LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips Blue Vision H4 lampen
Philips Blue Vision H4 lampen
In onze ruim 2 jaar oude Ford Focus (gezien het andere forum over de Focus ga ik hier niets meer over zeggen ) ging na anderhalf jaar een lamp kapot. In beiden koplampen heb ik toen Philips Blue Vision gezet. Deze lampen zouden een lange(re) levensduur hebben dan "normale" H4-lampen en helderder licht bieden. Dat heldere licht geven deze lampen inderdaad echter de levensduur is zeer kort. Ik heb nu in 8 maanden liefst 3 x lampen vervangen en aangezien deze lampen vrij duur zijn vind ik dit niet normaal. Ik heb een klacht ingediend bij Philips. Ik heb hen een goede (wel gebruikte) en een kapotte opgestuurd voor onderzoek. Tot op heden (ruim 2 maanden geleden) heb ik nog niets van ze gehoord. Na een mailtje naar Philips melden ze mij dat ze wat vertraging hebben (!)
Zijn er meer gebruikers van deze lampen die hier slechte en/og goede ervaringen mee hebben?
Zijn er meer gebruikers van deze lampen die hier slechte en/og goede ervaringen mee hebben?
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
ik denk persoonlijk dat het meer aan je focus licht dan aan de lamp.
eerste ding: Hoe zet je die lampen erin? Gewoon met de blote handen? de lampen worden heel warm zeker deze specifieke lampen en op het moment dat ej ze met je handen aanraakt dan blijft er toch iets van vet op die lampen zitten en dan gaan ze kapot
Waarom dat ik denk dat het aan je focus licht? Het is redelijk bekend dat de motoren in de focus meer trillen dan normaal en de koplampen zijn omringd door veel kunstof wat mee vibreert. Steeds meer focussen worden al uitgerust met magneetjes in de koplamp zodat de lamp wat minder trilt en dat de lamp het zelf langer volhoudt.
Daarnaast moet je je ook afvragen hoe je de auto start. Als je vaak start als je je lichten al aan hebt krijgen de lampen iedere keer te maken met piekspanning.
Overigens is het onderwep lamp een heel moeilijk punt. Zo zijn de golfjes erom bekend dat ze achterlichten wreten en de astra juist de voorlampen.
Bij volvo zie je vaak dat het de achetrlichten weer zijndie snel kapot gaan
mvg
wim
eerste ding: Hoe zet je die lampen erin? Gewoon met de blote handen? de lampen worden heel warm zeker deze specifieke lampen en op het moment dat ej ze met je handen aanraakt dan blijft er toch iets van vet op die lampen zitten en dan gaan ze kapot
Waarom dat ik denk dat het aan je focus licht? Het is redelijk bekend dat de motoren in de focus meer trillen dan normaal en de koplampen zijn omringd door veel kunstof wat mee vibreert. Steeds meer focussen worden al uitgerust met magneetjes in de koplamp zodat de lamp wat minder trilt en dat de lamp het zelf langer volhoudt.
Daarnaast moet je je ook afvragen hoe je de auto start. Als je vaak start als je je lichten al aan hebt krijgen de lampen iedere keer te maken met piekspanning.
Overigens is het onderwep lamp een heel moeilijk punt. Zo zijn de golfjes erom bekend dat ze achterlichten wreten en de astra juist de voorlampen.
Bij volvo zie je vaak dat het de achetrlichten weer zijndie snel kapot gaan
mvg
wim
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
Hallo Wim,
Bedankt voor je reactie.
De lampen (het glas) heb ik niet met m'n handen aangraakt, ik had al eens gehoord dat je dit niet moet doen.
Dat met de trillingen zou inderdaad wel kunnen. Alleen dan blijft het vreemd dat normale lampen het wel lang volhouden en specifiek de Blue Vision kapot gaan.
We rijden altijd met de verlichting aan dus is het wel logisch dat de levensduur dan afneemt maar we starten nooit met de lampen aan. We doen ze altijd pas aan als de motor al draait.
Benieuwd wat de uitslag van het onderzoek bij Philips is maar ik vrees dat zij ook zullen zeggen dat het aan de auto ligt, anders moeten ze iedereen een nieuwe set toesturen die met een soortgelijk verhaal komt. Het is natuurlijk ook moeilijk vast te stellen hoe de gebruiker met zo'n lamp omgaat. Wij kopen in ieder geval geen dure Blue Visions meer!
