LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ook gedagvaard

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
pjotr

ook gedagvaard

Ongelezen bericht door pjotr »

Ben eegaleaser en heb een restschuld ex incassokosten van ca 4500 euro. 10 maart is het zover dan gaat er iets gebeuren in Den Haag.
Letterlijk staat er "niet in persoon doch vertegenwoordigd door een procureur" Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent ?? mag ik er niet persoonlijk heen ofzo??
Zijn er mensen die al zoiets aan de hand hebben gehad en hoe is dat afgelopen, met of zonder advocaat??
Ben op zoek naar zoveel mogelijk info want als het even kan doe ik het zonder advocaat.

ejwedje

Re: ook gedagvaard

Ongelezen bericht door ejwedje »

volgens mij mag je jezelf niet verdedigen maar moet dat gebeuren door een advocaat.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Pjotr,

Indien het om bedragen gaat van <€5000 dan mag je je eigen verdediging voeren. Ik zou als ik jou was toch beperkte juridische inroepen en met behulp van de diverse topics op dit forum een pleitnota opstellen.
Vele voorbeelden voor het voeren van een goede verdediging staan tot je beschikking. Succes!!!

Groet Arend

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Pjotr,

Ga jij ook in reconventie?

Wees verstandig en neem een advocaat.
Neem wel iemand met meer dexia zaken.
B.v. Rotterdam, Kneppelhout & Korthals Advocaten
Mevr. Mr. De Groot MJ, 010-4005100
Wil je meer weten, mail me.

Groeten,

Piet

pjotr

Bedankt Piet
Ik heb je reeds gemaild.

Geld die grens van 5000 euro voor de afrekening ex incassokosten of incl incassokosten. want incl incassokosten kom ik over die 5000 euro grens.

Wat jij wil

Ongelezen bericht door Wat jij wil »

pjotr weet jij iets van een goede advocaat in rott ik hoor van je (Wat jij wil)

Richard de Wind

Ongelezen bericht door Richard de Wind »

@ pjotr:

Zal niet veel uitmaken of het nu boven of onder de grens zit.ik zou toch maar een advocaat inschakelen. cq. heel snel een rechtsbijstandsverzekering afsluiten. ( je mag je baas dan het eerste jaar niet aanklagen , maar als je gedagvaard wordt is het wel gedekt! )

Gast

Ga het forum eens lezen tik bij zoeken rechtsbijstand in. En eageleasers het gaat om huurkoop en dat moet altijd door de kantonrechter worden beslist ongeacht de hoogte van de schuld. En een rechtsbijstandverzekering dekt deze transacties niet.

Gast

Geachte forumleden,

Heeft u wel eens gehoord van de term "no cure, no pay"? Dit is een veel gebruikte betaalmethode in de advocaten wereld. Dit houdt in dat een advocaat alleen kosten in rekening brengt wanneer hij/zij wint. De stichting Leaseverlies is dus helemaal niet zo zeker van zijn zaak en wil derhalve een vooruitbetaling voor de diensten. Daarnaast sluit de stichting verdere betaling door de klagers niet uit. Ik vraag mij dus ook af of de stichting uberhaupt wel voeten aan de grond krijgt gedurende een 10 jaar slepende rechtzaak, waarbij de meeste klagers allang zijn ingedut. Ik ben er wel zeker van dat de heer Schonewille voorlopig zijn voeten op het droge heeft. 6000 klagers * 45 = € 270.000. Wat is de eerst volgende vakantiebestemming, meneer Schonewille?

Groeten Kees

Chris G

Ongelezen bericht door Chris G »

Mag in Nederland niet. Alleen voor letselschade advocaten heeft men nu een voorlopige ontheffing gegeven.

Chris H

Ongelezen bericht door Chris H »

Sorry je hebt gelijk daarom heb ik het weggehaald van Maarten.

pjotr

Is het niet mogelijk om met verwijzing van de rechtzaak van de stichting eegalease vs Dexia de rechtbank te verzoeken mijn zaak aan te houden tot de uitspraak.

Gast

Doet Dexia niet.

pjotr

Mooie boel
Dexia heeft me voor een schuld van ca 5500 euro incl incassokosten etc. voor de gewone rechter gedaagd dus niet voor de kantonrechter. Terwijl dit toch wel zou moeten (huurkoop etc). Het mooie komt nu:
Ik mag mezelf niet verdedigen. Alleen een advocaat mag dat doen.
Nou kost een beetje advocaat om te beginnen al gauw 2000 euro (heb vandaag contact gehad met een adv.).
En als het een slepende zaak zaak wel het dubbele. Heeft dus weinig zin zo'n rechtszaak gepakt word je toch wel, is het niet door Dexia is het wel door een advocaat. Ik krijg nu toch wel heel veel zin om gewoon maar te betalen, me daarna eens een flink stuk in me kraag te zuipen en de volgende jaren alleen water te drinken om m'n schuld af te betalen. Of heeft iemand nog een ander idee.

Gvd

Ongelezen bericht door Gvd »

Pjotr,

Je bent toch eegaleaser? Dan hoeft je advocaat alleen maar te melden dat het om huurkoop gaat en de zaak verwijzen naar de kantonrechter en dan kan je jezelf verdedigen.

Je kan ook 501 Euro betalen en dan zit je weer onder de 5000 Euro grens en is het ook een zaak voor de kantonrecther

Wat jij wil

Piotr ;vandaag contakt gehad met advocaat in rott ,Gaat voor mij mijn zaak behandelen,heeft meerdere zaken dexia en ziet het rooskleurig in kosten 1500 pleuro,Geld gaan we verhalen naar uitspraak op dexia. 8)

pallu

Ongelezen bericht door pallu »

Je kan ook 501 Euro betalen en dan zit je weer onder de 5000 Euro grens en is het ook een zaak voor de kantonrecther

Is dat wel mogelijk, geef je dan Dexia geen kaart in handen die zij tegen je kunnen gebruiken.
eerst gaan betalen en dan erop terug komen............

Pjotr,

wil jij even aan mij mailen welke advocaat

Wat jij wil

Haal jij geen twee dingen door elkaar

pjotr

Niet echt goede adviezen, ikdenk dat ik maart betaal. Wel onder protest en met behoud van rechten uiteraard. Weet iemenad hoe je dat in deze fase moet doen. Hierna maar afwachten of ik er ooit nog wat van terugzie via eegalease of zoiets. Zal wel niet helaas.

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Het uitgangspunt van mijn advocaat is duidelijk, laat dexia maar dagvaarden, vervolgens doen wij een tegenvordering(in reconventie gaan) en eisen al ons geld terug.

Piet heeft gelijk mijn advocaat zegt het zelfde gewoon rustig op de dagvaarding wachten en zeker niet onder protest gaan betalen

Gesloten