LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Heeft u dezelfde slechte ervaring met proveiling.nl of juist heel goede ervaring?
Ik krijg al een week helemaal geen reactie van proveiling.
Op mijn verzoek via het webformulier (om de spullen van een gewonnen en betaalde kavel aan mij toe te sturen) krijg ik geen reactie. De telefonische 'klantenservice' is volledig onbereikbaar. De telefoon blijft 6 minuten overgaan. Dan krijg je een bandje dat ze dicht zijn. Men verzoekt om het contactformulier op de website in te vullen, maar daar krijg ik geen reactie.
Ik heb het nu 4 dagen achter elkaar geprobeerd. Telkens hetzelfde verhaal...
Via de website ook een klacht in kunnen dienen. Maar ja, dat is in feite via hetzelfde contactformulier, dus ook geen reactie.
Bovendien moet ik maandag voor een kavel van een andere veiling van Proveiling naar de ophaaldag, maar ze hebben het adres daarvan nog niet bekend gemaakt. Het is nu vrijdagavond, dat gaat vast niet meer goed komen van het weekend.
Ze reageren niet en doen hun werk niet. De facturen versturen lukt ze wel...
Ik krijg al een week helemaal geen reactie van proveiling.
Op mijn verzoek via het webformulier (om de spullen van een gewonnen en betaalde kavel aan mij toe te sturen) krijg ik geen reactie. De telefonische 'klantenservice' is volledig onbereikbaar. De telefoon blijft 6 minuten overgaan. Dan krijg je een bandje dat ze dicht zijn. Men verzoekt om het contactformulier op de website in te vullen, maar daar krijg ik geen reactie.
Ik heb het nu 4 dagen achter elkaar geprobeerd. Telkens hetzelfde verhaal...
Via de website ook een klacht in kunnen dienen. Maar ja, dat is in feite via hetzelfde contactformulier, dus ook geen reactie.
Bovendien moet ik maandag voor een kavel van een andere veiling van Proveiling naar de ophaaldag, maar ze hebben het adres daarvan nog niet bekend gemaakt. Het is nu vrijdagavond, dat gaat vast niet meer goed komen van het weekend.
Ze reageren niet en doen hun werk niet. De facturen versturen lukt ze wel...
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
heeft u ook naar de voorwaarden gekeken ? zie hier
Procedure bezorging
Beslis op basis van de genoemde indicatieve prijzen of u de aangekochte goederen tijdens de ophaaldag wilt ophalen of dat u de goederen wilt laten bezorgen.
Indien u de goederen wilt laten bezorgen dan neemt u contact op met de servicedesk: 0900-4442221 (15 cent per minuut).
Binnen 1 werkdag staat de factuur voor u klaar in Mijn ProVeiling. Tevens krijgt u een kopie per e-mail.
Betaal de factuur per ommegaande voor de bezorging onder vermelding van het debiteuren- en factuurnummer. Betaal daarnaast (gescheiden) de factuur van uw aankoop indien u dit nog niet gedaan heeft.. Om administratieve dient u beide facturen GESCHEIDEN te betalen.
Houdt u er rekening mee dat de goederen pas bezorgd worden indien zowel de factuur van uw aankoop als de factuur voor de bezorging betaald is. De gemiddelde bezorgtijd bedraagt gemiddeld circa 2 weken, daar de goederen getransporteerd dienen te worden naar het transport.
Procedure bezorging
Beslis op basis van de genoemde indicatieve prijzen of u de aangekochte goederen tijdens de ophaaldag wilt ophalen of dat u de goederen wilt laten bezorgen.
Indien u de goederen wilt laten bezorgen dan neemt u contact op met de servicedesk: 0900-4442221 (15 cent per minuut).
Binnen 1 werkdag staat de factuur voor u klaar in Mijn ProVeiling. Tevens krijgt u een kopie per e-mail.
Betaal de factuur per ommegaande voor de bezorging onder vermelding van het debiteuren- en factuurnummer. Betaal daarnaast (gescheiden) de factuur van uw aankoop indien u dit nog niet gedaan heeft.. Om administratieve dient u beide facturen GESCHEIDEN te betalen.
Houdt u er rekening mee dat de goederen pas bezorgd worden indien zowel de factuur van uw aankoop als de factuur voor de bezorging betaald is. De gemiddelde bezorgtijd bedraagt gemiddeld circa 2 weken, daar de goederen getransporteerd dienen te worden naar het transport.
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Ja, die voorwaarden had ik bekeken. Maar dat nummer is diezelfde klantenservice die niet bereikbaar is
Maar eerlijk is eerlijk, er zit schot in de zaak. Zojuist reactie gekregen op mijn online reacties (via contact formulier). Blijkbaar is er weer iemand aan de slag gegaan!
Online klagen helpt?
Maar eerlijk is eerlijk, er zit schot in de zaak. Zojuist reactie gekregen op mijn online reacties (via contact formulier). Blijkbaar is er weer iemand aan de slag gegaan!
Online klagen helpt?
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
En nu gaat het snel!
Ook telefonisch weer bereikbaar. Mevrouw aan de lijn geeft aan dat er een fout in hun centrale zit. Als als het erg druk is, zegt het 'bandje' per abuis dat ze dicht zijn...
Al duurde dat al dagen en reageerde men ook niet op het contactformulier :-/
Maar goed, voorlopig voordeel vd twijfel!
