Pagina 1 van 3

philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 06 mei 2013 21:09
door Jinjin
heeft iemand een idee?

Mijn tv (nog geen jaar oud) is nu voor de derde keer kapot.

Philips komt de tv weer ophalen voor reparatie, wordt er een beetje moedeloos van.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe is dat opgelost.

Heb weinig vertrouwen in dat de tv het lang zal volhouden.

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 06 mei 2013 23:51
door Barman

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 07 mei 2013 06:24
door crazyme
Jinjin schreef:heeft iemand een idee?

Mijn tv (nog geen jaar oud) is nu voor de derde keer kapot.

Philips komt de tv weer ophalen voor reparatie, wordt er een beetje moedeloos van.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe is dat opgelost.

Heb weinig vertrouwen in dat de tv het lang zal volhouden.
Wat is er mis mee ?

Lcd gebarsten, afstandsbediening gebroken ?

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 07 mei 2013 06:50
door Jinjin
crazyme schreef:
Jinjin schreef:heeft iemand een idee?

Mijn tv (nog geen jaar oud) is nu voor de derde keer kapot.

Philips komt de tv weer ophalen voor reparatie, wordt er een beetje moedeloos van.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe is dat opgelost.

Heb weinig vertrouwen in dat de tv het lang zal volhouden.
Wat is er mis mee ?

Lcd gebarsten, afstandsbediening gebroken ?
Nee, de tv gaat aan en er verschijnt philips in beeld en daarna gebeurd er niks. philips logo blijft staan.

Tv reageert niet op de afstandsbediening en op de knoppen van de zijkant.

Tv gaat alleen uit door de stekker er uit te halen.

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 08 mei 2013 22:38
door Jinjin
Na een mail gestuurd te hebben naar philips en verwezen naar consuwijzer en tros radar, kreeg ik vandaag een mail, dat ik een nieuwe tv krijg. En het type dat ik krijg is het nieuwste model. Een stap vooruit.

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 09 mei 2013 00:29
door Bob Schurkjens
Laat even weten hoe het afloopt!

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 17 mei 2013 12:18
door Jinjin
Vandaag is de nieuwe tv afgeleverd, ik ben blij hoe het is afgehandeld.

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 17 mei 2013 12:49
door trail46
Jinjin schreef:Vandaag is de nieuwe tv afgeleverd, ik ben blij hoe het is afgehandeld.
Natuurlijk heeft het wat geholpen dat je verteld hebt dat je de media opzocht maar je leest wel meer dat Philips zijn garantiezaakjes wel op orde heeft. Ook hier een compliment voor Philips..

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 17 mei 2013 21:31
door olaf79
Jinjin schreef:Nee, de tv gaat aan en er verschijnt philips in beeld en daarna gebeurd er niks. philips logo blijft staan.

Tv reageert niet op de afstandsbediening en op de knoppen van de zijkant.

Tv gaat alleen uit door de stekker er uit te halen.
Ah joh das gewoon een langdurige Philips reclame. Uurtje aan laten staan en je hebt weer beeld.

Zonder gekheid. 3x reparen is veel te veel. Je hebt recht op een nieuwe, gelijkwaardige tv (liefst dezelfde) of het volledige aankoopbedrag terug (dus niet genoegen nemen met een minder model, bijbetaling of een afschrijving).

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 17 dec 2014 21:39
door raymondpiket
Mij is helaas hetzelfde gebeurd. Ik heb eind vorig jaar een Philips TV gekocht en het toestel gaf al na enkele maanden problemen. In eerste instantie werd gezegd dat het waarschijnlijk aan Ziggo lag en de kabels eigenlijk alles behalve de TV. Later bleek de TV defect. Het toestel is meerdere malen gerepareerd en het moederboard van de TV is inmiddels twee maal vervangen. Ik heb nu bericht ontvangen dat de TV wordt omgeruild door een TV die is terug gebracht naar nieuw staat. Ik ben hier absoluut niet gelukkig mee omdat ik verwacht dat dit een TV betreft die eerst bij een ander heeft gestaan en niet gerepareerd kon worden net als bij mij. Hoe komen zij anders aan TVs die hersteld zijn. :(

In eerste instantie had Philips gezegd dat mij een voorstel zou worden gedaan, andere TV of een ander toestel uitzoeken bij BCC waar ik de TV heb gekocht. De afhandeling hebben zij echter bij CE Repair ondergebracht die met het voorstel komt van een herstelde TV.