Groeten, Dennis
Bedankt voor je reactie.
De lampen (het glas) heb ik niet met m'n handen aangraakt, ik had al eens gehoord dat je dit niet moet doen.
Dat met de trillingen zou inderdaad wel kunnen. Alleen dan blijft het vreemd dat normale lampen het wel lang volhouden en specifiek de Blue Vision kapot gaan.
We rijden altijd met de verlichting aan dus is het wel logisch dat de levensduur dan afneemt maar we starten nooit met de lampen aan. We doen ze altijd pas aan als de motor al draait.
Benieuwd wat de uitslag van het onderzoek bij Philips is maar ik vrees dat zij ook zullen zeggen dat het aan de auto ligt, anders moeten ze iedereen een nieuwe set toesturen die met een soortgelijk verhaal komt. Het is natuurlijk ook moeilijk vast te stellen hoe de gebruiker met zo'n lamp omgaat. Wij kopen in ieder geval geen dure Blue Visions meer!
Groeten, Dennis
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
HAllo Dennis,
Ik heb deze lampen evenees. Echter de H1 lampen.
Ik gehoord dat de levensduur niet langer is van deze lampen.
Weet niet van wie je dit hebt.
Het kan zo zijn dat ze in de Ford Focus te warm worden.
Ik heb namelijk een Opel Zafira gehad. Daar had ik het zelfde probleem.
Groeten, Daniël
Ik heb deze lampen evenees. Echter de H1 lampen.
Ik gehoord dat de levensduur niet langer is van deze lampen.
Weet niet van wie je dit hebt.
Het kan zo zijn dat ze in de Ford Focus te warm worden.
Ik heb namelijk een Opel Zafira gehad. Daar had ik het zelfde probleem.
Groeten, Daniël
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
Neem de lampen van Osram. Silver heten ze geloof ik geven 50% meer licht en gaan veel langer mee dan die van Philips
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
Een wat late reactie, maar toch...
Een test van de ANWB (staat in de Kampioen 12-2002) heeft aangetoont dat de H4 Philips Blue Vision maar ook de Vision Plus en in iets mindere mate de Premium een korte levensduur hebben. De H4 Tungsram Duolux en de Osram Bilux Longlife gaan zo'n 4x zo lang mee en zijn half zo duur.
Heb je ondertussen al een reactie?
Anton
Een test van de ANWB (staat in de Kampioen 12-2002) heeft aangetoont dat de H4 Philips Blue Vision maar ook de Vision Plus en in iets mindere mate de Premium een korte levensduur hebben. De H4 Tungsram Duolux en de Osram Bilux Longlife gaan zo'n 4x zo lang mee en zijn half zo duur.
Heb je ondertussen al een reactie?
Anton
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
Hoi!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker de Tungsram of Osram proberen.
Overigens heb ik van Philips nog steeds niet gehoord. Ik heb nog wel herinneringsmailtjes gestuurd maar daar krijg ik alleen als antwoord op dat ze nog niets weten....heel bijzonder.
Groeten, Dennis
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker de Tungsram of Osram proberen.
Overigens heb ik van Philips nog steeds niet gehoord. Ik heb nog wel herinneringsmailtjes gestuurd maar daar krijg ik alleen als antwoord op dat ze nog niets weten....heel bijzonder.
Groeten, Dennis
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
Ik heb zelf een oude Volvo 760 en ik heb er al ruim een jaar de Blue vision van Philips in. Als ik de auto op contact zet staan ze altijd aan, als ik de auto op slot zet gaan ze 2 sec. aan, als ik em van slot zet knipperen ze 2 keer. Dit gebeurd wel een paar keer per dag als ik rijd brand het licht altijd dus als ze bij deze belasting nog niet kapot gaan dan denk ik dat het toch inderdaad heel veel met de bouw van de auto te maken heeft.
Heb er voorheen van de rally H4 pitten in gehad 90/100W en zelfs die gingen een paar jaar mee.
Grt
Heb er voorheen van de rally H4 pitten in gehad 90/100W en zelfs die gingen een paar jaar mee.
Grt
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
Valt me altijd op dat met name Duitse auto's - zelfs vrij nieuwe exemplaren - met kapotte voor- of achterlichten rondrijden.
Nu stond er laatst in een Autovisie een antwoord op een lezersvraag dat voor de Opel Astra er eventueel soelaas geboden wordt via het monteren van een 10 Euro kostend relais dat de boordspanning beter zou regelen.