Ook telefonisch weer bereikbaar. Mevrouw aan de lijn geeft aan dat er een fout in hun centrale zit. Als als het erg druk is, zegt het 'bandje' per abuis dat ze dicht zijn...
Al duurde dat al dagen en reageerde men ook niet op het contactformulier :-/
Maar goed, voorlopig voordeel vd twijfel!
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Het zijn gewoon in mijn oogen oplichters. Ik heb een jaguar gezien omdat ik deze leuk vond. Bij de info stond alleen wat info over bwj ,km stand etc.. dus ik ik ging vanuit dat auto verder goed is. Echter kwam ik deze zelfde auto tegen op marktplaats ,deze advetentie was geplaatst door eigenaar zelf . Wat blijkt , auto heft bakschade . Automaat werkt alleen in 2 en drie maar wil niet in D stand werken.
Tweedehands bak kost cca 2000 euro. Dat zeg genoeg.Deze auto is nu nog steeds te koop.
heb al eerder een fiat punto gekocht. Ook bij deze auto stond niet vermeld dat die schade had aan voorscheerm ,achterscheerm links en rechts. Het was gewoon een sloopauto.
Ik adviseer dus dan ook ..ga niet op in bij proveiliging.
Tweedehands bak kost cca 2000 euro. Dat zeg genoeg.Deze auto is nu nog steeds te koop.
heb al eerder een fiat punto gekocht. Ook bij deze auto stond niet vermeld dat die schade had aan voorscheerm ,achterscheerm links en rechts. Het was gewoon een sloopauto.
Ik adviseer dus dan ook ..ga niet op in bij proveiliging.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 feb 2014 22:54
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Dramatisch conflict met proveiling.nl.
Nieuwe elektrische scooter gekocht bleek na koop defect te zijn.
Moesten nieuwe accu in twv € 700 !!!!
Meer dan dat ik voor de scooter heb betaald.
Op het verkoop profiel werd niet gezegd dat de scooter defect is.
Dit was ook niet te te traceren op de kijkdag daar moet je gewoon achter komen.
Proveiling.nl heeft totaal geen vergoeding gegeven.
Ik had het moeten weten werd er gezegd ,dat zij defecte scooters verkopen, moet ik als consument weten??
Hoe kan dat nu als er geen melding van wordt gemaakt?
Ik ben opgelicht en er is mij zeer veel leed aangedaan door rotzooi te verkopen als nieuw.
Ik heb regelmatig met hen gemaild maar ze verschuilen zich achter regeltjes en nemen geen enkele verantwoording.
Nieuwe elektrische scooter gekocht bleek na koop defect te zijn.
Moesten nieuwe accu in twv € 700 !!!!
Meer dan dat ik voor de scooter heb betaald.
Op het verkoop profiel werd niet gezegd dat de scooter defect is.
Dit was ook niet te te traceren op de kijkdag daar moet je gewoon achter komen.
Proveiling.nl heeft totaal geen vergoeding gegeven.
Ik had het moeten weten werd er gezegd ,dat zij defecte scooters verkopen, moet ik als consument weten??
Hoe kan dat nu als er geen melding van wordt gemaakt?
Ik ben opgelicht en er is mij zeer veel leed aangedaan door rotzooi te verkopen als nieuw.
Ik heb regelmatig met hen gemaild maar ze verschuilen zich achter regeltjes en nemen geen enkele verantwoording.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 feb 2014 04:18
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
WET KOOP OP AFSTAND bij internetaamkopen van de consument bij internetondernemingen.
Proveiling is een onprofessionele club:
hun regels zijn dermate in hun voordeel en nadeel klant dat ze DENKEN alles te mogen.
Prijsopdrijving mogen ze en waarschijnlijk doen ze dit.. vervolgens koop je een product en als je dan, net als ik, dit niet wilt dan is het simpelweg jezelf beroepen op de WET KOOP OP AFSTAND.
Deze wet geeft iedere nederlands particuliier het recht om 7 dagen bedenktijd te hebben en zonder opgave van reden de koop te annuleren.
Dit maakt elke veiling (wazige) niet veel meer als marktplaats en het gevolg is dat proveiling brutaal wordt, vermaand, tegenstrijdige mails stuurt en uiteindelijk je totaal blokkeerd.
Als met al deze wet maakt proveiling niet gelukkig maar ze werken toch volgens het nederlands recht????
Proveiling is een onprofessionele club:
hun regels zijn dermate in hun voordeel en nadeel klant dat ze DENKEN alles te mogen.
Prijsopdrijving mogen ze en waarschijnlijk doen ze dit.. vervolgens koop je een product en als je dan, net als ik, dit niet wilt dan is het simpelweg jezelf beroepen op de WET KOOP OP AFSTAND.
Deze wet geeft iedere nederlands particuliier het recht om 7 dagen bedenktijd te hebben en zonder opgave van reden de koop te annuleren.
Dit maakt elke veiling (wazige) niet veel meer als marktplaats en het gevolg is dat proveiling brutaal wordt, vermaand, tegenstrijdige mails stuurt en uiteindelijk je totaal blokkeerd.
Als met al deze wet maakt proveiling niet gelukkig maar ze werken toch volgens het nederlands recht????