Ik ben inmiddels moe van alle mailtjes en reparaties.

Mij is niet duidelijk wat mijn rechten zijn, moet ik een herstelde TV accepteren?

Raymond

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 17 dec 2014 21:46
door dhc
En wat zegt BCC? Dat is de verkoper en de enige waar u zaken mee doet....

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 17 dec 2014 22:03
door raymondpiket
Ik heb vanaf de eerste storing contact gehad met Philips. Dit was mogelijk niet zo handig maar dat nummer stond in hun gebruiksaanwijzing/documentatie. Nadat de TV enkele malen gerepareerd was heb ik BCC gebeld omdat ik er wel klaar was. Die gaven aan dat zij een eigen service dienst hebben die dezelfde regels hanteert ofwel de TV zou vervangen worden nadat deze minimaal drie maal gerepareerd zou zijn. Aangezien ik niet het hele traject opnieuw wilde doorlopen ben ik met de servicelijn van Philips verder gegaan.

Het lastige aan de huidige storing is dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Ik heb dan ook foto's gemaakt van het beeld om te laten zien wat er te zien is. De keren daarvoor deed hij niets meer uitsluitend strepen op het beeld.

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 17 dec 2014 22:11
door berndv
Heel bot gezegd, bij philips heeft u weinig rechten, dat komt omdat philips ook eigenlijk geen directe plichten heeft naar u. Geef bcc nog eenmaal de kans om het probleem te verhelpen, vervangen door een gerepareerd exemplaar vind ik niet heel netjes. Of reparatie of vervangen door een nieuw exemplaar, is dat niet mogelijk, de koop ontbinden. Maar wel via de bcc en niet via philips.

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 17 dec 2014 22:16
door raymondpiket
Ik zal morgen BCC en Philips bellen...

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 17 dec 2014 23:04
door dhc
Nee....je gaat Philips niet bellen want die is geen partij. Je moet bij de verkoper zijn en die gaat maar met Philips aan de slag. Je maakt het alleen maar lastiger als je de producent inschakelt, die hebben er niets mee te maken...

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 18 dec 2014 07:45
door crazyme
dhc schreef:Nee....je gaat Philips niet bellen want die is geen partij. Je moet bij de verkoper zijn en die gaat maar met Philips aan de slag. Je maakt het alleen maar lastiger als je de producent inschakelt, die hebben er niets mee te maken...
Vaak lost de fabrikant het probleem sneller en soepeler op dan de tussenpersoon.

Je kunt altijd nog aankloppen bij de winkel wanneer je er zelf met de fabriek niet uitkomt.

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 18 dec 2014 17:05
door dhc
Da's niet de voorgeschreven route en dat weet jij ook.

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 18 dec 2014 17:48
door crazyme
dhc schreef:Da's niet de voorgeschreven route en dat weet jij ook.
Voorgeschreven ? Door DHC ?, door de dokter ? Door wie ?

Als consument mag je nog altijd zelf bepalen bij wie je aanklopt. En dat kan prima de fabrikant zijn wanneer dat de hoogste slagingskans heeft. Formeel kan de fabriek de klacht afwijzen omdat er geen overeenkomst met de fabriek is aangegaan. Maar de praktijk is anders.

En dat weet jij ook :mrgreen:

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 18 dec 2014 18:23
door dhc
Onzin, je dient zaken te doen met de verkoper en niet met de producent. Als mijn auto problemen heeft ga ik ook de directeur niet bellen en als mijn telefoon stuk is ga ik naar de provider en niet naar Samsung of Apple...niiet de gebraden haan uithangen....

Re: philips tv voor derde keer defect

Geplaatst: 19 dec 2014 18:23
door olaf79
dhc schreef:Nee....je gaat Philips niet bellen want die is geen partij. Je moet bij de verkoper zijn en die gaat maar met Philips aan de slag. Je maakt het alleen maar lastiger als je de producent inschakelt, die hebben er niets mee te maken...
Philips is WEL partij. Philips biedt immers fabrieksgarantie. Dus in dit geval mag koper zelf bepalen met wie en hoe hij garantie afhandeling wil regelen. En ook is het mogelijk om als de ene weigert de andere alsnog op het matje te roepen. Bij BCC heeft de koper wel meer rechten omdat die zijn vastgelegd in de wet.