Wellicht dat zoiets dergelijks ook voor andere - en misschien niet alleen Duitse - merken de oplossing biedt.
Nu stond er laatst in een Autovisie een antwoord op een lezersvraag dat voor de Opel Astra er eventueel soelaas geboden wordt via het monteren van een 10 Euro kostend relais dat de boordspanning beter zou regelen.
Wellicht dat zoiets dergelijks ook voor andere - en misschien niet alleen Duitse - merken de oplossing biedt.
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
Mijn ervaring met de Blue Vision lampen van Philips zijn idd gelijk aan het eerder vermelde probleem met de levensduur. Meer dan drie keer per jaar wisselen was mijn frequentie. Ik heb dus vervolgens maar weer een stel normale lampen genomen, deze hebben functioneren immer.
(nee, ik start niet met de lichten aan. Ja, ook overdag rijd ik met licht)
(nee, ik start niet met de lichten aan. Ja, ook overdag rijd ik met licht)
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
Wordt dat extra witte licht niet gewoon veroorzaakt door een dunnere gloeidraad met meer weerstand, die dus (enigzins) overbelast wordt (net als bij te hoge spanning) en daarom snel doorbrandt????
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
De Bleu Vision lampen van Philips moeten lang meegaan volgens de automaterialen zaak Mascotte in Eindhoven. Gaan ze vlug stuk dan krijg ik gratis nieuwe volgens de verkoper. Uitgaande van een goed werkende spanningsregelaar.
Ook bij mij waren ze na 4 maanden op. Maar nu kan ik ze gratis omwisselen
Ook bij mij waren ze na 4 maanden op. Maar nu kan ik ze gratis omwisselen
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
De visonplus lampen gaan inderdaad snel stuk. Bij mij na een paar maanden al stuk eveneens bij 2 vrienden van mij. Allemaal diverse merken en type auto's. Ik heb contact opgenomen met philips. heb toen wel een nieuwe set ontvangen (erg klantvriendelijk ben ik door philips echter niet benaderd) maar ook deze gingen na enkele maanden stuk. Dat zegt mij dan wel genoeg. De kapotte heb ik retour gestuurd voor onderzoek. Hier heb ik nooit meer iets van gehoord. Ze geven wel meer licht maar worden daardoor (mijn idee) ook warmer. Volgens mij is het probleem dat deze lampen hun hitte niet kwijt kunnen. Philips gaf nog wel aan dat het kon liggen aan een hoge boordspanning. Dit heb ik gecontroleerd in de auto. was oke.
Nu heb ik 'gewone' H4 lampen erin en heb nog geen enkele lamp stuk gehad...
Visonplus is dus gewoon een duurkoop.
Nu heb ik 'gewone' H4 lampen erin en heb nog geen enkele lamp stuk gehad...
Visonplus is dus gewoon een duurkoop.
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
mijn eerste ervaringen met de blue visions waren positief pas na 1 jaar had ik 1 stuk,alleen denk dat het vervangen van 1 lampje niet goed is ,je kan ze beter gelijk alle 2 vervangen want zinsdien werken ze beide nog steeds en dat is nu ruim 15 maanden .Ik rij overigens in een megane .
gr.ginus
gr.ginus
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
Mijn ervaring is juist heel positief wat betreft levensduur H4 van Bleu vision en Vision plus lampen. Ik heb nu èèn Bleu vision er al bijna 3,5 jaar inzitten en èèn Vision plus (met blauw randje) nu bijna 2 jaar en ik rij ca. 25000 km per jaar en altijd met verlichting aan. Ik hoor veel mensen klagen over de levensduur van met name de H1 lampen, maar die klachten gaan ook over de gewone (Niet vision) lampen. Bij de meeste auto's die veel lampen verslijten is een combinatie van te hoge spanning en tempratuur die er voor zorgt dat de lampen snel stuk gaan.
Re: Philips Blue Vision H4 lampen
gedimd grootlicht bij FOCUS is H7, en geen H4.
en OOK H7 gaan bij mijn Focus MAAR 20.000 km mee...
visionplus van philips zijn idd. slechte lampen.
en mensen trap er nauw niet steeds in, ze geven echt niet ....% meer licht.
en OOK H7 gaan bij mijn Focus MAAR 20.000 km mee...
visionplus van philips zijn idd. slechte lampen.
en mensen trap er nauw niet steeds in, ze geven echt niet ....% meer licht.