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 feb 2014 04:18
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
problemen met proveiling??? je recht toepassen en de koop annuleren.. beroep je op de wet koop op afstand!Lex Bos schreef:Heeft u dezelfde slechte ervaring met proveiling.nl of juist heel goede ervaring?
Ik krijg al een week helemaal geen reactie van proveiling.
Op mijn verzoek via het webformulier (om de spullen van een gewonnen en betaalde kavel aan mij toe te sturen) krijg ik geen reactie. De telefonische 'klantenservice' is volledig onbereikbaar. De telefoon blijft 6 minuten overgaan. Dan krijg je een bandje dat ze dicht zijn. Men verzoekt om het contactformulier op de website in te vullen, maar daar krijg ik geen reactie.
Ik heb het nu 4 dagen achter elkaar geprobeerd. Telkens hetzelfde verhaal...
Via de website ook een klacht in kunnen dienen. Maar ja, dat is in feite via hetzelfde contactformulier, dus ook geen reactie.
Bovendien moet ik maandag voor een kavel van een andere veiling van Proveiling naar de ophaaldag, maar ze hebben het adres daarvan nog niet bekend gemaakt. Het is nu vrijdagavond, dat gaat vast niet meer goed komen van het weekend.
Ze reageren niet en doen hun werk niet. De facturen versturen lukt ze wel...
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Nou dames en heren,
Het is nu februari 2014 en Proveiling is nog steeds bezig met hun dubieuze veilingspraktijken. Ze veilen auto's van een autobedrijf die gewoon draait. De auto's staan te koop in de showroom van het autobedrijf, worden door het autobedrijf op meerdere internetsites te koop aangeboden en PROVEILING zet ze ook nog eens op hun site. Daarbij wordt aan de eigenaar van het autobedrijf gezegd "we kijken wel of we er een goede prijs voor kunnen regelen". Die goede prijs blijkt na afloop van de veiling voor alle auto's te zijn gelukt; alle auto zijn een paar honderd euro goedkoper verkocht dan de prijsvraag die het autobedrijf aanvankelijk wilde. Zoiets wil iedere autoverkoper wel; alle auto's verkopen voor een paar honderd euro's minder dan je vraagprijs. Normale mensen dingen soms wel 1000 euro af en willen hun auto's ook nog eens inruilen. Nu dus niet..... Hoe dat kan ???? Ik denk dat een schoffie (medewerker van het veilingbedrijf) stiekem meebiedt (autobod)....... Ongelofelijk ? Nee, keihard de waarheid.
Het is nu februari 2014 en Proveiling is nog steeds bezig met hun dubieuze veilingspraktijken. Ze veilen auto's van een autobedrijf die gewoon draait. De auto's staan te koop in de showroom van het autobedrijf, worden door het autobedrijf op meerdere internetsites te koop aangeboden en PROVEILING zet ze ook nog eens op hun site. Daarbij wordt aan de eigenaar van het autobedrijf gezegd "we kijken wel of we er een goede prijs voor kunnen regelen". Die goede prijs blijkt na afloop van de veiling voor alle auto's te zijn gelukt; alle auto zijn een paar honderd euro goedkoper verkocht dan de prijsvraag die het autobedrijf aanvankelijk wilde. Zoiets wil iedere autoverkoper wel; alle auto's verkopen voor een paar honderd euro's minder dan je vraagprijs. Normale mensen dingen soms wel 1000 euro af en willen hun auto's ook nog eens inruilen. Nu dus niet..... Hoe dat kan ???? Ik denk dat een schoffie (medewerker van het veilingbedrijf) stiekem meebiedt (autobod)....... Ongelofelijk ? Nee, keihard de waarheid.
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
In de afgelopen paar maanden heb ik 3 keer wat gekocht bij ProVeiling.nl en ben 3 keer niet blij!
Het is een slechte website, die oneerlijke dingen aanbied die meestal kapot zijn, zonder dat aan te geven.
Of ze geven aan dat het een faillisement verkoop is, terwijl het bedrijf gewoon van zijn rommel af wil.
Koop helemaal niks op deze website zonder eerst te gaan kijken en inspecteren, en denk dan nog steeds twee keer na!
De goedkope prijzen zijn zo goedkoop omdat het rommel is!
Het is een slechte website, die oneerlijke dingen aanbied die meestal kapot zijn, zonder dat aan te geven.
Of ze geven aan dat het een faillisement verkoop is, terwijl het bedrijf gewoon van zijn rommel af wil.
Koop helemaal niks op deze website zonder eerst te gaan kijken en inspecteren, en denk dan nog steeds twee keer na!
De goedkope prijzen zijn zo goedkoop omdat het rommel is!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jun 2014 14:30
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Ik wilde dat ik eerder op ervaringen met ProVeiling gegoogled had .
Nu voor het eerst en laatst business met ze gedaan.
Heb een kavel bij ze "gewonnen". Een groot dressoir/tv-meubel. En ik heb probleem na probleem met ze. Eerst veranderden ze net na mijn bod de ophaaldag zodat ik het niet zelf kon ophalen en ik mocht volgens hun voorwaarden mijn bod niet intrekken. Daarna hebben ze bij het aanbieden van het transport nooit vermeld dat het meer dan twee weken zou duren. Pas bij de factuur kwam de melding dat het CIRCA twee weken zou kunnen duren.
