NorthWest Verzekeringen OPLICHTERS
Geplaatst: 06 mei 2013 11:57
Ga NIET in zee met NorthWest Verzekeringen, het zijn écht oplichters!!! Zij opereren tevens onder de naam Regeluitvaart.nu. Wij hebben v.a. februari van dit jaar alleen maar vreselijke ervaringen met deze maatschappij. Helaas aan den lijve ondervonden door een sterfgeval in de familie, die niet lang voor zijn dood een natura verzekering had afgesloten bij deze maatschappij.
Allereerst was een overlijdensmelding tot twee keer toe NIET mogelijk. Wij werden geirriteerd en onprofessioneel te woord gestaan dat we ‘later maar moesten terugbellen want er was niemand die ons kon helpen’.
Vervolgens hebben wij de zogenaamde ‘’tussenpersoon’’ gebeld (die gewoon in dienst is van NorthWest) en die zei telefonisch dat alles in orde was en de verzekering gewoon gedekt was voor de volledige waarde.
Maar, hierna begon de ellende. Toen er na de begrafenis facturen werden gestuurd naar deze maatschappij, hingen ze aan de lijn dat wij een volledige volmacht moesten ondertekenen zodat zij bij de huisarts volledige inzage konden krijgen in de medische gegevens van de overledene. (Dit aangezien hij de polis een paar weken voor zijn dood had afgesloten.) Wat blijkt? Dit mag helemaal niet rechtstreeks!!! Dit oa ivm privacy redenen!!! Dit dient altijd via een speciale toetsingscommissie te gebeuren!!! Dit had de huisarts doorgekregen via de KNMG omdat zij dit al een hele rare gang van zaken vond.
Ook beweerde NorthWest dat de tussenpersoon nooit had kunnen zeggen dat de verzekering gedekt zou zijn omdat dit zijn plaats niet was en hij zogenaamd niet in dienst is van het bedrijf. Bij onderzoek is gebleken dat dit onzin is, deze meneer werkt gewoon voor NorthWest.
En later bleek ook nog dat de geboortedatum verkeerd vermeld was op de polis. Hij stond geregistreerd als exact 10 jaar jonger. (Hij was 80, maar nu dus fictief gezien 70.)
Toen wij deze maatschappij terug schreven dat alles via een toetsingscommissie diende te gebeuren
(en zij dit uiteraard natuurlijk gewoon weten, maar willens en wetens hebben genegeerd) en dat de zogenaamde “tussenpersoon” gewoon in dienst was bij NorthWest, gingen ze ineens tot uitkering over. Toetsing via de commissie was ineens niet nodig!! Echter hielden zij wel rekening met de verkeerde geboortedatum. En werd de waarde ineens minder dan de helft uitgekeerd. Zij beweren bij hoog en laag dat de geboortedatum verkeerd is doorgegeven. Dit lijkt ons zeer onwaarschijnlijk. Wie zegt ons dat zij niet gewoon weer een fout hebben gemaakt in het licht van alles wat er verkeerd is gegaan.
Inmiddels hebben we het helemaal gehad met deze gang van zaken en hebben wij een officiële klacht ingediend waarna wij eveneens overgaan tot overige maatregelen zoals een klacht indienen bij de AFM (Autoriteit Financiele Markten) en de K.I.F.I.D. (Financiele klachteninstituut).
Het is werkelijk te schandalig voor woorden dat je na een sterfgeval (die overigens ook nog eens heel traumatisch was) bezig moet zijn met oplichters die zich als verzekeraar voordoen in de uitvaartbranche…. Dus bespaar je nabestaanden deze ellende en ga NIET met deze maatschappij in zee.
Tevens vragen wij ook andere mensen of zij soortgelijke ervaringen hebben.
Allereerst was een overlijdensmelding tot twee keer toe NIET mogelijk. Wij werden geirriteerd en onprofessioneel te woord gestaan dat we ‘later maar moesten terugbellen want er was niemand die ons kon helpen’.
Vervolgens hebben wij de zogenaamde ‘’tussenpersoon’’ gebeld (die gewoon in dienst is van NorthWest) en die zei telefonisch dat alles in orde was en de verzekering gewoon gedekt was voor de volledige waarde.
Maar, hierna begon de ellende. Toen er na de begrafenis facturen werden gestuurd naar deze maatschappij, hingen ze aan de lijn dat wij een volledige volmacht moesten ondertekenen zodat zij bij de huisarts volledige inzage konden krijgen in de medische gegevens van de overledene. (Dit aangezien hij de polis een paar weken voor zijn dood had afgesloten.) Wat blijkt? Dit mag helemaal niet rechtstreeks!!! Dit oa ivm privacy redenen!!! Dit dient altijd via een speciale toetsingscommissie te gebeuren!!! Dit had de huisarts doorgekregen via de KNMG omdat zij dit al een hele rare gang van zaken vond.
Ook beweerde NorthWest dat de tussenpersoon nooit had kunnen zeggen dat de verzekering gedekt zou zijn omdat dit zijn plaats niet was en hij zogenaamd niet in dienst is van het bedrijf. Bij onderzoek is gebleken dat dit onzin is, deze meneer werkt gewoon voor NorthWest.
En later bleek ook nog dat de geboortedatum verkeerd vermeld was op de polis. Hij stond geregistreerd als exact 10 jaar jonger. (Hij was 80, maar nu dus fictief gezien 70.)
Toen wij deze maatschappij terug schreven dat alles via een toetsingscommissie diende te gebeuren
(en zij dit uiteraard natuurlijk gewoon weten, maar willens en wetens hebben genegeerd) en dat de zogenaamde “tussenpersoon” gewoon in dienst was bij NorthWest, gingen ze ineens tot uitkering over. Toetsing via de commissie was ineens niet nodig!! Echter hielden zij wel rekening met de verkeerde geboortedatum. En werd de waarde ineens minder dan de helft uitgekeerd. Zij beweren bij hoog en laag dat de geboortedatum verkeerd is doorgegeven. Dit lijkt ons zeer onwaarschijnlijk. Wie zegt ons dat zij niet gewoon weer een fout hebben gemaakt in het licht van alles wat er verkeerd is gegaan.
Inmiddels hebben we het helemaal gehad met deze gang van zaken en hebben wij een officiële klacht ingediend waarna wij eveneens overgaan tot overige maatregelen zoals een klacht indienen bij de AFM (Autoriteit Financiele Markten) en de K.I.F.I.D. (Financiele klachteninstituut).
Het is werkelijk te schandalig voor woorden dat je na een sterfgeval (die overigens ook nog eens heel traumatisch was) bezig moet zijn met oplichters die zich als verzekeraar voordoen in de uitvaartbranche…. Dus bespaar je nabestaanden deze ellende en ga NIET met deze maatschappij in zee.
Tevens vragen wij ook andere mensen of zij soortgelijke ervaringen hebben.