LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (Onterechte?) reinigingskosten ingehouden op borg na verhuur

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Faws

(Onterechte?) reinigingskosten ingehouden op borg na verhuur

Ongelezen bericht door Faws »

Beste allemaal,

In oktober 2012 heb ik bij een garage 2 personenbusjes gehuurd voor een dagje weg. De volgende dag dienden de busjes ingeleverd te worden, maar omdat het zondag was moest de sleutel door de bus gegooid worden en de busjes op een bepaalde plek geparkeerd worden.

Tijdens ons dagje weg zijn de busjes enigszins vies geworden door consumpties e.d. De ochtend daarop hebben we ze dan ook met een aantal man vóór het inleveren nog even goed schoongemaakt.
Toch werd ik de volgende dag gebeld met de mededeling dat er kosten in rekening gebracht zouden worden voor de reiniging van de busjes, namelijk €150. De busjes waren niet schoon en zouden zelfs nog erg smerig zijn. Op dat moment nam ik die €150 ter harte. Dit bedrag zou, net als de huurkosten, van de van tevoren gestorte borg (€500) afgetrokken worden.

Echter, (precies) een maand later ontving ik een factuur waarop €180 reinigingskosten werd gerekend en daar bovenop nog eens €100 ‘geurbehandelingskosten’. Ik heb natuurlijk meteen even gebeld en gevraagd hoe dit kon. Logisch antwoord was dat de busjes ook nog eens stonken en de reinigingskosten toch echt €180 bedroegen. Nogmaals kreeg ik te horen dat de busjes ook echt heel vies waren. De verhuurder gaf daarbij aan ook foto’s (via het schoonmaakbedrijf) te hebben van de smerige busjes. De daarop volgende weken hebben we met de groep waarmee we de busjes hadden gehuurd nog even overlegd en zijn we langs gegaan om uit te leggen dat dit wel een heel hoog, onverwacht bedrag is in onze ogen. Vooral omdat we die ochtend van het inleveren dachten alles schoongemaakt te hebben. De totaalkosten (huur + schoonmaakkosten) kwamen uit op €518,21, achttien euro meer dan de borg en dus stond er ook nog een te betalen bedrag open.

De verhuurder was niet op andere gedachten te krijgen, hij gaf zelfs aan dat we gematst werden. Toen hebben we besloten om de schoonmaakfoto’s op te vragen, want inclusief BTW ging het toch om ruim €300 extra. Daarnaast heb ik de factuur van het schoonmaakbedrijf opgevraagd, maar deze mocht ik niet inzien. De verhuurder zou de foto’s opvragen bij het schoonmaakbedrijf en doorsturen. Dit is half december.

Sindsdien heb ik het verhuurbedrijf een aantal keer gemaild en maar sporadisch (halve) antwoorden gekregen. Ook heb ik gebeld en werd alleen te woord gestaan als ‘degene die daar over gaat’ aanwezig was. Als dat zo was, werd me steeds verteld dat de busjes echt heel vies waren en het aan het schoonmaakbedrijf lag dat het zo lang duurt met de foto’s. Daarnaast heb ik deze meneer gevraagd mij ook terug te bellen over de stand van zaken. De €18,21, die buiten de borg viel, staat ook nog steeds open en dit heeft de verhuurder de laatste keer dat ik hem sprak (ik denk zo’n 2 maanden geleden), vier maanden na de factuurdatum, pas aangehaald. Hij vond het ‘raar’ van ons dat we dit nog niet betaald hadden. Na hem weer gevraagd te hebben mij op de hoogte te houden van de foto’s heb ik niets meer van hem of de foto’s gehoord en vertrouw ik er ook niet meer op dat hij me nog van dienst zal zijn.

Ik heb het idee dat die €18 hem vrij weinig uitmaakt, aangezien ik nog niet één keer door het bedrijf benaderd ben, op de factuur zelf na. De ruim €300, die hij nu in mijn ogen achterhoudt, maakt mij wel uit. Zeker omdat ik met deze manier van zaken doen het idee krijg dat deze kosten ons ‘aangenaaid’ worden.

Mijn vraag is dus: kan ik hier nog iets aan doen, een half jaar na factuurdatum?

Frits

Barman

Re: (Onterechte?) reinigingskosten ingehouden op borg na verhuur

Ongelezen bericht door Barman »

Nee.

Gesloten