Het werd dus meer dan twee weken. In totaal 3 weken na de ophaaldag werd het bezorgd. Te laat om met mijn verhuislift omhoog te kunnen. Weer verwezen ze naar hun voorwaarden
Het komt er dus op neer dan zij de ophaaldag veranderen, geen info geven over levertijd bij afspreken, daarna niet concreet zijn (circa 2 weken), daarna niet reageren op een e-mail en uiteindelijk zeggen dat het te laat is.
Na bezorging bleek dat de ijzerwaren om het op te kunnen bouwen en aan de muur te bevstigen er niet bij zaten. Op mijn klacht hierover dat er een onvolledige kavel geleverd was en dat ik het meubel zo niet kon gebruiken, schreven ze het volgende:
Hierbij laten wij u weten dat de strip waar hij opgehangen heeft gezeten was verlijmd aan de muur. Ook als u zelf was komen demonteren had u deze niet mee kunnen nemen.
Wij adviseren u dan ook een nieuwe strip bij de gamma of een soortgelijke zaak aan te schaffen. Verder verwijzen wij u door naar onze algemene voorwaarden:
Artikel 11 lid 4.Proveiling.nl verstrekt met betrekking tot de Kavels geen enkele garantie van welke aard ook.
De Kavels worden verkocht in de staat waarin ze op het moment van Gunning verkeren met alle daaraan verbonden lusten en lasten. Proveiling.nl geeft op geen enkele wijze vrijwaring voor zichtbare of verborgen gebreken.
De Koper wordt geacht de door hem gekochte Kavel vooraf zorgvuldig te hebben onderzocht.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Ontzettend slechte service en leugenaars dus!
Nu voor het eerst en laatst business met ze gedaan.
Heb een kavel bij ze "gewonnen". Een groot dressoir/tv-meubel. En ik heb probleem na probleem met ze. Eerst veranderden ze net na mijn bod de ophaaldag zodat ik het niet zelf kon ophalen en ik mocht volgens hun voorwaarden mijn bod niet intrekken. Daarna hebben ze bij het aanbieden van het transport nooit vermeld dat het meer dan twee weken zou duren. Pas bij de factuur kwam de melding dat het CIRCA twee weken zou kunnen duren.
Het werd dus meer dan twee weken. In totaal 3 weken na de ophaaldag werd het bezorgd. Te laat om met mijn verhuislift omhoog te kunnen. Weer verwezen ze naar hun voorwaarden
Het komt er dus op neer dan zij de ophaaldag veranderen, geen info geven over levertijd bij afspreken, daarna niet concreet zijn (circa 2 weken), daarna niet reageren op een e-mail en uiteindelijk zeggen dat het te laat is.
Na bezorging bleek dat de ijzerwaren om het op te kunnen bouwen en aan de muur te bevstigen er niet bij zaten. Op mijn klacht hierover dat er een onvolledige kavel geleverd was en dat ik het meubel zo niet kon gebruiken, schreven ze het volgende:
Hierbij laten wij u weten dat de strip waar hij opgehangen heeft gezeten was verlijmd aan de muur. Ook als u zelf was komen demonteren had u deze niet mee kunnen nemen.
Wij adviseren u dan ook een nieuwe strip bij de gamma of een soortgelijke zaak aan te schaffen. Verder verwijzen wij u door naar onze algemene voorwaarden:
Artikel 11 lid 4.Proveiling.nl verstrekt met betrekking tot de Kavels geen enkele garantie van welke aard ook.
De Kavels worden verkocht in de staat waarin ze op het moment van Gunning verkeren met alle daaraan verbonden lusten en lasten. Proveiling.nl geeft op geen enkele wijze vrijwaring voor zichtbare of verborgen gebreken.
De Koper wordt geacht de door hem gekochte Kavel vooraf zorgvuldig te hebben onderzocht.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Ontzettend slechte service en leugenaars dus!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 aug 2014 13:07
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
EENRICHTINGSVERKEER EN KLANTONVRIENDELIJK
CORRESPONDENTIE MET PROVEILING:
Hierbij wederom een mail van mij waar ik aangeef bereidt ben vandaag de goederen nog op te halen.
Ik heb 14/08/2014 gebeld dat ik te laat was op de ophaaldag.
De dame zei dat als ik z.s.m. kwam ik geen depotkosten hoefde te betalen.
Ik vroeg of ik de goederen dan de volgende werkdag (vrijdag) kon ophalen.
De dame aan de telefoon zei dat ik nog niet kon omdat de restgoederen dan nog niet helemaal binnen
zouden zijn. Het zou een weekje duren voordat alle restgoederen zouden zijn uitgepakt en gesorteerd.
Donderdag 21 augustus krijg ik een mail dat de goederen niet meer geleverd kunnen worden en dat er
een afkoopfactuur wordt gestuurd van 30%.
(mail weggelaten i.vm. max aantal tekens)
Hierop heb ik een mail terug gestuurd.
Volgens mij gaan bij jullie de afdelingen langs elkaar heen. Op de ophaaldag was ik te laat en heb direct met jullie gebeld.
Daar zeiden ze dat ik mocht betalen en ophalen in Drachten maar moet wachten tot de volgende week.
Maar goed als je mij niet meer als klant wilt is ook goed.
xxxxxxxxxxxx.
Vrijdag 22 augustus heeft u mij een ik mail gestuurd welke ik pas zaterdagmiddag heb gelezen.
