Ik ga er dus vanuit dat ik per maand kan opzeggen. U bent dus zeer slim door iedere keer een wijzing aan te bieden, waardoor je steeds 2 jaar vastzit aan U. Formeel zult U wel gelijk hebben, maar dan is een boete van 450 euro toch wel extreem hoog... Als ik al een boete zou betalen lijkt mij 2 maanden aan abonnementsgeld ruim voldoende en niet tot het einde van het vermeende contract.

Het is gewoon een kwestie van een andere zienswijze. Ik ging er vanuit dat mijn contract is begonnen in juni 2006 en dat daarna veranderingen/wijzigingen/verlengen waren op DIT contract. Ik beschouwde dat nog steeds als hetzelfde contract. U denkt daar anders over. U beschouwt iedere verandering als een NIEUW contract.
Door die andere zienswijze beschouw ik uw werkwijze als slim, want zo bindt U altijd mensen aan U, zodat zij nooit binnen 1 maand weg kunnen.
Met deze wetenschap zal ik in de toekomst niet zomaar kiezen voor elke wijziging/verandering/verlenging/aanbieding en als zo laten als het is.

Zo leert men iedere keer weer en met op dit moment een vieze nasmaak in de mond.

Ik zou graag ook het gesprek die leidde tot het vermeende nieuwe contract van 27 februari digitaal willen ontvangen. En tevens mijn contractgeschiedenis willen ontvangen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?

Ongelezen bericht door trail46 »

ciske schreef:
MarcuitG schreef:Dat zal wel bij alle providers zijn.... ik vind dit gewoon sluw....

Waarom ben je zelf niet sluw geweest dan?? Ik heb upc en daar is het net zo.
Inderdaad doen alle providers dit.Ook UPC heeft dezelfde voorwaarden, ik veranderde de Cisco HD DVR naar een HorizonBox en ging daarmee een nieuw jaarcontract aan.Je brief naar de directie zal weinig opleveren maar niet geschoten is altijd mis. :wink:

Gesloten