Hierbij laten wij u weten dat u alleen later mag afhalen uit Drachten als de bankbetaling bij ons binnen is.
Dit is u ook medegedeeld.
Vervolgens hebben wij u nog 2 maal gemaild (omdat wij u telefonisch niet konden bereiken) om contact met ons op te nemen hierover.
Pas nu wij daadwerkelijk de afkoopfactuur sturen reageert u.
Indien u alsnog wilt afhalen mag u vandaag telefonisch contact met ons opnemen voor het maken van een afspraak.
Uiterlijk 28-08-2014 moet er afgehaald zijn.
De depotkosten bedragen €10,- contant te voldoen bij afhalen en de bankbetaling dient per direct te geschieden.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht
Nu krijg ik deze ochtend (maandag 25 augustus) weer een mailtje met een afkoopfactuur.
Geachte heer/mevrouw,
In deze bijlage ontvangt u een afkoopfactuur van Proveiling.nl.
U ontvangt deze factuur omdat u de aankoopsverplichting bij ProVeiling niet bent nagekomen.
Bij het uitbrengen van u bod bent u meermaals akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden.
U ontvangt deze 30% afkoopfactuur voor de kosten die gemaakt zijn door uw bod op een veiling,
Wij verzoeken u om het bedrag per ommegaande na ontvangst aan ons over te&nbs p;maken
Bij uitblijven van de betaling, zullen wij u in gebreke stellen, waarna een incassotraject zal worden gestart.
Wij willen u erop wijzen dat alle gemaakte extra kosten die daaruit voorvloeien voor uw rekening zijn.
In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik heb net om 11.14 uur gebeld met jullie klantenservice om aan te geven dat ik vandaag de goederen zou
willen ophalen en betalen.
Maar dat ik het niet eens ben met de € 10,- depotkosten.
Ik vind dat ik wederom op een rare manier ben aangesproken door u.
Ik ben niet behandeld als klant en wordt gedreigd met een website ban en incassokosten.
Ik geef voor de laatste maal aan dat ik de “gewonnen” kavels af wil nemen en betalen maar dat ik niet
de 10,- depot kosten wil betalen. (Ik wil de kavels dan morgen afhalen tussen 10.00 – 12.00 uur.
De betaling zal ik dan eventueel contant voldoen want mijn vertrouwen in een goede afloop is nu
naar een dieptepunt gezakt dus zal niet zomaar per bank betalen.)
Als jullie er niet mee eens zijn en toch een incassotraject willen inzetten is dat mij ook best.
Ik ben welwillend geweest en ben de correspondentie ten alle tijde met jullie aangegaan.
We zullen dan wel zien wat een rechter van deze zaak vindt want ik laat het gewoon voorkomen bij de rechtbank.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met gevoelens van hoogachting,
xxxxxxxxxxxx.
SPIJT VAN KLANT TE ZIJN VAN HUN.
CORRESPONDENTIE MET PROVEILING:
Hierbij wederom een mail van mij waar ik aangeef bereidt ben vandaag de goederen nog op te halen.
Ik heb 14/08/2014 gebeld dat ik te laat was op de ophaaldag.
De dame zei dat als ik z.s.m. kwam ik geen depotkosten hoefde te betalen.
Ik vroeg of ik de goederen dan de volgende werkdag (vrijdag) kon ophalen.
De dame aan de telefoon zei dat ik nog niet kon omdat de restgoederen dan nog niet helemaal binnen
zouden zijn. Het zou een weekje duren voordat alle restgoederen zouden zijn uitgepakt en gesorteerd.
Donderdag 21 augustus krijg ik een mail dat de goederen niet meer geleverd kunnen worden en dat er
een afkoopfactuur wordt gestuurd van 30%.
(mail weggelaten i.vm. max aantal tekens)
Hierop heb ik een mail terug gestuurd.
Volgens mij gaan bij jullie de afdelingen langs elkaar heen. Op de ophaaldag was ik te laat en heb direct met jullie gebeld.
Daar zeiden ze dat ik mocht betalen en ophalen in Drachten maar moet wachten tot de volgende week.
Maar goed als je mij niet meer als klant wilt is ook goed.
xxxxxxxxxxxx.
Vrijdag 22 augustus heeft u mij een ik mail gestuurd welke ik pas zaterdagmiddag heb gelezen.
Hierbij laten wij u weten dat u alleen later mag afhalen uit Drachten als de bankbetaling bij ons binnen is.
Dit is u ook medegedeeld.
Vervolgens hebben wij u nog 2 maal gemaild (omdat wij u telefonisch niet konden bereiken) om contact met ons op te nemen hierover.
Pas nu wij daadwerkelijk de afkoopfactuur sturen reageert u.
Indien u alsnog wilt afhalen mag u vandaag telefonisch contact met ons opnemen voor het maken van een afspraak.
Uiterlijk 28-08-2014 moet er afgehaald zijn.
De depotkosten bedragen €10,- contant te voldoen bij afhalen en de bankbetaling dient per direct te geschieden.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht
Nu krijg ik deze ochtend (maandag 25 augustus) weer een mailtje met een afkoopfactuur.
Geachte heer/mevrouw,
In deze bijlage ontvangt u een afkoopfactuur van Proveiling.nl.
U ontvangt deze factuur omdat u de aankoopsverplichting bij ProVeiling niet bent nagekomen.
Bij het uitbrengen van u bod bent u meermaals akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden.
U ontvangt deze 30% afkoopfactuur voor de kosten die gemaakt zijn door uw bod op een veiling,
Wij verzoeken u om het bedrag per ommegaande na ontvangst aan ons over te&nbs p;maken
Bij uitblijven van de betaling, zullen wij u in gebreke stellen, waarna een incassotraject zal worden gestart.
Wij willen u erop wijzen dat alle gemaakte extra kosten die daaruit voorvloeien voor uw rekening zijn.
In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik heb net om 11.14 uur gebeld met jullie klantenservice om aan te geven dat ik vandaag de goederen zou
willen ophalen en betalen.
Maar dat ik het niet eens ben met de € 10,- depotkosten.
Ik vind dat ik wederom op een rare manier ben aangesproken door u.
Ik ben niet behandeld als klant en wordt gedreigd met een website ban en incassokosten.
Ik geef voor de laatste maal aan dat ik de “gewonnen” kavels af wil nemen en betalen maar dat ik niet
de 10,- depot kosten wil betalen. (Ik wil de kavels dan morgen afhalen tussen 10.00 – 12.00 uur.
De betaling zal ik dan eventueel contant voldoen want mijn vertrouwen in een goede afloop is nu
naar een dieptepunt gezakt dus zal niet zomaar per bank betalen.)
Als jullie er niet mee eens zijn en toch een incassotraject willen inzetten is dat mij ook best.
Ik ben welwillend geweest en ben de correspondentie ten alle tijde met jullie aangegaan.
We zullen dan wel zien wat een rechter van deze zaak vindt want ik laat het gewoon voorkomen bij de rechtbank.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met gevoelens van hoogachting,
xxxxxxxxxxxx.
SPIJT VAN KLANT TE ZIJN VAN HUN.
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Ik heb regelmatig dingen gekocht bij pro veiling.
Nu onder andere een sony autoradio omdat mijn zoon het niet kon ophalen.
Moest ik dat doen ik ben 67 jaar en ik was die dag niet zo lekker.
Ik aan gekomen bij Proveiling was het voor frontje kwijt en de slee van de radio wat ook duidelijk op de foto te zien was.
De medewerkers konden niks vinden na een uur kwam er een medewerker van proveiling en zegt dat hij het gevonden had en dat hij het bij mijn in het tas gedaan had.
Thuis aan gekomen bleek dat het een leugen was .
Heb Toen een email gestuurd naar proveiling die zegt eigen schuld had je het maar moeten controleren.
En het maakt niet uit dat de medewerker mijn misleid had .
Nooit meer Proveiling
Nu onder andere een sony autoradio omdat mijn zoon het niet kon ophalen.
Moest ik dat doen ik ben 67 jaar en ik was die dag niet zo lekker.
Ik aan gekomen bij Proveiling was het voor frontje kwijt en de slee van de radio wat ook duidelijk op de foto te zien was.
De medewerkers konden niks vinden na een uur kwam er een medewerker van proveiling en zegt dat hij het gevonden had en dat hij het bij mijn in het tas gedaan had.
Thuis aan gekomen bleek dat het een leugen was .
Heb Toen een email gestuurd naar proveiling die zegt eigen schuld had je het maar moeten controleren.
En het maakt niet uit dat de medewerker mijn misleid had .
Nooit meer Proveiling
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 jan 2015 19:45
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Ja, ook ik heb zeer slechte evaringen met Proveiling. Eerder heb ik een grote partij verlichting bij hen gekocht. Op de kijkdag heb ik alles bekeken en met de verkoopster in Beneden Leeuwen uitgebreid gesproken. Zij verzekerde mij dat alles prima was en het zag er op het eerste gezicht ook goed uit. Na bezorging en uitpakken bleek echter al snel dat er heel veel incompleet en ook beschadigd was. Ook stond er regelmatig 'retour' op de doosjes. Ik heb hierop Proveiling gebeld, die mij via een standaard berichtje liet weten dat de koop geheel mijn verantwoordelijkheid was en dat zij slechts 'tussenpersoon' was. Al snel bleek het dus om een reparatie / retourpartij te gaan die ik had gekocht, terwijl op de veilingsite daar niets over stond, noch op de kijkdag werd mij dit verteld! Kortom, na vele telefoontjes met hen en met de verkoper, doen zij er verder niets aan. Ik kreeg sterk de indruk dat Proveiling en de verkoper onder 1 hoedje speelden. Ik ben zeer benadeeld en voel me door hen (voor duizenden euro's) opgelicht. Niet in zee gaan met deze veilingsite dus: zij stellen de zaken anders voor dan dat ze in werkelijkheid zijn!
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Ik heb twee keer besteld/gekocht bij proveiling en twee keer toe met lege handen. Daarom ben ik gaan zoeken of ik pech heb of structureel mensen problemen hebben met proveiling.nl.
Wel het is duidelijk structureel, daarom voeg ik mijn recente levering maar toe aan deze thread.
Gekocht kinderfietsje geadverteerd met fotootje als nieuw. Na problematische levering ivm te laat reageren proveiling werd geleverd: Een kinderfiets volledig in onderdelen. Echter aantal onderdelen ontbreken of zijn beschadigd, voorwiel onherstelbaar grote slag in, dat is knap met (voor fiets) brede velg, deuk in voorvork waardoor stuur er niet in kan. Remblokje ontbreekt van een maat die niet meer verkrijgbaar is, bout zadel ontbreekt. Algemene kwaliteit fiets is 80/90 euro terwijl minimum totaal verkoop prijs 111 euro inclusief alle bij komende kosten. Met andere woorden, dubbel opgelicht. Minimum prijs is te hoog voor de kwaliteit, fiets duidelijk door geweld defect en incompleet en wordt geleverd in onderdelen terwijl geadverteerd werd met fietsen die reeds compleet in elkaar gezet zijn. In onderdelen leveren kan natuurlijk ook al staat foto van het geheel, maar dan hadden ze dat duidelijk erbij moeten vermelden.
Wel het is duidelijk structureel, daarom voeg ik mijn recente levering maar toe aan deze thread.
Gekocht kinderfietsje geadverteerd met fotootje als nieuw. Na problematische levering ivm te laat reageren proveiling werd geleverd: Een kinderfiets volledig in onderdelen. Echter aantal onderdelen ontbreken of zijn beschadigd, voorwiel onherstelbaar grote slag in, dat is knap met (voor fiets) brede velg, deuk in voorvork waardoor stuur er niet in kan. Remblokje ontbreekt van een maat die niet meer verkrijgbaar is, bout zadel ontbreekt. Algemene kwaliteit fiets is 80/90 euro terwijl minimum totaal verkoop prijs 111 euro inclusief alle bij komende kosten. Met andere woorden, dubbel opgelicht. Minimum prijs is te hoog voor de kwaliteit, fiets duidelijk door geweld defect en incompleet en wordt geleverd in onderdelen terwijl geadverteerd werd met fietsen die reeds compleet in elkaar gezet zijn. In onderdelen leveren kan natuurlijk ook al staat foto van het geheel, maar dan hadden ze dat duidelijk erbij moeten vermelden.
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
ik moet zeggen dat ik met name de welwillendheid erg slecht vind.
ze zijn ontzettend strikt en als je als consument een klein foutje maakt hang je. in het begin bood ik per ongeluk over mezelf maar na telefonisch overleg bleek er geen enkele rek te zijn tot een oplossing. lange wachtrijen staat centraal bij proveiling waardoor je in mijn enkele gevallen zomaar een uur staat te wachten. een tip zoals eerder genoemd GA EERST KIJKEN. wat mij ook nogal stoort dat het me al twee keer gebeurt is dat de afhaaltijden op de dag voor de ophaal dag gewijzigd word. of je krijgt een sms terwijl je er bijna bent dat je op lokatie niet kunt pinnen.
ik heb ook prachtige producten gehaald die het zeker aantrekklijk maken maar ook veel gezeur waarbij je tegen een muur van onbegrip aanloopt.
ben je ziek op de ophaaldag? pech 17 euro bezorgkosten of 15 euro boete (alle minimaal). staat allemaal wel vastgelegd hoor maar rekenen niet op begrip. of een oplossing.
voor mij is het risico en overlast groter dan de "koopjes".
ze zijn ontzettend strikt en als je als consument een klein foutje maakt hang je. in het begin bood ik per ongeluk over mezelf maar na telefonisch overleg bleek er geen enkele rek te zijn tot een oplossing. lange wachtrijen staat centraal bij proveiling waardoor je in mijn enkele gevallen zomaar een uur staat te wachten. een tip zoals eerder genoemd GA EERST KIJKEN. wat mij ook nogal stoort dat het me al twee keer gebeurt is dat de afhaaltijden op de dag voor de ophaal dag gewijzigd word. of je krijgt een sms terwijl je er bijna bent dat je op lokatie niet kunt pinnen.
ik heb ook prachtige producten gehaald die het zeker aantrekklijk maken maar ook veel gezeur waarbij je tegen een muur van onbegrip aanloopt.
ben je ziek op de ophaaldag? pech 17 euro bezorgkosten of 15 euro boete (alle minimaal). staat allemaal wel vastgelegd hoor maar rekenen niet op begrip. of een oplossing.
voor mij is het risico en overlast groter dan de "koopjes".
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Naar aanleiding van een bieding, en gewonnen kabel bij Proveiling inmiddels een heel raar gevoel gekregen. Nu ik ga zoeken naar ' Proveiling ervaringen ' kom ik op dit forum.
Wij hebben afgelopen weekend een geaccepteerde bieding op een auto gedaan. Deze auto, hebben we inmiddels gevonden, staat bij een dealer voor ong. Vraagprijs € 2500,00 meer op de website. Kenteken en fotos zijn identiek.
Nu kregen wij vanmorgen een bericht dat de auto niet gekocht kan worden voor het bied bedrag omdat de curator (?) de minimale verkoopprijs niet gerealiseerd heeft gekregen. Nergens staat dat er een reserve op deze auto staat, noch wordt er een minimaal gegund bedrag vermeld. Ook hier, nadat we deze mail ontvangen hebben contact gezocht, geen enkele reactie terug.
Wij balen enorm, deze auto is precies waar we al heel lang naar op zoek zijn, en de prijs is voordelig, maar niet dat je nu zegt dat het een belachelijk lage prijs is.
Mijn vraag; kan dit zo maar? Ik ben van plan mijn rechtsbijstand hierop te zetten, er staat nergens iets over minimaal bied bedrag bij deze auto vermeld.
Wij hebben afgelopen weekend een geaccepteerde bieding op een auto gedaan. Deze auto, hebben we inmiddels gevonden, staat bij een dealer voor ong. Vraagprijs € 2500,00 meer op de website. Kenteken en fotos zijn identiek.
Nu kregen wij vanmorgen een bericht dat de auto niet gekocht kan worden voor het bied bedrag omdat de curator (?) de minimale verkoopprijs niet gerealiseerd heeft gekregen. Nergens staat dat er een reserve op deze auto staat, noch wordt er een minimaal gegund bedrag vermeld. Ook hier, nadat we deze mail ontvangen hebben contact gezocht, geen enkele reactie terug.
Wij balen enorm, deze auto is precies waar we al heel lang naar op zoek zijn, en de prijs is voordelig, maar niet dat je nu zegt dat het een belachelijk lage prijs is.
Mijn vraag; kan dit zo maar? Ik ben van plan mijn rechtsbijstand hierop te zetten, er staat nergens iets over minimaal bied bedrag bij deze auto vermeld.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 jul 2015 20:37
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Heb dezelfde ervaring als jong.
Op een auto geboden en het kavel gewonnen. De volgende dag krijg ik een bericht van proveiling dat het kavel niet gegund wordt. Gebeld met hun en uiterst onbeschoft te horen gekregen dat de auto wel iets mankeerde of er onderhands op geboden was. . Gebeld met het autobedrijf en deze zeggen dat de auto nog te koop staat en voor de rest verwijzen ze naar proveiling. Dit is niets anders als bedrog van proveiling. Niet meer mee in zee gaan.
Op een auto geboden en het kavel gewonnen. De volgende dag krijg ik een bericht van proveiling dat het kavel niet gegund wordt. Gebeld met hun en uiterst onbeschoft te horen gekregen dat de auto wel iets mankeerde of er onderhands op geboden was. . Gebeld met het autobedrijf en deze zeggen dat de auto nog te koop staat en voor de rest verwijzen ze naar proveiling. Dit is niets anders als bedrog van proveiling. Niet meer mee in zee gaan.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 aug 2015 09:33
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Ik heb nu een aantal keer bij de 1 euro veiling van proveiling dingen gekocht en ook geboden. ze zeggen dat alles vanaf 1 euro verkocht word, echter ik heb regelmatig dezelfde artikelen terug zien komen waar ik op geboden had, en niet gewonen vanwege een hogere bod. En dit waren geen artikelen waar je er 20 van op voorraad hebt, zoals warmte kanonnen en oprijplaten voor de aanhanger. Ik heb steeds meer het gevoel dat ze zelf meebieden op de artikelen als de verkoopprijs niet gehaald is om zo te zorgen dat het niet te goedkoop verkocht wordt. Ook ben ik er een paar keer ingestonken door enthousiast te bieden, en dan krijg je het artikel thuis gestuurd, en blijkt dat de foto's mooier waren dan de artikelen, en je dezelfde kwaliteit voor veel minder op internet had kunnen kopen..
Ik krijg steeds meer het gevoeld bij Proveiling dat het een stel boeven zijn....
Ik krijg steeds meer het gevoeld bij Proveiling dat het een stel boeven zijn....
Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten
Onfrisse praktijken Proveiling.
Aangeboden werden ca 8 flessen wijn van ca 2 liter. Let vooral op de afkorting ca
Bij het afhalen bleek dat de medewerkers van Proveiling niet verder kunnen tellen dan 7 (ca)
Van de 7 flessen wijn van 2 liter(ca) waren er 4 open en voor meer als de helft leeg (ca)
Bij mijn reclame werd er mij op vijandige wijze verteld "had je maar op de kijkdag moeten komen"
Dat is een punt. Maar er uit van uit gaand dat dit soort bedrijven toch te vertrouwen zou moeten zijn en afhankelijk zijn van ons de internet klanten vind ik dit een verkeerde opstelling.
Niemand koopt open en halve flessen wijn. Misschien vond de medewerker het loopje naar het toilet te ver. (Suggestief maar niet ondenkbaar)
Na een nutteloze en hersenloze discussie de dichte 3 flessen meegenomen en ze veel succes gewenst met hun feestje en het nuttigen van de overgebleven 4 open flessen.
TC
Aangeboden werden ca 8 flessen wijn van ca 2 liter. Let vooral op de afkorting ca
Bij het afhalen bleek dat de medewerkers van Proveiling niet verder kunnen tellen dan 7 (ca)
Van de 7 flessen wijn van 2 liter(ca) waren er 4 open en voor meer als de helft leeg (ca)
Bij mijn reclame werd er mij op vijandige wijze verteld "had je maar op de kijkdag moeten komen"
Dat is een punt. Maar er uit van uit gaand dat dit soort bedrijven toch te vertrouwen zou moeten zijn en afhankelijk zijn van ons de internet klanten vind ik dit een verkeerde opstelling.
Niemand koopt open en halve flessen wijn. Misschien vond de medewerker het loopje naar het toilet te ver. (Suggestief maar niet ondenkbaar)
Na een nutteloze en hersenloze discussie de dichte 3 flessen meegenomen en ze veel succes gewenst met hun feestje en het nuttigen van de overgebleven 4 open flessen.
TC